Staňte se členy týmu Prahou na kole

Tým online magazínu Prahou na kole je dlouhodobě otevřen každému, kdo by chtěl společně s námi informovat o dění v oblasti cyklistické dopravy v Praze, Česku i zahraničí. Jsme volné uskupení dobrovolníků, každý z nás se svými tématy, každý se svým přístupem.

Jsme otevřeni novým nápadům: pokud byste měli zájem zprostředkovávat témata dotýkající se cyklistické dopravy, rozhodně se nenechte odradit od spolupráce jen tím, že se dané oblasti nevěnujeme. Pravidelnost a čas věnovaný Prahou na kole je čistě ve vaší režii – někteří členové týmu věnují práci pro Prahou na kole pár hodin ročně, jiní pár hodin měsíčně a najdou se i tací, kteří si na to najdou několik hodin týdně.

Na čem se můžete podílet

Nové nápady a iniciativu vítáme, ale to neznamená, že bychom sami netušili o našich limitech. Čemu se můžete věnovat?

Správce mapy

Naše mapa od odchodu Vaška Kříže nemá svého manažera, který by zajišťoval pravidelnou aktualizaci obsahu mimo mapový podklad. Kresba v OpenStreetMap je slušně aktualizovaná, byť také ne vždy stoprocentně, a existují lidé, kteří jsou s aktualizacemi ochotni čas od času pomáhat. Máme také spoustu informací o tom, co by se v mapě mělo opravit nebo zlepšovat. Chodu by ale rozhodně prospěl zodpovědný správce. Stárnou zejména fotografie a popisy lokalit. Schopnost editace OpenStreetMap je zde výhodou, není ale zcela nutná.

S tím se pojí také pozice mapéra – fotografa. Uvítáme možnost doplnit mapu aktuálními fotografiemi tam, kde ty současné ukazují již neplatný stav. Cyklistická infrastruktura i dopravní situace se mění poměrně často a několik let starý snímek už nemusí vyjadřovat platný stav. Bonusem je pak možnost pořizovat první snímky nové infrastruktury, o které máme často včasné informace, ale není v našich silách na místo ihned zajet a nafotit.

S mapou se dají dělat velké věci a svého manažera by jasně uvítala. V současnosti spíše přežívá a stagnuje. Pokud se této výzvy nebojíte, rádi vás zaučíme.

Tvůrce videí, videoreportér a postprodukce

Sami máme dost posbíraného materiálu, jak z vlastních každodenních cest, tak vyjížděk po nové infrastruktuře. Ne vše je ale zatím zpracováno, a videa, která děláme sami, jsou velmi amatérská. Umíte sestříhat pěkné video? Jezdíte sami na kole a máte zajímavé záběry? Dáme vám prostor! Zajímají nás témata nové (i staré) infrastruktury, problémových míst, chování cyklistů i jiných účastníků provozu vůči nim, uvítáme videa ukazující správné a bezpečné způsoby jízdy na kole, nebo vysvětlující cyklistickou infrastrukturu.

Video ale skýtá velký potenciál, pokud vás nebaví stříhání filmů z jízd Prahou, ale naopak byste se radši pustili do video-reportáží, rozhodně se nám ozvěte také.

Reportér

Rádi byste se věnovali informování o právě budovaných stezkách, infrastrukturních projektech, nebo naopak o potížích spojených s cyklistickou dopravou? Nové redaktory se zájmem o cyklistickou dopravu a žurnalistiku hledáme téměř nepřetržitě. Ideálem je, pokud nepůsobíte v městských orgánech a organizacích ovlivňujících podobu města nebo ve spolcích, které se snaží podobu města aktivně ovlivňovat (např. Auto*Mat).

Zprostředkování zahraničních témat

Ve světě se toho na poli cyklistické dopravy děje hodně a máme různorodé zdroje odkud témata čerpat. Rádi uvítáme pomoc kohokoliv, kdo by rád vybíral ta nejzajímavější témata ze zahraničí a zprostředkovával je skrze články českým čtenářům. Znalost angličtiny nebo jiných cizích jazyků podmínkou.

Rozhovory a sledování sociálního dění

Jestli něco není parketou současné redakce, pak jsou to rozhodně rozhovory. Chtěli byste dělat rozhovory se zajímavými osobnostmi, které mají co říct k cyklistické dopravě? Nebo chcete přinášet zprávy z cyklojízd, dnů bez aut, demonstrací, večírků Do práce na kole a jiných společenských akcí? Vítejte v týmu!

Názorový oponent

Nic není tak škodlivého jako ukolébání se do vlastního stereotypu. Chcete po Praze jezdit na kole lépe, ale máte výhrady k tomu, jak se věci dělají? Nesouhlasíte s magistrátem, dopravními projektanty, cykloaktivisty nebo přímo s redakčními komentáři Prahou na kole? Pište nám věcně podložené polemiky, rádi je uveřejníme. Tato nabídka je určena zejména pro naše pravidelné komentátory.

Ozvěte se nám

Pokud byste se rádi podíleli na chodu Prahou na kole, napište nám na email redakce@prahounakole.cz

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Novinky v cyklomapě na podzim 2018 8

V Praze se stále něco mění, a drobných změn doznává i naše cyklomapa. Každý půlrok..více

Otázky představitelům politických stran – 2018 22

Stejně jako před čtyřmi lety, i letos jsme před volbami zaslali zástupcům politických stran a..více

Fotky ze křtu knihy Městem na kole :)

V pondělí 21. května 2018 byla v knihkupectví, kavárně a vinném baru Božská Lahvice pokřtěna..více

Hospodaření Prahou na kole v roce 2017 26

V roce 2016 jsme založili novou tradici, kdy jsme se jali průběžně představovat hospodaření našeho..více

Prahou na kole v roce 2017 2

Rok 2017 je již několik týdnů za námi, dovolte mi tedy před začátkem jara krátké..více

Prahou na kole přeje příjemné svátky bez kolon 9

Prahou na kole děkuje svým čtenářům za přízeň v končícím roce a přejeme příjemné prožití..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • vlákno: Revoluční – post scriptum

    Praha 1 zažila celkem radikální politický převrat a výhled na revoluční změnu v přístupu k dopravě v centru je teď…

  • NightRider: Velké změny na Vltavské

    Jako někdo, kdo na kole jezdí trasu Bubenská - Hlávkův most a zpět pravidelně několik let (byť jenom jednou za…

  • NightRider: I vy můžete být poslem světla!

    Další hlas pro nábojové dynamo. A pro ledky, kterým se nemůže přepálit vlákno jako klasickým žárovkám. Pro vodiče velmi pečlivě…

webdesign by 2046
↑ nahoru