Zprávy z červnové cyklokomise

Červnová cyklokomise byla poslední před prázdninami, během kterých dojde patrně jen na výjezdní zasedání bez náročnějšího programu. Program tak byl velmi nabitý.

Více než polovinu času jsme se věnovali koncepční studii Revoluční, kterou nám představil architekt z IPRu. Projekt vypadá zhruba jako již proběhlá revitalizace Národní třídy a zaslouží si oddělený článek.

Převážně dobré zprávy nakonec

Zprávy o postupu u nových stezek na TSK jsou potěšující. Ve druhé polovině června se bude slavnostně otevírat Košíkovský potok. Na stezce Vestec – Kunratice se bude ve stejnou dobu pokládat asfalt. A rozšíření A1 v úseku Radotín- Šárovo kolo je už také hotové. V nejbližších dnech se také začne soutěžit zhotovitel vodního prostupu Rokytka na trase A26, aby se mohlo na podzim začít.

Běžná údržba, při které se jen obnovuje stávající značení, aniž by se realizovala cykloopatření, se vyříkala v nejvyšších kruzích TSK. Problém je v tom, že na takové akce nejsou vůbec projekty, a ani nemají být. Dohodlo se tedy, že se z běžné údržby budou vyzobávat rozsáhlejší věci, a budou se na ně dělat zvláštní projekty. Hlídat to bude RFD, kterému mají oblastní správy TSK své akce posílat.

Schválili jsme podporu bezmotorového propojení Sedlce a Roztok. Roztoky si na svém území chystají stezku, na pražské straně je ale úzké údolí se serpentinou. Většina členů komise souhlasila s tím, že má smysl společně se stezkou také rozšířit úzkou silnici, což současně zajistí, že takováhle věc nevysosá rozpočet cyklo na pět let dopředu.

Od doby, co u Mánesa vybledla čára značící cyklistům, kde je kamerová detekce na jejich zelenou při výjezdu z náplavky, poklesl počet cyklistů, kteří dvouminutové čekání na nejistou zelenou hodlají podstupovat, přesně na nulu. Další memento nefunkční infrastruktury tak bylo prodlouženo, protože usnesení z května 2017, podle kterého se mělo vyzkoušet automatické „padání“ zelené při výjezdu z náplavky, na patřičném oddělení TSK  zapadlo, či spíše se na něj nikdy nedostalo. Komise nicméně tuto zombii ještě zkusí oživit.

Řešili jsme ještě několik věcí, například tzv. „zklidnění“ Náchodské, které je ve skutečnosti spíš zkapacitněním. Vzhledem k vyčerpání pisatele předchozími tématy a vyčerpání baterií notebooku tříhodinovým jednáním zde ale mé zápisky končí.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře

  1. Můžete prosím trochu rozvést téma „zklidnění“ Náchodské?

  2. Díky. Takže jediné, co je pro cyklisty, jsou chlívky před semafory..
    Chápu, že souběžně vede v Mezilesí resp. podél žel. trati trasa A26. Ta je ale vzhledem k přednosti zprava každých 100-150 m vhodná spíš k rekreační jízdě.
    Budu dál jezdit F.V.Veselého. Je to tam širší a jízda je plynulá, takže pro každodenní dopravu celkově komfortnější.

  3. pekas: Viz ta studie. Přibývají levé odbočovací pruhy do vedlejších ulic (Komárovská, Chvalkovická), jinde se prodlužují (Bystrá, Božanovská) tj. jasné zkapacitnění. Jízdní pruhy sice 3,25, ale parkování až 2,75 metru. Kolizní šířky v přechodech (3,50). Takže pro cyklisty totální diskomfort. Přitom se daly hlavně místo toho skoro třímetrového parkování namalovat téměř souvislé ochranné cyklopruhy, které by auta přirozeně zklidnily, a ještě by to bylo pro rychlou jízdu na kole OK.
    A to ještě nedošlo na „skvělý“ nápad v rácmi „zklidnění“ zjednosměrnit asi čtyři navazující ulice, aby se tam na kole nikdo nedostal ani z Mezilesí a Třebešovské, to z projektu naštěstí vypadlo.

  4. Jezdím z centra (A26, ČM) směr Toušeň, a HoPo projíždím už jen po Náchodské. Jak bylo zmíněno výše, boční uličky mají
    1) časté přednosti zprava, případně jsou vedlejšími v křižovatkách
    2) ztracený spád
    3) ty retardéry bez možnosti objetí

    pkeas: kam/jak jezdíš F.V.Veselého? Takhle? https://mapy.cz/s/2M1Gt

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Polemika: Magistrátní cyklomapa z pohledu spoluautora 1

Recenze magistrátní cyklomapy od Jirky Motýla přináší její obsáhlý popis včetně velké novinky – cyklistických koridorů,..více

Revoluční: skandál Prahy 1 a IPRu 43

Staroměstský okruh, nebo také Pražské hradební korzo. Věnec ulic kolem Starého Města, s ohledem na nerealizovatelný..více

Nové cykloobousměrky na Ořechovce 4

Praha 6 zřídila dvě nové cykloobousměrky, které zpříjemní jízdu vilovou čtvrtí Ořechovka. Nově je pro..více

Recenze: Magistrátní cyklomapa 2018 5

Magistrát v rámci svého projektu Čistou stopou Prahou vydal novou edici městské tištěné cyklomapy. Ta..více

Zprávy z květnové cyklokomise 30

Květnové jednání cyklokomise se vlivem dvou úterních svátků posunulo až na úterý 15. května. Jednání..více

Jak by mohla vypadat integrace na Podolském a Rašínově nábřeží 11

Cyklostezka plná bruslařů, vedení kola po chodníku Vyšehradského tunelu, náplavka ucpaná davy lidí. A nábřeží..více
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Jan Herda: Free Circle: oblečení pro (ne)cyklisty

    Tak Do práce na kole je soutěž, kde podle mě plno ambiciózních jezdí úmyslně z práce normálně trénink, já to…

  • Jan Herda: Pohled z druhé strany volantu

    Kdo má služebáka, tomu je asi i jedno, kolik prostojí v koloně, kdo je líný a chce klimošku, tak ho…

  • FlyingJ: Pohled z druhé strany volantu

    Bohužel v článku nevidím žádnou vypovídající hodnotu, neboť je extrémně zaujatý a vypichuje jen výhody kola a jen nevýhody automobilů.…

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru