Zprávy z červnové cyklokomise

Červnová cyklokomise byla poslední před prázdninami, během kterých dojde patrně jen na výjezdní zasedání bez náročnějšího programu. Program tak byl velmi nabitý.

Více než polovinu času jsme se věnovali koncepční studii Revoluční, kterou nám představil architekt z IPRu. Projekt vypadá zhruba jako již proběhlá revitalizace Národní třídy a zaslouží si oddělený článek.

Převážně dobré zprávy nakonec

Zprávy o postupu u nových stezek na TSK jsou potěšující. Ve druhé polovině června se bude slavnostně otevírat Košíkovský potok. Na stezce Vestec – Kunratice se bude ve stejnou dobu pokládat asfalt. A rozšíření A1 v úseku Radotín- Šárovo kolo je už také hotové. V nejbližších dnech se také začne soutěžit zhotovitel vodního prostupu Rokytka na trase A26, aby se mohlo na podzim začít.

Běžná údržba, při které se jen obnovuje stávající značení, aniž by se realizovala cykloopatření, se vyříkala v nejvyšších kruzích TSK. Problém je v tom, že na takové akce nejsou vůbec projekty, a ani nemají být. Dohodlo se tedy, že se z běžné údržby budou vyzobávat rozsáhlejší věci, a budou se na ně dělat zvláštní projekty. Hlídat to bude RFD, kterému mají oblastní správy TSK své akce posílat.

Schválili jsme podporu bezmotorového propojení Sedlce a Roztok. Roztoky si na svém území chystají stezku, na pražské straně je ale úzké údolí se serpentinou. Většina členů komise souhlasila s tím, že má smysl společně se stezkou také rozšířit úzkou silnici, což současně zajistí, že takováhle věc nevysosá rozpočet cyklo na pět let dopředu.

Od doby, co u Mánesa vybledla čára značící cyklistům, kde je kamerová detekce na jejich zelenou při výjezdu z náplavky, poklesl počet cyklistů, kteří dvouminutové čekání na nejistou zelenou hodlají podstupovat, přesně na nulu. Další memento nefunkční infrastruktury tak bylo prodlouženo, protože usnesení z května 2017, podle kterého se mělo vyzkoušet automatické „padání“ zelené při výjezdu z náplavky, na patřičném oddělení TSK  zapadlo, či spíše se na něj nikdy nedostalo. Komise nicméně tuto zombii ještě zkusí oživit.

Řešili jsme ještě několik věcí, například tzv. „zklidnění“ Náchodské, které je ve skutečnosti spíš zkapacitněním. Vzhledem k vyčerpání pisatele předchozími tématy a vyčerpání baterií notebooku tříhodinovým jednáním zde ale mé zápisky končí.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře

  1. Můžete prosím trochu rozvést téma „zklidnění“ Náchodské?

  2. Díky. Takže jediné, co je pro cyklisty, jsou chlívky před semafory..
    Chápu, že souběžně vede v Mezilesí resp. podél žel. trati trasa A26. Ta je ale vzhledem k přednosti zprava každých 100-150 m vhodná spíš k rekreační jízdě.
    Budu dál jezdit F.V.Veselého. Je to tam širší a jízda je plynulá, takže pro každodenní dopravu celkově komfortnější.

  3. pekas: Viz ta studie. Přibývají levé odbočovací pruhy do vedlejších ulic (Komárovská, Chvalkovická), jinde se prodlužují (Bystrá, Božanovská) tj. jasné zkapacitnění. Jízdní pruhy sice 3,25, ale parkování až 2,75 metru. Kolizní šířky v přechodech (3,50). Takže pro cyklisty totální diskomfort. Přitom se daly hlavně místo toho skoro třímetrového parkování namalovat téměř souvislé ochranné cyklopruhy, které by auta přirozeně zklidnily, a ještě by to bylo pro rychlou jízdu na kole OK.
    A to ještě nedošlo na „skvělý“ nápad v rácmi „zklidnění“ zjednosměrnit asi čtyři navazující ulice, aby se tam na kole nikdo nedostal ani z Mezilesí a Třebešovské, to z projektu naštěstí vypadlo.

  4. Jezdím z centra (A26, ČM) směr Toušeň, a HoPo projíždím už jen po Náchodské. Jak bylo zmíněno výše, boční uličky mají
    1) časté přednosti zprava, případně jsou vedlejšími v křižovatkách
    2) ztracený spád
    3) ty retardéry bez možnosti objetí

    pkeas: kam/jak jezdíš F.V.Veselého? Takhle? https://mapy.cz/s/2M1Gt

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Cyklotrasy na Albertově: neúspěch koordinace IPRu 9

Rekonstrukce tramvajové trati v Nuselském údolí byla příležitostí k rozsáhlé přestavbě uličního profilu. Jednalo se..více

Nové elektrokoloběžky, staré otázky 23

První měsíc s malými elektrokoloběžkami Lime-S přenesl vzrušenou zahraniční debatu i do naší malé metropole. Novinka..více

Proznačení trasy A2 na Praze 1 20

Dalším segmentem hlavní povltavské cyklotrasy A2, který byl letos proznačen, je úsek na Praze 1...více

Stagnace cyklodopravy na Praze 11 19

Jako rezident Městské části Praha 11 se okrajově zabývám i cyklodopravou na této městské části...více

Zprávy z říjnové cyklokomise 28

Po vynechání zpráv o zářijové cyklokomisi, za což se omlouvám (zápis se časem objeví zde),..více

Revoluční – post scriptum 24

Moje červnová kritika řešení cyklodopravy v Revoluční vyvolala obsáhlou reakci pracovníků IPR (Institut plánování a rozvoje hl...více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • vlákno: Revoluční – post scriptum

    Praha 1 zažila celkem radikální politický převrat a výhled na revoluční změnu v přístupu k dopravě v centru je teď…

  • NightRider: Velké změny na Vltavské

    Jako někdo, kdo na kole jezdí trasu Bubenská - Hlávkův most a zpět pravidelně několik let (byť jenom jednou za…

  • NightRider: I vy můžete být poslem světla!

    Další hlas pro nábojové dynamo. A pro ledky, kterým se nemůže přepálit vlákno jako klasickým žárovkám. Pro vodiče velmi pečlivě…

webdesign by 2046
↑ nahoru