SŽDC odstranila cyklostojany z pražského hlavního nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), vlastník pražského hlavního nádraží, odstranila v pátek 13. července z této stanice cyklistické stojany. Jednalo se o jediné oficiální bezplatné stojany pro dlouhodobé odložení kol na hlavním nádraží.

Cyklistický stojan ještě před odstraněním na snímku z června 2018.

Stojany byly umístěny naproti úschovně zavazadel v jižním podchodu na nástupiště od února 2016, kdy je na toto místo umístil tehdejší nájemce a správce nádraží – firma Grandi Stazioni. Tehdy se jednalo o velký pokrok v možnostech parkování kol na tomto důležitém dopravním uzlu – první oficiální cyklostojany (psali jsme zde).

K odstranění po dvou letech dochází z technických důvodů, konkrétně „z důvodu nepříliš vhodného umístění na začátku podchodu k nástupištím,“ jak pro Prahou na kole upřesňuje tiskový mluvčí SŽDC Tomáš Johánek. Pro dlouhodobé uložení kol lze tak nadále z oficiálně nabízených možností volit úschovnu zavazadel, kde lze kolo při volné kapacitě uschovat za 100 Kč za započatých 24 hodin, případně nový úschovný cyklobox Cubesave.cz v hale poblíž knihkupectví NeoLuxor. Zde lze kolo uschovat až na dva a půl dne v ceně 300 Kč za 24 hodin. Tento box nabízí navíc i nabíječku elektrokol.

Nový cyklobox v hale.

Ptali jsme se SŽDC, zda se plánuje nahrazení cyklistických stojanů novým parkováním. Tiskový mluvčí k tomu dodává: „O zvýšení kapacity volně stojících kol jednáme s magistrátem Hlavního města Prahy. V nejbližší době by tedy mělo dojít ke zlepšení situace.“ Tuto informaci jsme se snažili ověřit u pracovníků magistrátu z odboru RFD, kteří mívají oblast rozvoje parkování kol obvykle na starosti, bohužel ale o konkrétních krátkodobých plánech na zlešení úschovy kol na hlavním nádraží neměli žádné informace. Je však stále možné, že SŽDC jedná i s jinou složkou magistrátu.

Parkování v hale hlavního nádraží.

Pokud jste měli ve stojanu na hlavním nádraží zaparkované kolo, které jste si nestihli odklidit před odstraněním stojanu, s požadavkem na jeho vydání můžete kontaktovat velín stanice. Redakce má případně kontakt k dispozici.

Zajímá vás více?

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Celkem nepochopitelné, protože to bylo v rozšíření chodby.

  2. A ještě to zapleveluje vstupní halu (která už jeteda zaplevelená obchody, ocž možná musí být, ale stejně). Doba moderní je doba budková :-(.

  3. Mě tam ty obchody vadí ze všeho nejmíň :) Třeba knihkupectví je vyloženě dobrý a takový ty pultový bižutéráky, mobiláky jsem už taky využil na řešení dárků, než něco shánět po internétu, tak to radši vemu cestou domů.
    Pořád je to lepší než aby se tam rozlézaly ještě další občerstvovny typu burgerking , subway, kterých je tam už tak dost. Hala je momentálně celkem fajn, spíš by měli vymést ty stánky venku …

  4. Ano, větší problém je, že pokladny schovali tak, že nejsou cestou k vlakům a ty obchody jsem už taky využil, ale stejně mi přijde že ten prostor narušují. Je to čistě estetické hledisko. Rozhodně ta rekonstrukce dopadla v rámci možností ještě docela slušně (ale už si ani moc nepamatuju, jak to tam vypadalo dříve).

  5. hrozně to vypadalo, i ty pokladny byly hrozný….:)

  6. Odstranění stojanů nevítám (i když je sám nevyužívám), ale když vidím co je nahradilo, tak je mě z toho smutno. Ač je mě jasné, že většina zde s tím souhlasit nebude, tak z různých důvodů bych zrovna u hlavního nádraží rád viděl BIKETOWER. Samozřejmě realizace by byla na dlouho vyběhat celé kolečko razítek (třeba i s dotací), ale v Praze si v současné době jiné místo pro tento projekt nedokážu. Vyšší počáteční investice se vrátí v dostupnosti pro uživatele.

  7. P+R pro auto 20 Kč na den, P+R pro kolo 300 Kč na den. Opravdu SmartPrague :-o

  8. Mirek, ono je snad někdy lepší mlčet :) cituji :

    Doplňkovou službou na záchytných parkovištích P+R: Černý Most 1, Depo Hostivař, Holešovice, Ládví, Letňany, Nové Butovice, Radotín, Rajská zahrada, Skalka 1 a Zličín 1 je služba B+R (bike and ride), což je možnost bezplatného odstavení jízdního kola. Provozovatel parkoviště vydá cyklistovi kontrolní kartu oproti vratné záloze 20 Kč. Jízdní kolo je pak vydáno na základě prokázání se kontrolní kartou.

    Jinými slovy P+R pro auto 20 korun na den, P+R pro cyklistu ZADARMO :D

    A platí to docela docela dlouho…….

  9. Nejaky tip, kam dat Rekolo? Jezdim ted vlakem a po centru na Rekolu. Bohuzel jak u Masaricky, tak na hlavaku chybi stojany. Nekdo nejaky tip?

  10. Stojany byly u divadla Archa to je hned vedle Masaryčky

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 7

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Klíčov: ochranné cyklopruhy k předělání 12

V ulici Ke Klíčovu na hlavní cyklotrase A267 byly mezi ulicemi Vysočanská a Nad Klíčovem..více

Fotografie: Omezení jízdy na kole v centru Prahy 12

Přinášíme fotogalerii dokumentující aktuální stav dopravního značení omezujících jízdu na kole v pěších zónách v..více

Nové značení trasy A2 na Praze 2 22

Od roku 2016 se připravuje souvislé proznačení páteřní cyklotrasy A2 v celé své délce, tedy..více

Ochranné cyklopruhy v Broumarské ulici 4

Praha 14 se dlouhodobě snaží o kvalitní řešení cyklistické dopravy v podmínkách limitovaných zejména rozpočtově...více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru