Fotografie: Omezení jízdy na kole v centru Prahy

Přinášíme fotogalerii dokumentující aktuální stav dopravního značení omezujících jízdu na kole v pěších zónách v centru a doprovodných cykloobousměrek. Opatření obecné povahy, na jehož základě byly značky zřízeny, bylo zrušeno soudem koncem července. Snímky byly pořízeny v pátek 17. srpna kolem jedenácté hodiny dopoledne. Neprošli jsme úplně celou řešenou oblast, ale i z této ukázky si lze udělat dobrou představu o aktuální situaci dopravního značení v centru města.

Staroměstské náměstí

Značky omezující vjezd mezi 10 a 17 hodinou jsou zneplatněny. Na cedulích pěší zóny u Dlouhé ulice je časové omezení zalepeno bílým pruhem, zákaz vjezdu v Železné je zneplatněn oranžovou páskou.

Náměstí Republiky

Časová omezení na cedulích pěších zón jsou zalepena.

Příkopy a Můstek

Časová omezení na cedulích pěších zón jsou zalepena. Nová značka měnící režim pěší zóny na Příkopech u křižovatky s Havířskou je zneplatněna oranžovou páskou.

Cykloobousměrky

Značení cykloobousměrky Jungmannova nebylo v pátek 17. 8. zneplatněno.

Značení cykloobousměrky Martinská nebylo v pátek 17. 8. zneplatněno.

Značení cykloobousměrky Veleslavínova nebylo v pátek 17. 8. zneplatněno.

Značení cykloobousměrky v Široké nebylo v pátek 17. 8. zneplatněno.

Značení cykloobousměrky v Dušní nebylo v pátek 17. 8. zneplatněno.

Stav omezení v Maiselově a Barvířské ulici jsme nekontrolovali.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře - uzamčeny

  1. cyklobousměrky snad zůstanou ne? Nikdo je snad soudu nenapadal, soud se jimi snad zvlášť nezabýval, tak by mohly zůstat.. ačkoli byly možná (?) součástí zrušeného OOP…??
    I z fotografií jsou patrné ty zbytečné výdaje, jen na plech.. :-O Praha 1 snad nemůže rušit cykloobousměrky hala bala, když imho v jejich případě nelze náklady navíc s jistotou zdůvodnit rozsudkem.. myslím..

  2. Po ceste na Mustek z Narodni jsem periferne zahlidnul zruseni legalizace v prujezdu do Charvatovy. Je to skoda, ale nenapada me moc relace, kdy bych to vyuzil (alternativa jednosmerky v Jungmannove to bohuzel neni, protoze Narodni neni obousmerna)

  3. Martin M: Charvátova s tím průjezdem pomáhá pro spojení od Perštýna do Jungmannovy. Zobousměrnění severní třetiny by byla lepší.

  4. Průjezd do Charvátovy je skutečně zneplatněný. A je to škoda, využívám ho denně a po letech jsem měl pocit, že nejsem až takový cykloterorista, což už se nedá říct, když tam teď jezdím a je to přeskrtnuto. Spíše naopak.

    Také nechápu, proč ty cedule na spodním Václaváku zneplatnili celé. Vem koncem to teď tedy není pěší zóna a může tam vjet kdokoli. Fušeřina, řekl bych…

    MHMP již radní MČ P1 požádal, aby obousměrky stanovili znova, aby ulehčili přetíženým pěším zónám bez restrikcí vůči cyklistům. Ale je to dopis politik – politik (Dolínek na Lomeckého). Takže je na politicích MČ P1, zda to se zvyšováním bezpečnosti chodců a cyklistů myslí vážně, a nebo chtěli pumpičky jen „trochu zbuzerovat“.

  5. David: Na Příkopech jsou ty cedule na úrovni Havířské nadbytečné, protože Pěší zóna začíná už od Panské. Nadbytečná nepřeškrtlá je ale cedule na úrovni U Obecního domu, tam je ještě cedule kousek předtím.

  6. Škoda že tam nemáte fotku Lomeckého na značce z Železné, s tím „Kdo to uklidí?“

  7. Ehm, co dodat, zneplatněné značení ze špatné strany. Docela by mne zajímalo, jak by to dopadlo při případné nehodě. Běžný cyklista v provozu nemá povědomí, jestli je to povoleno nebo ne, ale podle automobilisty tam žádná cykloobousměrky být nemá.
    No, přinejhorším při zdokumentování asi lze požadovat odškodné po P1 (bohužel asi ne přímo po Lomeckém, to mají tihle hajzlíci ošetřené). Aneb správa veřejných financí některými politiky.

  8. Vlk: Zkusím hádat, jak by dopadlo policejní šetření: Oba řidiči vjeli na komunikaci v souladu s dopravním značením, zde nikdo předpis neporušil. Při vyhýbání dvou vozidel se míjí zleva, vozidla jedou vpravo při pravé straně jízdy. Posuzovalo by se tedy, kdo v okamžiku střetu byl v pohybu (ten zavinil nehodu). V případě že oba, tak zavinil ten, kdo přesáhl do protisměru. V případě že motorista, šlo by o nesprávný způsob jízdy, nebo agresivní jízdu (podle toho, jak by cyklistu sejmul). Pokud cyklista, ta druhá varianta asi nebude moc pravděpodobná (chtěl bych vidět odvážlivce, který to rozpálí proti kapotě). Jestli je tu nějaký dopravní policista, rád se nechám informovat, jak by to vyšetřoval ve skutečnosti:o)

  9. Pozn. na nevhodné značení jsme všichni zvyklí takže by se tam nejspíš nestalo nic.. .:-) jinak sebevražda ani úmyslny trestný čin nejsou nehoda. Ani dopravní. :-) a kamery tam jsou, jako všude.

Další z rubriky

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Přichází růžová sdílená elektrokola 7

13. 06. - Martin - Zprávy
Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým..více

Co chystají městské části: Praha 4 43

06. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 2 12

03. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru