Praha spustila první veřejný sčítací totem

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na nejvytíženější pražské cyklotrase – páteřní trase A2 v Podolí. Totem sčítá chodce a cyklisty, chodce pomocí termočidla. Senzor je asi 30 m směrem do centra, aby stačil zareagovat na jízdu cyklisty z centra. Na totemu se zobrazují jak denní statistiky z obou směrů, tak součty celoroční.

Slavnostního otevření se zúčastnili radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD), starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Zelení) a Luboš Kala z nadace Partnerství, která je dodavatelem technologie.

Jedná se o nový typ sčítacího totemu, nainstalovaný teprve ve druhé lokalitě (první je v Turecku). Totem byl nainstalován už v pátek, o víkendu běžel zkušebně zakrytý. Na slavnostním otevření se přesto rozhodl zašpásovat a zasekl se, drobné technické obtíže pak dodavatel ještě přes den vylaďoval.

Na  našich fotografiích bohužel není vidět, jak totem ukazuje, digitální technologie se popraly mezi sebou. Ale nevadí, nejlepší bude, když se tam zajedete podívat sami.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Je docela hezký, prostě paráda, ale úplně v klidu bych uzavřel sázku, že ten turecký vydrží o dost déle nezvandalizován.

    Schválně do kdy bude potagován či jen tupě posprejován ?
    Dávám mu týden…

  2. Já si teda myslím, že je to špatně. Pokud by se pověsila nějaká cedula na již existující sloup, tak asi ok, ale zaplevelovat veřejný prostor takovýmihle nevzhlednými budkami?

  3. Jestli to to k něčemu dobré proč ne, ale tohle až moc připomíná, že za 14 dní jsou volby.. ;-) .. holt když někdo navrhne obytný libeňský most :-O, tak tohle se taky hodí..

  4. Tomáš, tak to mě nenapadlo :) , ale vzhledem k tomu, že jsou zatím na světě dva kousky bych se tak nebál, to se nedá levně cvakat jako retardéry či cvičky.

    Těch už je hotová invaze, včera jsem po inspekci, zde zmíněné, ,cyklostezky u Hájku mazal na kole směr Koloděje a bylo mi divné, proč to auto, 200 metrů od vesnice, těsně přede mnou najednou tak zuřivě brzdí no a pak už mi to bylo jasný, máme v okolí nový retardér, takže další místo kde si budu muset dávat bacha na auta, která budou po silnici divoce kličkovat.
    Dali tam retardér a 30 ku, už je tam léta radar , co tam měří 40ku která je v celé obci zónově a já na něm na kole pořád mám varování, že jedu přes… tak teď už na kole budu mít přes když pojedu 35, úžasné zlepšení , když to bude takhle dát tak je tam do roka 20ka a měštáci budou strhávat cyklisty z kol :(

  5. takova kravina… viditelna, prekazejici (na rozdil od scitacich smycek)
    Nebude vono pred volbama ?

  6. No je pravda, že by se za to dal postavit třeba kus parkovací věže pro kola. Na druhou stranu – kdo z veřejnosti se podívá, jaké jsou výsledky ze sčítačů, zveřejňované na stránkách TSK? V Podolí jsou slušné intenzity a když všichni z tramvaje v červenci uvidí, že letos tady projelo už 150 tisíc cyklistů, třeba je něco trkne…

    Tedy pokud to bude příští rok v červenci ještě fungovat :o)

  7. Ono to registruje i chodce a navíc to registruje a sčítá zvlášť oba směry do Prahy a ven z Prahy. Takže to poskytuje mnohem víc zajímavých dat, než sčítací smyčka. Zrovna v tomhle zatíženém místě se nějaká data navíc můžou někomu do statistiky hodit.

  8. Podle mě je opravdu potřeba odlišit od architektonického provedení, kteér je hrozné, a od těch informací, které mě osobně přijdou užitečné. V Kodani to takhle maj na jednom mostě a bavilo mě to kolem toho jezdit (i když to maj nepřesné, větší skupiny to počítalo špatně). Ale tam to mají právě pověšené na sloupu.

  9. David: Z tramvaje to tedy rozhodně viditelné není. Mám trochu podezření, že to není pořádně (tedy bez zastavení) vidět ani z cyklostezky – dneska jsem jel okolo a zcela očividně to nefungovalo (nějaké nápisy uprostřed, ale ostatní pole prázdná), nicméně písmo hrozně tiťěrné. Jestli stihnu přečíst za jízdy kolem aspoň číslo, toť otázka.

  10. David: „kdo z veřejnosti se podívá, jaké jsou výsledky ze sčítačů, zveřejňované na stránkách TSK“

    Doufejme, že nikdo, protože by z toho byla pěkná ostuda. Například screenshot z prosince 2017 (hint: Trojská lávka)

    hxxps://jenda.hrach.eu/f/lavka2.png
    hxxps://jenda.hrach.eu/f/lavka1.png

  11. Ano, vím. A čekal bych, že když přestala být možnost průjezdu, tak tam lidé budou méně jezdit (resp. pojedou tam maximálně první den, pokud to náhodou neviděli ve zprávách).

  12. Docela zajímavá vložka s tou Trojou, mám tomu rozumět tak, že lidí na kolech zásadně neubylo ani po pádu trojské lávky ? :)
    Jinými slovy, že se v zásadě nejednalo o dopravu, ale o zábavu ? :D
    Nebo že to čte kočárky ?

  13. No já nevím, ale já se na spadlou lávku jel taky podívat na kole. A protože přívoz nejezdil, tak jsem přes sčítač musel i zpět :)

  14. O té Tróji se tu už psalo, a to celkem brzy po pádu lávky. Tam jednak byly zajímavé ty intenzity,jednak to časové rozvrstvení průjezdů, kdy … pokud si to pamatuji dobře … to nej průjezdy ukazovala v celkem časné ranní hodiny a po zbytek dne už to bylo opravdu výrazně nižší.

    I když kam se to hrabalo kdysi na Chodov, to letěl modal share pro cyklo k nebesům jak střela:-).

    Osobně jediné údaje kterým skutečně věřím, jsou ty z 2015, kdy se provádělo nějaké ruční sčítání. Je to myslím na Polaď Prahu.

  15. MM myslím, že ruční sčítání se dělá docela často, třeba ve Sliačské na mostě, podle mě sedí každý rok na jaře na mostě na židli dívčina a dělá čárky :)

    Jinak nejlepší a nejdivnější bývala kdysi Celetná, to se debatovalo i tady i na nakole.cz , docela dlouho to hlásilo stovky cyklistů za hodinu , co tam projely každý den hluboko v noci :) ale na logisticky návazných sčítačích v ten samý čas byly nuly až jednotky kdo by se taky divil půlnoc v Praze sníh a led ale Celetná měla doslova peletony :)

  16. V Celetné to totiž údajně umělo nějakou dobu počítat kufry na kolečkách. Alespoň podle nejmenovaného zdroje z TSK :)

  17. Mimochodem v těchto dnech probíhá pravidelný profilový průzkum vybraných lokalit na intenzity cyklistů, zadaný TSK.

  18. Díky, akorát se to tím pádem nedá nazvat online :)

    A je to zajímavé asi máme někde nějakou černou díru :D

    1234 cyklistů za 9. říjen 2018 hlásí nový měřič a součet velmi nedalekého a přitom prakticky jediného návazného Podolí stezka / silnice je 1485.

    Logické vysvětlení je, že 251 cyklistů v úseku kolem nového měřáku radši vůbec nejede po „cyklostezce“, ale po frekventované po silnici vedle.
    No a ten rozdíl asi vzniká asi nejspíš odpoledne, když se z cyklostezky stává zóna zábavy….

  19. Újezďák: Po silnici tam jezdí tak čtvrtina lidí, možná víc, část se vrací na stezku před porodnicí, tj. mezi oběma sčítači. Částečně proto, že spoustu lidí otravuje tlačit se po chodníčku ve Vyšehradském tunelu, bez ohledu na to, zda tam kolo vedou nebo jedou. A je tam taky nenulový podíl odbočení vlevo na Doliny (a z nich), což se děje převážně v provozu. Když odbočuju nahoru směr Pankrác, tak se vážně po cyklostezce nebabrám ani v jednom směru.

  20. Nejezdím tam jinak, právě proto o tom píšu, je to takový pražský osud, že část cyklostezek , i těch páteřních, se odpoledne mění v zábavní park nesjízdný pro dopravu , to samé čeká úsek Hilton- Libeňský most, jakmile se tam dokončí asfaltáž, tak je pro pěkná odpoledne konec cyklodopravy díky zábavě….
    No a tenhle nový měřič, to nedaleko jiného sčítače, to opět jen potvrdil a navíc 9 října nebyl vůbec nějaký krásný letní den…. jen se na odpoledne udělalo lépe…

  21. Přiznejme si, že pokud jsou místní radnice ochotny budovat nějakou úplně novou stezku, tak přitom myslí i na početnou skupinu voliček na inlinech. Proto jsou všechny ty stezky smíšené a proto jsou odpoledne a o weekendu pro rychlou jízdu na kole nepoužitelné. Musíme se s tím smířit, poněvadž jinak to nebude. I já se stále rozhoduji, jestli raději s auty, nebo po stezce.

  22. terminus technicus POČETNÉ voličky na inlinech :) |:) :) :D

    V okolí Újezda bych to rozšířil o početné voličky na koních :)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Oprava cyklostezky na Rohanském ostrově bude dokončena v květnu 2019 7

V srpnu jsme informovali o začínající rekonstrukci cyklostezky na páteřní cyklotrase A2 na Rohanském ostrově...více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové..více

Klíčov: ochranné cyklopruhy k předělání 12

V ulici Ke Klíčovu na hlavní cyklotrase A267 byly mezi ulicemi Vysočanská a Nad Klíčovem..více

Fotografie: Omezení jízdy na kole v centru Prahy 12

Přinášíme fotogalerii dokumentující aktuální stav dopravního značení omezujících jízdu na kole v pěších zónách v..více

Nové značení trasy A2 na Praze 2 22

Od roku 2016 se připravuje souvislé proznačení páteřní cyklotrasy A2 v celé své délce, tedy..více

Ochranné cyklopruhy v Broumarské ulici 4

Praha 14 se dlouhodobě snaží o kvalitní řešení cyklistické dopravy v podmínkách limitovaných zejména rozpočtově...více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Mašek: Muzejní oáza

    Zatím jsem se v prostoru mezi novou a starou budovou NM pohyboval pěšmo a pro pěšího je to určitě plus.…

  • Pavel Mašek: Zenklova podrobně: dá se vyjet, ale páteřka to není

    Když jsem tam projížděl poprvé, jel jsem z kopce, tak jsem měl smůlu, že za deště. Pěkně mi to klouzalo,…

  • Pavel Mašek: Na kole vedle sebe

    Já celý život podporuji jízdu dvou cyklistů vedle sebe, jsou i silnice dostatečně široké, kde můžou jet vedle sebe tři…

webdesign by 2046
↑ nahoru