Novinky v mapě a další mapathon

Cyklistická mapa Prahou na kole letos oslaví 14. narozeniny. Historie mapy je již docela dlouhá, na vavřínech ale neusínáme. Stále se snažíme, aby lidem jezdícím na kole po Praze sloužila co nejlépe. Unikátní je především svou mírou podrobnosti, kterou nabízí. Tu tak kromě lidí plánujících si svou trasu do práce ocení jistě i lidé věnující se infrastruktuře na odbornější úrovni. Díky mapě lehko zjistíte, kde se nachází jaký kus cyklistické infrastruktury.

Drobné opravy

Mapa v minulém roce trpěla několika drobnými neduhy, které se nám nakonec podařilo úspěšně vyřešit. Původní dodavatel podkladů pro našeptávač adres přestal de facto fungovat, trvalo nám delší dobu najít nové řešení, které by bylo pro naše účely dostatečně funkční. Ale podařilo se. Nový našeptávač by měl poskytovat relevantní adresy vzhledem k místu, odkud hledáte. Již by vám tak neměl v případě vyhledávání adresy v Praze nabízet na prvním místě město Plzeň, ale Plzeňskou ulici. Pokud by ale stále něco nefungovalo, neváhejte napsat do komentářů pod článkem.

Našeptávač je již opět funkční.

Dalším neviditelným problémem byl příval spamu skrze kontaktní formulář „Napište nám“. Původně jsme občasné spamové e-maily ignorovali a preferovali jsme nezatěžování uživatelů opisováním kontrolních hesel, situace se ale vloni v létě stala neudržitelnou a formulář v mapě jsme doplnili o antispamovou ochranu. Je ale možné, že se nám vloni několik vašich podnětů ve spamu ztratilo. Nyní by ale mělo vše již běžet hladce a formulář lze bez obav použít. Pokud by nám chtěl někdo sdělit něco obsáhlejšího, můžete samozřejmě využít i náš redakční e-mail redakce@prahounakole.cz.

Ještě více neviditelnou, ale o to zásadnější změnou, je každodenní aktualizace mapového výkresu. Jedná se o výpočetně náročnější operaci, kterou jsme dříve manuálně spouštěli několikrát do roka po významných aktualizacích. Nyní již ale probíhá automaticky jednou denně. I drobné změny se tak v mapě objeví téměř okamžitě.

Poděkování spolku Auto*Mat a našim podporovatelům

O technickou podporu funkčnosti mapy se stará IT oddělení spolku Auto*Mat, naší mateřské organizace. A právě IT podpora je jednou z hlavních oblastí, na kterou jsou směřovány finance od našich stálých donorů. Budeme rádi, pokud se mezi ně zařadíte. Rychlé technické řešení těchto neduhů je možné jen díky vaším finančním darům. Jakýkoliv příspěvek oceníme.

V případě preference přímé podpory si lze vygenerovat příslušné údaje k trvalému příkazu na této stránce.

Cyklistické mapathony

Za 14 let existence mapy přibyla celá řádka dalších služeb poskytujících pomoc s hledáním vhodných cyklistických tras. Včetně mnoha mobilních aplikací. Rozhodně si neděláme iluze, že by právě náš vyhledávací engine byl tím nejlepším a mohl konkurovat velkým komerčním projektům. I mapovou kresbu může každý preferovat rozdílnou. Jakožto nezisková organizace se snažíme především poskytovat kvalitní data přístupná pro všechny. Mapa Prahou na kole běží na podkladu OpenStreetMap.org (OSM), jakési mapové Wikipedii. Data o cyklistické infrastruktuře v Praze dle našich nejlepších znalostí v OSM pravidelně aktualizujeme. Tyto informace pak mohou využívat veškeré další mapy a aplikace čerpající také z OSM.

Každopádně kdokoliv může OpenStreetMap začít upravovat společně s námi a podílet se tak na utváření nejpodrobnějšího mapového podkladu pro pražské cyklisty. Z tohoto důvodu jsme založili tradici cyklistických mapathonů, kolektivních setkání zaměřených na zlepšování pražských cyklomap. Minulý rok jsme vzhledem k práci na knize Městem na kole mapathony vynechali, je ale třeba se mapě začít opět intenzivně věnovat. Chcete se k nám přidat? Přijďte s vlastním notebookem na jeden z plánovaných cyklistických mapathonů:

  • 26. 2. 2019, 17:30 (Kancelář Auto*Matu – Palác Lucerna). Téma: Oprava zásadních OSM cyklochyb
  • 16. 4. 2019, 17:30 (Kancelář Auto*Matu – Palác Lucerna). Téma: Chodníky versus cyklostezky a nová legislativa v mapě
  • 25. 6. 2019, 17:30 (Kancelář Auto*Matu – Palác Lucerna). Téma: Revize cyklostojanů, cykloobchodů a servisů

Vůbec nevadí, pokud o OSM slyšíte prvně, vše rádi osobně vysvětlíme a naučíme. A pokud nemáte čas, klidně napište na e-mail redakce@prahounakole.cz, kde je třeba něco v mapě opravit. Za každou zprávu o novém stojanu, zlepšeném povrchu nebo třeba nové cyklostezce jsme vděční.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Když už je tu ten článek, tak mi dost nevyhovuje export trasy z plánovače. Jednak to, že výstup je v souboru jako route a tedy nelze s tím bez konverze pracovat například v mapy.cz (nahrát, uložit a zobrazit v mobilní aplikaci a jet podle čáry) a jednak to, že body jsou příliš řídce a jejich spojnice nekopírují skutečný průběh trasy a odchylují se, někdy i o dost, zkrátka to co je v GPX neodpovídá tomu jak vyhledaná trasa zobrazena ve vaší mapě, což může být v neznámém a méně přehledném terénu matoucí.

  2. Co se týče map, tak jsem trochu skeptik. V Praze existují asi dvě hlavní neplacené online mapy pro cyklisty a obě jsou docela dobrým počinem, avšak ani jedna není pro mne použitelná (nyní soudím čistě podle sebe) a stačí mi se podívat na jednodušší rychlejší od Seznamu jen kvůli orientaci před startem. Nechci určitě odsuzovat spoustu práce za jejich tvorbou a přínos 9 lidem z 10, kteří se podle ní mohou řídit. Nicméně „konstruktivní“ kritika je důležitá ;-)

    1) nejvíce mi vadí, že se nedají perzonalizovat; tzn. já jezdím na silničce a ještě s tou tenčí verzí plášťů a i když mapa ukazuje „sjízdnost“, stejně to pro mne bezpečně sjízdné není. Jakékoliv kostky v Praze kromě těch na chodnících (kam stejně nechci a nemohu najet kvůli „bezbariérovým“ nájezdům, např na pěší zónu Náměstí Republiky tři obrubníky jsou největší kravina, nedávají žádný smysl, vozy nezpomalí a cyklisty jen ohrožují) jsou pro mne smrt, pokud nekličkuji jak na kolové mezi spárami, vyviklanými kostkami, špičatými kostkami, … To samé u silnic, je super vidět kvalitu povrchu asfalt, ale stejně si musím hlídat sám, jak jsou tam vyjeté koleje, jak jsou tam ne/záplaty, kanály, mastnost, bordel u krajnice… Párkrát se mi podařilo v obdobném případě v jiném oboru vypozorovat, jak závažná je „slepota“ tvůrce díla vůči jiným než osobním zkušenostem. Když to převedu na tvorbu cyklo map – každý, kdo ji tvoří – by si měl představit, že daným místem pojede člověk na tom nejhorším kole a pak hodnotit sjízdnost – bez přehazovačky s převodem 56 x 13, bez nášlapů nebo jiných upevnění nohou, 11mm pláště hladké z měkké gumy (čti snadný defekt) nedohuštěné, přímé sezení, 10 kg v košíku na řidítkách a s bočním větrem. V diskuzi v jiném článku jsem nedávno narazil na problém posypu v zimě, jak se používají špičaté kamínky – no a to řešili hodně jezdci na kole typu mtb. Já to mám celoročně všude :-/
    2) Pak mi vadí, že se něco stejného vymýšlí dvakrát, třikrát, desetkrát…. Sice to chápu z historického, provozního atd. hlediska, ale je to strašné plýtvání zdrojů. Tomu se asi zabránit nedá, jak sportovní aplikace, ale mrzí mě to.

    Mapathon je super věc, nicméně instrukce v článku jasně napovídá, že stolař (čti člověk, který má jen stolní PC) si ani neškrtne. Vzhledem k rozšířeným chytrým telefonům, tabletům atd bych čekal, že to půjde i přes jiný OS než Windows, Linux, Max, iOS….

  3. Která je ta druhá bezplatná mapa pro cyklisty krom té zdejší?

    To, že se pokoušíš jezdit po Praze na silničce s úzkými plášti i přes znalost terénu, je tvoje chyba, prostě wrong tool for the job.

  4. @ Tonda
    – mám různá kola, i mtb, ale jezdím zejména po silnicích, takže silničku, je nejrychlejší. Ještě se mi nikdy nestalo, aby pro mne bylo využití cyklostezek výhodnější, zejména kvůli tomu, kudy vedou, jsou na nich chodci a další osazenstvo a pro mne je hlavní rychlost, kterou potřebuji – já se nebojím mezi auta, která jsou daleko předvídatelnější, než chodci a další. Samo, že občas využiji cyklostezku, například přes park jako je Opatov-Háje, Stromovka, v Podolí podel řeky, z Krče do Braníka, ty páteřky jsou super, ale jinak Praha má tolik uliček, že silnici je prostě výhodnější. Ten komentář se vztahoval zejména na to, kudy vedou vyznačené trasy pro kola mimo silnici a ty se hodně klikatí, samý chodník a bůh ví kdo se psem na vodítku a každý na jedné straně chodníku, pak přechody jsou strašné brzdy. Kdybych nectil zákon, tak asi bych volil jiné kolo, ale odmítám pořád sesedat a nasedat na přechodech a odrážet české turisty na procházce.

    – ta druhá mapa je aplikace od Čistou stopou Prahou, jmenuje se Prahou na kole, je to pod značkou Prahy, ale je to od Urban Cyclers, ono to taky nějak používá OSM, ale ještě to kombinuje nějak Mapbox, nerozumím tomu technicky, nestudoval jsem to, ale tam je právě možnost volby typu kola a trochu to zohlední trasu, ale když jsem s nimi řešil konkrétní úseky, které jsou i přes zvolené kolo nesjízdné, tak jediným výsledkem bylo, že se pokusí změnit koeficient nevýhodnosti určitých povrchů, ale pořád mě to naviguje hodně, kudy nemohu. Zlatá magistrála, z Budějovické na Florenci za pár minut :-).

  5. * pardon, jsem zblblý, jmenuje se NA KOLE PRAHOU

  6. Pavel Mašek

    Kdyby tady byly povrchy jako v Německu nebo v Rakousku, tak by člověk nemusel držet jedno oko na silnici a o silničce bych asi uvažoval, protože mě baví, ale :

    -nevěřím tomu, že je silnička v Praze nejrychlejší, sám vlastně dáváš důvody proč tomu tak není :)

    -jezdím do práce několik tras a čas od času taky na silničce ( když pak jedu odpoledne na delší projížďku nebo na víkendový švih).

    – Cyklostezkám se, zejména odpoledne, programově vyhýbám, na druhou stranu část sezony jezdím za špatného světla a tak je kvůli “ kvalitě českých silnic“ pro mě Sup 29 jediné řešení, mám na něm pláště s proužkem a víc nahuštěné a můj názor je, že průměrku zvednu v Praze na silničce ( spec roubaix) maximálně o jednotky minut je to dané i tím, že prostě musím některé úseky, které na horákovi dám „s prstem v nose“ objet po lepší silnici a tím si zajet.

    -ani nové silnice, zprzněné zpomalováky, hupy , prahy, kluzkými omalovánkami všeho druhu a novými kanály s podélnou štěrbinou nejsou pro žiletku v Praze přínosem.

    -navíc respektuji značky, semafory a když si v duchu udělám průměr z kolegů cyklistů kašlající na stopky, červené, lidi na přechodech tak pardon, ale mám dojem, že žiletkáři, přestože tvoří minoritu, vedou protože asi nejvíc spěchají :(

    K mapám a exportu, přiznám se, že moc nechápu lidi, kteří potřebují mít mapu exportovanou, případně s ní “ pracovat“ nebo si ji dokonce vést sebou kouknu , uložím v hlavě a jedu, orientace v Praze je jednoduchá :)

    Mapu, třeba tu zdejší, beru jako takovou “ konzultační“věc na pozadí cyklistiky, ano doporučuji ji kolegům, známým a kamarádům, kteří začínají jezdit k nahlédnutí, ano pro první hledání tras(y) ale v podstatě do ní vlezu jednou za uherský rok, třeba mě vůbec nezajímají vrstvy typu překážky, nebezpečná místa,. schody a tak, s tím si prostě poradím adhoc na místě kam jedu :)

  7. @ újezďák
    – určitě chápu tvůj postoj a neříkám, že pro všechny vždy je silnička nejrychlejší. Hovořím čistě za sebe s mými jízdními schopnostmi, preferencemi atd… Na trasách, kudy se pohybuji, respektive odkud kam se musím dostat nejčastěji, je pro mne silnička nejvýhodnější-nejrychlejší. Je spousta faktorů, i ty, které zmiňuji a ty považuješ za překážku pro silnici, ale když ten stav znám, tak je to v pohodě. Spousta lidí si neuvědomí, jaký vliv třeba na rychlost po městě mají řidítka. Na silnici mám o 20 cm užší než na horáku a projedu místa, která na horáku ne, je rychlejší předjet kolonu, než neustále brzdit a vyskakovat obrubníky. Bohužel cyklotrasy jsou plánovány ex post, ne ex ante jako silnice. Takže se klikatí daleko víc, než silnice, prostě se vecpou, kde to jde, hrajou tam faktory typu stoupání, klid atd., které mně jsou úplně jedno. Například pro mne nejoblíbenější úsek na cestě od Vltavy na JM je z Dvorců nahoru na Budějovickou, super šlapák, udržet 18-20 je dobrý trénink (kolikrát dohoním autobus, kterého na Dvorcích minu nahoře na světlech a nohy dostanou krásně zabrat. Vracím se tamtudy daleko rychleji, než jet přes Braník a AB a Kunratice na JM. Z Kačerova to vezmu metrem2/3 zastávky a je to pro mne o 15 – 20 min rychlejší, než kdybych horákem cestoval lesem, kort ještě přes tu klikatici na Roztylech.
    – je třeba si taky uvedomít, že v zimě jsou cyklotrasy mimo silnici absolutně nesjízdné, i ty hlavní, dlouhé rovné krásné spojnice, žádné zlegalizované chodníčky, mám z minulého týdne nějaké fotky, až mi situace dovolí, rád bych o tom napsal někdy článek, jak město stále ignoruje v zimě cyklisty.

  8. Teď zjišťuji, že Na kole Prahou jsem už někdy viděl, ale asi mě to nezaujalo, tak mi to zapadlo.

    Nicméně je otázka jak moc se ty mapy liší – podklady jsou stejné (OSM), takže se liší nejspíš jen způsob grafické úpravy a vyhledávací algoritmus a i ten pochybuji, že Prahou na kole nebo Na kole Prahou mají od základu napsaný vlastní, takže to nejspíš bude nějaký open source nástroj, možná upravený.

    Na kole Prahou možnost zvolit typ kola mají, je otázka jak s tím pracují a hlavně co vůbec umožní OSM jednak kvalitou dat a jednak tím, co v nich vůbec lze podchytit. Zkoušel sem jednu trasu a ta pohodlná mě bez ostychu posílá na chodník a v protisměru do jednosměrek, ono to vyladit není snadné, pokud by se na to přitlačilo víc, tak by to buď dělalo nesmyslné zajížďky, vyladit kdy ta zajížďka za to stojí a kdy už ne není sranda.

    Mě docela zaujal projekt BRouter. Je to offline navigační udělátko pro mobily s Androidem pracující nad OSM a spolupracující s aplikacemi Osmand / Oruxmaps / Locus a mají i online verzi http://brouter.de/brouter-web . Lze si tam zvolit jeden z profilů podle požadavku na typ dopravního prostředku a cesty a další profily lze nalézt zde https://github.com/poutnikl/Brouter-profiles/wiki ale hlavně lze si udělat profil úplně vlastní – v podstatě se vytváří funkce hodnotící parametry trasy a pak se nahraje do textového pole. Tam si můžeš vyřádit ladit si to do aleluja.

    Já sem to tedy používal hlavně pro plánování výletů na chalupě protože to dokáže zohlednit převýšení, není to zaměřeno konkrétně na Prahu ani specificky na městskou cyklistiku, nemám moc zkušenost jak se to bude chovat v Praze, ale za vyzkoušení to stojí.

    Pokud jde o existenci různých podobně zaměřených projektů, pokud různé týmy mají neslučitelné požadavky, tak pak těžko to realizovat, navíc každému uživateli bude vyhovovat něco jiného.

    Požadavek aby se dalo optimalizovat pro kolo s převodem 56×13 a 11m pláště (to mají tak možná dráhová kola, BTW co je plášť 11mm, co sem koukal na web výrobce i několika eshopů, tak nejmíň sem našel 20mm) mi přijde přehnaný, městský cyklista by si měl do svého města zvolit adekvátní nástroj, i když se vyhýbáš stezkám. Pro Prahu s jejími dlažbami viz minulý článek pokud budu lpět na beranech, minimálně cyklokroska nebo ještě lépe gravel, kde se do některých modelů vejdou i 45mm pláště. Inspirace co si na dlažky berou profíci https://youtu.be/i3B_M4dLb44

    Ohledně mapathonu, editovat mapu na dotykovém matlátku je zase o volbě vhodného nástroje, předpokládám OSM na to má webovou aplikaci, takže to tam spustíš, ale použitelnost bude na matlátku stát za starou bačkoru.

    Já když jedu kde to neznám, tak mi mobil na řidítkách s mapou, v ní vykreslenou trasou a aktuální polohou vyhovuje, můžu prostě valit, věnovat se provozu a nemyslet na to, jestli odbočit hned nebo až příští.

  9. Teď zjišťuji, že Na kole Prahou jsem už někdy viděl, ale asi mě to nezaujalo, tak mi to zapadlo.

    Nicméně je otázka jak moc se ty mapy liší – podklady jsou stejné (OSM), takže se liší nejspíš jen způsob grafické úpravy a vyhledávací algoritmus a i ten pochybuji, že Prahou na kole nebo Na kole Prahou mají od základu napsaný vlastní, takže to nejspíš bude nějaký open source nástroj, možná upravený.

    Na kole Prahou možnost zvolit typ kola mají, je otázka jak s tím pracují a hlavně co vůbec umožní OSM jednak kvalitou dat a jednak tím, co v nich vůbec lze podchytit. Zkoušel sem jednu trasu a ta pohodlná mě bez ostychu posílá na chodník a v protisměru do jednosměrek, ono to vyladit není snadné, pokud by se na to přitlačilo víc, tak by to buď dělalo nesmyslné zajížďky, vyladit kdy ta zajížďka za to stojí a kdy už ne není sranda.

    Mě docela zaujal projekt BRouter. Je to offline navigační udělátko pro mobily s Androidem pracující nad OSM a spolupracující s aplikacemi Osmand / Oruxmaps / Locus a mají i online verzi http://brouter.de/brouter-web . Lze si tam zvolit jeden z profilů podle požadavku na typ dopravního prostředku a cesty a další profily lze nalézt zde https://github.com/poutnikl/Brouter-profiles/wiki ale hlavně lze si udělat profil úplně vlastní – v podstatě se vytváří funkce hodnotící parametry trasy a pak se nahraje do textového pole. Tam si můžeš vyřádit ladit si to do aleluja.

    Já sem to tedy používal hlavně pro plánování výletů na chalupě protože to dokáže zohlednit převýšení, není to zaměřeno konkrétně na Prahu ani specificky na městskou cyklistiku, nemám moc zkušenost jak se to bude chovat v Praze, ale za vyzkoušení to stojí.

    Pokud jde o existenci různých podobně zaměřených projektů, pokud různé týmy mají neslučitelné požadavky, tak pak těžko to realizovat, navíc každému uživateli bude vyhovovat něco jiného.

  10. Požadavek aby se dalo optimalizovat pro kolo s převodem 56×13 a 11m pláště (to mají tak možná dráhová kola, BTW co je plášť 11mm, co sem koukal na web výrobce i několika eshopů, tak nejmíň sem našel 20mm) mi přijde přehnaný, městský cyklista by si měl do svého města zvolit adekvátní nástroj, i když se vyhýbáš stezkám. Pro Prahu s jejími dlažbami viz minulý článek pokud budu lpět na beranech, minimálně cyklokroska nebo ještě lépe gravel, kde se do některých modelů vejdou i 45mm pláště. Inspirace co si na dlažky berou profíci https://youtu.be/i3B_M4dLb44

    Ohledně mapathonu, editovat mapu na dotykovém matlátku je zase o volbě vhodného nástroje, předpokládám OSM na to má webovou aplikaci, takže to tam spustíš, ale použitelnost bude na matlátku stát za starou bačkoru.

    Já když jedu kde to neznám, tak mi mobil na řidítkách s mapou, v ní vykreslenou trasou a aktuální polohou vyhovuje, můžu prostě valit, věnovat se provozu a nemyslet na to, jestli odbočit hned nebo až příští.

    A ten zdejší antispam je tedy vážně dílo, bez jakéhokoliv varování a možnosti to opravit se příspěvek prostě nevloží, nebýt inteligence prohlížeče kdy se po návratu na předchozí stránku zachoval obsah formuláře, bych o celo svojí slohovku přišel.

  11. @ Tonda
    – promiň, klamu, chtěl jsem napsat 21 mm pláště (https://www.kupkolo.cz/plastovka-silnicni-tufo-c-s33-pro_z762/?id_variation=1701068), ale mám vyzkoušeno, že pokud není kolo přehuštěné, tak mi vklouzne hladký pláště v pohodě do poloviční škvíry, takže jsem vlastně tak moc nelhal :D.
    – převody – to je ano už dráhovka, ale uvedl jsem to jako jeden z parametrů, který by se měl brát v potaz při hodnocení sjízdnosti, ono je třeba si uvědomit, že dnes na fixinách nemají o moc lehčí převody.
    – jinak já si pojem městský cyklista vykládám v podstatě jako jezdec na kole, které najdeš v kategorii městská kola, v podstatě to, které tě nutí sedit vzpřímeně a je ze všech hledisek aerodynamiky, ovladatelnosti atd nejhorší (ruzova kola v praze), já se považuji za cyklistu pohybující se ve městě na kole, ne městského cyklistu. Sice je to jen jiný typ přívlastku, ale já to cítím jinak.

  12. Pavel řidítka mi tedy nikdy nezabránila podjet, nebo projet kolonu ten rozdíl je pár cm, na druhou stranu nemusím při podjíždění reagovat na každou díru, prasklinu a kanál , horák místa kam žiletka zajede a cvakne, nebo shodí prostě ignoruje :)

    Výjezd Jeremenkovou znám, a když mám náladu, tak to klidně na horákovi dám s průměrkou 18-20 taky, dolů jedu 45-50+ a zase se nemusím bát že cvaknu, i nouzové brždění je na MTB násobně účinější než na silničce… metrem jezdím s kolem jen když je změna počasí a kousek sezony, když už je moc tma .

    V centru města nemám potřebu jezdit lesem, ale spousta ulic má úseky dlažby na kterých nemusím na žiletce nachytat všechny ty rány jako P-Roubaix

    Na žiletce člověk po pražských silnicích musí být pořád ostražitý a tím si zbytečně kazí pohodu.
    Pro mě je kolo v Praze mezek, doveze, odveze, uveze, nerozpadne se, není to jankovitá žiletka , můžu jet po silnici, můžu jet po kočičích hlavách, můžu jet trojitý obrubník a když je nejhůř tak i s brašnama můžu skočit to, co na žiletce nebo módní singlespeedce vidím lidi přenášet na rameni aby jim neupadla z hlavy bekovka :)

  13. @ újezďák
    – jj, teď jsi to přesně trefil: „Na žiletce člověk po pražských silnicích musí být pořád ostražitý“. Kolik nehod se stane dnes jen kvůli tomu, že se člověk nevěnuje plně řízení? V roce 2018 to byla nejčastější příčina. Možná i to mě vede k tomuto typu kola podvědomě. Jak nad tím přemýšlím, na horákovi jsem nikdy nebyl v tzv. zóně, na silničce to tak je často, kdy jedu a cítím to kolo a jen to, co potřebuji, žádné baráky v dáli nepotřebuji sledovat, neřeším báby na chodníku se psem… Tohle se těžko vysvětluje, proč silnička, silničář ti prostě řekne „proto“. To cítění kola je úplně jiné.
    – jinak pro mne to je prostě pořád nejrychlejší. Dnes jsem si to schválně otestoval z JM do Měcholup a zpět. Když jsem jel přes hostivařský lesopark, kolem hostivařské nádrže a skákal skrze sídliště různě přes chodníky, tak jsem byl o více než deset minut pomalejší, než když jsem to táhnul po silnici a i nově v ulici u Kuflandu u nákladového nádraží i v pruzích pro kola. Pravda, že horák má bagry, za které by se nestyděl ani Zetor, což mohlo ubírat silně rychlost, jednou jsem ztratil asi dvě minuty, když jsem hledal únik z jednosměrek, ale i tak – horák patří do terénu :-)

  14. Pavel Mašek, Praha není Vídeň, Praha je terén :( .
    Jinak pocity z silničky máme asi stejné, jenže po mé cestě domů bych byl přivázaný jako pes k silnici, nemohl bych si zajet do Uhříněvské obory kouknout na petrklíče ani domů přivléct 10 kilo hrušek z jedné nejmenované polňačky :)
    Pořád bych koukal, kde nechal “ cestář díru“, škvíru nebo na kanály. Rozjel bych se na 40+ a musel bych zastavit na semaforu, prostě nic pro mě ve městě.
    To si radši zajedu na Ondřejov, Vodslivy, v jarní nemohoucnosti tedy spíš do Poděbrad :)
    Nebo projedu jarní údolí Mohelky prostě na silničce raději něco delšího než je mých 46- 50 km ve městě za den :)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Informační leták pro městské cyklisty a cyklistky 1

Po dvou a půl letech vydáváme aktualizovanou verzi našeho letáku pro nováčky v sedle. Leták..více

Vše nejlepší do roku 2019 5

Rok 2018 je za námi a za členy redakce Prahou na kole bych rád všem..více

Novinky v cyklomapě na podzim 2018 8

V Praze se stále něco mění, a drobných změn doznává i naše cyklomapa. Každý půlrok..více

Otázky představitelům politických stran – 2018 23

Stejně jako před čtyřmi lety, i letos jsme před volbami zaslali zástupcům politických stran a..více

Staňte se členy týmu Prahou na kole :)

Tým online magazínu Prahou na kole je dlouhodobě otevřen každému, kdo by chtěl společně s..více

Fotky ze křtu knihy Městem na kole :)

V pondělí 21. května 2018 byla v knihkupectví, kavárně a vinném baru Božská Lahvice pokřtěna..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru