Vše nejlepší do roku 2019

Rok 2018 je za námi a za členy redakce Prahou na kole bych rád všem čtenářům popřál vše nejlepší do nového roku, především co nejvíce kilometrů po Praze bez nehod. A to ať již jedete v sedle kola, jdete pěšky, popojíždíte MHD nebo sedíte za volantem.

Uplynulý rok byl především ve znaku přípravy knihy Městem na kole, která nám zabrala většinu naší pracovní energie v první polovině roku. Myslím ale, že se povedla. Jedná se o skvělé shrnutí všeho podstatného, co by měl člověk jezdící po městě na kole vědět.

Samozřejmě jsme ale kvůli knize nezapomněli ani na běžný provoz online magazínu. V roce 2018 jsme vydali celkem 97 článků napříč všemi rubrikami. Tedy přibližně dva týdně. Krátkých zpráviček informujících o méně významném dění z Prahy, Česka i ze světa pak vyšel podobný počet – celých 96.

Křest knihy Městem na kole proběhl v květnu 2018. Kniha ale nepohltila naši veškerou energii a běžný provoz běžel dál.

Standardně nejnavštěvovanější stránkou (kromě té úvodní) byl návod na to, jak cestovat s kolem MHD. Pokud ale do soutěže zařadíme pouze nově vydané články z roku 2018, pak by pětice nejčtenějších vypadala takto:

  1. Chodník není pro cyklisty. Co s tím můžeme dělat? (Návody)
  2. Velké změny na Vltavské (Analýzy)
  3. Revoluční: Skandál Prahy 1 a IPRu (Názory a komentáře)
  4. Bikesharing v roce 2018 v Praze i ve světě (Zprávy)
  5. Kde se budou v roce 2018 stavět cyklostezky? (Zprávy)

Speciální místo zaujímala ale i předloňská analýza Elektrokoloběžka: je to kolo nebo není? Ta byla velmi čtená i vloni a při zařazení do žebříčku by získala pomyslnou druhou příčku. Kromě toho začaly být velmi navštěvované i naše informace v angličtině. Na webu byly již druhým rokem a evidentně si již našly své publikum.

Web se pod mým vedením dále profiloval jako online magazín snažící se poskytovat široké spektrum informací ze světa cyklistické dopravy. Nadále jako editor kladu důraz na důsledné rozlišení komentářů a zpravodajských příspěvků. Ve zpravodajské rubrice jsme pokračovali ve snaze o informační pokrytí pohledů všech významných zainteresovaných stran, což na tvorbu příspěvků klade mnohem vyšší časové nároky než při původním blogovacím přístupu tohoto webu. Zároveň doufám, že je menší četnost příspěvků odměněna jejich vyšší kvalitou, respektive větší názorovou vyvážeností. Příkladem této postupné proměny webu mohou být zprávy jako Muzeum: koncepční studie nebo SŽDC odstranila cyklostojany z pražského hlavního nádraží.

Osobně jsem rád především za zajímavý rozhovor s Ing. Františkem Brašnou ze SONS ČR, který na tento web přinesl pohled na cyklistickou dopravu ze strany organizace zastupující nevidomé a slabozraké. Snažili jsme se zprostředkovávat témata jako toto, která jsou pro cyklistickou dopravu významná, ale o kterých nikdo jiný nereferuje. Naopak populárním zprávám, které byly dostatečně pokryty jinými médii (příchod elektrokoloběžek Lime, soutěž Do práce na kole, akce Zažít město jinak), jsme věnovali pozornosti méně. To, že se nám to daří, ukazuje i skutečnost, že některá naše témata byla následně přebrána i dalšími médii.

Redakční řady byly minulý rok více méně stabilní. Nadále platí, že web považuji za otevřený komukoliv se zájmem o spolupráci a obzvláště rubrika Názory a komentáře je otevřena jakýmkoliv zajímavým novým pohledům na oblast cyklistické dopravy. Nebojte se tak svůj text zaslat na adresu redakce@prahounakole.cz. 

Na stejné adrese budeme rádi i za upozornění, pokud se ve městě něco zajímavého děje, nebo za náměty na témata článků. Mnoho informací a námětů nám přichází od Vás, čtenářů. Děkujeme za to. Bez toho by tento web nemohl existovat. My sami rozhodně nemáme oči a uši všude.

Minulý rok jsme řešili technické problémy se spamem, který nám zahlcoval e-mailovou schránku. Pokud jste nám psali přes feedback mapy, tak se v určité části roku mohl váš komentář ztratit v přívalu e-mailů s reklamami na vše možné. Nicméně nyní byla mapa doplněna o novou antispamovou ochranu a vše by již mělo fungovat správně. Pokud nám ale nějaký váš důležitý komentář unikl, pak se omlouváme.

Chtěl bych také poděkovat našim soukromým dárcům a partnerovi (Auto*Mat), díky kterým si můžeme podobnou základní IT podporu a rychlé řešení některých nečekaných výpadků a problémů dovolit. Jak je známo, redaktoři Prahou na kole fungují na dobrovolnické bázi a čas na články investují ze svého volného času. Finanční prostředky vynakládáme především na nejnutnější technické a ekonomické zázemí.

Někteří z vás volali po možnosti přímé podpory projektu Prahou na kole – bez prostředníka v podobě služby Darujme. To se povedlo technicky zajistit. Všichni, kteří by si tak chtěli nastavit trvalý příkaz a podpořit další fungování webu s naprostým minimem reklamy, si mohou vygenerovat variabilní symbol a číslo účtu na této stránce. Všimli jste si, že AdBlock nemá na naší stránce co blokovat?

Pokud bych si měl přát něco osobního ve své práci do roku 2019, by pak by to bylo více času pro tento web. Rozhodně by si to zasloužil. V nejbližší době tak alespoň představím termíny cyklistických mapathonů pro nadcházející rok. Myslím, že mapě dlužíme více péče. Navigačních aplikací je sice mnoho a často lepších než ta naše, ale všechny nějakým způsobem využívají data OSM. Myslím, že se jedná o jedinečný podklad o stavu městské cyklistické infrastruktury v Praze a stojí za to ho držet co nejkvalitnější a nejaktuálnější. Další možné novinky roku 2019 si pak nechám zatím pro sebe. Nějaká překvapení jsou ale v plánu.

Online magazín Prahou na kole měl v roce 2018 za rok 157 958 návštěv od 91 911 uživatelů, celkem 279 115 shlédnutí. Mapa měla 56 307 návštěv od 32 700 uživatelů. Jedná se tak o 18% nárůst počtu čtenářů oproti roku 2017.

Přeji všem čtenářům, podporovatelům, spolupracovníkům, partnerům i zpovídaným co nejúspěšnější rok 2019.

Váš šéfredaktor

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Děkuji všem stojícím za prahounakole.cz a přeji jen to nejlepší do roku 2019!

  2. Jirko, moc děkuju za energii, kterou do vedení webu vkládáš.

    A připojuji se s výzvou, jsou-li zájemci o psaní (třeba i jen zpráviček), ozvěte se!

  3. Rád jsem přispěl alespoň jedním článkem, budu přispívat dál. A ať je za rok 2019 nárůst čtenářů alespoň takový jako byl v r. 2018!

  4. Děkuji všem za současnou práci na tomto webu, přeji do nového roku hodně dalších zajímavých a užitečných zpráv, co nejvíce BEZPEČNÝCH najetých i postavených kilometrů.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Praktické trasy v cyklomapě Prahou na kole 13

Cyklomapa Prahou na kole nabízí v Praze řadu praktických průjezdů po neznačených trasách. V srpnu..více

Ohlédnutí za jarem s cyklistickými mapathony 7

Letos na jaře proběhly další tři cyklistické mapathony. Nutno podotknout, že účast postupně slibně rostla...více

Hospodaření Prahou na kole v roce 2018 1

Již několikátým rokem představujeme podrobně naše hospodaření z loňského roku. Chceme o hospodaření našeho webu..více

Cyklistický mapathon pro začátečníky 1

Další setkání nad cyklistickými mapami se blíží. Cyklistický mapathon je naplánován na 25. června v..více

Informační leták pro městské cyklisty a cyklistky 1

Po dvou a půl letech vydáváme aktualizovanou verzi našeho letáku pro nováčky v sedle. Leták..více

Novinky v mapě a další mapathon 14

Cyklistická mapa Prahou na kole letos oslaví 14. narozeniny. Historie mapy je již docela dlouhá,..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • LukášM: Co s cyklopruhy?

    Hýbe se tam s obrubníky a zadahuje i na cyklostezku/pás. Zdá se mi, že se tam rozšiřuje silnice, aby bylo…

  • Jan Herda: Freebike obsáhle hodnotí první sezónu v Praze.

    Alternativu bych právě viděl v tom, nemuset se přepravovat vůbec :-) Abych stál skoro pokaždé v uličce vlaku linky S1…

  • Pavel Mašek: Co s cyklopruhy?

    @článek - líbí se mi zvolený tón textu, tak by to mohlo vypadat. @LukášM -…

webdesign by 2046
↑ nahoru