Husitské nic

Byl jsem požádán o napsání komentáře k cyklistickým opatřením v nově zrekonstruované dolní části ulice Husitská na pražském Žižkově. Trvalo mi to delší dobu. Je totiž poněkud obtížné hodnotit vzniklá cyklistická opatření v místech, kde žádná nejsou. Pokud by měl být tento článek věcný a suchý, tímto konstatováním by mohl také skončit.

Bylo by ale ochuzením čtenářů Prahou na kole nevyužít této příležitosti k troše nemístného vtipkování na účet takto „zdařilé“ realizace veřejného prostoru – pardon, veřejné komunikace.

Stav před rekonstrukcí

Proč byla Husitská tak hnusná? Vždyť má v dolní části sklon jen 2 %, což je poloviční sklon oproti Vinohradské nad Muzeem, kde se stoupá celkem v pohodě. Ani tramvajové koleje tu nejsou. Ovšem, kdo jste se Husitskou párkrát projeli, víte své.

Když jedete v souvislém proudu aut, je mírné stoupání zrovna nejvíc na houby. Do kopce vás 2% sklon zpomalí tak, že přijdete právě o těch 5 km/h, které činí rozdíl mezi jakž-takž tolerovaným účastníkem provozu a terče bezohledného nepřerušovaného předjíždění. Současně ale nejste dost pomalí na to, abyste se cítili bezpečně ve dveřní zóně, do které vás předjíždějící auta vytlačují. Z kopce vás pak 2% sklon neurychlí tak, abyste svištěli rychlostí opravňující zabrat pruh. Takže vás auta vytlačí do dveřní zóny i z kopce, s tím rozdílem, že teď jedete pětatřicet a jestli někdo ty dveře před vámi otevře, rozbijete se dvakrát víc.

Není se čemu divit, že pro cyklisty je potom branou do Žižkova tunel z karlínské ulice Thámovy, stoupající sice sklonem více než trojnásobným, zato ale bez dopravního stresu. Lepší propotit triko námahou než se podělat strachy.

Paradoxně, s cyklopruhy by Husitská naopak byla naprosto skvělá. Dvouprocentní stoupání vás ještě nezpomalí do kroku, takže nemáte pocit, že byste patřili spíš na chodník, míjení auty v sousedním pruhu unesete. V klesání pak cyklopruh zajistí prostor pro pohodlné předjetí kolony, štosující se pravidelně nad ulicí Prvního pluku.

Pozadí rekonstrukce

O realizaci bezpečného řešení pro jízdu na kole – respektive o jeho absenci – bylo rozhodnuto předem politickým osazením radniční koalice (TOP 09, ODS, ČSSD) na Praze 3 v minulém volebním období. Cyklopruhy k Divadlu Ponec přece nikdo nepotřebuje, když je vedle skvělá cyklostezku, která obsluhu Husitské cyklistům skvěle zajistí. Z cyklostezky Starého spojení je to přece do Husitské pouhý skok – třeba z bývalého železničního mostu.

Naštěstí byla Praha 3 tak neschopná, že se při rekonstrukci Husitské nedokázala domluvit s Institutem plánování a rozvoje (IPR) a obnova proběhla podle tupého projektu Technické správy komunikací (TSK), který do stávajících obrub posadil ostrůvky a ilegální parkování na chodnících vložil do zálivů. Hrozil totiž ještě zhoubnější nápad, a sice zúžit pruhy až do té míry, že by se z Husitské stala druhá Bělehradská. Tj. komunikace, na které nejenže nezřídíte cyklopruh, ale na které cyklistu ani nepředjedete jinak než vytlačením na deset čísel od parkujících aut. Takže je skoro na místě říct, že to vlastně díky neschopnému vedení tamní radnice dopadlo méně špatně, protože do současného profilu se ještě nějaký ten ochranný cyklopruh sem tam namalovat dá. To bych ale předbíhal, pojďme se podívat, jak to vlastně dopadlo.

Projeďme se po rekonstrukci

Jak jsem říkal, nový stav v Husitské znamená, že auta parkující dříve na chodnících načerno, parkují nyní na stejných místech legálně, přechody pro chodce byly pro bezpečnost chodců rozděleny ostrůvky a vozovka dostala nový, rovný asfalt. A to je všechno.

Co to znamená pro cyklistu? Rekonstruovanou ulici jsem si poctivě projel a zde je můj report:

  • V dolní části ulice najdeme relativně široký jízdní pruh bez parkování – na ochranný cyklopruh vlastně bez problému.
  • Jenže chodníková obruba se poměrně chaoticky střídá s parkovacími zálivy, ovšem při zachování stejné šířky jízdního pruhu. Nutnost vyhnout se dveřní zóně posouvá cyklistu o půl metru vlevo, což ale z předjíždějících nikdo nepochopí, takže jste opět na svém.
  • Zvláštní kapitolou jsou ostrůvky, které se šířkou jízdního pruhu 3,5 metru fungují přesně tak, aby vás předjíždějící auta mimoděk poslala do kytek. Bonusem jsou samozřejmě auta nelegálně parkující před přechody a dál efektivně zužující jízdní profil. Takže překážka navíc.
  • Pozitivně je třeba hodnotit nový asfalt. Dělám to proto, abych na rekonstrukci něco pozitivně zhodnotil.

Profil je tedy totálně špatně, byť trochu jinak než dříve. Sice se lépe jede při kraji, ale přechody s ostrůvky vás pravidelně vystresují a pojedete-li v pravé části pruhu, olízne vás i autobus. Pojedete-li ovšem středem pruhu… No, prostě nepojedete, však to znáte.

Co dál?

Jenže co teď s takovou nádherou. Jistěže se do vzniklého profilu dají násilně nalámat nějaké ty ochranné cyklopruhy, dost možná i ve třech čtvrtinách délky ulice, zbytek se zamázne ne zrovna optimistickými piktogramy. Bohužel, to lepší cykloopatření se samosebou nevejde právě tam, kde byste ho potřebovali. Přesto, bude to lepší než drátem do oka, pro stávající cyklisty o něco lepší. Že by to ale někoho nového nalákalo na jízdu Husitskou ulicí, to rozhodně ne.

Pokažená rekonstrukce se dá doplnit zobousměrněním přilehlých ulic (třeba Orebitské), o čemž se na radnici v roce 2016 dokonce jednalo. Když se tou ulicí nedá bezpečně jet, ať se dá alespoň legálně objet.

Hlavní síly je ale potřeba napřít jinam. Připravuje se rekonstrukce dalšího úseku, kde se už ulice jmenuje Koněvova a její spád je o poznání větší. Od Tachovského náměstí výše je ulice navíc v celoměstském cyklogenerelu, takže ignorování cyklistických opatření bude o poznání těžší – významnost pro cyklistickou dopravu je mnohem vyšší. Jak projekt pro Koněvovu vypadá, mi není známo. Ale jede-li v současných obrubách, je nutné do něj sáhnout a jemným hraním s jejich polohou zajistit, aby byl alespoň ve stoupání cyklopruh souvislý. Pokud možno až po ulici Zelenky – Hajského, kterou už se dá slušně utéct vpravo do Jeseniovy, i vlevo na cyklostezku k Pražačce.

Jinak asi pražským cyklistům nezbude, než si pro jízdu Husitskou a jinými „úspěšně“ rekonstruovanými pražskými ulicemi pořídit na nosič bazénovou žížalu a těsné předjíždění vozidlům za sebou technicky znemožnit. Konec konců, pokud magistrát nedokáže cyklopruhy na hlavních ulicích na policii a státní správě vymoci, pak říká, že se má cyklista postarat o svou bezpečnost sám. A on se cyklista taky sám postará.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Nejhorší část Husitské se dá celkem pohodlně ve směru nahoru vzít po přilehlé luxusní cyklostezce a sjet zpátky na Lukášově po rampě když má někdo chuť:)
    Pokud někomu nevadí dlažba a kousek protisměr v Orebitské a dalších, tak se dá celkem v klidu jet Řehořovou, Dalimilovou a Roháčovou, tady ovšem vidíme jak bl.ý je ůp l¨pro cyklisty “ zklidňovací “ systém jednosměrek, který dělá z části klidných vedlejších ulici nelegální rejdiště pro policie všeho druhu… naví Žižkov je zrovna místo, kde na zonách 30 z kopce jedete na hranici nelegálnosti prakticky durch…

    Dovolil bych si nesouhlasit se směrem dolů, tam běžně jedu 40+ aniž bych se musel nějak dřít, navíc tam doprava dost často stojí nebo jede dolů 20-30kou…. tam skutečně není problém, a pro moderní elektrokolisty určitě problém nula, stejně mají většinově odstřihlý omezovač

  2. újezďák: Takže místo souvislé legální jízdy s 2% stoupáním má cyklista prostrkat kolo nelegalizovaným podchodem Seifertovy (případně vyťapkat, sklon je tam asi 5%), a pak do Lukášovy vyjet po další nelegalizované rampě. A nebo se po ulicích se sklony kolem 6% klepat na kostkách, které k těm 6% přidají efektivně další dvě. A nebo si zrušit omezovač na elektrokole.

    Samé skvělé rady, ale jistě chápu, cyklista je menšinový element, který si musí jízdu na kole zasloužit a není důvod mu cokoliv ulehčovat, vždyť se přece může zařídit sám…

    Btw., na Žižkově žádné zóny 30 nejsou, politici je zakázali jako nežádoucí omezování motoristů v průletu kaňony mezi parkujícími auty.

  3. vratislav ,pro trochu klidu jel bych světa kraj, sjel nejeden sklon a dokonce jsem ochoten i kolo poponést ( párkrát jsem kdysi vynesl po schodech k památníku od tehdy ještě zavřeného tunelu) a že bych se stal menšinovým elementem ?
    No a omezenci si omezovač na kole dávno zrušili, oni totiž v hledání osobních výhod mají malou motorku, oni totálně kašlou na ostatní cyklisty a na to, že vytváří v ostatních účastnících dojem, že my co jezdíme na kole normálně jen “ schválně zdržujeme“. Prostě klasická čecháčovská malá domů, na ostatní se kašle…

    Inu chtěli jsme cyklostezku ? Máme ji. Tak proč po ní nejezdit, dávno před cyklostezkou jsem se jezdil nahoru ulicí U památníku a pa Pražačkou, kolik je tam sklone nevím, ale měl jsem a mám na kole tolik převodů, že jsem to vždy vyšlapal.

    Dlažbě a sklonům, co jsi tak “ děsivě vylíčil“ se můžu jen smát, dobré kolo, dobré nepřehuštěné gumy a dostatek převodů umožní pohodičku na place, ale jistě chápu, cyklista je chudák kterému všichni všechno schválně ztěžují a on se “ tomu nemůže vyhnout a trpí, chudáček“, on potřebuje malé sklony, a když si zajede na větší sklon tak potratí konkurenceschopnost a pak by se „nám“ takový nekonkurenceschopný cyklista mohl na to “ vykašlat“:)
    Inu jsou takový, co mají ze všeho bebíčto a spousty výmluv, proč nejezdí do práce, ale jen pro parádu nebo demonstrativně…

    Myslel jsem, že na Praze 3 jsou ZONY 30 Úplně normální, rozhodně je pamatuji kolem Koněvovy :) ta to je fajn, že Žižkov ten mor nezasáhl, tam by mě naměřili na každé druhé ulici na kole směr centrum…

  4. Do značné míry souhlasím s Újezďákem (tedy s tou věcnou částí jeho příspěvků). Něco o tom vím, protože bydlím u náměstí Barikád a do práce jezdím na Smíchov.

    Cyklopruhy v Husitské jsou podle mě zbytečné. Coby tranzit ze Žižkova do města je Husitská celkem k ničemu, trasy po cyklostezce či dolů tunelem jsou výrazně praktičtější. Takže pruhy by sloužily jen těm, kteří mají cíl přímo na šestisetmetrovém úseku od vojenského muzea po křižovatku s Prokopovou – kde je mimochodem další sjezd z cyklostezky, a to ulicí Pod Vítkovem.

    Cyklopruhy zkrátka být všude.

  5. Bohumil Špaček: Nesouhlasím. Újezďák argumentuje z pozice lidí, kteří jezdili, když nebyly cyklostezky, jezdí dneska, když jsou cyklostezky nesouvislé a budou jezdit, i kdyby jim to policie zakázala.

    Ten stav je nedůstojný, Vítkovská cyklostezka končí nikde (podchod Seifertovy není zlegalizovaný), a proč by měl člověk jezdit 8% krpálem v tunelu, když má vedle ulici se čtvrtinovým sklonem? Navíc to tam při troše dobré vůle udělat šlo bez nějakých větších postihů v chodnících či parkování, tohle celé je výsledek šlendriánu a politické nevůle.

    A dovolím si poznamenat, že takovéhle ulice naprosto není možné posuzovat tím, kolik lidí tam jezdí dneska, nebo kolik je tam cílů. 600 metrů ulice ostatně není zrovna málo. Nic se nezmění na tom, že ta ulice je pro cyklisty i nadále nebezpečná a to by prostě nemělo být. Žádná ulice ve vnitřním městě nemá vypadat tak, že se při jízdě po ní běžný cyklista podělá strachy. A jestli tak vypadá, tak ať se pro místní obsluhu legalizují chodníky.

    Co mne trochu mrzí, že cyklisti v Praze jsou evidentně už tak zglajchšaltování, že jim ani nedochází, když narazí na něco, s čím by se potkávat neměli. Husitská bez stoupacího cyklopruhu je u mně stejný paskvil jako schodiště bez rampy pro vozíčkáře a přechod bez vodících linií pro nevidomého.

  6. Mně to tam po přišlo dokonce subjektivně užší než před, dolní část k Prokopově byla přitom nejdůležitější.
    Cyklostezku využívám a je fajn, že z ní přibývají sjezdy, ale přes současnou podobu Bulhara taky moc lidí nepojede. Jinak od Tachovského by se mohla hodit takováto cesta k Ohradě https://mapy.cz/s/3nMbY z historických map i leteckých fotek je vidět, že tam nějaká cesta dřív existovala.

  7. Na tom videu to působí asi ještě hůře než ve skutečnosti. Tohle se snad pravidelně ani jezdit nedá. Dříve to bylo vyloučené tou hroznou dlažbou, ale asfalt to nezlepšil. Zoufalé jsou ty ostrůvky. Před každým se mi na videu svíral žaludek. Problém ovšem není v těch ostrůvcích, ale v gaunerské jízdě řidičů kolem nich a kolem cyklisty.

  8. Nic, ale hezky popsané.. ;-)
    Ten autobus na videu vypadá hrozivě, ale vzhledem k šířce pruhu, dodávce v protisměru, další dodávce vpravo parkující částečně na chodníku, zelenému signálu na dohled.. to bylo asi jediné očekávatelné vyústění logiky projektanta téhle komunikace. Ti autobusáci nemají vůbec lehké. Podobně jako na Bělehradské, Nuselské, kde se nejlépe jezdí tramvají tak všichni ostatní to mají mezi obrubníky a ostrůvky jen horší… a dost stresující…(třeba nejsou všichni jen gauneři) což je pro cyklistu samozřejmě další nebezpečí! :-(
    Nezbývá než si přát aby podobná nevhodná řešení komunikací přestala vznikat co nejdříve, protože jinak bude doba kdy primátorem byl Pavel Bém vypadat téměř idylicky, jako doba kdy byl cyklista na prvním místě a tunely ještě docela levné (dnes Blanka II – Vlasta? startuje na 60..) ;-)

  9. Zglajchšaltování bych si jako výraz vyprosil to už mi připomíná diskusní šrapnel-argument typu s nácky se nebavíme( což většinou znamená, nemáme směroplatné argumenty) nebo floskule dr. Ivana Brože, z ČST, nositelky řádu práce, známého pod přezdívkou Pershing směrem k nepřátelům tábora míru…

    Navíc mě vždy pobaví, nejenom na tomto webu, když se jedni z “ menších nepřátel cyklistiky“ najednou zatáhnou do diskuse jako podpůrný argument, konkrétně mám na mysli nevidomé a zrakově postižené.
    Opatření pro ně byla i na tomto webu kritizována z pozice městské cyklistiky jako brzda…

    Můj názor je že kdyby většina nevidomých měla šanci vidět co okolo nich dělají cyklisté, tak se podělají strachy také. Ano vím , tady bylo pár diskutujících, kteří tvrdí, že žádné nevidomé nepotkávají tak proč pro ně něco dělat:(

    Dost pochybuj o tom, že v tunelu je 8procetní krpál, to by tam musela jezdit za dob páry zubačka, 8 procetní stoupání na kole je už makačka, tunelem se dá jet s prstem v nose… :)

  10. újezďák: Existuje i hezký český výraz „znormalizovaní“. V přeneseném slova smyslu, stejně jako to první.

    tunel je dlouhý 340 metrů a vede mezi kótami 215 a 187. Vychází mi 8,2 %.

  11. újezďák: Argumentace chodci a nevidomými spočívá v tom, že vůči nim si takový substandard nikdo nedovolí, zejména v případě nevidomých je na to vyhláška a hotovo. A protože normy a vyhlášky jsou na všechno kromě cykla (které má jen TP, což je druhý nejslabší možný normativní po nezávazné metodice), tak je to nakonec cyklo, které ostrouhá nejvíc.

  12. No a máme to černé na bílém, cyklo kvůli nevidomým ostrouhává, ale přitom se nevidomý hodí jako argumentační obuch :)

    Prosím pěkně k tomu tunelu přestat hovořit o kótách, které jsou někde v okolí a zapnout SELSKOU myslivnu, rekordní stoupání železnice na území ČR bylo a stále je bývalá zubačka Tanvald Harrachov a ta má 5,8 procenta , opakuji v dobách tunelu pod Vítkovem to byla výhradně zubačka :)

    Pak si možná stačí zapnout pamatováka na některé kopce v okolí Ondřejova ( tam si přece jezdil na kole), kde už mají silničáři potřebu dát značku stoupání/klesání , tak by tam podle tebou udávaného sklonu železniční tratě skrz tunel museli dávat značku 100 a více procen :) .

    Cyklisticky těžké Dlouhé stráně mají průměrný sklon 7-8 procent s nejtěžší pasáží 12 procent, výjezd na Lysou horu je 10 procent

    Vítkov 8 procent ? to by se tam dala dělat horská časovka :):)
    V okolí Prahy se závodně jezdí kopce :
    Řevničák – stoupání 5,4 procenta
    Roztoky stoupání 7
    nebo se jezdí závod do vrchu Truba u Kostelce nad černými lesy…. tam je to asi 5 procent…

    a to jsou kopce :)))))

    Chceš mi snad tvrdit, že cesta tunelem jen o něco menší stoupání, než cesta ulicí u Památníku ? :) Navíc když si kliknu do ústí tunelu u, tak mě to rozhodně nedává výšku 187 metrů , ústí ulice u Památníku má nadmořskou výšku kolem 200 metrů :)

    příklad trasy 340 metrů v okolí, pocitově si srovnej ta stoupání s rovinou v tunelu , to je skutečný kopec :)
    https://mapy.cz/s/3nZmy

  13. ještě poslední pomůcka, koukni se Vratislave na vrstevnice, která vrstevnice protíná těsně před ústím tunelu cyklostezku ? Není to náhodou o dost výš než tebou uváděná 187 ? Přitom vrstevnice u výjezdu z tunelu nahoře celkem sedí s tebou uváděnou výškou …. někde bude chyba s těmi 8 procenty :)

  14. Újezďáku, bavíte se o různých tunelech. VF myslí tunel mezi Thámovou a Tachovským nám. Ten má podle wiki stoupání 8,1%. Starý Vítkovský tunel, kde vede cyklostezka na Krejcárek klesá s cca 2%.

  15. To mě vskutku ani nenapadlo, ten tunel co myslíš ty je na Husitskou kolmý, takže se jím asi těžko dá jet stejným směrem jako po Husitské a neužít si mírné stoupání Husitskou :) Navíc ani délka tunelu nesouhlasí ten nemá 340 metrů, navíc Vratislav sám říká, že se na cyklostezku o které se bavíme cyklista dostane pouze “ nelegalizovaným podchodem Seifertovy“…. jinými slovy nemůže se jednat o Žižkovský tunel…

  16. vlákno: Než se povedl tunel Starého spojení (ten s 2% sklonem :-) ), tak se o cestě spojující Staré spojení a Ohradu uvažovalo, byť v trochu jiné podobě. Ta cesta by byla fajn, akorát tu starou kříží lávka, nejlépe tedy, kdyby vedla do nižší polohy a vyladily se sklony na minimum, třeba nějak takto: https://mapy.cz/s/3o2l2

  17. Pro cyklospojení Ohrada – Staré spojení snad radši něco takového https://en.mapy.cz/s/3oMZs je to sice delší, ale to na kole zas tak nevadí, hlavně se staré spojení nebude tolik zaplevelovat pejskaři a pěšáky. A jako benefit navíc je tady zlepšení pro Invalidovna – Ohrada, kde zůstávají schody pod Novým spojením, ale dá se dostat na Ohradu z cyklostezky.

  18. Vážení, kritizovat umí skoro každý. Kopat do TSK a označovat ji za původce všech problémů také, viz. cituji:”….obnova proběhla podle tupého projektu Technické správy komunikací (TSK).”

    TSK je organizace, kterou vlastní Praha a řídí ji MAGISTRÁT.
    Z logiky výše uvedeného tedy TSK musí poslechnout majitele a postupovat v souladu s jeho pokyny při dodržení všech norem a zákonů.
    Nebo jste přesvědčeni že ne?

    Z výše uvedeného plyne, že zodpovědnost za kvalitu a řešení rekonstrukci = obnovy ulice padá spíše na Ty, kteří na příslušných projednáváních projektu měli rozhodující slovo. Oni (rozuměj zástupci vedení města a IPR ) si do definitivní podoby projektu prosadili své názory a stanoviska.

    Dovolte však, abych se zeptal:”Kde byla Cyklokomise (Auto-Mat resp. Prahou na kole) když se projekt projednával a Praha jej zadala a koordinovala projektantům TSK?
    A byla Cyklokomise, zástupce Auto*Matu či Prahou na kole na projednávání s místní částí Praha 3 a IPR?
    Odhaduji že ne.

    Nelze se pak divit, že Praha snadno prosadila (a pravděpodobně i s podporou IPR) řešení, kde v úzké spodní části nejsou cyklisté vítáni zejména když souběžně vede cyklostezka na kterou se “snadno dostanou” díky nové Žižkov Highline.
    —————————————————————————————
    Autor příspěvku je nezávislý konzultant ve stavebnictví a pražský cyklista….

  19. Jiří: Na vznesené otázky odpovím z pozice šéfredaktora PNK. Před nějakými 2-3 lety jsem dostal tento web na starosti se zadáním, abych ho oddělil od ostatních činností Auto*Matu, aby se web stal převážně informační/zpravodajskou/široké veřejnosti otevřenou platformou. Proces je to dlouhý, ne vždy byl zcela hladký a jednoznačný a změny se nerealizují ze dne na den. Každopádně dnes je již nemyslitelné, abych šel za Prahou na kole kamkoliv jednat o vznikající podobě rekonstrukce. To by byl pro mě obří střet zájmů.

    Otázky tak směřují především na autora komentáře Vratislava Fillera, který je zároveň člen cyklokomise i člen watchdogu Auto*Matu. Nebudu odpovídat za něj, zápisy cyklokomise i Prahy 3 k tomuto tématu jsou lehko k dohledání a je z nich jasné, že se komunikačně daná tělesa neshodla.

  20. Jiří: Nechtěl jsem se nikoho dotknout. Projekt byl „tupý“ proto, že nebylo zadání udělat ho jinak, samozřejmě.

    Prahou na kole se rekonstrukci Husitské ulice věnovalo obsáhlým článkem v roce 2016, ve kterém poukázalo na absenci cykloopatření v připravované studii: https://prahounakole.cz/2016/05/bude-husitska-bezpecna/

    V době, kdy se projekt připravoval, jsem se účastnil debaty webu Kauza3, kterou tehdy moderoval pan Vronský a upozorňoval jsem tam na potřebu zřídit v ulici cykloopatření. Následně jsem se osobně sešel s paní Vítkovskou a jednal jsem mimo jiné o cykloopatřeních na Husitské ulici. Řekla mi, že si zadali studii a cyklo pro ně není priorita, protože cyklisti si to objedou vrchem po cyklostezce. Byl jsem tam za Auto*Mat, aby bylo jasno. Za cyklokomisi jsem jednáním v této věci pověřen nebyl. V březnu 2016 jsem ale vznesl téma rekonstrukce Husitské na jednání komise a výsledkem bylo usnesení v následujícím znění:

    „Komise konstatuje, že Vítkovská stezka neřeší dopravní vztahy v ul. Husitská a Koněvova a požaduje na Husitské zřídit v celé délce (při zachování komfortních podmínek pro chůzi, pobytovost a plynulost MHD) ve stoupání, optimálně i v klesání, ochranný pruh pro cyklisty.“ Viz
    https://prahounakole.cz/2016/03/zpravy-z-breznove-cyklokomise-3/

    Když se ukázalo, že cykloopatření v projektu nebudou, šel jsem na dopravní komisi Prahy 3 a pokusil se tam vyjednat nějaké cykloobousměrky, aby ten paskvil šel na kole aspoň legálně objet. Na samotném jednání komise se k některým cykloobousměrkám postavili vstřícně. Když jsem jejich zřízení následně urgoval u paní radní, dostal jsem se do velmi vyhýbavé korespondence, která nakonec skončila tím, že městská část žádné cykloobousměrky zřizovat nebude, protože je zřizovat nebude.

    Tolik k tomu, kde jsem byl já a co jsem pro to dělal. Evidentně to bylo málo, ale můžete mi samozřejmě poradit, co jiného se dalo dělat, když se tehdejší politická reprezentace stejně rozhodla, že tam žádná cykloopatření nebudou a hotovo.

  21. Jiří: Dovolím si to tedy shrnout tak, že do řešení Husitské jsem se osobně zapojil v mezích svých možností a mandátu, který k tomu spolek Auto*Mat má.

    A i kdyby tomu tak nebylo, je to úplně jedno. Kritika absence cykloopatření je zde oprávněná a takové věci je potřeba kritizovat opakovaně a ve všech případech, kdy nastanou, aby bylo jasné, že městské instituce postupují v podpoře cyklodopravy nedostatečně a tento přístup ráčily změnit. Není přece racionální, aby spolek, který má ve watchdogu dohromady 1,8 úvazku včetně píáristy, hlídal všechny změny dopravního režimu a rekonstrukce ulic v Praze, a někdo mu potom zazlíval, že neuspěl-li v nějakém vyjednávání, je to především jeho chyba.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Výběr z květnové a červnové cyklokomise 28

Čím jsou jednání cyklokomise (poradní orgán Rady hl. m. Prahy, pozn. red.) svižnější, tím víc vám..více

Patočkova: cyklopruh na radiále s odstupem času 4

Na podzim 2017 se mediálním prostorem prohnala kauza vyznačování ochranného cyklopruhu během rekonstrukce povrchu Patočkovy..více

Bikesharing: parkování bez stanic 14

Sdílená kola Freebike již přes měsíc brázdí ulice Prahy a s nimi začalo opět probublávat..více

Snižují pruhy pro kola bezpečnost cyklistů? 4

Rádio Wave zveřejnilo článek prezentující výsledky australské studie, podle které na komunikacích s cyklopruhy předjíždějí..více

Jak mne srazilo auto 53

V úterý 30. dubna mne v ulici Na Dolinách srazil řidič předjíždějícího auta. Analýzu dopravní..více

Výběr z dubnové cyklokomise 18

Průběh dubnové cyklokomise byl značně nevyvážený. Podstatné věci typu informací o průběhu přípravy investičních akcí,..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru