Co chystají městské části: Praha 9

Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi budeme průběžně uveřejňovat. Tentokrát se podívám směrem na východ, za Prahu 9 nám odpověděl radní pro dopravu Tomáš Holeček (ODS/Svobodní).

Redakce (Red.): Má vaše městská generel cyklistické dopravy, či jiný koncepční dokument řešící rozvoj cyklistiky? Pokud ano, jak s ním pracujete?

Tomáš Holeček (TH): Generel cyklistické dopravy bude MČ Praha 9 připravovat v tomto volebním období.

Red.: Jsou nějaká cykloopatření, která připravovala předchozí radnice a v jejichž přípravě nyní pokračujete?

TH: Jedná se o dokončení cyklostezky od Hořejšího rybníka do Kyjí a pokračuje spolupráce na EuroVelo 4.

Red.: Jaká jiná zlepšení pro jízdu na kole na území městské části tedy připravujete na toto volební období? Chystáte nové cykloobousměrky, legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?

TH: Viz předchozí odpověď na druhou otázku.

Red.: Praha 9 se může chlubit pěknou cyklostezkou Rokytka, horší je to ale s návaznostmi na tuto stezku. Jak to vypadá s pokračováním stezky od Hořejšího rybníka směrem na Kyje a s návazností ve směru vlečky procházející pod ulicí Kolbenovou, kde již nějaké fragmenty stezky vznikly? Máte představu, kdy zde bude cyklistické propojení souvislé až na stezku za ulicí Strnadových?

TH: Viz dřívější odpověď na druhou otázku.

Red.: Druhým velkým problémem je chybějící úsek cyklotrasy A27 v ulici Lovosické, respektive mezi Střížkovskou a lávkou přes Kbelskou. Plánuje městská část tuto mezeru nějakým způsobem zacelit?

TH: Vzhledem k tomu, že část komunikace Lovosická je na území MČ Praha 18, jednáme o tom.

Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Oslovila vás některá se zájmem působit na Praze 9? Jak s nimi vyjednáváte?

TH:  Připravujeme stanoviště pro bikesharing na základě dopisu pana radního pro dopravu MHMP.

Red.: Stojanů pro parkování kol je v ulicích obecně nedostatek. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?

TH: Viz předchozí odpověď.

Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?

TH (zjevně v reakci na otázku 6, tj. bikesharing, pozn. red.): Myslím si, že v současné době se jedná o nekoncepční chaotickou vlnu viz. elektrokoloběžky, které bezprizorně blokují průchod po chodnících a ohrožují chodce. Bohužel to samé probíhá i v případě společnosti REKOLA, kdy cyklisté jezdí po chodnících a ne po vozovce. Dostáváme mnoho stížností od našich obyvatel a je třeba s tím něco dělat a to především ze strany MHMP.

Red.: Děkujeme za rozhovor.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Zajímavý rozhovor. Holeček se ani neobtěžuje odpovědět na otázky a na konec uplně off topic zkritizuje bikesharing. Asi fajn chlap

  2. – elektrokoloběžky, které bezprizorně blokují průchod po chodnících a ohrožují chodce.

    – – – Doporučuji se podívat na můj účet na Twitteru nebo na účet spíš Vojtěcha Benedikta, kde jasně fotkami a komentáři ukazujeme, že parkování koloběžek na chodníku je v 99,9 % případů bezproblematické, neohrožující chodce a přesně taková prohlášení jsou lživá, minimálně nepřesná, já je asi rád popíšu jako agitační ve prospěch motorové dopravy. Naopak ukazujeme obrovský problém parkování motorových vozidel na chodnících a dalších zákazech zastavení, kdy vozidla ohrožují chodce i paradoxně samotné řidiče ve vozovce, Petr Neugebauer stejně jako další zase velmi dobře ukazuje reklamní smog, kdy naopak reklamy v ulicích brání výhledu do zatáček, kazí krásu historického centra ale i periferií atd. Přesně takové odpovědi, prohlášení atd. vyvolávají u široké veřejnosti nevraživost vůči bezmotorové dopravě ve městě.

    – Bohužel to samé probíhá i v případě společnosti REKOLA, kdy cyklisté jezdí po chodnících a ne po vozovce. Dostáváme mnoho stížností od našich obyvatel a je třeba s tím něco dělat a to především ze strany MHMP.

    – – – Zrovna Rekola dlouhodobě a docela dobře vzdělává své klienty, jak se mají na kole chovat, kde je parkovat atd. Toto prostě bude pořád problém sdílených kol, protože uživatel necítí přímou odpovědnost za své chování, jelikož kolo není jeho. Je to jako se služebními vozy – to jsou nejlepší auta do terénu. Klasickou „cílovkou“ jsou také lidé vracející se v noci z party, jedoucí z nebo na piknik apod, jsou to lidé, kteří se baví často s alkoholem. V ne poslední řadě jsou uživateli sdílených kol turisté a nebo příležitostní cyklisté, kteří se necítí zejména v pražské dopravě bezpečně a proto jedou po chodníku. Není to tím, že by nechtěli respektovat předpisy, je to tím, že nemají adekvátní podmínky.

    Cením si toho, že pan Holeček odpověděl, bohužel mi odpovědi přijdou trochu „bez zájmu“.

  3. Odpovědi přijdou celkem arogantní, spíš jako kdyby ho rozhovor těžce obtěžoval. :(((

  4. @újezďák

    „Zejména ono přidání cyklopruhů mi připadá jako bratrovražda. Pokud chtějí poslat cyklistu do místa, kde projede 70000 aut denně, tak jsou to buď blázni, nebo se jedná o obecné ohrožení, případně pokus o vraždu. Když mám čas, tak jezdím rád na kole a hojně využívám síť pražských cyklostezek, ale využívat kolo jako dopravní prostředek v Praze, ani náhodou. Některým lidem nedochází, že Praha není rovina jako je Pardubicko, Holandsko, nebo Berlín a navíc musíme vzít v potaz také klimatické podmínky. Od října do března je zima a v létě často nesnesitelné vedro. Proto, omezovat kapacitu již tak přeplněných silnic či přímo křižovatek ve prospěch několika málo jedinců, snažících se jízdou na kole zachránit planetu nepovažuji za dobrý nápad – naopak auta v kolonách vyprodukují mnohem více škodlivin, než auta volně projíždějící.“

    <3

  5. Dobrá ukázka demagogie v pojetí ODS a schopnosti překrucovat názory oponenta:

    „Nedávno mne pobavilo o.s. AutoMat, které ve své zprávě tvrdilo, že současná kapacita komunikací, které shora jmenujete je dostačující a v podstatě stačí, doplnit komunikační zeleň a cyklopruhy na křižovatku Kbelská x Poděbradská. Zejména ono přidání cyklopruhů mi připadá jako bratrovražda. Pokud chtějí poslat cyklistu do místa, kde projede 70000 aut denně, tak jsou to buď blázni, nebo se jedná o obecné ohrožení, případně pokus o vraždu. Když mám čas, tak jezdím rád na kole a hojně využívám síť pražských cyklostezek, ale využívat kolo jako dopravní prostředek v Praze, ani náhodou“

  6. Mimochodem, v otázce pokládané portálem sokp511 se píše, že Vysočanská radiála je na hranici kapacity. Projíždím po ní minimálně jednou týdně, spíš častěji a ničeho takového jsem si nevšiml (ale nejezdím v ranní špičce). Máte někdo informaci, jestli to tak opravdu je?

  7. VŘ: Dle mé zkušenosti je problém jen s napojením Kbelské ulice na radiálu od severu. Od D8 jedou na radiálu všechny kamiony i mnoho aut a z Kbelské tam vede nevím proč jen jednopruhový výjezd s prudkou zatáčkou který tvoří pravidelně kolonu až za Letňany.
    Jinak za mě tam bývá poměrně silný provoz, ale plynulost jízdy v pohodě.

  8. Myslím, že názor uváděný v článku co odkazoval újezďák je bohužel drtivě většinový a já jako celoživotní cyklista to zcela chápu i se s tím ztotožňuji (a proto v Praze ani bydlet nechci). Jestli budeme mít 0,5 nebo 4% cyklistů je podle mě úplně šumák, když zůstane stejný (vyšší) počet aut na stejné infrastruktuře. Spíš bychom se měli zaměřit na to, aby objem dopravy nestoupal – už jen kdyby se pracovalo z domova nebo 3dny v týdnu, nevozily se prkotiny a nejezdilo se pořád nakupovat apod.

    Silnice jsou určitě někde na limitu, neb poslouchat dopravní zpravodajství ve špičce znamená samé hlášení tady to stojí, … a jestli by 3% šoférů místo auta jeli na kole by to nezachránilo, sorry.

  9. a jestli by 3% šoférů místo auta jeli na kole by to nezachránilo, sorry.

    Pokud by to bylo 3 % lidí celkem, tedy baj voko zdvojnásobení počtu cyklistů, už by to dávalo snížení IAD o 10 %.

  10. Ja jezdim po Praze jenom na kole a autem. V drtive vetsine pripadu jsem autem podstatne rychlejsi nez MHD. A to i do centra.

  11. @Honza
    – Kolo je zpravidla rychlejší na vzdálenosti 5-6 kilometrů, je logické, že v Praze se z periferií do centra dostane běžný člověk autem rychleji. Je zajímavé pak ale porovnat, kolik strávil ve voze času na jednotlivých úsecích. Znám člověka, co dojíždí z JM do Smíchov nebo Barandov autem a když výjimečně ve špičce nestojí Jižní Spojka, tak více než polovinu času stráví na dojezdu od Vltavy.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Přichází růžová sdílená elektrokola 7

13. 06. - Martin - Zprávy
Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým..více

Co chystají městské části: Praha 4 43

06. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 2 12

03. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • újezďák: Praha 2 versus Lime

    oni nejsou vidět ani na chodníku, navíc tam průměrný chodec vůbec nečeká, že se kolem něj něco mihne 20kou.…

  • Pavel Mašek: Dál od kraje vozovky

    @Vratislav Filler - k soudní při, až se uvidíme, plánuji jít do Petrohradské na konci měsíce, můžeme si o…

  • Brahma: Praha 2 versus Lime

    Tak například v noci nejsou tyhle kolobežky na ulici vůbec vidět. Pokud náhodou jedou po silnici, tak jsou to všechno…

webdesign by 2046
↑ nahoru