Ochutnávka z For Bikes

Přinášíme vám krátkou ochutnávku z veletrhu For Bikes v podobě vybraných fotografií. Veletrh pokračuje v sobotu a v něděli, přijměte tady tyto snímky jako stručnou obrazovou pozvánku.

Řada městských kol (Author).

Elektrické odrážedlo.

Kolokočárek rozložitelný do podoby bakfietu.

Dámy na kole.

Tern Cargo Node šel s cenou výrazně dolů. Holt není elekrtický…

Stánek Do práce na kole a Auto*Mat.

Tohle je pro mne trhák: Tern GSD – nekompromisní rodinný elektrický kompaktní longtail.

A navíc si ho venku můžete i vyzkoušet!

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Těším se na kompletní reportáž, ze zdravotních důvodů jsem se tam letos nedostal :-(

  2. pěkné, skora 30 kilo kola jen za +-100 litrů, TERN GSD no nekupte to :)

  3. Nevím, proč Vratislav tak „prosazuje“ dlouhé ocasy, osobně si myslím, že vozík splní daleko lepší službu – mohu ho vzít do krámu, odháknout od normálního kola, uveze stejnou váhu, kolo je stabilní tak jako tak… většinou to vyjde levněji a naví – tento dlouhý ocas je elektro, no fuj.

  4. Pavel Mašek: Každý prostředek má svoje. Vozík je dobrý, když jsou malé děti, a má smysl tam, kde není stísněný městský terén. Ve vozíku se ale nedají vozit větší děti nebo nouzově dospělí, nedá se s ním jezdit ve velmi silném provozu, předjíždět stojící kolony, apod. Navíc nákladní prostor je na longu s vámi pořád. K tomu, v čem je zajímavé to GSD, se dostanu v článku, který teď píšu.

  5. A kromě toho – zatímco evoluce dětských vozíků za kolo byla prakticky dokončena tím, že je dnes běžné plastové dno a slušné odpružení, u cargokol vlivem elektrifikace razantní vývoj právě probíhá.

  6. Pravdou je, že elektrifikace dopravy je tak razantní, až oči přecházejí,

    V některých segmentech trhu přepravy to dává smysl, v některých
    to smysl nedává vůbec.

    Viděl vůbec někdy někdo někoho se odrážet na elektrokoloběžce ?

    Jela vedle vás , jedoucího na kole s auty po silnici kolem 30-32 km/hod, slečna/mladá paní, jedoucí v pozoru na koloběžce po chodníků a projíždějící zastávku plnou lidí a přesto jste ji nemohli prakticky dojet ? :)
    Potkali jste na náplavce elektrokolo, které vás jedoucího +-25 kou mine, jako když stojíte aniž by jeho majitel točil klikami rychleji než nemocný člověk který se na rotopedu snaží neskončit v Kladrubech?

    K čemu jinému je v dopravě elektrifikovný skateboard, hooverboard než k přivolávání neštěstí ?

    Je cargo kolo schopno poskytnou přiměřené pracovní podmínky průměrnému zaměstnanci/zaměstnankyni po celý rok i když je elektrifikované ?

    Nebo je to jen hračka pro pár procent obyvatel, kteří s ním dokáží přepravní zázraky, do kterých se ale nikomu moc nechce ? :D

    Může kargo kolo/ tříkolka za každého počasí konkurovat v podmínkách elektrovozíku s pevnou karosérií jak s pracovním právem tak i s cenou stroje, když zjevně i kolo pro malou rodinu stojí polovinu ceny malého vozu ?

    Najdou u nás „cyklisté“ s nadstandardní motorizací ( jak to jinak nazvat) odvahu si pořídit značky a přesunout se do městského provozu když mají vozidla s akcelerací a rychlostí malé motorky tak jak to již udělaly tisíce Holanďanů ?

    Mimochodem v Israeli už od 1. ledna platí řidičáka na elektrokola, je pod 15,5 roku věku, píše se dopravní test a přilba pro lidi na elektrokolech je povinná ( pokuta cca 6000 korun v přepočtu na naše).
    Amsterdam od 1 dubna letošního roka vykázal mopedy z cyklostezek, i ta elektrifikovaná kola která do kategorie mopedů patří a další regulace se chystá.

    V Holandsku je už jedna třetina prodaných kol, včetně dětských, elektrifikovaná, jinými slovy je vidět, že za pár let zdravotní benefity šlapaní lidskou silou prakticky skončí a cyklodoprava bude sosat energii stejně jako ostatní segmenty dopravy místo toho, aby byla na energii nezávislá…

    Elektrifikace nákladních kol přišla pozdě a nevěřím, že získají větší přepravní procento než třeba současní messengeři v konkurenci malých motorek a aut. Prostě na tom nebude mít kdo jezdit vzhledem k celkové přepravní potřebě naší civilizace ( lidí z duší messengera je prostě jen tolik, kolik jich je :)

    Prostě budou mít malou niku na trhu, evoluce je totiž nemilosrdná :)

  7. @Vratislav
    – já vůbec neberu v potaz děti při své úvaze, takže v tom bude asi ten problém, pro přidělání sedačky apod. je dlouhý ocas nesubjektivně asi lepší, ale já uvažuji čistě o neživém nákladu typu nákup, odvoz sběru, odvoz zavazadla…. Ať už mám náklad živý nebo ne, neuvažuji s ním kličkovat mezi vozy tak, jako když jedu sám, nicméně je to v provozu s auta s vozíkem náročnější, ale po separované stezce ne. Navíc se mi to kolo lépe stěhuje do schodů, když mohu tu váhu navíc odpojit…

  8. @újezďák
    – vykázání mopedů z cyklostezek je rozumné, jsou těžké a mají spalovací motor, vůbec se divím, že tam mohly. Co se týče elektrokol, no nevím, protože sice zpravidla mají větší akceleraci, ale už při určitém výkonu mají omezení rychlost, myslím, na 25 km za hodinu a na těch jejich rovinách není problém i na horském kole jet rychleji, než 25 a kdo to těžké elektrokolo vlastní silou dostane nad tuto rychlost? Sice je to podle státu, ale myslím, že ve většině je nelegální ten omezovač vypnout.

  9. @újezďák
    – prosím, neberte to osobně, ale Nizozemsko, sice Holandsko je v příspěvku v daném kontextu správně, ale věřím, že zákon platí v celém státě ;-)

  10. PM, to už jsme tady probírali, těžko ovšem vysvětlovat člověku, který stál na stadionů kde desítky tisíc oranžových fanoušků skandovali

    Laat de leeuw niet in z’n hempie staan
    Hup, Holland, hup
    Trek het beesie geen pantoffels aan
    Hup, Holland, hup
    Laat je uit het veld niet slaan
    Want de leeuw op voetbalschoenen
    Durft de hele wereld aan
    Want de leeuw op voetbalschoenen
    Durft de hele wereld aan

    nebo

    Holland (Clap Clap),
    Holland (Clap Clap),
    Holland (Clap Clap),
    Holland (Clap Clap)

    či
    Hup Holland Hup!
    Hup Holland Hup!
    Hup Holland Hup…

    :)

  11. PM v Holandsku mají zvláštní kategorii kol “ speed pedelec“ schopných jet pořád s přípomocí 45 km/h ,která potřebuje žlutou značku, papíry se na to dávají od 16 let a musí si zaplatit pojistka a je povinná certifikovaná přilba… platí od roku 2017

  12. @újezďák
    – at si Nizozemci skandují, co chtějí, je to angličtina, v českém jazyce je to správně tak, jak píši já :-). Snad to nezní arogantně. Navíc když jste na východu země a mluvíte o Nizozemí jako o Holandsku, nekoukají se na Vás moc pěkně, stejně jako když u nás na Moravě řeknete, že jsou z Čech a ne z Česka. Ale to sem asi ne úplně patří :-)
    – ta kategorie kola je zajímavá, o tom jsem vůbec nevěděl. Já osobně bych byl pro, že každý cyklisty starší 15 let musí mít řidičák minimálně na A, když se chce pohybovat na pozemních komunikacích a mladší aby se pohyboval jen v doprovodu takové osoby. Pokud je na oddělené stezce nebo mimo pozemní komunikace, ať předpisy klidně nezná, v lese je nepotřebuje. Bohužel toto v Nizozemí řeší školy, kdy mají vyloženě zkoušky jako samostatný předmět toto v živém provozu, u nás ne. Hlavně se učíme tři roky starý Řím a Řecko.

  13. Elektrifikace nabírá na síle, to je jasné, vždyť právě maže ty hendikepy jako funět do kopce 10km/h, nadávat na protivítr či přijet do práce zpocený :-) Trh si žádá e-kola, sice zůstanou nějaké „plečky na nádraží“ či závodní MTB a „pravověrní silničáři“, ale ostatní segmenty přímo volají po motoru :-( Jak jsem několikrát psal – „normální populace“ nechce denně hodinu šlapat, natož když je cestou kopec či silný provoz, není ideální počasí atd. I „sportovně“ založení lidé letos vyjeli možná tak 4x o víkendu.
    Speed pedelec se prosadí minimálně v „silničkách“, u městských je 25 dostačující a na MTB stačí aby to pomohlo do kopce a z kopce už to letí gravitací.

  14. pm kdo nezná dějiny nezná budoucnost.

    S Holandskem je to právě tak, Holandsko bylo mocností v době, kdy v něm vládla provincie Holland a každý to tam to ví :)
    No a nazvat jejich jazyk angličtinou, mno můžu říci že většina ze světových poboček holandské firmy u které jsem pracoval, se na na srazu po pár pivech shodla na tom, že je to takové chrchlání :)

    Češtinu bych do toho vůbec netahal, kdo dneska ví co je to Bolehošť,Černice, Královec, Žitava či Uznojem ? To je správně česky:)
    Navíc Holland se používá všude ve světě :)

  15. Pm :http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5896

    Vedle jmen úředních, kartografických a jmen z těchto podob krácených se užívají jména určité oblasti, menší části státu pro pojmenování celku, například Anglie pro Velkou Británii, Holandsko pro Nizozemí, a naopak zase jména větší části — kontinentu — pro stát na něm existující — Amerika pro Spojené státy americké.
    Tento jev není specificky český, nacházíme ho i v jiných jazycích.

    U jména Holandsko je však situace v jiných jazycích trochu jiná než u jmen Anglie a Amerika. Naše naučné slovníky označují toto jméno jako nesprávně užité pojmenování celé země, ale v řadě jiných jazyků se ho užívá jako kartografického jména — ve španělštině, turečtině, srbocharvátštině, švédštině, maďarštině, finštině, i ve slovenštině[1] (je to jediná lexikální odchylka slovenštiny od češtiny v celém souboru jmen států); Slovník slovenského jazyka jméno Nizozemí také neuvádí.

    Přestože jméno Nizozemí má v našem hovorovém úzu menší frekvenci než Holandsko (nebo možná právě proto), vyskytuje se také podoba Nizozemsko, tvořená analogicky podle ostatních jmen na -sko. Obyvatelské jméno Nizozemec se prakticky téměř nevyskytuje a běžné je pouze Holanďan.

  16. Viděl vůbec někdy někdo někoho se odrážet na elektrokoloběžce ?

    Kolega se běžně odráží, už při jeho 90 kg totiž kolobce (Xiaomi Mi) do kopců dochází brzo dech a bez vlastní aktivity by jel sotva krokem. Jinak co si pamatuju, tak při překročení maximálky ta věc sama brzdí, nechce se rozjet víc.

  17. dj, ovšem ovšem, ale na českém facebooku xiaomi je každému dostupný odkaz na návod jak softwarově omezovač přenastavit :) I mě jako laikovi přijde divné, že na rychlost 34,78 se dostanu prostým zadáním devítimístného kodu aniž bych musel cokoliv překonávat.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Inspirace z vídeňské periferie 5

Vídeň je městem, které stále inspiruje. V dokončení sbírky postřehů z letošní návštěvy využiji toho,..více

Inspirace z vídeňského centra 3

Vídeň je městem, které stále inspiruje – i při desáté návštěvě tam narazíte na něco,..více

Soutěž Do práce na kole startuje již podeváté 7

Spolek Auto*Mat (PNK je nezávislým projektem spolku, pozn. red.) pořádá v květnu již devátý ročník..více

KOLárna: budoucnost parkování u železničních stanic 8

Pod názvem KOLárna se skrývá nový koncept magistrátu na zřízení bezpečnějších úschoven kol při stanicích vlaku..více

Reportáž z obhlídky městských stojanů 7

18. 03. - Pavel Mašek - Inspirace
Při čtení příspěvku o Mapathonu jsem se proklikal až na historický článek o městských stojanech..více

reTyre: Recenze zipových plášťů na zimu 9

21. 02. - Peter Halaj - Inspirace
Původním cílem bylo přinést již třetí článek na téma plášťů od čtenáře Vlákno, který se..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru