Co chystají městské části: Praha 5

Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi budeme průběžně uveřejňovat. Za Prahu 5 nám na otázky směřované radnímu pro dopravu odpověděla vedoucí odboru Kanceláře starosty a tisková mluvčí Markéta Drešlová.

Redakce (Red.): Pokud vím, tak vaše městská část postupovala při zlepšování podmínek cyklistické dopravy v minulém volebním období podle návrhů pracovní skupiny „cyklo“. Bude pokračovat tato praxe, nebo plánujete zpracovat cyklogenerel či jiný dokument řešící koncepčně rozvoj cyklodopravy na Praze 5?

Markéta Drešlová (MD): Pracovní skupina „cyklo“ pokračuje ve své činnosti v rámci Komise Dopravy RMČ Praha 5 a doporučuje této komisi návrhy týkající se cyklodopravy.

Red.: Po pracovní skupině zůstala řada rozpracovaných návrhů cykloopatření. Které z nich nadále připravujete? Rozhodli jste se některé z návrhů pozastavit? Pokud ano, proč?  

MD: Všechny oblasti dopravy je žádoucí řešit vyrovnaně, není možné upřednostnit pouze jenom cyklodopravu. MČ Praha 5 má v plánu pořídit komplexní generel dopravy, který bude řešit cykloopatření v rovnováze s celkovým rozvojem Prahy 5.

Red.: Praha 5 v posledních letech zřídila řadu úspěšných cykloobousměrek (Šeříková, Holubova, U železničního mostu). Budete v této praxi pokračovat? Chystáte mimoto nějaká další zlepšení pro jízdu na kole na území městské části, jako legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?  

MD: Počkejme si na odborné vyhodnocení přínosu těchto opatření. MČ Praha 5 bude postupovat v koordinaci se sousedními MČ a s HMP. Rozhodnutí o zřízení cykloobousměrek formou dopravního značení je v kompetenci příslušného orgánu státní správy a Policie ČR.

Red.: Největším cyklistickým problémem Prahy 5 je asi to, že po cyklostezce podél Vltavy dojedete od jihu pouze na Lihovar. I když je to celoměstská trasa a řeší ji magistrát, přesto se zeptám, zda nějak spolupracujete na tom, aby se na kole dalo přes Prahu 5 podél Vltavy bezpečně projet? Činíte v tom nějaké vlastní kroky?

MD: Zohledňujeme požadavky na průjezdnost celoměstské trasy ve všech jednáních týkajících se tématu, jedná se o jednu z priorit MČ Praha 5.

Red.: Druhým velkým problémem je špatná dostupnost sídliště Barrandov. Nevíte, jak postupuje příprava legalizace jízdy na kole po tramvajové estakádě a výstavba cyklostezky dál k zastávce Geologická?   

MD: Městská část postoupila studii příslušnému realizátorovi. Na trase je řada technických omezení, která vyžadují náročná řešení. Legalizace jízdy na kole po tramvajové estakádě nemůže být nadřazena nad bezpečnost chodců a cestujících MHD.

Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Jak s nimi vyjednáváte? 

MD: Městská část je připravena se společnostmi provozujícími bikesharing spolupracovat. Prioritou je řešit provozování bikesharingu v souladu s bezpečností silničního provozu a se stávajícími dopravními předpisy (jízda a především stání).

Red.: I když vaše městská část zřídila v posledních letech mnoho stojanů pro kola, stále ještě je řada lokalit, kde chybí. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?  

MD: Městská část nyní především řeší, jak vhodně doplnit lokality se stojany i o místa, kde bude možné legálně a bezpečně „odstavovat“ kola i bez stojanů na kola. Tato místa budou moci využívat především kola pro bikesharing.

Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole? 

MČ se trvale podpoře cyklistiky věnuje a bude tomu tak i nadále, jak vyplývá z předchozích odpovědí. Prioritou je především bezpečnost a plynulost provozu na komunikacích a to pro všechny uživatele veřejného prostoru.

Red.: Děkujeme za rozhovor.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Jsem zvědavý na integrace na Plzeňské. Kdy budou a v jaké kvalitě.

  2. Lepší odpovědi než v předchozích dvou případech v tomto seriálu, nicméně pořád mi chybí konkrétní odpovědi, bohužel. Zrovna včera jsem četl vyjádřen MHMP na podněty ze strany občanů a dalších k výstavbě třetí fáze (F) OC Chodov. Nemohu jinak, ale byl to jen výsměch občanům. Opět odkazuji na svůj Twitter účet v souvislosti s dopravou v okolí OC Chodov – lidé hodně zmiňují, že doprava v okolí kolabuje, komunikace nestíhají a MHMP vesele argumentuje, že nárůst dopravy je menší, než se předpokládalo před první fází a tedy je to akceptovatelné. No jestli takhle se plánuje pro auta a jestli jsou kola furt na úřadech „v pozadí“, tak to nikam nedotáhneme. Jsem zvědav, co odpoví z Prahy 11, jediné, co se tady opravdu zlepšilo ze stojanového stání, jsou stojany u zmiňovaného OC, což je paradox :D

    @Redakce
    – co je myšleno legalizací jízdy po tramvajové estakádě?

  3. Pavel Mašek: Uvažuje se legální průjezd po technických chodnících podél tramvaje na Barrandov a návazná stezka až po zastávku Geologická, je na to studie.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru