Co chystají městské části: Praha 14 (Černý Most a okolí)

Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi budeme průběžně uveřejňovat. Za Prahu 14 odpověděl první místostarosta městské části, Petr Hukal (bezp.).

Redakce PNK (Red.): Pokud vím, tak vaše městská část byla při zlepšování podmínek cyklistické dopravy v minulých volebních obdobích dost aktivní, zadala a realizovala řadu akcí. Jak budete řešit koncepční rozvoj cyklodopravy v tomto volebním období?

Petr Hukal (PH): Městská část plánuje aktualizaci současného Generelu dopravy, který samostatně řeší i oblast cyklodopravy. Klíčovým dokumentem je pro nás cyklogenerel hlavního města Prahy, který definuje základní skelet cyklotras v našem území a to jak stávajících, tak i výhledových.

Dále se snažíme dodržovat, aby každé dopravní opatření, od prosté úpravy dopravního značení až po stavební zásah, prošlo vždy oponenturou na oblast bezmotorové dopravy.

Red.: Jsou nějaká cykloopatření, která připravovala ještě předchozí radnice a v jejichž přípravě nyní pokračujete? Zrušili nebo odložili jste některé připravované akce?

PH: Snažíme se kontinuálně navázat na rozpracované akce, ale připravujeme i další. Klíčovou stavbou celoměstského významu je bezpochyby Severovýchodní cyklomagistrála, která má ambici propojit území čtrnáctky s Prahou 9, 18, 19, 20 a Satalicemi. Aktuálně připravujeme jako městská část dokumentaci pro územní rozhodnutí pro etapy 6.1 (most přes Kbelskou – Budovatelská a 6.2 (Budovatelská – hranice s Prahou 20. V tomto roce se dočkáme i realizace etapy 6.3., která zlepší současné propojení Hloubětína a Satalic v okolí Vysočanské radiály s ukončením v nově vznikajícím lesoparku Arborka.

Rádi bychom se kvalitativně posunuli i v případě cyklotrasy A25 a nabídli alternativu vedení podél Rokytky v úseku Čelakovická – Morušová a dále k budoucímu biotopovému koupališti u Kyjského rybníka. V příštím roce dokončíme rekonstrukci ulice Za Rokytkou a mostu do ulice Hodějovské, který je aktuálně v havarijním stavu. Vše je na zmíněné páteřní trase A25.

Red.: Jaká jiná zlepšení pro jízdu na kole na území městské části tedy připravujete na toto volební období? Chystáte nové cykloobousměrky, legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?

PH: Kromě výše uvedených akcí bych rád zmínil novou cyklostezku mezi Nedokončenou a Průmyslovou ulicí, kterou připravujeme ve spolupráci s TSK a nebo novou stezku podél Českobrodské v současné izolační zeleni. Oba úseky jsou součástí významných radiálních cyklostezek. Určitě budeme pokračovat v dalším prověřování a realizaci cykloobusměrek.

Red.: V Broumarské ulici vznikly vloni ochranné cyklopruhy, stejné opatření na Ocelkově se ale dle komentáře našeho redaktora tak nezdařilo. Plánujete nějakým  způsobem upravovat cyklopruhy na Ocelkově ulici?

PH: Na základě iniciativy MČ Praha 14 dochází k přepracování stávajícího projektu dopravního značení v Ocelkově ulici, které odstraní předchozí neduhy a nabídne cyklistům více prostoru. Realizaci očekáváme ještě v tomto roce.

Red.: Řešíte nějaká jiná pro cyklisty problémová místa?

PH: Rádi bychom posílili vazby mezi severem a jihem naší MČ. K tomu by měl pomoci systém staveb a dopravních opatření podél Průmyslové ulice, opatření na A44 v oblasti křížení s Chlumeckou a ve střednědobém výhledu i cyklopřejezd přes Chlumeckou mezi Pospíchalovou a Blatskou, který propojí Severovýchodní cyklomagistrálu s centrálním parkem Černý Most.

Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Oslovila vás některá se zájmem působit na Praze 14? Pokud ano, jak s nimi vyjednáváte?

PH: Ano, jednali jsme s Homeportem, vytipovali přes 20 stanovišť, ale nakonec jsme obdrželi informaci, že se stahují více do centra města. Osobně mne to velmi mrzí, protože jsem přesvědčen, že bikesharing (zejména ve spojení s elektrokoly) má v Praze ohromný potenciál. Větší, než si většina lidí aktuálně připouští.

Red.: I když vaše městská část zřídila v posledních letech řadu stojanů pro kola, stále ještě je mnoho lokalit, kde chybí. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?

PH: Máme vytipováno několik frekventovaných lokalit, kde bychom rádi umístili kolostavy a přemýšlíme i o umístění cykloboxů. Poslední dobou se objevuje čím dál více zajímavých možností, které jak provozně, tak i vizuálně zapadají na konceptu města.

Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?

Obecně svým aktivním přístupem přesunem energie od dílčích opatření k ucelené koncepci.

Ale nyní konkrétněji. Chceme být proaktivní při naplňování celoměstského generelu cyklodopravy zejména v oblasti cyklomagistrál a drážních stezek, zaměřit se z úrovně MČ na kompletní přípravu a projednání projektů, ale také posílit osvětovou činnost v oblasti bezmotorové dopravy. Rozvíjet cyklistickou infrastrukturu, včetně míst pro parkovaní kol až po spolupráci s bikesharingovími společnostmi. A samozřejmě být vždy o krok napřed před ostatními.

Děkujeme za rozhovor.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Tomu říkám super odpovědi. :-) Závidím lidem z Prahy 14.

  2. Konečně někdo, kdo ví, o čem mluví a vyjadřuje se konkrétně. Skvěle!

  3. Ano na této MČ je krásně vidět, jak pracují s cyklodopravou, nadprůměrné proznačení cyklotras, legalizace chodníků atd., takže mě ani nepřekvapilo, že v parku U Čeňku je cyklopumpa (ta co známe od BikeTower) a jelikož je to nedaleko velkého dětského hřiště, můžou zde rodiče dofouknout kola u kočáru.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Florenc má nové přechody i cyklopruhy 8

02. 12. - Martin - Zprávy
Tento listopad došlo k rekonstrukci světelné křižovatky ulic Ke Štvanici a Křižíkova mezi autobusovým nádražím..více

Smíchov má přes kilometr nových cyklopruhů. Kdy přibudou další? 16

25. 11. - Martin - Zprávy
Praha 5 získala v listopadu 2019 nové ochranné pruhy pro cyklisty. Přibližně 1300 metrů jich..více

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru