Co chystají městské části: Praha 16 (Radotín)

Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi budeme průběžně uveřejňovat. Za Prahu 16 odpověděl první místostarosta městské části, Mgr. Miroslav Knotek (ODS).

Redakce PNK (Red.): Nejsem si jistý, zda vaše městská část má generel cyklistické dopravy, či jiný koncepční dokument řešící rozvoj cyklistiky. Pokud ano, jakým způsobem s ním dlouhodobě pracuje? Pokud ne, zadá si v tomto volebním období jeho zpracování?

Miroslav Knotek (MK): Ne nemáme, vycházíme z generelu Prahy. Úpravu chystáme s trasou A11 do Řeporyjí v návaznosti na revitalizaci železniční trati Praha – Beroun a budoucí realizací projektu Centrum Radotín.

Red.: Jsou nějaká cykloopatření, která připravovala předchozí radnice a v jejichž přípravě nyní pokračujete? Zrušili nebo odložili jste některé připravované akce?

MK: Radnice zůstává ve stejném složení a nic nerušíme tzn. pokračujeme v bezpečnostních úpravách A1 ve spolupráci s komisí cyklodopravy HMP a TSK.

Red.: Jaká jiná zlepšení pro jízdu na kole na území městské části tedy připravujete na toto volební období? Chystáte nové cykloobousměrky, legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?

MK: Připravujeme cyklolávku pro bezbariérový pohyb z budoucího centra do areálu škol přes železniční trať.

Red.: Vaše městská část leží na dálkové cyklotrase č. 3 / EuroVelo 4. Plánujete nějaké úpravy na této trase?

MK: Ano, viz výše. Rozšíření v rámci úseku ústí Radotínského potoka – Šárovo kolo. V květnu bude dokončen úsek Šárovo kolo, kde dojde k významnému zlepšení bezpečnosti a oddělení chodců od cyklistů.

Red.: Řešíte nějaká jiná pro cyklisty problémová místa?

MK: Ano, připravujeme úpravu A11 v centrální části Radotína.

Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Oslovila vás některá se zájmem působit na Praze 16? Pokud ano, jak s nimi vyjednáváte?

Ne, nejsme pro tuto službu vhodná lokalita.

Red.: Stojanů pro parkování kol je v ulicích obecně nedostatek. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?

MK: V rámci nového centra, v blízkosti revitalizovaného nádraží ČD, nebo zamýšleného parkovacího domu P+R.

Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?

Vzhledem k vyjmenovaným změnám je zlepšení nechystáme další úpravy. Do budoucna s výstavbou centra se počítá s úpravou nových komunikací pro cyklisty. Máme ideu vedení cyklostezky kolem Berounky i po pravém břehu po Zbraslavském a Lipeneckém katastru do Dolních Černošic a ulevit tak přetížené A1.

Red.: Děkujeme za rozhovor.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. No tady jsou krásné konkrétní odpovědi, evidentně celkem hmatatelné. Jsem zvědav na tu bezbariérovou lávku a hlavně na ta parkoviště, u vlaku odhaduji veliké využití, na p+r si to nedokážu představit, nevím, kde bude. Jinak podle profilu na webu mi přijde, že toho má pan místostarosta nějak moc v pácu, ta kumulace funkcí, mno, asi to dělá dobře, když byli opětovně zvolení.

  2. Pavel Mašek, tak pokud byli znovu zvoleni, tak je vlastně docela veselá ta otázka „jsou nějaká cykloopatření, která připravovala předchozí radnice a v jejichž přípravě nyní pokračujete? Zrušili nebo odložili jste některé připravované akce?“ :)

  3. újezďák: Limitů mé práce při editaci ankety jsem si vědom, ale zkoumání na 22 MČ, jak vypadala vládnoucí koalice minulé období, jak vypadá nyní (přičemž vím o případech, kdy stejná uskupení kandidovala v obou volbách pod jiným jménem), jsem raději vzdal. I tak jsme se snažili anketu trochu přizpůsobovat pro každou čtvrť, aby to nebylo úplně bez kontextu. Viz otázky na A1, apod.

  4. @Jiří Motýl
    – z vlastní zkušenosti vím, kolik „novinařina“ zabere času a jak dobrovolná je ještě vyčerpávající. Dříve jsem psal zpravodajství z české ligy kulečníku na online web no….ky a i když to byl v podstatě přepis výsledků s jen občasným komentářem nějaké zajímavosti z turnaje, nakonec jsem to po roce vzdal. Zadarmo mi to nevadilo, ale když (teď se nechci dotknout @újezďák, takových „vtipných“ situací se najde nespočet všude) je každý odborník na to, co jsem měl a neměl napsat, i když jsem na turnaji kolikrát fyzicky sám nebyl a nikdo mi neposlal třeba ani jednu fotku, tak bez podpory funkcionářů mi to za to nestálo, i když mnoho hráčů a fanoušků mi děkovalo.

  5. Jiří Motýl nic ve zlém, mě to jen přišlo vtipné :)

    Pavel Mašek, píšu pro náš oddíl a k tomu dělám takového klasického nástěnkáře ( máme tam lidi od nácti do 81 let se silnou skupinou 60+ a , tak nástěnka byla nakonec jediné funkční komunitní řešení, internet ty starší nebaví)

  6. jako jen občasného návštěvníka mě trochu překvapuje, že pan místostarosta jako „problémová místa“ nezmínil lávku přes Berounku! A po lávce v Dolních Černošicích by se už dnes nemělo ani běhat, jak kmitá, natož jezdit na kole.. a jiné dvě lávky tam přece nemají..

  7. PRAHA SE NECHYSTÁ POSTAVIT PROVIZORNÍ LÁVKU
    tak to mě moc potěšilo, rovnou se bude stavět nová.

    Máme platné stavební povolení a můžeme začít stavět. Otevřít lávku chceme už příští rok v létě. Nová Trojská lávka bude široká minimálně čtyři metry a nově na ni budou moct společně fungovat pěší i cyklisté. V případě potřeby po ní přejede také vozidlo Integrovaného záchranného systému,” uvedl Scheinherr.

  8. újezďák 12:58:
    Není lávka jako lávka – ta v Radotíně přes Berounku je v dezolátním stavu, podepřená, zablokovaná betonovými bloky na těsný průchod. Ale má se stavět nová (mírné půdorysně našikmená, zmízí pravobřežní esíčko).

    Motat sem ale Trojskou je dost matoucí, je to od Radotína přes celou Prahu.

  9. @újezďák
    – nástěnka je dodnes nepřekonatelná záležitost, je to něco jako fontánka v USA, je to místo, kde se lidé scházejí, diskutují, nástěnka/tabule musí být vždy a všude.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru