Co chystají městské části: Praha 4

Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi průběžně uveřejňujeme. Na Praze 4 došlo před několika týdny ke změně politického vedení. Za městskou část tak odpověděl současný první místostarosta městské části Ing. Zdeněk Kovařík (ODS). Zdeněk Kovařík byl zároveň radním zodpovědným za dopravu i v minulém volebním období, tj. v letech 2014-18.

Redakce PNK (Red.): Pokud vím, tak vaše městská část nemá generel rozvoje cyklistické dopravy. Plánujete takový dokument zadat, nebo budete koncepční rozvoj cyklodopravy řešit jiným způsobem?

Zdeněk Kovařík (ZK): MČ Praha 4 nemá generel kolejové dopravy, MČ Praha 4 nemá generel dopravy MHD, MČ Praha 4 nemá generel IAD, nemáme ani generel pěší dopravy a ani generel cyklistické dopravy. Tyto generely řeší město jako celek a je to tak správně. Máme samozřejmě řadu studií v různé míře pokrývající území naší městské části, které pořizujeme pro potřebu zlepšení podmínek pro jednotlivé druhy dopravy včetně dopravy v klidu.

Red.: Jsou nějaká cykloopatření, která připravovala předchozí radnice a v jejichž přípravě nyní pokračujete? Zrušili nebo odložili jste některé připravované akce?

ZK: Žádnou z řádně projednaných a Radou městské části Praha 4 schválených akcí v žádném z druhů dopravy jsme nezrušili ani neodložili, budeme určitě řešit dokončení podkladů pro RTT Táborská – Na Pankráci – Na Veselí, neboť jsme dlouhodobě nespokojeni (stejně jako Rady před námi již od roku 2016) s prací IPR v této oblasti.

Red.: Jaká zlepšení pro jízdu na kole na území městské části tedy připravujete? Chystáte nové cykloobousměrky, legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?

ZK:  V letošním rozpočtu MČ schváleném ještě minulou koalicí žádná Vámi uváděná akce schválena nebyla, tudíž přípravy se budou týkat let příštích. Akce hrazené hlavním městem probíhají.

Red.: Na Praze 4 vidíme jako největší nedostatek cyklistické infrastruktury špatnou dostupnost Pankrácké pláně jak od centra přes Nuselský most, tak od Krče a Kačerova. Připravujete nějaké akce, které budou tyto problémy řešit? (Od doby formulace otázky, 03/2019, došlo k legalizacím na předpolí Nuselského mostu, pozn. red.)

ZK:  Na kole jezdím poměrně často a kopec, který je nutno překonat z oblasti Krče jižně od Jižní spojky cestou do Krče severně od Jižní spojky (Budějovická, Antala Staška) lze sice zdolat ulicemi Hornokrčská, Krčská a Dolnokrčská, kde je pohyb aut vskutku minimální, leč výškový rozdíl mě odradí stejně jako drtivou většinu ostatních. Problém spojení Nuslí s Vinohrady jsem na kole nikdy nepocítil, protože poslední úprava Bělehradské prakticky zlikvidovala provoz aut. Spojení od metra Kačerov směrem k prostoru Kavčích hor a centrálního parku je bezproblémové a nečiní mi jako cyklistovi žádné obtíže.

Red.: V minulosti se tu také vícekrát stalo, že se pro auta zjednosměrnila nějaká oblast a stala se tím pro kola prakticky neprostupná, dopadlo to například na ulice Pod Klaudiánkou nebo V Rovinách, které se pak pro kola zobousměrňovaly až dodatečně. Hlídáte si, že se takovéhle excesy už nebudou dít?

ZK:  Skutečně některá zjednosměrnění ulic vyvolávají obtíže, ale jsou vždy výsledkem dlouhých diskusí (názory jednotlivých obyvatel a účastníků provozu jdou samozřejmě proti sobě, snažíme se přiklonit k většině a neohrozit menšiny, pokud to jen jde).

Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Jak s nimi vyjednáváte?

ZK:  Žádná bikesharingová společnost mě za více než dvacet let v samosprávě nikdy neoslovila, zato jejich produkty jsou velmi často předmětem stížností obyvatel, které zvláště v poslední době prudce stoupají i od obyvatel postižených (ale na vině jsou i koloběžky a jiné komerční nápady).

Red.: Stojanů pro parkování kol je v ulicích obecně nedostatek. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?

ZK:  Problém se stojany a s nenechavostí některých občanů je stálý a nenapadá mě žádný rychlý způsob převýchovy.

Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?

ZK:  Pro cyklisty zruším většinu kopců a zvýším výkon elektrokol. Ne vážně podmínky pro kolejovou MHD, MHD busy, IAD, pěší dopravu i cyklistickou dopravu (zapomněl jsem lodní dopravu) budeme nadále průběžně zlepšovat.

Red.: Děkujeme za rozhovor.

ZK: Přeji krásný den.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Mno, se vší skromností, nepřijde mi vůbec hezké, že politik, jehož povinností je řádně komunikovat s občany, voliči, si při korektních dotazech od renomovaného online magazínu dělá místo toho z lidí dobrý den. Pokud je toto vyjádření Prahy 4, tak je jasně vidět, že (je jedno, o jakou skupinu obyvatel se jedná) nepracují pro občany, ale pro sebe. Jak jinak si mám valnou většinu odpovědí pana Kovaříka vysvětlit?

  2. @pavelMasek: a ktery renomovany online magazin maji na mysli ?

    Nicmene jsem rad, ze se tu pro cyklisty nebude nic realizovat, protoze stale budou moci kvicet, ze jsou obeti neprizniveho systemu a prasit po chodnicich/jednosmerkami atd (treba jeremenkova – pruhy jak krava, ale kdo nejde po chodniku neni mestsky cyklista.
    Takze jsem rad, ze cyklisty aspon nejaka praha poslala do haje, misto poklonkovani tem peti lidem, co jezdi a prosazuji svuj pohled, jak by se v praze melo bajkovat.

  3. Pavel Mašek
    popravdě mě to celé nepřišlo jako výsměch, spíš lehce švihlé /monty-pythonovské ? s tím, že se rozhodně nejedná o nějakého škůdce cyklistiky z Prahy 4 ale celkem o rozumného člověka :)

    Tik , hodně z nových článků z Prahou na kole mi v příslušný den strčí hrabátko mezi několika prvními českými odkazy na zprávy s tématem cyklistika ( jinak hrabe i světový tisk :) .
    Prostě Prahou na kole je slušné minimálně celopražské médium, ale vzhledem k minimálnímu pokrytí tématu v běžném tisku spíš s celorepublikovým přesahem.
    Jsem rozhodně šťastnější, že se o cyklistice píše a lidé si to hojně čtou tady, než když se o stejné cyklistice píše na nějakém ultralevičáckém nebo extrémistickém plátku , třeba typu A2Alarm, kde se z obyčejného ježdění na kole , i v kontextu dalších tamních článků, nakonec udělá jen prachsprosté politikum .
    Nu a politice ježdění na kole rozhodně není…

  4. Pavel Mašek … to je zajímavý závěr. Že Vás také rovnou nenapadlo, že to může být i naopak. Tedy že dotyčný přesně ví co velká řada občanů P4 chce, a že mají názor podobný, či dokonce totožný.

    On má nějaký postoj a názor, je na něj tázán a slušnou formou jej prezentuje. Což je jedině dobře a neskonale lépe, než aby buď mlžil, nebo pokrytecky vykládal něco, co si nemyslí.

  5. Ona se na Praze 4 před nedávnem zcela překlopila radniční klika. Znovu se k veslu dostali přátelé starých pořádků a stavebních developerů. Jakýkoliv rozvoj či podpora cyklodopravy se od nich nedá očekávat.

  6. Brahma , třeba mají obyvatelé pátého největšího města v ČR vlastně kliku, třeba nebudou ve stavu klimatické nouze :) :):) a já jim při svých pravidelných cestách skrz jejich čtvrť nebudu nucen z kola rozhazovat potravinovou pomoc :) Navíc je třeba si uvědomit, že část“ nové koalice“ vládla v minulém období na P4 se stranou zelených v pohodlné koalici, jinými slovy si nemyslím, že by se jednalo o nějakou zásadní změnu pro cyklistiku a občany:)

  7. Když čtu odpovědi pana Kovaříka, tak z nich cítím jen výsměch. Myslím, že dojde na má slova. Vzhledem k tomu, že tam bydlím, tak z toho nejsem nadšený.

  8. pan místostarosta se sice vyjadřuje stylem, který se na P4 docela používá, taky možná dosud bydlí (v krči).. ale určitě by se takhle mlživě-ironicky neměl vyjadřovat ze své pozice místostarosty.
    Cykloobousměrky můžou udělat skoro hned, něco vymyslet nejen v Podolí ale i v Nuslích (Čestmírova, Bartoškova). Mohli něco lepšího vymyslet s rekonstruovanou Nuselskou, kde vzniká další, pouze pro tramvaj dobře průjezdný profil ala Bělehradská.. kde pravda to nevím, jak pan místostarosta mysleĺ s těmi auty. Auta tam jezdí..sice špatně ale jezdí. Cyklisté však vůbec. Ať si přebírám vyjádření zprava zleva, moc panu Kovaříkovi nerozumím a už vůbec nemám pocit, že by vyjadřoval přání a názory lidí na P4. (I když u újezďáka zde chápu shovívavost k dlouholetému politikovi ODS ;-) bývalému členovi několika dozorčích rad..) .. ale chápu, že P4 má teď nosné téma „generelu“ metra D.. :-O tak asi?

  9. btw: .. a s tím zlepšováním podmínek pro lodní dopravu..to je přece veliký nesmysl.. nebo šprým..? tak snad ne vše ostatní..

  10. “ … a už vůbec nemám pocit, že by vyjadřoval přání a názory lidí na P4.“ … já se zeptám. Pokud dotyčný v poslední době nějak dramaticky nezměnil své veřejně prezentované názory a postoje, tak asi přání a názory lidí na P4 vyjadřovat asi bude, ne?

    Samozřejmě ne všech, to dá rozum, ale přinejmenším většiny z těch, kteří byli ochotni k volbám vůbec dojít a jemu a jeho straně ten lístek do urny hodit.

  11. Josuk, sice z toho děláme politickou debatu, ale členství v dozorčích radách rozhodně není morální vada :)

    Třeba právě exstarosta Štěpánek byl také členem dozorčích rad :)

  12. to by tak hralo, aby ODS ustupovala cyklistum, jeste by je za to soudruh Klaus senior prohlasil levicakama…
    takze odpovedi hahaha, nic nehodlame zmenit, ale muze za to minula radnice a magistrat.
    a ted uz neruste, my si deme s developerama parcelovat parky…

  13. hukan, no když jsem v Praze potkával na cyklostezce na kole politika, navíc politika za kterého cyklostezky jako houby po dešti, tak to byl Bém z ODS :)
    Tolik k lekci z historie :)

  14. No, na Praze 4 to ohledně cyklistiky na lepší časy nevypadá. Odpovědi pana Kovaříka mi přijdou výsměšné. Např. u stojanů vlastně vůbec neodpověděl, někde naopak svedl odpověď vlastní osobnost…

  15. Pročítám tento seriál a u většiny politiků nevěřícně kroutím hlavou.

    > Problém spojení Nuslí s Vinohrady jsem na kole nikdy nepocítil, protože poslední úprava Bělehradské prakticky zlikvidovala provoz aut.

    Budiž. A na kole tam teda jezdí prostředkem, nebo ve dveřní zóně? A tramvaje pouští? Jak?

    > Skutečně některá zjednosměrnění ulic vyvolávají obtíže, ale jsou vždy výsledkem dlouhých diskusí (názory jednotlivých obyvatel a účastníků provozu jdou samozřejmě proti sobě

    Mně přišlo, že celá diskuze kolem jednosměrek v Podolí se točila kolem toho, že jsou obyvatelé obtěžováni automobily. O cyklistech nepadlo ani slovo. To, že to tam pak zjednosměrnili pro všechny, je podle mě důsledek toho, že člověk, co to implementoval, měl místo mozku volant, a nenapadlo ho, že po silnici jezdí i jiné věci než auta, které se musí jeho výplody řídit.

  16. josuk … jak jsem uvedl, nejedná se rozhodně o všechny a z výsledků voleb je jasné, že ani o většinu občanů/voličů na P4. Realitou nicméně je, že velké části těch, co vůbec k volbám přišli, asi ODS nijak nevadí a pan Kovařík jakbysmet.

    A zda je Vaše pochybnost oprávněná se ukáže zase u voleb.

    Ještě jednou pro jistotu zopakuji, že situaci na P4 neznám, tedy netuším jak bych subjektivně tamní situaci posuzoval. Takže věcně se rozhodně necítím být kompetentní ten rozhovor hodnotit.

  17. @josuk, ujezdak
    – Co se týče média novinky.cz, tak osobně dlouhodobě pozoruji (leta) degradaci ve všech směrech. Není tomu tak dávno, kdy jsem redakci upozorňoval na základní chybu v článku, co se týče jednotek, kdy kdyby se čtenář instrukcemi v článku řídil, tak by umřel. Dodnes od redakce žádná zpráva. Nenápadně občas na twitteru ukazuji jejich degradaci, co se týče redakční kontroly – překlepy, to je už klasika, ale duplicitní slova, špatný slovosled, chyby ve schodě podmětu s přísudkem atd. Co se týče obsahu, tak je silně nevyvážený, vadí mi silně jednotlivé sekce, kdy valná většina je komerční a bohužel lidé jsou zpravidla hloupí a věří tomu, co se píše. Myslím, že zákon by měl být nastaven líp a jasně by na stránce mělo být vyznačeno, jestli se jedná o komerční text či ne. Osobně vím, že v tisku to tak je, ale online pravidla neznám. No a co se týče informování o dopravě. Prada, že osobně si myslím, že také je to nevyvážené. Velmi dobře se chytají samozřejmě přejezdů přes koleje na červenou, ujíždějící honičky, nehod s cyklistou, ale kolikrát je cítit z použitého slovníku, že (dle mého osobního názoru) to psal zarytý „autíčkář“. Zrovna ale tato videa, na které jste dali link, tak cyklista na koleje tady neměl jezdit, jeho chyba. No a to ulomení stěrače je taky hloupost, ať se předtím dělo cokoliv. Troubení pro cyklistu je vždy nepříjemné, řidič automobilu si to neuvědomuje, jak je to hlučné, když sedí v odhlučněné kabině, ale i tak.

  18. Josuk, údajně to byla řidička :)

    Ohledně kol nebo nosičů kol jako znamení přízně, tak to je spíš zavádějící, mě už na kole dopravně přidusilo/vyděsilo tolik cyklistů nebo aut s naloženými koly že už raději nic dobrého nečekám od nikoho i když “ by měl být na mé stranš“

    PM byla tu debata o Bělehradské a tom jak tam jezdit na kole, tak jsem dal příklad jak tam nejezdit , k médiům se nemá cenu vyjadřovat :)

    Jako řidič občas zatroubím, ono je to lepší než někoho zabít a my vůbec nevíme jak na něj ta dáma zatroubila, v mém autě se dá jen tak “ bípnout“ je to prakticky podobný zvuk jako potvrzení zamknutí, pořádné troubení si nechávám pro zvláštní příležitosti jako když mě někdo bere na dvojité plné atd, navíc je nutno si uvědomit, že i mezi cyklisty je zvláštní sorta lidí, kterým cokoliv pod zvukem záoceánské lodi přijde potichu a proto mají na kolech různá troubítka našlapaná pumpou místo zvonku a klidně s tím zvukově osolí maminu s kočárem na cyklostezce…. pointa je v tom, že oni jsou na ten zvuk připraveni ( znám minimálně jednoho mediálního cykloaktivistu, který takový roh používal a chlubil se s tím, jak děsí řidiče:)

  19. Docela mě zajímá jestli se tahle nehoda propíše do policejní statistiky nebo se raději „nestala“.
    Rána to byla hodně slušná…

  20. Bydlím na P4 a poltiky i úředníky znám. Podle mého současné vedení pro cyklistiku neudělá nic a pan Kovářík svůj sarkasmus dost krotil. Řekl by to ještě otevřeněji, ale na to je příliš zkušený. Takto jen zůstává v linii ODS, že všem se musí spravedlivě a hlavně nezapomínejte na IAD a dopravu v klidu. Při střídání stráží se prezentovali výroky, že rozvoj dopravy (myšleno IAD) nelze škrtit ideologií. Pokud někomu nevadí, že zvětšování dopravní intenzity nemusí být signál zdravého fungování města, ale naopak a nehodlá se nad tím ani zamyslet, natož znepokojovat, pak může tuto politickou linii podporovat dále, protože ještě není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. A řekněme si upřímně, nějaká ranní zácpa nebo v nejhorším i hodinové kolapsy na D1-Dn jsou proti podmínkám v uprchlických táborech v Sýrii a jinde prkotina.A z pohledu geologického nám nemusí vadit ani klimatické změny, ona se s tím příroda nějak vypořádá.Takže co je proti nekonečnosti vesmíru nějaký radní pro dopravu na P4.

  21. Martin P :)

    Tak klimatické změny to mě přijde opravdu zajímavé téma sem :)

    Ještě by to chtělo tu o tom, jak za mládí pana Lady byly všude sněhové závěje až po střechy chaloupek protože to tak maloval :)

    Nu a pak si přečíst ty staré kroniky a klimatické záznamy, které dokazují, že za 20 roků jeho dětství a mládí co pan Lada bydlel v Hrusicích, tedy než odešel do Prahy jako mladý muž, byly takové zimy s bídou dvě :):)
    No a já si pamatuji, že za 25 let co bydlím v Újezdu nad lesy, jsem minimálně 10 zim mohl běžkovat v Klánovickém lese a několik zim jsme s dětmi stavěli na zahradě iglú , což se nijak zvlášť neliší od zim, které jsem prožil jako dítě :)

    Tož ty klimatické změny fakt nemá cenu sem tahat

  22. újezďák: Nechci začínat flame, ale popírání klimatické změny, civilizačního příspěvku k ní a nutnosti pustit se do mitigace asap, je, domnívám se, už dneska hodně out.

  23. Vůbec jsem netušil, jakou reakci vyvolám a nerad bych, aby to sklouzlo k tak širokému tématu. Psal jsem poslední odstavce pouze na dokreslení svého znechucení nad postupem části poliické reprezentace, který neřešení problémů povyšuje na politický postoj. Opakuji své přesvědčení, že nemáme nic cyklisticky přínosného čekat, že Čtyřka opět na čas zamrzne a pokud něco pozitivního přijde, bude to zespoda nebo zvnějšku. Budu rád, pokud se mýlím. Ale je potřeba to přežít, snažit se o zlepšení tam, kde to i za této situace půjde, netrápit se tím, co změnit nepůjde a čekat. Dovolil jsem si pár metafor, příště si dám pozor, aby to bylo pro všechy pochopitelnější a stravitelnější.

    Za ten postřeh o neladovských zimách z Mistrova dětství děkuji. Nicméně to spíš asi dokumentuje jeho práci se vzpomínkami, výběrovost je běžný jev. Jako kuriozita je to zajímavé, ale rozhorlovat se nad tím a dávat to do souvislosti s platností, či neplatností teorie o probíhající klimatické změně, to je dost zavádějící. Asi nikdo tu teorii nestaví.na zimách v Hrusicích a tání permafrostu a ledovců je o něco průkaznější. Ale opravdu jsem neměl v úmyslu svou nevinnou poznámkou pouštět se tímto směrem.

    Zůstaňme při zemi a v sedle. Uvítám jakékoli návrhy a nápady, jak za dané situace prosazovat potřebné změny na infrastruktuře a jestli je možné suplovat předpokládaný nedostatek iniciativy nahoře zezdola a jak. A ještě slovo do vlastních řad, že paradoxně jakkoli je Čtyřka největší obvod, jestli se nepletu, je tady problém dát dohromady nějakou aktivistickou skupinu, která by zájmy městské cyklistiky prosazovala.

  24. Vratislav tak byly doby, kdy bylo hodně mimo a vlastně i nebezpečné, aby jsme zůstali u té češtiny, popírat nějakou víru a dokonce takové popírače vyřadili ze společnosti někdo doslova ohněm a mečem.
    Nu a klimatická změna, která bryskně nahradila globální oteplování a které nahradilo globální ochlazování let sedmdesátých ( pamatuji), projevy některých “ podporovatelů/věřících “ začíná projevy “ napadení víry“ docela připomínat, zejména tím jak se snaží takové lidi dostat ze společnosti ven…

    „Až nynější/ současná “ klimatická změna je ve svém základu blábol, nikdy v historii neexistovalo ideální klima a nikdy se nestalo, že by počasí, prostředí, podnebí neměnilo.
    Takže je pěkné, že když někdo na tento fakt poukáže, tak se mu dostane flame s tím, že je to popírání klimatické změny a je to out:) „Tak ty holenku říkáš, že v minulosti nebylo klima ideální a nezměnilo se až teď “ ? Tak to jsi venku ( teda pardon aut“.

    Doporučil bych si přečíst Velkou kniha o klimatu Zemí koruny české o tom “ od pana Cílka a dalších autorů, jak se zde měnilo klima jako na obtrlíku v době od roku cca 900 do roku 1800 nebo kulturní dějiny klimatu od W.Behringera, ten to vzal od doby ledové až do dneška….
    ¨
    No a hlavně, za 25-30 let si to povíme, co bude za nový směr, zatím nám německé větrníky v moři mění “ odvěké oceánské proudění“ nad Evropou, tak je možné, že za 25-30 let někdo přijde s tím, že je potřeba je okamžitě zbořit aby ve střední evropě opět pršelo když přijde fronta od severozápadu, prostě ono se zjistí, kdo byl jen víry svaté a kdo byl au, tedy pardon mimo čili jak lingivsté říkají úplně out…

  25. než se to ukáže, tak budeš chvíli out, zajímavé, žádné sprosté slovo, možná jen slova, která jsou out….

  26. Martin P
    ¨Tak ODS na Praze 6 vyhlásila klimatickou nouzi :) :) :) , tak se mi spíš zdá, že lokální klapky…

  27. Ano nepochybuje, ale říká, že se podobné věci děly celou historii lidského rodu :)
    Ano všiml jsem si, první sem klima do vyjádření k politice Prahy 4 zatáhl někdo jiný :) a když člověk reaguje, že to sem nepatří, tak hnedlinko dostane nálepku popírače klimatické změny i když jen říká, že klima se měnilo vždy a jsme opět u toho Cílka, který to říká také :)

    Nu a čirou náhodou na Neviditelném psovi dnes zajímavý souhrn toho, že připomínání klimatických změn v minulosti je out, protože se pořád mění názor na to, co se vlastně děje.

    http://neviditelnypes.lidovky.cz/klima-nepohodlna-pravda-0st-/p_klima.aspx?c=A190622_103007_p_klima_wag

  28. Pro případy, jako je újezďák, je skvěle udělaný web:

    https://skepticalscience.com/argument.php

    Jinak mi ty poznámky připadají, jako kdybych slyšel otce – např. „když jsem byl mlád, taky jsme měli hory bez sněhu“ apod. Nejspíš z toho má vyplývat, že podnebí se nemění. I když otec má aspoň tolik soudnosti, že po letité četbě National Geographic pochopil, že jeho roztroušené postřehy asi nebude to pravé, na čem stavět.

    Pokud jde o Cílka, ten byl vždycky tvrdě proti všem skeptikům (zejména typu Klause), o roli člověka nepochybuje, o vážnosti situace nepochybuje taky a o tom, že bychom měli co nejrychleji přestat vypouštět skleníkové plyny, si je jist. Do úsměšných úst bych si ho tedy radši nebral.

  29. Lei, tak je to možné, že s věkem lidem přibývá rozhledu a nepodléhají trendům :) Já netvrdím, že se mají vypouštět škodliviny nebo že se klima nemění protože se měnilo vždy, jen říkám, že by se cyklodoprava neměla posuzovat vztahem politiků k “ klimatu“, kde celá tahle debata začala.
    No a v National G. byl celý jeden časopis o přicházející době ledové někdy kolem roku 1973-74 :) četl jsem. No nic, v Gronsku se za Vikingů farmařilo, v Dánsku se pěstovala vinná réva, v Norsku našli pod “ odvěkým ledovcem hnojiště a ve Švýcarských alpách před pár stoletími roky sloužila církev, na přání farníků mše, aby jim ledovec nezabíral pastviny, ještě že tehdy neměli média, skoro by se mohli leknout doby ledové :) Ale od té doby až do dneška se nic nezměnilo :)

  30. ODS na Praze 6 předvedla vrcholné číslo, to jsem si všiml. Pod konjunkturální nálepkou „klimatická nouze“ nabídla „řešení“ v podobě vpuštění IAD (rezidentů) do BUS pruhů. Nehledě na nesmyslnost je to taky typická politika rozděl a panuj, domácí vs. přespolní, MHD vs. IAD. Ale je z toho trochu k blití.

  31. Martin P. … lze poskytnout nějaký věrohodný zdroj na vpuštění rezidentů, výlučně, do těch BUS pruhů?

  32. „rozděl a panuj“ bezpochyby funguje, ovšem na Praze 6 je to spíš nátlak na výstavbu severozápadního propojení okruhu. (Hovořili o úplném uzavření Prahy 6 pro IAD pomocí semaforů, s výjimkou rezidentů.. což je logické, bez rezidentů a dopravní obsluhy jakákoli městská část ztrácí funkčnost).
    Oni se lidé rozdělují často spíš sami a rádi.. ;-) kupř. zvýšení podílu cyklodopravy by mělo za následek snížení emisí z IAD. Což motoristická lobby a motoristé úpějící pod emisními normami, dosud asi ne zcela chápou.. poněvadž by jinak museli za cyklodopravu hlasovat všemi deseti.. taky takový paradox zřejmě z ovlivnění ;-)

  33. josuk … jako že když bude víc lidí jezdit na kole, tak EU sníží emisní normy pro nová auta???

    Bylo by možno mi tuto myšlenkovou konstrukci nějak šířeji objasnit?

  34. cíl je snížit emise z IAD ve městech.. to znamená buď stejně či více aut s drasticky a menšími emisemi, nebo prostě méně aut.
    S větším množstvím kol navíc odpadá debata o výrobě baterií o biopalivech 1. a další generace, či zda je opravdu důležitější emise skleníkového CO2 nebo zdraví škodlivých emisí dusíku a pevných částic..

    (se divím, že to není chápáno všeobecně, že cyklodoprava výhody má)

  35. Cílem je snížit emise z dopravy celkově, resp. právě to je cílem EU na jehož základě ke zpřísnění emisních standardů EU dochází. Představa, že když v českých luzích a hájích budeme všichni šlapat do pedálů jako o život, tak nám EU dá nějakou výjimku a budou se tu smět prodávat nová auta s nižší emisní třídou než ve zbytku unie je samozřejmě nesmysl.

    V Evropě je řada zemí/měst/regionů, které jsou na tom z hlediska cyklistické dopravy velmi dobře a i zde (na PNK), jsou Praze dávány za zářný vzor. Že by tam ale byly mírnější požadavky na emise motorových vozidel jsem si nevšiml. Pokud nějaký takový příklad znáte, sem s ním.

    Pro snížení emisí z dopravy ve městech se dá využít ledacos, ale emisní standardy EU u motorových vozidel to fakt nejsou.

  36. Rozumím. Ale jde o záměnu příčin a následků ala vejce a slepice. Kdyby nebylo tolik aut nebyla by potřeba regulace emisí. Tvářit se že cyklodoprava je úplně mimo a že mohou přibývat auta a že to prostě nějak uregulujeme je nesmyslná.
    Cíl máme stejný. Dopravit se a být zdraví. Demagogie zbytečně lidí rozděluje.

  37. Tolik aut je i v té Evropě jen někde, navíc vy oblast automobilové dopravy zužujete jen na tu osobní individuální. Zpřísnění emisních standardů se nicméně týká všech automobilů, bez ohledu na to kde a za jakým účelem jsou tyto používány. Navíc ke zpřísňování emisních limitů se netýká zdaleka jen automobilů. I když je pravda, že i ostatních forem motorové dopravy to jde poněkud ztuha.

    Podpora cyklo je fajn a může mít z hlediska kvality ovzduší i lokálně pozitivní význam, ale je nesmysl tento význam z hlediska celkového znečistění ovzduší přeceňovat, natož jej brát jako reálnou alternativu jiným opatřením. Max se může jednat o fajn bonus či doplněk.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 1

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Přichází růžová sdílená elektrokola 7

13. 06. - Martin - Zprávy
Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru