Co chystají městské části: Praha 7

Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi průběžně uveřejňujeme. Za Prahu 7 odpověděl radní pro dopravu Ondřej Mirovský (Piráti a Zelení Praha 7).

Redakce PNK (Red.): Pokud vím, tak vaše městská část vychází při rozvoji cyklodopravy z generelu Tomáše Cacha z roku 2007 a aktuální situace konzultuje s externími architekty a projektanty. Jak bude vypadat koncepční podpora cyklistické dopravy v tomto volebním období?

Ondřej Mirovský (OM): Ing. Cach zpracoval pro TSK návrh organizačních opatření napříč celou sedmou městskou částí, někde to bude o integraci ve vozovce, někde o umožnění pojezdu chodníků, někde bude navržen obousměrný provoz cyklistů v jednosměrkách. Naší snahou je maximálně zvýšit prostupnost Prahy 7 na kole a tím také omezit jízdy na chodníků tam, kde není pojezd umožněn. O všem jednáme s PČR (Policie ČR, pozn. red.) a rádi bychom vše v tomto volebním období dokončili.

Red.: Pokud vím, tak městská část připravuje nebo zadala přípravu několika úseků povltavské stezky A1, které by se měly postupně propojit od Stromovky až po křižovatku Vltavská. V jaké fázi přípravy jsou jednotlivé úseky a můžeme se na některé z nich těšit v nejbližších letech?

OM: Ano s vedením cyklistů po revitalizovaných nábřežích počítáme, aktuálně začíná úprava velké zelené plochy mezi Vltavou a ulicí U vody pod železničním viaduktem a součástí bude take vedení cyklostezky. K návrhu posílám aktuální stanovisko Rady MČ pro další řízení. S cyklodopravou se počítá také v projektu ulice Jankovcova.

Red.: Jaká další zlepšení pro jízdu na kole na území městské části tedy připravujete? Chystáte nové cykloobousměrky, legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?

OM: Chceme prosadit několik dalších cykloobousměrek, pokračujeme s umísťováním cyklostojanů a pokusíme se prosadit nové cyklointegrační prvky na nadřazené síti komunikací.

Red.: Na Praze 7 jsou ale i problémová místa. Ulice Dukelských hrdinů je významným propojením od Stromovky do centra, připravuje se na ni koncepční studie. Jak budou vypadat cykloopatření po rekonstrukci ulice, a kdy to bude hotové? Počítá se také s doplněním cyklopruhů v ulici Veletržní směrem k Bubenské?

OM: Tato studie nyní čeká na magistráte na “probuzení” a zahájení dalších příprav. Dopravní podnik chce brzy začít s opravou TT a proto budeme primárně řešit i prostor pro cyklodopravu na této ulici. Všichni ale víme, že místa pro tramvaje, stromy, kola, auta a chodníky je tam málo. Nicméně význam této spojnice centra a Stromovky je zřejmý. Současně chceme dokončit cykloopatření v druhé části ulice Bubenská, která nabízí alternativu k jízdě po ulici Dukelských Hrdinů.

Red.: Městská část zřídila v minulém volebním období rozsáhlé zóny 30 km/h. Chystáte se se tyto vedlejší ulice také plošně zobousměrnit pro kola?

OM: Bude záviset na přístupu PČR a určitě to za MČ chceme podporovat všude tam, kde to bude bezpečné.

Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Jak s nimi vyjednáváte?

OM: Se všemi jsme jednali a již v roce 2018 jsme schválili doporučení pro tyto služby a jsem rád, že námi navržená pravidla si převzal Magistrát hl. m. Prahy a třeba služba Freebike podle našeho pozorování funguje téměř bez problémů neboť využívá v Praze námi osazená místa s cyklostojany.

Red.: I když vaše městská část zřídila v posledních letech řadu stojanů pro kola, stále ještě je mnoho lokalit, kde chybí. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?

OM: Nové cyklostojany jsou např. na novém parkovišti v ul. Jankovcova, dále by měly být u detašovaného pracoviště přestupků v ulici U Průhonu a další lokality prověřujeme. Současně se snažím přesvědčit PČR o schválení parkování kol ve stínech u přechodů.

Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?

OM: Hlavní část opatření jsme udělali již v minulém volebním období a nyní budeme dotahovat drobnosti a současně hlídat, aby větší koncepční záměry (např. Bubny – Zátory) byly od počátku řešeny vstřícně i pro cyklisty a chodce.

Děkujeme za rozhovor.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Jak jsem v tomto seriálu Prahu 7 vyhlížel, tak jsem asi trochu zklamaný nedostatkem konkrétních informací, na druhou stranu mnohem lepší než některé ty arogantní odpovědi jako P6, P4, P2…

    Jsem rád, že se s úsekem A1
    Za Elektrárnou – Varhulíkové konečně začne něco dělat, zatím je to ostuda. Od Varhulíkové po most Barikádníků je naprosto nevhodný povrch (za sucha je to místy jak po písku, místy samé šutry, kořeny), rybáři co tam jezdí tomu asi moc nepomáhají. Pod mostem doupě pochybných existencí, asi 50 cm chodníček na kterém jde přejet mezi rozbitými láhvemi chlastu a jinak naprosto nevhodné šutry na které bych nelez ani s celoodpruženým kolem…

    Ještě by mohli něco udělat se sjezdem od betonové cesty pod Trojským mostem na stezku u řeky směr Stromovka, je to tam dost z kopce a výhled znemožňuje nějaká železniční budova (souřadnice
    50.111141,14.434773), možná ideální by bylo zlegalizovat jízdu na silnici podél kolejí.
    Pak bych cestu do práce na kole nemusel mít tak akční…

  2. – Nejlepší zpráva asi to stání kol u přechodů.
    – Já do Holešovic přijdu málo a když, tak na silnici vždy do nějakých kanceláří. Osobně považuji okolí nádraží dost smutné, nezaznamenal jsem tam hlídané boxy nebo KOLárnu na kola. Na druhou stranu ta stezka podél Vltavy, kdo chce projet směr sever-jih, tak je to dobrá spojka, prostě nadřazená trasa. Nicméně u obou mostů u nádraží mi přijde, že k té vodě jezdí moc aut i dodávek a nebyl jsem schopen odpozorovat, co tam dělají.

  3. Jouda: No já doufám, že s koncem rekonstrukce čističky se celá trasa od Trojského mostu ke Stromovce nějak zkulturní. Je to příjemná a úžasně praktická cesta, ale jak ten stezd z nové panelky kolem pilíře bývalého tramvajového mostu Rámusáku (to je ta budova, co zmiňuješ), tak rozbahněná cesta kolem vody si zaslouží lepší řešení.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru