Přichází růžová sdílená elektrokola

Česká společnost pro sdílení jízdných kol Rekola představila 12. června 2019 dlouho očekávaná elektrokola. Ke klasickým městským kolům, s přehazovačkou i bez, ke skateboardům i koloběžkám se tak přidává další růžový dopravní prostředek. Po elektrokolech Freebike od Homeportu a elektrokoloběžkách Lime je v Praze k dispozici další sdílené elektrovozítko.

Detail elektro Rekola – v rámu se nachází vyndavací baterka a motůrek

Samotné kolo je na pohled podobné klasickým městským Rekolům a na první pohled či z dálky od nich nebude jasně rozeznatelné. Má charakteristický košík, podobné blatníky a o něco tlustší rám, který v sobě skrývá baterku a motorek. Ten má výkon 250 W, dosáhne rychlosti 25 km/h. Kolo nemá přehazovačku ani jakoukoliv regulaci intenzity motorku. Cyklista na něm stále musí šlapat, motorek jízdě pouze napomáhá. Podle předpisů se tak jedná o klasické kolo s výpomocí. Při vývoji byl kladen důraz na to, aby byla váha kola co nejnižší a pohodlně tedy mohlo jezdit na hrubších dlažbách. Růžovému elektrokolu zůstává také řetězový zámek s pětimístným kódem, odpovídá filosofii této společnosti v tom, aby kola nepřekážela a byla vždy připoutána k nějakému pevnému předmětu.

Těchto kol bude po pražských ulicích 17. června 2019 umístěno celkem 70. Jejich provoz by měl být v budoucnu neomezený, z počátku bude fungovat jen na Praze 7, tedy v Holešovicích a na Letné. Ještě v průběhu roku je v plánu elektrokola dodat do dalších českých měst, kde Rekola působí.

Financování od Innogy či Ondřeje Fryce

Vítek Ježek, zakladatel Rekol, spolu s Ondřejem Frycem u nového elektro Rekola

Elektrická růžová kola jsou jednou ze strategií, jak přilákat na kolo lidi jiných věkových kategorií nebo jak dostat sdílená kola na pražské kopce. Na vývoji se finančně podílela energetická firma Innogy a také investiční fond Reflex Capital zakladatele Mall.cz, Ondřeje Fryce (jenž peníze do Rekol vkládal již před několika lety). Rekola díky finanční podpoře dnes provozují vlastní vývojové středisko, kde kromě vývoje elektrokol používají 3D tisk k prototypování nových součástek či zpracovávají rozsáhlé analýzy dat.

Elektrokola nejsou jedinou novinkou sezóny

Nové sportovní Rekolo, za fotky vděčíme uživateli Instagramu @mikynz

Rekola v letošní sezóně fungují v devíti českých městech (nově v Kladně) a dále ve finském Vaasa. V následujících týdnech expandují Rekola také do jihočeského Písku a do Mladé Boleslavi. V Praze jsou v provozu od května také Rekola sportovnějšího rázu. Stalo se tak díky podpoře firmy Red Bull. V rámci této podpory byla spuštěna také výzva 500 000 kilometrů. Cílem je, aby lidé měli zdravější životní styl. Pokud uživatelé Rekol na svých i rekolích bicyklech dohromady ujedou pět set tisíc km, získají Rekola dalších 50 sportovních kol.

Ceny

Nástupní sazba na elektrické Rekolo je 15 korun a následně si firma účtuje 2 koruny za minutu. Přinášíme srovnání základních tarifů všech pražských elektrických sdílených vozítek. Je zřejmé, že v základních tarifech cenově vychází pro uživatele nejlépe Freebike. Rekola i Freebike nadto přináší předplacené tarify, které umožňují absolvovat část cesty zdarma bez minutového tarifu. Na obranu elektro Rekola také musíme uvést, že si ho půjde půjčit a vrátit celé v zóně, narozdíl od stanicového systému Freebike.

Bude tak zajímavé sledovat vývoj sdílené mikromobility v Praze. Je zřejmé, že je o ni stále velký zájem a tento sektor se bude nadále rozrůstat. Na vývoj reaguje i město, v létě tak lze očekávat zlepšování situace parkování.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. @Aleks – dle našich informací je to doopravdy 450, 500 média často uvádějí zaokrouhleně.

  2. Nejak nwdokazu poznat zda je to reklama nebo zprava (vyslo v rubrice zpravy, ton to ma docela reklamni). Komercni sdeleni k tematu pokud to redakci neco hodi, mi tu nevadi, jen by bylo dobre to mit odlisene.

  3. Tomas: Na tiskovku jsme byli pozváni den dopředu a nezvládli jsme dorazit, ani si kola zatím vyzkoušet, tudíž článek čerpá především z tiskové zprávy a dalších na webu zveřejněných informací, což se na jeho tónu asi podepisuje. Uvedli jsme tam ale i informace o konkurenci.

    Za článek nám nikdo neplatil, pak by byl označen jako reklamní sdělení. Pravidla inzerce máme poměrně jasně nastavená: https://prahounakole.cz/o-nas/cenik-inzerce/ a ctíme zásady férové reklamy: http://www.ferovareklama.cz/

    Na webu je nepřípustná skrytá reklama, skryté hyperlinky, články na zadané téma, nemáme bannery, aby to čtenáře vizuálně neobtěžovalo.

    Uvědomuji si, že celý svět „tiskových zpráv“ je trochu bizarním světem reklamy sám pro sebe, kde se hraje na to, že touha po infotainmentu a snaha informaci publikovat mezi prvními je velká, čas novinářů není bezbřehý a tudíž se řada informací s reklamním podtextem takto podaří proprat/dostat do médií zadarmo.
    Tady je to na šéfeditorovi, aby zvážil, co je ještě informačně relevantní. Také nezveřejňujeme každou TZ, kde se objeví cyklo, která nám přijde e-mailem. Pokud TZ přebíráme bez úprav, tak ji opět takto ale označujeme – většinou v krátkých zprávách.

    Samozřejmě, ne vždy se může vše povést. Vždy může být text lepší. Snažíme se v rámci našich možností. Tolik z pohledu šéfeditora.

  4. Vyzkoušel jsem to „sportovní“ Rekolo se sedmirychlostní „přehazovačkou“ a jelo se dobře, rozhodně je to jiný pocit než na klasickém Rekole. Ale s absencí košíku a světel jsem si začal všímat, že minimálně ty sportovní Rekola dost dlabou na minimální požadované bezpečnostní prvky. To by mě zajímalo jak by to dopadlo, kdyby se to víc kontrolovalo policií…

  5. @Jouda – ano, máte pravdu. V facebookové skupině jsem už viděl, že jim to lidi psali a oni odepisovali, že to v brzy vyřeší.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče 31

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike..více

Cyklostojany ve vozovce 1

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 4 43

06. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru