Výběr z květnové a červnové cyklokomise

Čím jsou jednání cyklokomise (poradní orgán Rady hl. m. Prahy, pozn. red.) svižnější, tím víc vám dlužím výběry informací z nich. Tentokrát tak dostanete stručný souhrn za poslední dva měsíce.

Škatulata s odbory a jiné dění magistrátní

Odbor Rozvoje a financování dopravy (RFD) je od 1. 5. přejmenován na Odbor dopravy (ODO), přičemž pod něj přechází část agendy dosavadního Odboru dopravních agend (ODA). V něm nově zůstává jen státní správa (tj. silniční správní úřad, drážní úřad, apod.) a nově se jmenuje Odbor pozemních komunikací a drah (OPKD). Jak vidno, vlivem obvyklých povolebních škatulat už odborům docházejí třípísmenné zkratky a je nutno skládat názvy odborů už ze čtyř písmen.

Rada hlavního města Prahy schválila plán udržitelné mobility (PUMP), ten následně prošel i zastupitelstvem. Kdo jste to sledovali, tak jste asi viděli ty obstrukce – netýkající se nicméně obsahu dokumentu, jako spíš způsobu, jakým prošel Radou. Divadlo kolem tajného hlasování pokračuje u metra D, byť k pádu rady hlavního města nakonec minulý týden nedošlo. Plán udržitelné mobility předpokládá zásah do Pražských stavebních předpisů, kde by se mohla zlepšit formulace doporučující zřizování míst pro odkládání kol. Když stavebník musí dneska v každém novém domě zřizovat X míst pro auta, proč by nemohl zřizovat (zjednodušeně řečeno) X/3 míst pro kola? K tématu vznikne pracovní miniskupinka, jíž jsem se stal členem. Právě tohle jsme za Auto*Mat navrhovali už při předchozí aktualizaci PSP v roce 2015.

Novými stálými hosty komise se stali Václav Kříž, referent a cyklokoordinátor úřadu MČ Praha 4, a Jiří Polomis, koordinátor BESIP. Stálí hosté mohou být přítomni jednání komise, aniž by se o tom muselo na každém jednání zvlášť hlasovat.

V dubnu proběhl seminář o parkování kol pro městské části, na kterém byla podrobně představena nabídka podkov pro městské části, připravované „chlívky“ pro parkování bikesharingových kol a idea „KOLárny“, kterou jsem již představoval. Stávající nabídku parkování kol pro městské části najdete na této stránce webu Čistou stopou.

Infrastruktura

Nový stojan na kola stojí na Mariánském náměstí na ostrůvku vprostřed náměstí před Městskou knihovnou. Stojan je šikovný, s nástupem bikesharingu se totiž ke stojanu u magistrátu už s normálním kolem nevejdete a tak je vhodnou zálohou. Mimoto tam byly umístěny stolky s Pražskými židlemi. Hlavní zásluhu na zřízení stojanu má youtuber Mike je pán, který se rozhodl vytrollit radnici zaparkováním svého auta na chodník před magistrát. Vozidlo mělo sloužit jako živá demonstrace jím poskytované služby – vyobstruovávání se ze zaviněných dopravních přestupků. Mike se domníval, že pokud vozidlo netvoří překážku silničního provozu, budou na něj místní represivní složky krátké. V tom se ale přepočítal, a jeho plečka byla úředně čistým způsobem promptně nahrazena městským mobiliářem.

Už od května běží realizace vodního prostupu Rokytka, proběhl první kontrolní den. Zhotovitel se soutěží pro stezky Prostřední cesta (Koloděje – Dubeč, A248, první etapa ) a na stezku Cholupice – Dolní Břežany. Ke stezce Kačerov – Labuť došlo na jednání s JCDecaux. Podařilo se domluvit, že billboard bránící zřízení stezky, bude posunut. Jestli se to vysoutěží včas, tak se to letos možná i postaví, v nejhorším příští rok. Také přemostění Ohrobeckého potoka na A2 je už vyjednané. Bude dostatečně kapacitní, ale přitom to bude jen malý propustek bez zábradlí. Všichni úředníci jsou spokojeni – a žiletkáři s bruslaři budou s realizací spokojeni nejspíš příští rok.

Z integračních akcí probíhají rozsáhlé úpravy v ulici Veselské v Letňanech. Primárním cílem bylo přemístit odstavy autobusů, ale projekt bude komplexnější, budou tam cyklopruhy kombinované se sdílenými bus pruhy, projekt jsem koutkem oka viděl a přišel mi fajn.

Rozjíždí se spolupráce se Středočeským krajem. Připraví se proznačení osmi propojení mezi Prahou a Středočeským krajem, a to koordinovaně tak, aby značení vzniklo pokud možno současně na obou stranách. Jde o existující cesty či málo frekventované silnice, takže vše pouze nestavebně. Docela dobrý námět na soutěž které to budou. Tipnout si můžete v komentářích pod článkem.

Nejen TSK staví cesty použitelné jako cyklostezky. Odbor technické vybavenosti doplňuje cesty ve vlastní režii. O sloučené územní a stavební povolení se žádá u spojky mezi ulicí Zelené domky a cestou do Krčského lesa (A215), která dovolí objet z Kunratic jeden kousek Vídeňské. Cyklisty využitelná cesta vznikne také někde u Běchovic. Mezi Vinoří a Kbely by měla vzniknout cesta přes golfový areál. Majitelé se ale nějak nepohodli se samosprávou a dohoda o cestě je složitější. Kus asi bude jenom v mlatu. Investiční odbor pak staví stezku v Letňanech (kde přesně si nejsem jistý, místní možná doplní).

Stanice pro bezstanicový bikesharing

Konečně všichni důležití souhlasí s novou metodikou pro vyznačení bezstanicových parkovací míst pro bikesharing. Existuje tak návod, jak přesně značit parkovací místa pro kola a koloběžky ve vozovce i na chodnících. Mohou se na to začít vydávat stanovení. Takže za měsíc až dva snad budeme mít porůznu po Praze vyznačené první chlívky, poblíž kterých bude každému limetkáři jasné, že ta koloběžka po použití patří tam – a ne, řekněme, do vodící linie nevidomých podél domu.

Fillero di Prudi

Na červnovou komisi jsem vytáhl několik bodů, které tam nejspíš úplně nemusely být. Hlavně proto, že z nich nakonec nebyl žádný zřetelný výstup. Asi jsem trochu zpanikařil, jak teď budou prázdniny a další jednání komise tedy až v září.

Otevřel jsem téma opakované zkušenosti projektantů s tím, že mnozí policejní metodici v podstatě „metodicky“ potírají návrhy ochranných cyklopruhů a cykloobousměrek, které jsou v souladu s novými TP 179. Prý se to může zlepšit, minulý týden si totiž magistrátní úředníci společně s policejními dopravními inženýry udělali cyklistickou projížďku po centru Prahy. V některých případech tak údajně došlo k jistému prozření. S vedením Policie pak na toto téma příležitostně pohovoří předseda.

Ptal jsem se také na připravovanou integraci na Rašínově nábřeží a na řešení trasy A410 přes stavbu Penty u Masarykova nádraží. Na obojím se pracuje.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: cyklokomise

Komentáře

  1. Hm tolik optimismu :)

    No typuji z mého okolí euro-polňačkouvou páteř :

    Kouřim- Český Brod-Štolmíř-Břežany-Úvaly-Klánovický les-Běchovice s tím, že Úval se přivede i něco ze severu ? Nehvizdy-Čelákovice ?? Případně z jihu Škvorec Hradešín, Vyžlovka ?

    Případně východněji do Č.Brodu něco od Kostelce nad lesy ? Nebo od Klučova/Poříčan ?

    Severně od Hradecké dálnice už to celkem je hotové tam se dá do Počernic až z prostoru Nymburk/Sadská celkem pohodově…

    No a Říčany/ Mnichovice- Uhříněves se už taky prakticky realizuje/alo :)
    jinde to tak neznám

  2. Je někde k dispozici projekt k prostupu Rokytka? Jezdím kolem toho každý den, takže pozoruji práce.
    Když se začali vrtat v severozápadním břehu Rokytky, tak jsem si říkal, že projektant byl natolik osvícený, že navrhl v rámci prostupu „přesmyk“ – tj. že by cyklostezka zajela od Kolčavky pod most po jižním břehu a na stranu k Palmovce vyjela na severním břehu.
    Zmizela by nutnost přejezdu přes ten mostek kolmý na tok Rokytky pod železniční estakádou, který celkem brzdí průjezd. Kdyby ta cyklostezka byla vykonzolovaná jako např. nábřeží Maxipsa Fíka v Kadani, tak si dovedu představit rychlý průjezd bez ztráty energie…

    Teď to ale vypadá, že tam spíš dělají jen sanaci nábřeží ze šikmé zdi na kolmou. Mimochodem jsem našel jen nějaký rozpočet, kde cyklostezka má stát cca 2 miliony a v zásadě oprava toku Rokytky a silničního mostu cca 48 milionu. Což tak nějak ilustruje, že se sakra vyplatí jakoukoliv řádově dražší stavbu (silnice, dálnice, vodní kanál atd.) rovnou navrhovat s cykloopatřením…

    Odkaz viz. webová stránka.

  3. Cholupice – Břežany: soutěž zhotovitele, no to teda!

    Fillero di Prudi: aspoň si můžeme přečíst pozitivní zmínku o (mj.) Rašínově nábřeží. Potěší.

  4. @článek
    – PUMP
    – – – už v květnu pár dní po schválení nového plánu jsem se dotazoval NÁM Scheinherr Adam (ZHMP), kde plán najdu, nebyl nikde dohledatelný, všude se dlouho vyskytoval jen původní návrh. Nedávno mi pan náměstek sám odpověděl na e-mail v 00:40, je ke stažení http://www.poladprahu.cz/cs/odborne-informace
    – – – sám jsem jako FO vývoj plánu dlouhodobě sledoval, účastnil jsem se i seminářů a osobně dotazoval tvůrců zejména z IPRu a posuzovatelů EIA. Největší přínos vidím v tom, že je to závazný dokument i pro další vedení. Nicméně chytřejší vědí, že i to se dá hlasováním změnit, bohužel. Určitě se v plánu najde hodně věcí, osobně chválím, že většina cílů z dopravy je měřitelných, ale na druhou stranu mi kroky přijdou málo odvážné, jak se zmiňuje v článku, tak třeba ta tvorba parkovacích stáních. Vadí mí, že posudek EIA říká, že se předpokládá snížení emisí, ale není to už více rozebrané, vadí mi malá odvaha v omezování dopravy – sice se hovoří například o busech mhd plně baterkoidních, ale o humanizaci magistrály, snižování pruhů atd. je v plánu v podstatě nula. Dobré je, že plán prošel od tvůrců v téměř nezměněné podobě, že politická reprezentace v závěru již moc nezasahovala,ale i tak je tam vidět vliv lobbistů ze stavebnictví. To, co proběhlo médii, že v podstatě každá zelená plocha se dá nyní zastavět, je velmi obrazně řečeno pravda. Osobně mi vadí, že není jasná podmínka, že žádný volný prostor je nezastavitelný (historické centrum), není jasně definovaná propustnost silnic – na to koukali všichni na semináři jak diví, autoři nevěděli, jak odpovědět :D. Není tam vůbec řešena problematická ulice Malvazinek, kdy vznikla i samostatná skupina na tento problém místní politické reprezentace, kdy doprava je tam opravdu neúnosná. Komentovat několikasetstránkový dokument tu nelze, ale tohle jsem si neodpustil. Celkově ho však můžeme hodnotit, že oproti tomu, co bylo dřív, je to výrazný pokrok. S porovnáním ale s tím, co politici říkají a je řekněme trendem, i když je to normálně rozumem pro lidi, tam není – např. právě jasně definované počty stromů, zeleně, jaké budovy a kdy a kde musí být zelené, o zachytávání vody, co dělají teď dobře v NYC, tam není ani tečka atd.

    – – – „ohrobecký potok“ – překvapuje mě, že podle mapy.cz takový vodní tok nemá vlastní jméno, ale budiť. Nicméně je to obrovský posun a s dostavením zbylých 500 nebo kolika metrů chybějící stezky to je posun, protože jasně je vidět, že silničáři nemají možnost řádně stezku mezi Vraným a Zbraslaví používat. Bohužel toto se dalo dle mého názoru udělat hned na začátku před lety a nemuselo by se teď znova kopat :-(. Co se týče A2 načínající ve Vraném, tak jsem zvědav, co mi odpoví zástupci obce, protože ten nájezd tam v zatáčce je nebezpečný, protijedoucí auta od Prahy jedou rychle a nejsou přes zeleň vidět, já bych chtěl do zatáčky zpomalovací pruhy, vykácet zeleň v zatáčce apod.,ale vsadím se, že to neprojde. Já se tam bojím opravu zahnout, kort když za mnou auta a ja stojím uprostřed silnici na odbočení a čekám, až projedou protijedoucí.
    – – – máte někdo nějaký link na akci Cholupice-Dolní Břežany? Jezdím tam často a není tomu tak dávno, co jsem tam na stezce od Cholupic k okruhu viděl bagříky, ale co by se tam mělo asfaltovat, to nevím. Vím, že ale to byla dobrá cesta pro mtb i pěší a silničáři mají klidné silnice okolo… nicméně jelikož bojuji za to, že značená stezka pro dojíždění a ne rekreaci má být sjízdná pro všechny, tak asi jsem pro.
    – – – Kačervo-Labuť – jaká stezka? Ví někdo? Nedávno jsem si to tam prošel a od Labutě opravdu je legální jet až za Kačerov i skrz zastávku, protože při vjezdu na chodník před přechodopřejezd je značka smíšené stezky, doprava směr Kačerov značka není, chodník nikdo nevyužívá a stejně tak není značka před nástupištěm nahoře na Kačerové, ta je jen směrem od centra, takže haha :D
    – – – billboard – to už se řešilo na cyklistesobe, co je to kde za billboard? Proč není rovnou zrušen?
    – – – Letňany mají obrovský potenciál stejně jako Jižní Město a podobně okrajové části Prahy, ale Letňany opravdu jedou. Dokazuje to nedávno nová samostatná stezka z přilehlé „obce“ až na metro, to je prostě úžasnost a chytlo se to hrozně rychle.
    – – – Info pro autora – neexistuje žádný Krčský les, je to častý omyl mnoha, u Krče máme pouze Kunratický les a Michelský les. Stejně tak tam je ulice k Zeleným domkům, ne Zelené domky, druhý název je místní pro malou oblast zástavby u lesa/lesa
    – – – veliký pokrok pro bez stanicových bikesharing, ovšem veliké přiznání v nedostatku edukace jednotlivců a hlouposti některých uživatelů daných strojů
    – – – jestli policie prozře v některých cykloopatřeních, bylo by to úžasné,
    – – – — TŘI opatření, která našemu městu chybí – 1) cyklopruhy za auty mezi parkujícími auty a obrubníkem oddělené samozřejmě dveřní zónou, do toho počítaje i pruhy skrze křižovatky – jde to v Dejvicích, proč to nejde jinde?????? piktokoridor v křižovatce je alibismus. 2) cykloobousměrky 3) povrch – nedávno prošlo médii, jak v Nizozemí umí dát v jedné ulici pruhům pro cyklisty obarvený asfalt a autům kostky, tak proč u nás aspoň nemůžeme místo zaparkovaných reklamních aut v centru mít pojízdné kostky, na kterých jde jet na čemkoliv jiném, než na fatbiku?

    Propojení se středočeským krajem – tipuji Břežany-Praha, Něco od Kladna na Ruzyň/Veleslavín, Říčany-Praha, Úvaly-Praha,Čelákovice/Brandýš-Praha, Kostelec-Praha, Rudná-Praha

  5. Docela pozitivní výpis, je super, že se věci hýbou kupředu. Stránka Parkování jízdných kol na Čistou stoupou Prahou je super, nevěděl jsem, že už se pracuje na stojanových hnízdech (nedávno tady o tom byla diskuze). Ohledně cyklostezek, snad se Kačerov–Labuť a Cholupice–Břežany podaří realizovat ještě letos, oddalování už bylo dost.
    @Pavel Mašek – vážně se na Letňanech jezdí na kole k metru víc jak na Jižáku? Zajímalo by mě to.

  6. @ Martin
    – ta stránka na Čistou stopou je z roku 2016, skoro tři roky stará, proto pořád třeba říkám, že (možná se něco teď změní) stání kol například před přechody v silnici nebude v brzké době možné. To, co se prezentuje na dané stránce, tak to je bohužel u stojanu, který není zadělán v zemi a jestli se nepletu, tak už to v Holešovicích je odstraněné, ale nechci šířit fámy, dlouho jsem tam nebyl, bylo by fajn, kdyby mělo někdo aktuální info.
    – nenapsal jsem nebo jsem to tak rozhodně nemyslel, že v Letňanech se jezdí na kole na metro více než na Jižáku (Roztyly až Háje), ale jelikož tady jsou stojany v podstatě jen na Chodově, kde pravidelně vídám max pět kol, které odhaduji jako dojezd na metro a dál, ne jen do krámu (kdy do krámu jezdí na kole poslední dobou „mazec“ lidí, tak bych to možná i tipoval s těmi Letňanami. Není to tak dávno, co myslím tady byl článek o samostatné stezce propojující Kbely a Letňany https://prahounakole.cz/2016/06/cyklostezka-na-mladoboleslavske-z-pohledu-obyvatele-kbel/. Nějaký místní by podal lepší info, já se nepohybuji tam na metru, ale když jsem jel do Brandýsa, tak to tam vypadalo dost „přeplněně“. Jinak když se pohybuji na Roztylech, tak nikdy žádné kolo nevidím, není tam nic, k čemu by se dalo přidělat, nyní místní iniciativa vytvořila mapu a „žádá“ nějaké stojany i na Roztylech pod stříškou, ale zatím to snad neodešlo ani na radnici. Opatov mám lámací ÁČKO, kde stojí pravidelně dvě kola valné kvality a mám dojem, že to patří paním z protilehlého obchůdku. Háje nemohu soudit, na metru tam jsem málo, Vratislav Filler by podal možná lepší info. Na heatmapy dojezdů jsem teď nekoukal.

    @kmt
    – hezky pěkně.

  7. Já bych rád, aby už konečně dodělali úvaly, neb mnou používaná cesta Černíky – Tuklaty – Úvaly – Klánovičák (nebo I/12) je pro rekonstrukci v Úvalech zase na rok nepoužitelná :-( Jižnější spojení Škvorec – Dobročovice – Sibřina – Koloděje je přeplněno díky uzavírce v Běchovicích (za měsíc skončí) a odrazuje stále rozkopaná obec Sibřina, to si člověk fakt nevybere. Navíc průjezd křižovatkou Průmyslová – Černokostelecká je opravdu pro hodně otrlé.
    Já pořád marně čekám na ten obchvat Újezda :-(

  8. @Jan Herda: Tak uznáte, že zrovna 5. května v Úvalech byla jedna z nejhorších silnic, kde i na mém cyklokrosu jsem si říkal, abych tam někde nezahučel. Rekonstrukce má skončit na jaře 2020.

  9. JH: Možná vás nechápu správně: Se v rámci čekání na obchvat Újezda můžete podívat do Horních Počernic nebo Kbel. Ty už obchvat mají. V čem je rozdíl mezi Náchodskou, Mladoboleslavskou a Starokolínskou z hlediska dopravního zatížení?

  10. Krčský les
    Krčák – tak je lidově nazývaná 285 hektarová souvisle zalesněná plocha, známá také pod nesprávným pojmenováním Krčský les. Lesnaté území se skládá z Kunratického a Michelského lesa. Západní hranici vytváří Kunratický potok, jehož okolí je chráněno jako přírodní památka Údolí Kunratického potoka. Krčský les patří k nejoblíbenějším rekreačním místům v metropoli, které navštíví ročně okolo 680 tisíc Pražanů.
    Historie lesa je spojena s Králem Karlem IV. a zříceninou Nový Hrad (někdy Nový Hrádek). Hrad byl vybudován na rozkaz krále, který zde často pobýval a v roce 1419 zde zemřel.
    https://www.prahazelena.cz/krcsky-les.html

  11. Pavel Mašek: Stránka na ČSP je stará, ale obsah v ní byl nedávno aktualizován, jsou tam ty nové nabídky. Přemístitelný stojan v Holešovicích byl myslím jen na zkoušku, dočasně.
    Na JM se na kole k metru metodou B+R prakticky nejezdí. Na Opatově 1-2 kola, na Hájích v bus zálivu 1 kolo, jestli vůbec.

    Pro stojany na Roztylech a Opatově jsem teď zrovna o víkendu připravoval formuláře, ale musí to samozřejmě projít radnicí.

  12. Jan Herda, v Sibřině se zdá už jde do finále, podle mě to už připravují na položení asfaltu, další asfalt se bude dávat i od Sibřiny na Stupice, je tam už sundaný starý povrch,,,, ( říčanská). Bohužel se lidi naučili kvůli uzavírce Běchovic a ucpané Dubči a možná i díky opravě silnice Stupice/Kralovice jezdit právě přes tohle kdysi klidné místo…

    Zbyněk a jaké byly intenzity na Náchodské „před obchvatem“ :) ??

  13. Jen jsem chtěl říci, že Starokolínská I/12 mimo špičku je takřka jedinou vhodnou alternativou, horem přes Ho Poč jsem to zkusil párkrát a zlatý Újezd. Cítím se tam líp – není tolik světel, přechodů, zaparkovaných aut apod. Pokud by se udělal obchvat, tak by klesla intenzita v Újezdě na doufám snesitelnou mez. Ono by stačilo pokud by byla silnice o metr na každou stranu širší, ale to nebude nikdy :-(

    Úvaly od Tuklat jsem jezdil i na silničce s 25mm plášti, jo drncalo to, ale kde ne. Stejně průjezd náměstím přes koleje nahoru zůstane s kostkama.

  14. Jan Herda, ono by stačilo aby ji snížili jako v Běchovicích, najednou je tam o dost širší…

  15. V Kunraticich jde o tuhle ulicku? https://mapy.cz/s/3tBwO
    Pokud ano, tak to je super zprava. Jezdim tam obcas ne od lesa, ale smerem od IKEMu ulici Za Valem a odbocuji K Zelenym domkum. Prejizdet kvuli par metrum frekventovanou Videnskou je lehce mimo. Psala jsem k nam na MU, ale bylo to mimo jejich kompetenci.
    Mate info jestli bude planovana zkratka zakomponovana do planovane rekonstrukce K Zelenym domkum? Napr. cykloprejezd.

  16. Zuzka: Jo, to je to místo. Projekt jsem viděl už před dávnou dobou, předpokládám, že vyústění do ulice K Zeleným domkům bude velmi neinvenční (tj. asi trojúhelník a šlus).

  17. @Zuzka, Filler
    – tam ani nic extra invenčního být „nemusí“, je to spojka na dost downhilovou lesní cestu připojující se na lesní „polňačku“, o 50 metrů dál je stejně odbočka asfaltovou přípojku vedoucí na cyklotrasu na rozcesti u hospody U Václava… Kdyby po celé vídeňské až k Labuti bylo cykloopatření alespoň jako pruh (separovaná stezka je zbožné přání, přeci se tam nebudou rušit parkovací místa :-)), tak pak by se mohlo vymýšlet něco invenčního

    Kdyby se město a městská část vůbec chytly za hlavu a začali ji používat, tak by si uvědomili, že přeci vídeňská nemůže být takto zatížená. Před Kunratickou spojkou je tolik pozemků, které by se dali použít jako P+R (majitelé tam kolikrát už ani neví, že ten pozemek mají, si myslím) a pak busem pár zastávek na metro a nebo jéééé, máme v Písnici novou stanici metra, takže super, vídeňská volná, možno tam udělat souvislá cykloopatření až na budějovickou (nechápu, jak kolem nemocnice může být tolerován tak hustý automobilový provoz, v REZIDENČNÍ ČTVRTI). Navíc zajet do lesa, kde je „polňačka“, si může dovolit člověk na horském kole, navíc cesta tím lesem trvá na páteřku k Vltavě o dost delší dobu, než z toho kopce po silnici a pak to klidnou částí mezi nemocnicí a parkovišti, jak je Labuť.

  18. @Pavel Mašek
    – ježiš ty hrubky, omlouvám se

  19. pozn. ke králům – na prahazelena to mají taky špatně – v Novém hradu u Kunratic zemřel 1419 nikoli Karel ale Václav IV (syn Karla IV), roznemohl se po pražské defenestraci a přestal vycházet.. (na místě je to napsané, proto to vím)

  20. Pavel Mašek ad doprava u nemocnice to je celkem nic proti Vídni :

    Department of Pediatrics and Adolescent Medicine
    Universitätsklinik für Kinder- und Jugendheilkunde
    3,8(21)

    Währinger Gürtel 16, 1090 Wien, Rakousko

  21. @ujezdak
    – no ale nevypada to tak hrozne, kdyz se kouknu na google street, spousta stromu a zelene a je to jakoby pod tim schovane, zatimco v Krči je to na placce, okoli silne s komunistickym vzhledem se rozpada a vypada to tam spis jak v nejakem hororu. https://www.google.cz/maps/@48.2194162,16.3432805,3a,75y,183.63h,83.73t/data=!3m7!1e1!3m5!1sJNK7GyLmnZ6nc-HRn4xw2Q!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DJNK7GyLmnZ6nc-HRn4xw2Q%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D43.12705%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

  22. @Pavel Mašek – reaguji na tu Vídeňskou – zatím to spíš vypadá na rozšiřování – buspruhy. Součástí by měl být ale i stoupající cyklopruh no a je možné, že vznikne separovaná chráněná cyklostezka podél Vídeňské až do Kunratic (po zmíněný úsek v článku).

  23. @Martin
    – z odkazu @zuzka jsem se proklikl na google disk a je tam hodně dokumentů, musím prostudovat, každopádně cokoliv tam bude lepší než nic. Jinak nad rezidencí Emmy už cyklopruh je. Já tou ulicí jezdím minimálně právě kvůli provozu (tedy nahoru), dolů občas na silničce jedu, to se padinou dá v poho a při daném provozu mě předjíždí opravdu jen ignoranti. Neštěstí jsou samozřejmě přechody (nic proti nim, osobně si myslím, že by jich tam mělo být víc), pač ty rozjezdy při krásné jízdě z kopečka mrzí.

    @Zuzka
    – dobrý link, já pořád o ta setkání často přicházím, zkusil jsem si napojit kalendáře Pirátů (od jinych pol stran jsem nic neviděl takto na radnicích) a najednou tam toho bylo tolik, že jsem neviděl svoje :D

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Skončeme závodění s auty 7

Určitě to znáte. Bezpečná jízda v hustém provozu vyžaduje manévry typu řazení mezi vozidla při..více

Co s cyklopruhy? 22

Jsou cyklopruhy bezpečné a užitečné? Měly by být standardní výbavou silnic po rekonstrukci jejich povrchu?..více

Bílá a černá, aneb územní studie v Libuši a Písnici 1

Autor komentáře pracuje ve spolku AutoMat zpracovávajícím připomínky ke zmiňovaným územním studiím, pozn. red. Institut..více

Výběr ze záříjové cyklokomise 7

Komise pro cyklistickou dopravu se sešla po prázdninové pauze už třetího září. Sestavu mírně obměnila..více

O cyklopruzích podruhé: k čemu jsou? 8

O potřebnosti cyklopruhů pochybují mnozí. Na potřebnost cyklopruhů na hlavních ulicích se náměstka pro dopravu..více

Patočkova: cyklopruh na radiále s odstupem času 6

Na podzim 2017 se mediálním prostorem prohnala kauza vyznačování ochranného cyklopruhu během rekonstrukce povrchu Patočkovy..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru