Cyklomagistrála na Hlávkově mostě? Zatím jen apel na řidiče

Zhruba třicet lidí se ve čtvrtek 26. září účastnilo happeningu „Otevíračka cyklomagistrály“ pořádaného kolektivem Bike Kitchen Praha na Hlávkově mostě. Happening proběhl v rámci týdne pro klima.

Účastníci upozorňovali na problematičnost magistrály transparenty a během akce rozdali cca 300 dopisů řidičům a řidičkám stojícím v koloně. V dopise byli řidiči upozorněni na emise CO2 z automobilové dopravy, byli informováni o alternativách automobilové dopravy, její nežádoucí externality a možnosti humanizace magistrály dle studie Gehl Architects, připravené v minulých letech (celý text níže).

Happening nebyl programově zaměřen na cyklodopravu, součástí manifestu bylo nicméně upozornění že magistrála by mohla být živým městským bulvárem s širokými chodníky, stromořadím a cyklopruhy.

„Nechceme, aby se kdokoliv vzdával svých aut, ale přáli bychom si, aby je každý využíval zodpovědně a jen tehdy, kdy je opravdu potřebuje a kdy se nenabízí šetrnější alternativa. Kolony a zácpy přece nebaví nikoho a my chceme žít ve zdravém městě,“ uvedla pro média členka kolektivu Bike Kitchen Pavla Jenková.

Happening probíhal pokojně a bez blokování dopravy ze strany účastníků akce. K akci byla nicméně přivolána policie, která údajně obdržela hlášení, že někdo příliš často mačká tlačítko na přechodu pro chodce. Policejní auto stálo asi deset minut ve vozovce, čímž patrně snížilo plynulost dopravy, následně se přesunulo na chodník. Účastníci happeningu byli upozornění, že při rozdávání letáčků nesmí stát na tramvajovým pásu ani v silnici.

O happeningu informovala z velkých médií např. TV Nova, i když zkreslujícím způsobem. Článek na svém webu uvedla titulkem „Aktivisté burcovali řidiče na magistrále. Chtějí z ní cyklostezku.“ Takový požadavek se ale v manifestu ani vyjádření účastníků nevyskytoval.

Snímky happeningu pořídil Zewlakk – Aktivistická fotografie.

Plný text výzvy řidičům

Milé řidičky a milí řidiči aut,

obracíme se na Vás jako ti, kteří společně s Vámi sdílejí život na Zemi. V Praze jsme se narodili nebo jsme si ji vybrali pro život a chceme, aby se nám tu žilo co nejkvalitněji. Věříme, že Vy si přejete to samé – pro Vás, pro Vaše děti, pro generace, které přijdou po nás, pokud jim k tomu dáme šanci.

Téměř 30 procent všech emisí CO2 v zemích Evropské unie vzniká v dopravě. Na tomto množství dopravou způsobených emisí CO2 se silniční doprava podílí ze 72 procent. Z tohoto množství emisí tvoří osobní auta, ve kterém právě sedíte i vy, celých 60 procent. Existuje nepopiratelný vědecký konsenzus, že emise CO2 skrze skleníkový efekt způsobují změny klimatu v rozsahu, který do budoucna vážně ohrožuje další život na Zemi. Nacházíme v době klimatické krize, kterou je zapotřebí řešit – mimo jiné tím, že snížíme množství vypouštěných skleníkových plynů. Mimo produkci CO2 je silniční doprava zodpovědná také za emise škodlivé pro člověka – tzv. pevné částice zejména z dieselových motorů mají v EU na svědomí až 10 tisíc předčasných úmrtí ročně.

Máme štěstí, že Praha se řadí mezi evropská města s nejlepší hromadnou dopravou – metro, tramvaje, autobusy (čím dál častěji elektrické) a přívozy jezdí ve velké frekvenci ve dne i v noci a cenově jsou dobře dostupné. Navíc zde máme i síť sdílených aut, kol, elektrokol a nově i mopedů. Situace s cyklistickými pruhy a stezkami není stále ideální, ale každoročně kilometry přibývají a doprava na kole po Praze se tak stává vyhledávaným a rychlým způsobem dopravy.

Po celém světě právě probíhá Týden pro klima (20.-27. 9. 2019), kdy se lidé snaží upozornit na neblahé důsledky změn klimatu. Proto i my tady dnes stojíme – na nejrušnější silnici v Praze, která denně kolabuje pod náporem aut a která znepříjemňuje život mnoha místním lidem.

Chceme upozornit na fakt, že právě magistrála by mohla být živým městským bulvárem s širokými chodníky, stromořadím a cyklopruhy. Chceme na to upozornit politiky a političky, kteří rozhodují o naší budoucnosti, ale i Vás. “Zlidštění” magistrály ostatně navrhuje i projekt Magistrála spojuje, který pro magistrát zpracovala dánská kancelář Gehl architects, ale který na poslední chvíli bývalé zastupitelstvo odmítlo schválit.

Nechceme, abyste se vzdali svých aut, ale přáli bychom si, abyste je využívali zodpovědně a jen tehdy, kdy je opravdu potřebujete a kdy se nenabízí šetrnější alternativa k přírodě a obyvatelům a obyvatelkám města. Kolony a zácpy přece nebaví nikoho ve městě a my chceme žít ve zdravém městě.
Než si zase příště sednete do svého auta, zkuste se zamyslet nad následující otázkami:

  • Neexistuje jiná možnost (k přírodě šetrnější a pro Vás i levnější), jak se na místo dostat?
  • Nedalo by se využít volné místo ve Vašem autě a nabídnout ho pro spolujízdu jiným lidem? Hlavně pokud tu stejnou cestu absolvujete pravidelně?

Děkujeme, že jste tento dopis dočetli až sem.

Zítra to třeba zkusíte tramvají nebo metrem a za to také děkujeme!

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Nacházíme v době klimatické krize :)

    Tak to je bomba :)

    Když zamrzla laguna v Benátkách, švédské armády přecházely pěšky Balt, když vymřela půlka Evropy na hladomory ze zimy nebo když v roce 1816 nebylo v Evropě léto tak to byla klimatická krize :)
    Ještě v sedmdesátých létech, kdy zamrzlo Labe a děti měly “ uhelné prázdniny“ strašili klimatologové přicházející dobou ledovou no vida a neminulo ani pár let a už máme klimatickou krizi zase .

    No a že Dánové za Vikingů pěstovali vinnou révu, pod “ odvěkým “ ledovcem v Norsku našly podkovy a zbytky starých osad ? Že lidé v Alpách prosili církev za mše proti postupu ledovců na jejich pozemky? To už nikoho nezajímá, počasí/ klima se nikdy neměnilo a nemělo krizi, až teď :) Greténismus začíná tancovat chilialistické tance, konec světa se blíží, v polabí zase bude “ klimatické optimum“* hrůůůza :)

    A přitom, možnost jezdit na kole v tričku “ v zimě“ by měla snad každému vyhovovat, ale ne, zuří krize :)

    * klimatické optimum, bylo období ve středověku , kdy bylo tepleji než dnes , hladina moře byla výše než dnes, to byla doba, kdy Vikongové založili farmy v Gronsků a pěstovali tam obilí :) Byla to doba, kdy se ztrojnásobilo obyvatelstvo Evropy … nu a dneska je to krize :)

  2. @újezďák – ano, klima se měnilo vždy. Ale i kdyby němala být žádná klimatická krize, nevnímáte, že se životní prostředí kolem nás mění k horšímu? Copak to neskutečné znečištění způsobené člověk (ať už odpadky či emise) s přírodou, ekosystémy atd. nic nedělá? Toto už bylo prokázáno tolika studiemi či vědci… Vždyť i celkem laik dokáže pochopit, že se v evoluci díky fotosyntéze dostávalo CO2 do Země a my ho teď s radostí masivně zpět do atmosféry vypouštíme…

  3. Ale jistě, neřekl jsem, že jsem pro znečišťování.

    Na druhou stranu jako člověk, který v Praze a v ČSSR prožil smogové situace v 60-70-80 letech a na začátku 90 tých let, která si pamatuje jak vypadaly řeky a co v nich teklo a jak v Praze měsíc(e) ležela neprůhledná inverze plná kouře z komínů továren a domů, jako člověk pamatující si otevřené skládky, skládky které hořely celé roky, jako člověk pamatující kterak se na pole sypalo na hektar 1,5-2x tolik chemie než dnes si říkám, že životní prostředí se neuvěřitelně zlepšilo a zlepšuje :) Moje chyba je, že si pamatuju realitu, pamatuji kolony pomalu jedoucích madarských autobusů, které zamořovaly Prahu ve snaze “ vyjet na Kačerov“ nebo na Prosek, pamatuji nádraží Florenc jako místo, kde byla neustále mlha z dieselů, pamatuji změnu ovzduší okolo Berounky po elektrifikací tratí Praha – Beroun- Plzeň atd atd …

    Otázka až tam bude “ zácpa z elektroaut“ tak to bude jen zácpa protože Praha nemá vyřešenou dopravu nebo projev klimatické krize ?

  4. Je mi celkem jedno jestli klimatická krize nyní je či není. Ale pokud někdo najde odvahu a čas upozornit na to, že kvalitu vzduchu který dýcháme z největší míry ovlivňuje to, čím a kde se přepravujeme, je mi celkem sympatický.

  5. Újezďáku, nehodlám se hádat o detailech tvého chabě podloženého popíračství, ale když znevažuješ skutečně vážné věci, je to k pláči. Však ono tě to dožene, takové klimatické optimum ve Střední Evropě (nikoliv to lokální středověké, ale to, co je nastartované teď) znamená klimatický průšvih o kousek jižněji, kde žijou miliardy lidí, kteří na to budou reagovat. Takže nás to nejspíš dostane všechny. XXXXXXXXXX
    https://xkcd.com/1732/
    _____________________________________________
    Příspěvek byl upraven šéfredaktorem pro porušování pravidel diskuze, viz: https://prahounakole.cz/o-nas/pravidla-diskuse/

  6. Klimatická krize opravdu není, že budeme jezdit v zimě v tričku ale spíš to, že tu od dubna do října bude pršet jednou za měsíc a bude to svátek. To bude pro zemědělství určitě optimální.

  7. Spíš donutit a motivat lidi, aby prostě NEMUSELI denně jezdit, aby se pořád nepřepravovala hmota stovky km, abychom nejezdili autem do fitka, nakupovat, vozit děti na kroužky … jenže v současném smýšlení, cenách dopravy a hustotě provozu nejde lidem říct, jezděte na kole. Nejde ani pořádně říct jezděte MHD …, když je občas přecpaná a když je pořád jízda autem levná a „in“. Za sebe mohu říct, že v dešti, zimě a potmě lidi i chápu a stejně NIKDY nedocílíme toho, aby aut ve špatném klimatickém období ubylo. To, jestli někdy v červnu bude 5% cyklistů v Praze je sice hezké, ale co v listopadu? Mně nevadí jít od metra kilák pěšky a od vlaku 3km, ale to nynější lidé odmítají a prostát půlhodinu denně v koloně v autě co má klimu prostě berou jako „normální“.

  8. Jiří Motýl, díky za to upozornění některým :) …

    Osobně bych těm některým doporučil, aby se drželi toho, že celkem sympatické akci, která mohla několik řidičů dostat na stranu nás MĚSTSKÝCH cyklistů, pravděpodobně zaťaly típec právě některé věci v dopisu, který z normálních lidí ( mám na mysli cyklisty, kteří jezdí městem už dnes) dělá členy party blouznivců… popovídáme si o tom za 25 let … to ještě doufám budu vnímat okolí realističtěji než někteří dnešní mladí :)

    Jinak děkuji za obrázek, úžasný komix a doporučil bych si nastudovat, že klimatické středověké optimum vůbec nebylo lokální a pokud má někdo strach z několika miliard lidí, kteří přijdou k nám na sever “ se ochladit, tak bych si dovolil upozornit, že země má dva póly, tudíž dva směry kde se spasit a na tom jižním, je pevnina podstatně větší :)

    Tomáš, nebyl bych si tím tak jistý, větší nebezpečí je ve vzdušných proudech ze kterých čerpají gigawatty energie naši přátelé na pobřežích.

    Jan Herda PŘESNĚ !

  9. Prosím šéfredaktora, aby některé poprosil, aby se drželi tématu cyklodopravy a pokud sem tahají klimapopíračství, ať tak nečiní bez dokladů a odkazů, protože vyvracení neověřených tvrzení je časově náročné.

    Jo, a za 25 let si to povíme, jestli bude ještě o čem.

  10. Já osobně s beru s obrovským povděkem to, že jsou tu další (a mladší) lidi, kteří něco dělají a o něco se snaží. Jakkoliv propojení starosti o klima a cyklodopravy nevnímám jako nijak extra přímé, rozhodně to také nejsou nádoby zcela nespojité a pokud to lidi na dané akci tak vnímají, mají plné právo to tak komunikovat. A možná je to trochu kontraproduktivní pro cykjlo, ale pro klima to kontraproduktivní určitě nebude – a v dlouhlodobém důsledku to prospěje.

    Mimochodem, neprovokovat, aby náhodou nebyl backslash, vnímám jako ztrátu čas tím víc, čím jsem starší.

  11. Vratislav Filler, ohledně tématu prosím aby jsi si pozorně přečetl článek a zejména dopis kde se přímo hovoří o klimatu a tom, že je vědecky prokázána klimatická krize a klima je zmíněno vícekrát :)

    Takže nejsem to já, kdo do cyklodopravy zatahuje alarmistické teorie, ale ti co napsali ten dopis :)

    Já jsem jen řekl, že jako člověk jezdící na kole prakticky každý den nechápu, proč by měli být cyklisté spojováni s nepotvrzenou teorií , kde jsme se zatím jen dočkali jen neustálého přejmenovávání toho co se “ děje/neděje“ ( z vlastní paměti 1970-1980 – blíží se doba ledová, 1980-2010 globálně se otepluje, 2010- až dnes “ klima se nám změňuje“ , což je vlastnost, kterou snad každý , kdo má tušení o dějinách lidstva a Země, očekává a neměla by ho překvapit, že klima není neměnné :)

    Navíc zrovna nedávno se omluvili vědci za to, že “ klimatická teorie o oteplování oceánů je chybná“ . (září 2019) https://www.nature.com/articles/s41586-019-1585-5

    Taky si pamatuji, že IPCC ( OSN) se omluvilo za falešnou předpověď roztátí ledovců v Himalájích kterou převzali z nějakého alarmistického plátku, aniž by si to ověřili.

    Přeji pěkný večer i přes to temné mumlání na konci, mumlání o čemsi v angličtině, to je světový jazyk , ale mě připomíná frázi z terminátora , tam se taky ztratil čas, nebo někdo v čase nebo co :)

  12. újezďák:

    Klimatologové samozřejmě nikdy neslyšeli o středověkém klimatickém optimu – to museli počkat na újezďáka a Klause staršího i mladšího, aby jim o této klíčové skutečnosti, která zcela rozboří jejich nepotvrzené teorie, pověděli.

    Svatá prostoto…

  13. já se omlouvám, ale i ve zdejší, obvykle inteligentní diskusi, vidím příklon k nekritickému přijímání názoru A nebo B a nic mezi tím.
    Směšování CO2 s městskou cyklodopravou (na Hlávkově mostě)opravdu není na místě.
    Za 30% CO2 je prý odpovědná doprava…jinými slovy za 70% nikoli. Auta ve městě pokud stojí nebo popojíždějí mají několikrát menší (výko, spotřebu, emise), než když to valí pod plným plynem po dálnicích .. a proč tam někdo neprotestuje..

    Auta ve městě vadí i když neemitují, parkují, tvoří hluk nebo mechanické nebezpečí pro ostatní.. ale proč nemíchat hrušky s jabkama, když to pořád politicky funguje, že? ;-)

  14. pardon..takže silniční doprava je zodpovědná za 72% ze 30%, takže výsledně za 21,5% a z toho podle mého odhadu ve nadpolovic emitováno na dálnicích..:-O

  15. Lei ovšem ovšem, smůla je, že tato studie z roku 2008 byla vyvrácena s tím, že pan Peterson ignoroval/ selektivně vybral z 285 studií 68 těch, které mu vyhovovaly k sestavení “ skutečného obrazu historie“ :)

    A review of the climate science literature of the 1965-1979 period is presented and it is shown that there was an overwhelming scientific consensus for climate cooling (typically, 65% for the whole period) but greatly outnumbering the warming papers by more than 5-to-1 during the 1968-1976 period, when there were 85% cooling papers compared with 15% warming.

    https://wattsupwiththat.com/2018/11/19/the-1970s-global-cooling-consensus-was-not-a-myth/

    Josuk :)

  16. „Auta ve městě pokud stojí nebo popojíždějí mají několikrát menší (výko, spotřebu, emise), než když to valí pod plným plynem po dálnicích .. “ … velký a zcela zásadní omyl. Poměrně podrobně se tomuto tématu ve svých pracích věnuje Doc. Vojtíšek z Centra vozidel udržitelné mobility při ČVUT.

  17. Josuk, v Česku je ve skutečnosti z celkových emisí CO2 doprava s podílem 13,8 procenta podílem celkem v pohodě, za většinu emisí u nás může , tak jako v Dánsku, Holansku či Německu průmyslová výroba, ( započítána i výroba elektřiny) ,…

    Když spojím cyklodopravu s klimatem tak jak je to v článku, tak je pak zajímavé, že v Holandsku doprava emituje 20,2 procenta z celkových emisí ( o polovinu víc než v Česku)

    V Dánsku dokonce 27,2 což je 2x víc než u nás a v Rakousku 29,3

    V Německu doprava dělá 18,9 procenta z produkce CO2

    Tak já nevím, kde vzaly těch 30 procent, v EU se k tomu z cyklistických velmocí blíží jen Dánsko a Rakousko, Holandsko i Německo má víc než Česko či Polsko…jinými slovy, individuální automobilová doprava, přes vnější obraz stále vládne v bývalých zemích západní evropy…

  18. MM, přesně pomalé a poslední dobou schválně systémově zbržďované auto žere nejvíc,, skoro se divím, že se to tady objevilo i když nechápu, koho to v těch kolonách může bavit :)

  19. MM: to není omyl! Doc. Vojtíška si přečtěte pořádně. Jedná se o něco trochu jiného

    Záleží jestli se emise přepočtou na ujetý km nebo na čas.. ve městě auto nespálí 15 litrů za hodinu (i kdyby mělo průměrnou krátkodoubou spotřebu 20l/100km – těch 75 km po městě za hodinu prostě neujede (na volnoběh spotřebuje třeba 1,5/hod a se startstopem nic) – po dálnici 120 km jak nic (kromě D1 samozřejmě)

  20. Krásně se nám to tu rozjíždí :-) No já bych spíš znovu poukázal na to proč jako dnes už po páté ráno jedu v souvislé koloně vozidel od Českého Brodu až do Kyjí po I/12 :-( Proč logistická firma dává přednost dodávkám a náklaďákům před vlaky? Pracuju na poště a radši jezdíme 10x denně do Brna náklaďákem, to prostě svědčí o tom, že automobilová doprava je dle mě příliš zvýhodněna a „moc levná“ + operativní bohužel. Dnešní ranní teplota 1C či víkendový déšť opravdu nemůže přivést současné zhýčkané lidi na kola a do MHD, to je snad všem jasné!
    Aby se politik postavil za to, aby se (více) omezila automobilová doprava, by byl sebevrah, za stavbu nových silnic a dálnic ho (všichni) pochválí, za 300km cyklostezek rozhodně radikálně menší skupina voličů.

  21. Vetsina lidi vas/nas cyklisty nenavidi za jizdu po chodniku, na cervenou, ignorovani znacek a predpisu a prosazovani predrazenych ci nesmyslnych cyklopatreni. A nejdulezitejsi otazka tady je, jestli kolo napomaha boji proti globalnimu otepleni a nebo ne, pripadne jak to s tim oteplenim je.
    No dobre vy…

  22. Tik většina lidí prostě jen “ potřebuje“ někoho nenávidět, ale v něčem souhlas. I mezi cyklisty, existuje určitá skupina, která nadřazuje cíl nad obyčejnou slušnost k ostatním a slabším. Stejné skupiny ( procentně vzhledem k celkům) jsou mezi ostatními účastníky provozu. Proto bych prosil oslovovat ne cyklisty jako celek, ale příslušnou cílovou skupinu sebestředných šmejdů, kterým jsou ostatní cyklisté úplně buřt, protože oni „neporušují pravidla “ oni jen “ bojují „😒jedni jen za sebe a jejich stíhání času, druzí za konkurence schopnou jízdu na kole bez ohledu na pravidla ….

  23. josuk … Doc. Vojtíška jsem nejen četl:-), a ne jednou, a realita je prostě taková, že v neoptimálním režimu spalovací motor produkuje výrazně více všech sledovaných škodlivých látek. Což v reálu znamená, že při podobné spotřebě je výsledkem výrazně větší znečištění ovzduší v případě postávání a poskakování v zácpě, než je tomu při plynulé jízdě vyšší rychlostí.

    Jinak tedy nevím čím jezdíte, ale pokud vám to za hodinu jízdy rychlostí 120 km/h „žere“ 15 litrů benzínu, o naftě ani nemluvím, tak mne napadá ledacos … ale rozhodně ne vůz, který bych čekal u návštěvníka těchto stránek:-))).

    Jinak samozřejmě souhlas, že lokální zatížení emisemi bude v případě dálnice vždy výrazně nižší, než tomu bude v husté městské zástavbě. Ale tak tomu bude vždy a bez ohledu na cokoli.

  24. Jan Herda … proč je NA na tom ve velkém většině případů lépe než železnice není kvůli tomu, že by byla tak levná, ale kvůli stavu a kapacitách železniční infrastruktury. Ta buď stojí za prd pro všechny, nebo stěží stíhá uspokojit nároky osobky. Takže ta otázka velmi často není zda NA levně a železnicí draze, ale zda NA, nebo vůbec (v rozumném časovém horizontu a přijatelných podmínek pro zákazníka). On ten ŽESNAD opravdu neexistuje jen/především proto, aby NA platila víc.

  25. MM ono se stačí podívat, kolik vyrostlo v zásadě “ skladových překladišť“ ( údajně logistických center:) na zelené louce od Horních Počernic až po Nehvizdy. ( i jinde, ale tam jezdím na kole:) Rostou tam, protože tam všude okolo už jsou silnice. Každá ta “ kilometr dlouhá bouda“ má vyšší desítky vrat pro kamiony
    Jako příklad do jedné se vozí Lego od nás z Kladna ale třeba i z Francie a Německa, aby se pak “ zásobovali“ zákazníci v Česku a celém světě. Výsledek ? 200 kamionů za den jen s kostičkama + doprava 600 zaměstnanců Logistiky Lega “ na zelenou louku a zpět“ . a takovejch hal tam stojí asi 15 :(

    Přitom železnice tam je, ale kapacitně sotva zvládá příměstskou dopravu a tamní sklad paliv Čepro. Navíc funguje jako záloha pro “ hlavní koridor“.

    Nové trati se v horizontu “ do dospělosti mých očekávaných :)vnoučat“ v Česku nepostaví, ty jsou stejně neprůchodné a ochránci všeho stejně zablokované jako “ budoucí síť dálnic.

  26. Jinak k tomu tématu přesunu nákladní dopravy na železnici je poměrně příhodné si přečíst …. https://zdopravy.cz/ceske-kamiony-dal-mizi-z-mezinarodni-sceny-nakladni-vlaky-posiluji-35423/ .

    Stávající situaci nejlépe vystihují příspěvky Petra Šimral z Metransu … „Zátěž D1 v nejslabším úseku znamená jeden nákladní expres Brno – Praha za pět minut. Není kde to naložit, není kde to vyložit, není kudy to provézt“, resp. „No jo, ale jak to zrealizovat? Nové terminály nemáte kde postavit (občanům se to logicky nelíbí) a když už máte kapacitu k nakládce a vykládce, tak není kapacita pro samotný průjezd vlaku. A tím se stává produkt neprodejným.“

  27. MM k osobní dopravě jeden postřeh, když jsem začal jezdit vlakem z Klánovic na Masaryčku( Hlavák, Holešovice) tak byla jízdní doba pod 20 minut, reálně to byl 17-18 minut dnes je stejná trať modernizována, jezdí na ní moderní vlaky a… čas je 26 minut a zpoždění jsou 5-10 minutová :(

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Cykloboxy na Praze 10 skončily 18

Příběh cykloboxů pro individuální uschování kol v desáté městské části se po dvou letech provozu..více

Patočkova: ochranné cyklopruhy u střešovické vozovny 10

Na rozhraní ulic Patočkova a Milady Horákové u zastávek tramvají Vozovna Střešovice vznikly na konci..více

Cyklostojany ve vozovce 2

Cyklostojany umisťované ve vozovce. V jiných městech a zemích běžná praxe, v Praze po dlouhou..více

Adam Scheinherr: Pokud cyklodopravě prostor nezačneme dávat, tak na kole jezdit nikdy nebudeme 70

Po celé jaro jsme vám přinášeli ankety o plánech jednotlivých městských částí v oblasti cyklistické..více

Co chystají městské části: Praha 19 (Kbely) 12

22. 07. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Co chystají městské části: Praha 7 3

17. 06. - redakce - Zprávy
Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru