Lime obnoví provoz v Praze, zatím nasadí 200 koloběžek

Provozovatel koloběžek Lime oznámil magistrátu obnovení provozu od pondělí 27. dubna. Lime pozastavil provoz elektrokoloběžek ve většině evropských měst ve druhé polovině března vzhledem k pandemii Covid-19. V začátku bude nasazeno 200 koloběžek, přidání dalších závisí na projeveném zájmu.

Radní pro dopravu městské části Praha 1 Richard Bureš (ODS) reagoval sdělením, že městská část bude koloběžky překážející na chodnících uklízet (není jasné, zda ke stojanům či jinam).

Městská část Praha 1 na stránce Praha1.online o obnovení provozu informuje sdělením o ze strany Lime údajném neplnění legislativy a slibů, které ovšem dále neupřesňuje. Městská část upozorňuje, že magistrát nemíní se společností Lime obnovit uzavření memoranda. Plnění závazků plynoucích z memoranda by nicméně bylo za stávajících legislativních podmínek nevynutitelné.

Městská část také připravuje omezení jízdy elektrokoloběžek v okolí Staroměstského náměstí. Toto omezení nicméně dopadne na všechna elektrokola. Spolek AutoMat (PNK je nezávislým projektem spolku AutoMat, pozn. red.) nedávno vystoupil proti konkrétní podobě zákazu . Městská část v médiích tvrdí, že rozšíření zákazu si vynutil magistrát. Spolek AutoMat ve svém čerstvém newsletteru tvrzení městské části zpochybňuje s tím, že vyjednaná dohoda s magistrátem spočívala v omezení elektrokol bez pedálů, jak to městská část zveřejnila v lednu na svých stránkách.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: bikesharing

Komentáře

  1. K překážejícím koloběžkám: Zrovna včera se jeden můj známý, starší pán kolem sedmdesátky, na Žižkově o jednu takovou zapomenutou koloběžku na chodníku pěkně zranil (předpokládám, že šlo o Lime). Roušku měl prý vytaženou moc nahoru, takže pořádně neviděl a koloběžku vyskytující se na chodníku úplně přehlédl. Bilance – rozseklý nos (o řidítka) s pořádným krvácením (léky proti srážlivosti krve), naražená ruka (den po úplně fialová, ale snad nezlomená) a celá řada dalších menších tržných ran a modřin). Do statistik se ale nic podobného nedostane (kolemjdoucí mu pomohli, ale sanitka volána nebyla).

  2. To je daň za to, že je to bez stanic a nemusí se to k ničemu přivazovat. Jak to lidé zastaví, tak to tam nechají. Rekola díky tomu, že se musí přivázat k nějaké lampě většinou nepřekáží.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Kabiny místo cyklostezek? Připomínky vznesla i Evropská komise 1

Minulý týden jsme Vás informovali o tom, že 2 miliardy evropských peněz z kovidového balíku..více

Trojská lávka na kole 3

Hlavní město má po necelých třech letech opět Trojskou lávku, která překonává Vltavu a spojuje..více

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 19

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru