Nejdelší cyklopruh Prahy? Fotoreportáž z Novodvorské

Publikováno: 13. července. 2020, 1 min. čtení
Aktualizováno: 29. března. 2021
Úvodní foto: Martin Šnobr
Publikováno: 13. července. 2020, 1 min. čtení
Aktualizováno: 29. března. 2021
Úvodní foto: Martin Šnobr

Letošní jaro byla dokončena třetí a poslední etapa rekonstrukce Novodvorské ulice na Praze 4. Téměř celá městská třída má díky tomu téměř v celé délce opatření pro cyklisty, bezpečnější průchody pro pěší i přehlednější značení pro auta. Pojďte se s novou podobou Novodvorské seznámit ve fotoreportáži.

Čtěte dál: náš článek z roku 2013, když na Novodvorské vznikly první cyklopruhy. Zde si prohlédněte celé opatření v mapě.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

TomášM 14. 7. 2020, 12:20

Pěkná reportáž, když se okrajově zmínila Vršovická, tak doufám, že po rekonstrukci mostů u nádraží Vršovice ze strany SŽ(DC) obnoví TSK dopravní značení. Konkrétně úsek Vršovická (Otakarova) od křižovatky s ulicí Na Zámecké po křižovatku s ulicí U Vršovického nádraží. Zde již cyklopruh prakticky zmizel.

Michael 14. 7. 2020, 21:30

Vznik takového koridoru na Praze 4 v ul. Na Pankráci/Budějovická (až po × s ul. Jihlavská) by taky nebyl na škodu. Místa je tam na to dost i při zachování současného uspořádání jízdních pruhů :-)

Pavel Mašek 17. 7. 2020, 00:03

Bydlím na jihu Prahy a myslím, že z nohou, kola i auta mám poměrně dobře zmonitorováno i bez tvrdých dat, kde je jaký provoz, kde je jaké opatření.... Hned jak jsem to viděl, nechtěl jsem věřit, že na čtyřce toto vzniklo v této ulici. Kéž by na Opatovské, Chillské, Turkové atd toto bylo taky :-(

Po Novodvorské jsem jel nedávno autem a musím uznat, že jako řidiči auta mi nechybělo vůbec žádné místo, při křížení pruhu jsem byl rád, že přejíždím červený pruh - automaticky mě to nutí dávat si více pozor na slepý bod. Doprava i přes vzniklou novou zástavbu na Libuši je na této ulici oproti vedlejší Štúrově nebo Libušské o několik levelů níže, o Vídeňské nemluvě, parkovací pruhy jsou zpravidla téměř prázdné (proto tu byla šance udělat separovanou stezku- aspoň mimo úsek u Domyna), auta tu nijak netúrují a pro cyklistu je to opravdu dobrá spojka od Písnice/Libuše až k Plaze, odkud je to k řece kousek - škoda jen, že tam chybí napojení za Plazou na páteřku, na sjezdu od Plazy do Braníka to bezpečné není vůbec, i když pruh nahoru vede skoro od benzínky. Tuto ulici budu rád využívat ještě víc. A co víc, ulice vede kolem pracáku Prahy 4, takže je na čase udělat tam pořádný stojan, než ten, ke kterému si klienti váží tašky na kolečkách.

Zuzka 10. 8. 2020, 09:35

Na krizeni Novodvorske s Durychovou doslo nedavno k rekonstrukci kulataku a teprve ted tam doplnuji znacky na zem (piktogramy, obrazky kola). Problem je v tom, ze ty nove znacky delaji hodne plasticke. Na silnicce je to neprijemne a nuti to jezdit mimo znacky. Doufam, ze se to takhle nebude delat vsude, nutilo by to jezdit bud tesne u aut s rizikem dooringu nebo pak uplne mimo pruh.

Zbyněk 9. 9. 2020, 21:37

Jezdí se tam pěkně, ale mouchu to má při nájezdu na kulaťák, kde řada pikťáků sleduje pravý okraj pruhu. Nejradši bych aby pikťáky těsně před kulaťákem navedly na střed pruhu aby nemohlo dojít k předjíždění a následnému pravému háku.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat