Nejdelší cyklopruh Prahy? Fotoreportáž z Novodvorské

Letošní jaro byla dokončena třetí a poslední etapa rekonstrukce Novodvorské ulice na Praze 4. Téměř celá městská třída má díky tomu téměř v celé délce opatření pro cyklisty, bezpečnější průchody pro pěší i přehlednější značení pro auta. Pojďte se s novou podobou Novodvorské seznámit ve fotoreportáži.

Novodvorská má v severní části cyklopruhy už od roku 2013, zde jejich dnešní, poněkud vybledlý stav

Pruhy pro cyklisty z letoška jsou zářivější, o něco širší. Ale občas v nich parkují auta.

Jezdí na nich starší,

ale i mladší.

novodvorska-cyklopruhy z roku 2020-mapa

Jak si můžete všimnout i na naší mapě, opatření je poměrně souvislé – cyklopruhy chybí jen kolem kruhových objezdů

Průjezd je plynulý, cyklista či cyklistka se cítí poměrně bezpečně – a to i díky poměrně nízkému provozu na Novodvorské

Podél ulice vedou chodníky se šířkou 4 až 5 metrů – je škoda, že nedošlo k jejich legalizaci pro jízdu na kole. Šlo by o ideální možnost pro rodiny s dětmi.

Každopádně i v ulici mají cyklopruhy dostatečnou šířku – člověk se pohodlně vyhne dveřní zóně aut z nového podélného parkování.

Před kruhovým objezdem je člověk na kole bezpečně doveden do prostředního pruhu, aby mohl pokračovat na kruhový objezd – aby se nemusel nebezpečně řadit doleva sám

Před kruhovým objezdem přichází řada navádějících cyklopiktogramů. Jde o zastaralé řešení, kdyby projekt vznikal dnes, namaluje se zde ochranný cyklopruh.

Stejně to mohlo být u autobusových zastávek.

Věděli jste, že Novodvorská se tak s délkou 7 km stala nejdelším pražským souvislým koridorem s cyklopruhem, resp. cyklo řešením v provozu? Předčila tak ulice Vršovická a V Olšinách.

I tady se ukazuje, že souvislé bezpečné opatření přitahuje nové cyklisty. Své mouchy to ale stále má – desítky metrů před světelnými křižovatkami cyklopruh náhle mizí. Důvodem toho je, že zde byla opatření projektována ještě před rokem 2013, kdy ještě neexistovaly ochranné cyklopruhy. Ty dnes vedení až do křižovatky bez tolika prostoru umožňují.

novodvorska-vyrez-mapa

Novodvorská je teď v naší mapě takový „červený had“, který ale stále vyčkává na to, až ho budou následovat další ulice Prahy 4 – v jejich drtivé většině totiž jakékoliv cykloopatření chybí

Čtěte dál: náš článek z roku 2013, když na Novodvorské vznikly první cyklopruhy. Zde si prohlédněte celé opatření v mapě.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Pěkná reportáž, když se okrajově zmínila Vršovická, tak doufám, že po rekonstrukci mostů u nádraží Vršovice ze strany SŽ(DC) obnoví TSK dopravní značení. Konkrétně úsek Vršovická (Otakarova) od křižovatky s ulicí Na Zámecké po křižovatku s ulicí U Vršovického nádraží. Zde již cyklopruh prakticky zmizel.

  2. Vznik takového koridoru na Praze 4 v ul. Na Pankráci/Budějovická (až po × s ul. Jihlavská) by taky nebyl na škodu. Místa je tam na to dost i při zachování současného uspořádání jízdních pruhů :-)

  3. Bydlím na jihu Prahy a myslím, že z nohou, kola i auta mám poměrně dobře zmonitorováno i bez tvrdých dat, kde je jaký provoz, kde je jaké opatření…. Hned jak jsem to viděl, nechtěl jsem věřit, že na čtyřce toto vzniklo v této ulici. Kéž by na Opatovské, Chillské, Turkové atd toto bylo taky :-(

    Po Novodvorské jsem jel nedávno autem a musím uznat, že jako řidiči auta mi nechybělo vůbec žádné místo, při křížení pruhu jsem byl rád, že přejíždím červený pruh – automaticky mě to nutí dávat si více pozor na slepý bod. Doprava i přes vzniklou novou zástavbu na Libuši je na této ulici oproti vedlejší Štúrově nebo Libušské o několik levelů níže, o Vídeňské nemluvě, parkovací pruhy jsou zpravidla téměř prázdné (proto tu byla šance udělat separovanou stezku- aspoň mimo úsek u Domyna), auta tu nijak netúrují a pro cyklistu je to opravdu dobrá spojka od Písnice/Libuše až k Plaze, odkud je to k řece kousek – škoda jen, že tam chybí napojení za Plazou na páteřku, na sjezdu od Plazy do Braníka to bezpečné není vůbec, i když pruh nahoru vede skoro od benzínky. Tuto ulici budu rád využívat ještě víc. A co víc, ulice vede kolem pracáku Prahy 4, takže je na čase udělat tam pořádný stojan, než ten, ke kterému si klienti váží tašky na kolečkách.

  4. Na krizeni Novodvorske s Durychovou doslo nedavno k rekonstrukci kulataku a teprve ted tam doplnuji znacky na zem (piktogramy, obrazky kola). Problem je v tom, ze ty nove znacky delaji hodne plasticke. Na silnicce je to neprijemne a nuti to jezdit mimo znacky. Doufam, ze se to takhle nebude delat vsude, nutilo by to jezdit bud tesne u aut s rizikem dooringu nebo pak uplne mimo pruh.

  5. Jezdí se tam pěkně, ale mouchu to má při nájezdu na kulaťák, kde řada pikťáků sleduje pravý okraj pruhu. Nejradši bych aby pikťáky těsně před kulaťákem navedly na střed pruhu aby nemohlo dojít k předjíždění a následnému pravému háku.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 11

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Bude povolena pomalá jízda Vyšehradským tunelem? 27

Vyšehradský tunel vedoucí po nábřeží patří mezi slabší místa pravobřežní páteřní cyklotrasy A2. Stezka totiž..více

Dopravní uzel Evropská – Gymnasijní: doplnění cykloopatření 12

Letos v červnu byla dokončena souvislá údržba vozovky Evropské třídy. U té příležitosti zde byly..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru