Novovysočanská a Vaníčkova mají ochranné cyklopruhy

Dvě pražské ulice získaly v posledních dnech ochranné cyklopruhy.

Novovysočanská

Novovysočanská ulice v Praze 9 prošla rozsáhlou rekonstrukcí vozovky i chodníků. Díky dostatečné šířce do ní mohl být téměř v celé délce (950 metrů) zřízen ochranný cyklopruh. Nebyl vyznačen na posledních 300 metrech ulice směrem do centra, zřejmě kvůli nedostatečné šířce vozovky. Ve směru z centra cyklista zároveň na dvou stech metrech v střední části ulice sdílí pruh s autobusy.

Letecký snímek křižovatky Skloněná x Novovysočanská, původní stav. Zdroj: Mapy.cz

Novovysočanská x Skloněná – stav po rekonstrukci: ochranné cyklopruhy, kratší a přímější přechody, rozšířené chodníky a přehledné odbočovací pruhy.

Podstatně si na ulici přilepšili také chodci, na přechodech byly vytvořeny ostrůvky a zúžily se vjezdy do bočních ulic, přes které vedly až 25 metrů dlouhé přechody.

Výřez rekonstruované části Novovysočanské ulice v naší mapě. Pozn.: Pruh pro autobusy je reálně na druhé straně ulice, situace se mapě během pár dnů opraví.

Cyklopruhy až do křižovatky i s cyklo-odbočovacími pruhy

Vaníčkova

V horní části Vaníčkovy ulice, která prochází kolem Velkého strahovského stadionu dříve vedly cyklopiktokoridory. Letos je nahradil ochranný cyklopruh, dlouhý 700 metrů. Ve stoupání zůstalo vše při starém – do kopce vyhrazený cyklopruh, z kopce nic (cyklista má dostatečnou rychlost).

Vaničkova ulice a její cyklopruhy (plná červená = vyhrazený, červená přerušovaná = ochranný cyklopruh)

Na opatření by v budoucnu měl navázat ochranný cyklopruh ve stoupání v ulici Turistická, Pod Stadiony a Na Hřebenkách. Pohyb na kole po kopcovitém Strahově se tak pomalu stává bezpečnější a příjemnější.

Ochranný cyklopruh (v zákoně nazvaný jednoduše jako jízdní pruh pro cyklisty) mohou na rozdíl od vyhrazeného jízdního pruhu pro cyklisty pojíždět rozměrnější vozidla, která se do svého jízdního pruhu nevejdou. Musí dát ale přednost cyklistům jedoucím v cyklopruhu. Pro méně rozměrná vozidla se pak ochranný cyklopruh chová stejně jako vyhrazený cyklopruh. Jde o ochranné integrační opatření, které lze používat i ve stísněnějších podmínkách, zároveň ale poskytuje větší ochranu než obyčejný piktokoridor.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Novovysočanská je skvělá. Děkuji.
    Nové Vysočany je vůbec povedené místo, jakoby ani nebyla v Praze, spíše křižovatka poblíž Charkova. :-)

  2. Za mě je Novovysočanská totální fiasko a nejenže je nepoužitelná na jízdu na kole ale zhoršila se i pro auta. Auta a hlavně autobusy jedou v cyklopruhu. Ta ulice je prostě úzká. Proč se nevybuduje cyklostezka za Odlehlou, kde je nyní cesta a každý normální soudný člověk jede tudy než po Novovysočanské. Navíc jsem tam nikoho na kole ještě neviděl narozdíl od cesty za Odlehlou. Podle mě je to přesně ukázka jak se to dělat nemá.

  3. @Saljack – když jsem se na Novovysočanskou jel projet, viděl jsem tam ještě tři další cyklisty (mám i fotku). Za mě je to fajn, ta ulice je široká a je důležité kreslit cyklopruhy (nebo stavět cyklostezky) na hlavních tazích, protože ne každý zná cestu „zadem“ nebo „zadními uličkami“ – které často neposkytnou takový komfort a přímost. Auta určitě v cyklopruhu nejedou, autobusy jen když se to mění na buspruh.

  4. U Bikeranch ta ulice široká není a bus jasně jede v cyklopruhu. U křižovatky se Spojovací stojí zaparkovaná auta v cyklopruhu. Kdyby aspoň ta cyklostezka na Spojovací nekončila a pokračovala ale bohužel zde končí. Narozdíl od té cesty za Odlehlou, která pokračuje do ulice Pod Šancemi nebo do Třešňovky. A jak jsi se na Novovysočanskou dostal nebo z ní? Z Ohrady po silnici nebo skrz park, kde je nová krásná cyklostezka? Co se cesty zadem týče stačilo by dát jednu ceduli kudy jet. Mimochodem Odlehlá je spojená s parkem novou asfaltovou cestou kromě kousku z kopce, který ústí právě k čerpací stanici ale je to asi 200m.

  5. Za špatně parkující auta může cyklopruh nebo jejich řidiči?
    Na Krejcárek se dá luxusně dostat po drážní promenádě :-)
    Cesta zadem je vyježděná pěšina, sorry ale cyklodopravu po milionovém městě si představuju jinak. Pro cesty na Harfu nebo na Třešňovku by dávala smysl, žádejte zpevněnou cyklostezku po Praze 9. Pokud ji budou opravdu chtít, může být za deset let hotová. Do té doby bude Novovysočanská, bez sklonů, pro Nové Vysočany jasnou volbou.

  6. @Martin Šnobr: autobusy musí pojíždět ochranný cyklopruh skoro všude, protože to tam je opravdu úzké a tedy většinou namalované na rozměry 2,5+1,25

  7. V mapě je chybně zakreslen úsek a směr od Skloněné k U Nové školy – zde žádné opatření pro cyklisty není.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 16

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Bude povolena pomalá jízda Vyšehradským tunelem? 27

Vyšehradský tunel vedoucí po nábřeží patří mezi slabší místa pravobřežní páteřní cyklotrasy A2. Stezka totiž..více

Dopravní uzel Evropská – Gymnasijní: doplnění cykloopatření 12

Letos v červnu byla dokončena souvislá údržba vozovky Evropské třídy. U té příležitosti zde byly..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru