Rekola míří do Bratislavy

Český bikesharing Rekola v půlce září vstoupí do slovenské metropole a bude tak svá růžová kola provozovat už v sedmi městech. O expanzi do Bratislavy informovala slovenská pobočka karty Multisport, jejíž nositelé budou mít výpůjčku rekol zdarma. Firma Rekola s.r.o., ve slovenském rejstříku registrovaná od roku 2018, zde nasadí stovky svých nejnovějších kol s košíkem a přehazovačkou.

Jedna jízda má vyjít na 1 €, čtyři jízdy na 2 €. Stejně jako v Česku zde bude fungovat předplatné.

Ilustrační foto. Zdroj: Rekola

Druhý hráč ve městě

Rekola nebudou v Bratislavě samy, od roku 2018 zde působí bikesharing Slovnaft BAjk. Ten je provozován městem ve spolupráci s rafinérsko-petrochemickou společností Slovnaft. Funguje na bázi dokovacích stanic, kterých je přibližně 100 a pohybuje se mezi nimi asi 850 kol. Podobně jako Praha i Bratislava plánuje propojení bikesharingu s integrovaným systémem veřejné dopravy IDS Bratislavského kraja.

Žlutá sdílená kola už dva roky v Bratislavě provozuje město ve spolupráci se Slovnaftem

Kde všude růžová kola jezdí?

V Česku fungují Rekola v současnosti v Praze (1000), Brně (300), Českých Budějovicích (220), Olomouci (110), Frýdku-Místku (110) a Ostravě (30) (v závorce je uvedený počet kol v jednotlivých městech). V Ostravě od letošního léta běží testovací provoz s třiceti sportovními koly a několika stanicemi. Oproti minulému roku ubylo pět měst, jmenovitě Mladá Boleslav, Liberec, Písek, Teplice a Kladno.

Od roku 2018 brázdila Rekola také ulice finského sedmdesáti tisícového města Vaasa. Tam firma nyní pomalu končí a flotila 60 kol se tak zřejmě přesouvá zpět do střední Evropy.

Nextbike jako konkurent

Ve všech městech kromě Písku (kde šlo o testovací režim) Rekola skončila kvůli německému Nextbiku. Ten v těchto městech (a několika dalších) vyhrál veřejné zakázky. Nextbike je tak velkým konkurentem tuzemských Rekol. Letos provozuje cca 3700 svých modrých kol už ve čtrnácti českých městech – nedotovaně ale pouze v Praze a Brně.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: bikesharing

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 14

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Bude povolena pomalá jízda Vyšehradským tunelem? 27

Vyšehradský tunel vedoucí po nábřeží patří mezi slabší místa pravobřežní páteřní cyklotrasy A2. Stezka totiž..více

Dopravní uzel Evropská – Gymnasijní: doplnění cykloopatření 12

Letos v červnu byla dokončena souvislá údržba vozovky Evropské třídy. U té příležitosti zde byly..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru