Bude povolena pomalá jízda Vyšehradským tunelem?

Vyšehradský tunel vedoucí po nábřeží patří mezi slabší místa pravobřežní páteřní cyklotrasy A2. Stezka totiž před tunelem končí a nachází se zde 50 metrů dlouhá stezka pro chodce s dodatkovou tabulkou „Cyklisto, veď kolo.“ Následuje úzký chodník, kde se lidé vedoucí kolo těžko míjí. Rychlejší alternativou je sjet několik stovek metrů před tunelem na vozovku a jet v provozu s tramvajemi a auty, v tunelu vjet mezi koleje. To je ale manévr, na který si troufnou jen ti zkušenější.

Značka „Cyklisto veď kolo“ na chodníku před vjezdem do Vyšehradského tunelu

Ti, kteří zůstávají na cyklostezce mají důvod k radosti. Během podzimu by měla být dodatková tabulka „Cyklisto, veď kolo“ pravděpodobně vyměněna za dodatkovou tabulku „Jízdním kolům vjezd povolen“ – pokud bude záměr realizován, půjde v budoucnu o legalizovaný chodník. Důležité je, že bude dodána značka omezující rychlost ze standardně povolených 20 km/h na maximálních 5 km/h, tedy rychlejší chůze. A také značka vyzývající chodce a cyklisty k vzájemnému respektu. Stejná už se nachází na vícero místech po Praze, například na náplavce nebo u hlavního nádraží.

Výřez z projektové dokumentace (zdroj: úřední deska)

Důvody?

O změnu úpravy značení požádal odbor dopravy magistrátu hl. m. Prahy. Jako důvody opatření uvádí vysokou frekvenci cyklistů: v letním období v pracovní dny přibližně 2500 denně – z toho 1150 po chodníku. Mnozí nařízení sesednutí z kola prý nerespektují, ale zároveň tudy projíždí pomalu a velmi opatrně. Magistrát uvedl, že navzdory velkým intenzitám provozu zde nejsou od roku 2007 podle Policie ČR evidovány žádné srážky cyklistů a chodců. Naopak tři nehody jsou evidovány na cestě mezi kolejemi tramvaje. Posledním důvodem je také fakt, že cyklista jedoucí na kole rychlostí 5 km/h zabírá menší šířku, než kdyby ho vedl.

Dopravní značka vyzývající k vzájemnému respektu

Řešení po dlouhých letech…

Prahou na kole sleduje stav Vyšehradského tunelu velmi dlouho. V roce 2008 jsme psali článek na téma jeho rekonstrukce, kdy byl zkrácen úsek sesedání z kola na polovinu. V roce 2010 napsal náš redaktor Vratislav Filler komentář „Zlegalizujte průjezd Vyšehradským tunelem,“ kde odůvodňoval proč by byl průjezd v případě legalizace bezpečnější. Po deseti letech je nyní navrhována realizace.

Jde o podobný případ, jako když byla v září 2019 po 14 letech snah vytvořena cykloobousměrka Šeříková. A takových míst je v Praze ještě mnoho.

Vyšehradský tunel v naší mapě. Ikonka „Cyklisto, veď kolo“ možná brzy zmizí.

Zároveň je nutné podotknout, že se jedná zatím jen o pouhý návrh nového řešení. Je možné, že výsledná podoba ještě dozná změn.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. dobrá zpráva, vždyť se jedná o místo, kde kolikrát větším nebezpečím je zdatný běžec, který nehodlá zpomalit, pár takových jsem tam už potkal . Na druhou stranu ta “ cesta provozem “ není tak zlá, jak se zdá….
    Ale stejně si říkám, že několik tuctů traverz a „na skálu nakašírovaný“ teraso „jako tunýlek“ po obvodu by snad památkáři dokázali skousnout :) Kašírované skály jsou přece součástí pražské památkové rezervace …

  2. Dobře! Ještě by to chtělo legalizovat chodník v podjezdu pod trati na Seifertově a už to nebude první vlaštovka… :)

  3. ujezdak: znam na vlastni kuzi. Beham tam casto a cyklisti na Ved kolo dlabali uplne. A ze nehodla zpomalit ? No jo, vzdyt je na chodniku, to musi s cyklousema pocitat, co ?
    Tak co s nima ? dolu z kola… Muzou si tak nahlasit samonehodu.

  4. @David, Ujezdak: asi jsem divny, po chodniku pod Vysehradem ani po trati v Seifertove jsem nejel NIKDY. Kdyz chci jezdit autem, musim to umet. Kdyz chci jezdit na kole, musim umet jezdit rovne a vyjet kopec. Potom dva kratounke tunely skutecne nejsou problem.

    Uplne mam hruzu z toho, ze na jednani nejake cyklokomise (viz clanek zde) cyklisty zastupuje Dolinek a experti z Automatu. Skutecne, kluci/holky, s pravdou ven: v sekci „Nas tym“ je 7 lidi. Predpokladam, ze tech tech 7 lidi ma partnerky/partnery a mozna deti (dal uz nepujdeme). Kolik procent z cest do prace/skoly tato mnozina lidi ucinila v behem minuleho slunecneho tydne? Dokazete, redakce, toto jmenovite uvest?

    Za me: ja = 100%, manzelka = 0%, tri deti = 0%. Dovoluji si tvrdit, ze manzelka a ani jedno z deti by nejely na kole (ac bych byl rad a obcas je k tomu postuchuji) ani kdybychom meli stezku od baraku az k zamestnani/skole a byly tam stojany se strechou, kolo je pro ne nevhodne z dalsich duvodu. Krome toho jsme stravili celou sobotu na kolech, na kole jezdime cela rodina radi.

    @tik: cyklouse si nech od cesty, silaku.

  5. Když jedu skrz Vyšehradský tunel, tak jezdím mezi auty a to obousměrně. Je tam 30, auta jedou 40, ale když vidí před sebou cyklistu tak zpomalí. Největším nebezpečím tam je přejíždění kolejí za mokra. Už jsem tam jednou protáčel zadní kolo na hlavě koleje. Prostě se jen protáčelo a nezabíralo. Seknout s sebou zrovna v tom úzkém tunelu s autem za zadkem by mohlo být fatální.
    Takže zprovoznění toho chodníku pro cyklisty udělá mnoha lidem velikou radost. Stejně se to tlačení nedodržovalo a všichni tam jezdili pomalu.

  6. Brahma, protáčel zadní kolo na hlavě koleje?
    Základ jízdy po smekavém povrchu je snad nebrzdit, nešlapat a jet rovně

  7. Tonda: při řazení se do tramvajových kolejí je ale nutné zatočit, jinak by člověk ty koleje pouze přejel napříč. :)

    Zdeněk: Vaši požadovanou kvalifikaci pro jízdu na kole po městě ve smyslu „Vyšehradský tunel v HDP jim nesmí dělat problém“ nesplňuje 80% těch, kdo na kole jezdí třeba v Nizozemsku, a imho ani polovina lidí, co jezdí na kole třeba v Pardubicích. Z čehož jednoznačně vyplývá, že jsou to požadavky přemrštěné.

  8. Zdenek: Nevím, jak to souvisí s tématem článku, ale budiž. Minulý týden 3 dny ze 4, takže nějakých 75%. Letos to bývá takový můj klasický průměr od ledna, samozřejmě s výjimkou karantény. Dítě je ve věku, že zatím na kole nejezdilo. Asi brzo dostane přední sedačku, ale bude to chtít i nové kolo na mé straně a teď je mnou vybraný model již od května vyprodaný a nedostupný. Manželka minulý týden 0. Svého času jezdila do práce na sdílených kolech, řekl bych tak 30% cest, většinou cestou do práce, z práce pak MHD.

    Jinak cyklokomise je poradní orgán Rady HMP. Rada si stanovuje, kdo bude členy poradních komisí. Členy cyklokomise naleznete zde: https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/rada/komise_rady/index.html?commissionId=33984

    Za AutoMat je tam jeden člen – Vratislav Filler. Poslanec Dolínek nemá s cyklokomisí v současnosti cokoliv společného. Dříve byl radním pro dopravu.

  9. Zdenek: Zareaguji jen k té Seifertově. Pokud se chcete dostat na kole z Hybernské na Vítkovskou drážní stezku, máte tyto možnosti: Buď legálně a v souladu s dopravním značením obkroužíte nám. W. Churchila a vrátíte se na Seifertovu přes ul. Siwiecova (aby jste se proti zákonu neotáčel na semaforech, nevodil jako pěšák přes přechody, a tudíž to máte + 1,1 km a 26 m převýšení), nebo jedete 100 metrů po chodníku, který má parametry stezky pro chodce a cyklisty, ale MČ Prahu 2 ho ještě nenapadlo zlegalizovat. Neříkám že občas nejezdím v provozu, dokonce jen krajně nerad jezdím po nelegalizovaných chodnících, ale v tomto případě volím variantu č. 2. Omlouvám se všem za své prasení – i tohle je jeden z důvodů, proč jsem nepodepsal „Neprasím“.

  10. @Jiri Motyl: dekuji. Souvisi to tak, ze mam pocit, ze tu diskutuji sami teoretici. Sami nejezdi a domnivaji se, ze delaji dobro pro ostatni (treba pro me). To je prvni duvod, treba mi ten nazor pomuzete vyvratit. A dale bych se rad dozvedel, jaky je v nejblizsim okoli osob, ktere horuji pro mestskou cyklistiku, onen „modal split“ pro kola. Male dite nepocitam, zatim jsme na 35% za minuly krasny tyden (podle toho, co pisete, i za cely letosni rok).

    @Vratislav Filler: to je vase domnenka, kolik obcanu Nizozemi/Pardubic by to nedalo, nevime. Ale jinak proti tomu, ze se Vysehradskym tunelem bude moci jezdit po chodniku, nic nemam, jako chodec se tam nevyskytuji a nedokazi posoudit, zdali jsou i nejaka negativa. Jsem skutecne prekvapen, jake resite problemy. Od toho pomuze jedine: jezdit, jezdit, jezdit. Co budete delat v zime? To se bojim i ja. Skutecne by me ten „split“ zajimal, je-li cil 15% (jak jste uvadel), tak odhaduji, ze to musi byt pres duben-zari alespon 25% — kazdy ctvrty obcan dojizdejici do prace jede na kole.

    Kdyz budete hodne jezdit, zjistite napriklad, ze cela cesta do prace mezi auty je uplne v pohode (vcetne Belohorske, Evropske), ridici jsou vetsinou ohleduplni, jedine misto, kde se citite nejisty, je privilegovany (cerveny) cyklopruh z kopce v ulici Na Petrinach, protoze (a) v lete (zrovna dnes!) tam casto kropi ulici, v tom pruhu je mokro a vodou nahnany bordel a klouze to, (b) v zime je to uplna tragedie trvale, namrzle blaticko a listi, bojim se velmi. Pritom o metr vlevo krasny pneumatikami aut vylesteny/vysuseny pruh. A tak si potom rikate, jakeho teoretika to napadlo udelat, bez pruhu to byvalo mnohem lepsi (ja uz dost pamatuji).

  11. Legalizaci průjezdu Vyšehradským tunelem netrpělivě očekávám. Potěšilo mne zejména konstatování, že přes status quo, kdy velká část cyklistů kolo nevede, přestože to je značkou přilkázáno a jen zpomalí jízdu, není zde evidována žádná nehoda. Doufám, že to znamená, že se ani nestala, ne pouze to, že viník ujel a postižený ji nehlásil.

    Chodník v tunelu využívám jednosměrně, ráno do centra, je v tu dobu volnější a nájezd na silnici ze stezky a zpět je tímto směrem hodně nekomfortní. V opačněm směru najíždím mezi koleje. Je to trochu adrenalin, odhadnout v zrcátku vzdálenost a rychlost auta za sebou a dokdy si můžu dovolit velkoryse pouštět a kdy tam musím asertivně najet. Pro dobrotu na žebrotu, už se mi taky stalo, že mne auta zavřela v tom proužku mezi kolejí a zábradlím. Což o projetí, to problém není, jenže je to pak svádí k předjíždění v tunelu a to už taková sláva není.

    Že tunel mezi auty není pro každého, to podepisuju stoprocentně, ani mně to není příjemné a to jezdím prakticky denně.

  12. Zdeněk: Když jste praktik, mohl byste vzít rodinu na výlet a projet se párkrát Vyšehradským tunelem v kolejích v obou směrech, včetně odbočení doleva na náplavku do centra, nejlépe v silnějším provozu a zeptat se jich potom jak se jim to líbilo?

  13. David: V provozu se dá na Vítkovskou cyklostezku dostat skrz Bulhar směrem do Husitské, je tam na to dokonce udělaná díra v zábradlí, viz https://www.youtube.com/watch?v=n_zRbcasfak
    Ovšem legalizace chodníků na obou stranách podjezdu by byla fajn, v provozu tam jezdím jen na elektrokole.

  14. @vlakno: proc bych to delal? Urcite nelibilo. Nelibilo by se jim to kdekoliv v centru, od jezdeni pro zabavu jsou jina mista (a auto/metro/vlak, aby se tam clovek dostal). Ja jsem jiz take rekl, ze mi legalizace nevadi (je mi to uplne fuk) a uznavam, ze jsem odbocil asi od tematu: proste mam pocit, ze se tady na Prahou na kole resi predevsim „pracovni“ doprava (jinak netusim, proc bych po Praze mel jezdit, urcite ne v centru) a bavime se primarne o dospelych lidech. Z toho pohledu mi pripada pitvani 40 metru tunelem usmevne. OK, budu si vtloukat do hlavy „… a co deti, maji si kde hrat?“ Budujeme takove celomestske bezpecne dopravni hriste.

    @David: to beru. Vlastne jsem asi nikdy nepotreboval jet od Seifertky vlevo (pri smeru do kopce), tudiz mluvim zcestne o necem, co neznam. Kdybych jel vlevo, urcite bych najel na chodnik i ja, protoze to dava smysl. Ale kdyby byl legalni ten vpravo a jel jsem jako vzdy Seifertkou nahoru, ani by me to nenapadlo. Natozpak pod Vysehradem. Chodniky jsou pomale a nebezpecne, at jsou legalni ci nikoli.

    @Vratislav Filler: nezpochybnoval jsem fakt, ze prekazky odrazuji (a muzeme to treba nazyvat „stres“) a snizuji pocty lidi (to urcite plati pro jakoukoli cinnost), zpochybnuji uvadene hodnoty. Myslim, ze vetsina lidi, kteri vazne jezdi na kole, aby se vubec dali za cely rok pocitat do cyklistickeho „modal split“, tunelem projede.

  15. Zdenek: nevím odkud a kam do Prahy za prací jezdíte, ale při ohrnovani nosu nad legalizaci přidruženého prostoru je dobré si uvědomit, že v Praze žije přes 1,3 milionu obyvatel, kteréžto děti/manzelky když vyjdou s kolem před dům a chtějí se to naučit, tak jsou, světě div se, ve městě…

    K vašemu dotazu, když už to musí byt a je to tak důležité, tak po Praze jezdím na kole do prace 9 let a ročně nájezdu v průměru 8 tis km. Ale nemyslím, že by mi to dávalo právo odsuzovat potřeby jiných cyklistu, byť jsou aktuálně odlysne od mých. Můj styl jízdy se za ty roky dost změnil, a meni se stále.

    Manželka a deti jezdí na kole u nás po vesnici, do Prahy nedojedou. Je to na ně daleko a – světě div se, bojí se provozu. Když to zkoušela, jezdila v Praze po chodnících, i když na kole jezdit umí.

  16. @David 23.09.2020 – 12:30
    takze kdyz kvuli mensi ujete vzdalenosti muzu porusit na kole predpisy, tak v aute, abych mel melsi emise a ujel mene, tak muzu taky projet nejakym tim zakazem, zejo ? Nebo po chodniku – kdyz je sirokej a nikdo tam nejde.
    Ucastnici silnicniho provozu jsme oba, tak proc delat rozdily ?

  17. @Vratislav Filler 23.09.2020
    „jsou schopne“ neni „chteji“

  18. @Martin P. 23.09.2020: tri srazky jen za letosni leto a mou osobu. A hlasit PCR ujizdejiciho cyklouna ? Tak naivni nejsem ani ja…

  19. Tik: kdyby někdo v Praze poslal bezdůvodně auta z místa A do B cestou, která je 6x delší a prodloužil jim tedy 6 x čas jízdy, tak končí …

  20. @David: o svem pravu naprosto nepochybuji, to pravo mam, stejne jako vy mate pravo si o me myslet nebo i napsat (slusne), ze jsem uplne mimo. A to pravo mam take proto, ze mnoho cyklouprav je placeno i z mych dani (nejenom cyklouprav, napriklad i sdilena kola jedou castecne z penez mesta) a jsou delany ve spolecnem prostoru. Mam mlcet? Nebo svoje nazory sdeluji urazlivym zpusobem (potom bych mel skutecne mlcet)?
    Ja neberu cykloaktivistum moznost se vyjadrovat, ale tak ji neberte ani me, ktery sice jezdi take na kole, ale pritom nemam potrebu, aby se mi okoli neustale prizpusobovalo. Zustanu-li u tematu: kdyz neumim prejet koleje, zacnu u sebe a naucim se to, nepremyslim primarne o tom, jak zmenit spolecny prostor, aby se mi jezdilo lepe — v situaci, kdy nas cyklistu je maximalne jeden ze sta (podle meho subjektivniho pozorovani).

    Svoje 3 deti jsem naucil jezdit na kole v Praze. A nevyzaduji (nevyzadoval), aby kvuli se kvuli tomu kazdy kus mesta menil v dopravni hriste. Vybrana mista pro rekreacni cyklistiku: jiste!

    OK, mozna ja jsem jeden extrem. Ale resit 40 metru silnice mi pripada jako extrem druhy. Je mi to jedno, jestli se po chodniku jezdi ci nikoli, ale jestli mel nekdo problem s prujezdem tunelu, ma dalsi desitky problemu jinde a vlastne si nejsem jist, zdali bych jej rad potkaval jako cyklista nebo jako ridic.

    Proc by bylo dobre vedet nakolik redakce (a jeji nejblizsi okoli) jezdi na kole jsem vysvetloval vyse. Rozmaha se ve spolecnosti takovy nemily trend, kdy o vecech rozhoduji urednici naprosto odtrzeni od reality. Cykloaktivista-teoretik je totez. Take by me zajimalo, zdali duvodem, proc partnerky/deti cykloaktivistu (mozna) nejezdi dopravne na kole je skutecne predevsim chybejici cyklo-infa — u nas a v mem okoli tento faktor totiz hlavnim duvodem neni (nez si neco vymyslet, je lepsi mlcet)

    8 tis za rok je pekny vykon, jsme na tom podobne. Ano, take moje manzelka nejezdi z duvodu, ze je to daleko (i z dalsich duvodu). Navic pres kopce, s cyklo-infra to nema nic spolecneho. Moji zene take dekuji za to, ze mi jezdit na kole dlouhodobe umoznuje tim, ze obcas neco obehne, co by se na kole delalo obtizne (napr. vcera dojela vyzvednout novou mikrovlnku).

  21. Vlakno: jenže ty chodníky v podjezd Seifertky jsou oba nelegální. Kdyby byla trochu vůle vyjít cyklistům vstříc, tak pravý ve směru od Bulhara má parametry pro legální smíšenou stezku. Dokonce by stačilo řešit ho až za pojezdem, kde je nový vjezd – a kousek cyklisty vrátit. Ale zjevně tu převládá paradigma, že cyklista = terorista toužící vyrážet do lidi a jen proto, že tam ty stovky cyklistu jezdí nelegálně, tak se chovají slušně. Osobně to považuji za nelogicky nesmysl, ale jinak si to vysvětlit nedovedu
    Obdobně vnímám kauzu Vysehradskeho tunelu. Kdo umí jezdit, jezdí vozovku (jako já z centra a dle provozu i do centra). Pokud někdo z osobních důvodů (strach, děti, aktuální provoz) zůstane na chodníku, nevidím důvod ho z kola na této několik km dlouhé chráněné trase sundavat. Už proto, že na kole zabere méně místa než vedle kola a blokuje tunel kratší dobu. Pokud způsobí nehodu, poruší zákon pod stejnou sankcí, jako když jen nesesedne z kola. A to vidím jako podstatný rozdíl v důvodu k trestání… Proto legalizaci tunelu podporuji.

  22. Mě by tedy spíše zajímalo kde se zasekla rekonstrukce toho čím dál tím většího tankodromu na stezce u Podolského nábřeží. Už na jaře tam bylo nakresleno, teď úspěšně smyto. To se nechává v tomto stavu aby se donutil alespoň někdo jezdit v těch nových skvělých pruzích v provozu?

    A druhý průšvih „cyklisto slez z kola“ Podolská x Podolské nábřeží. Proč se řeší něco tak sporného jako je tunel a ne tahle jasná maličkost?

  23. Ještě add. Zdeňkovy požadavky na pražskou dopravní cyklozkušenost celé rodiny navrhovatele pro schopnost navrhovat pražská cykloopatření.
    Je to zcela úchylný a hloupý požadavek, který popírá způsob vývoje lidstva a tvrdí, že pouze osobní zkušenost je kvalifikací pro vykonávání odborné činnosti. To popírá schopnosti školy a vzájemné předávání zkušeností mezi osobami a mezi generacemi. Průkopníci vždy byli a budou první a žádnou zkušenost mít nebudou. Krištof Kolumbus by podle vašich požadavků nebyl bez zkušeností chopen doplout do Ameriky a NASA by nikdy nemohla dopravit člověka na Měsíc. Žádný inženýr by nic nemohl postavit, poněvadž po absolvování školy nemá žádné osobní zkušenosti. Gynekolog muž by nemohl léčit, poněvadž nemá a nebude mít osobní zkušenost s hormonálním cyklem, nezná menstruaci a nebude nikdy těhotný.
    Cykloopatření je jistě schopen tvořit znalý dopravní inženýr či osoba seznámená a poučená o dopravním provozu, která navíc používá také mozek. Jistě by si také měla ta svá opatření občas vyzkoušet na kole. Rozhodně není zapotřebí její každodenní ježdění v provozu či dokonce ježdění všech rodinných příslušníků.
    No a abych to podpořil, tak já i můj syn oba každodenně do té práce v Praze v provozu dojíždíme a cykloopatření, ač je netvoříme, se nám líbí a většinou je vítáme. Jsou místa, kde nejsou a i my bychom je tam velice uvítali, ač to bez nich také dokážeme. Takže to, co vzniká má smysl.
    Je třeba hodnotit dílo a ne kádrovat autory.

  24. Přidal bych ještě jeden zásadní argument proti tvrzení, že není potřeba nic měnit a je potřeba se jen přizpůsobit. Ono totiž neplatí, že situace je neutrální a stabilizovaná. Ona se spíš proměňuje ve smyslu, že tlak a výkon veškeré dopravy narůstá a tím se podmínky zhoršují. Pak ale bez opatření, která to nějak regulují a vyvažují, v tom celkem zákonitě vyhrává ten rychlejší a silnější. Bez přednosti na přechodech by se dnes už leckde nedalo vůbec přejít, například. A protože převaha IAD tady byla, je a bude, co si budeme nalhávat, ta nerovnováha se bez korekcí jen stupňuje. S tím se dost dobře krok udržet nedá a každé přizpůsobení má své limity.
    Ale infrastruktura včetně takových „maličkostí“, jako je přehodnocení a uvolnění omezení průjezdu ve Vyšehradském tunelu pomáhá. Bylo by taky dobré dočkat se stavu, že omezení budou výhradně taková a tam, kde jsou plně oprávněná. Pokud mají být respektována, není to podmínka postačující, dost jsme si odvykli, ale je to podmínka nutná.
    A že by bylo super, kdyby se podařilo zrovna v úseku tunelu nějakým technickým opatřením eliminovat nebezpečí uviznutí kolem v koleji, je neoddiskutovatelné, radikálně by to zvýšilo bezpečnost a pocit jistoty.

  25. tik: tri srazky jen za letosni leto a mou osobu

    Ptal jsem se výslovně na srážky mezi cyklistou a chodcem ve Vyšehradském tunelu. Mluvíme o stejné veci?

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 15

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Dopravní uzel Evropská – Gymnasijní: doplnění cykloopatření 12

Letos v červnu byla dokončena souvislá údržba vozovky Evropské třídy. U té příležitosti zde byly..více

Přestavba cyklostezky podél ulice K Dolům v Modřanech 26

Stezka pro pěší a cyklisty propojující centrum Modřan s pravobřežní cyklostezkou A2 prošla přestavbou. Stalo..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru