Přestavba cyklostezky podél ulice K Dolům v Modřanech

Stezka pro pěší a cyklisty propojující centrum Modřan s pravobřežní cyklostezkou A2 prošla přestavbou. Stalo se tak v 270 metrů dlouhém úseku mezi ulicemi Na Havránce a K Dolům (úsek cyklotrasy A21).

Ačkoliv zde stezka pro pěší a cyklisty vedla již předtím, od letošního srpna je přímější a komfortnější. Nová tři metry široká asfaltka vede samostatně a částečně je oddělena od chodníku pro místní. Na obou stranách byla doplněna přechodopřejezdy a cyklista tak už nemusí sesedat z kola.

Dodatková tabulka „cyklisto, veď kolo“ by měla brzy zmizet.

Pohled směrem k zastávce „Čechova čtvrť“

Průjezd kolem zastávky Čechova čtvrť, směr Vltava

Značka „stezka pro pěší a cyklisty“ takto byla natočena omylem. V reálu už je otočena správně – stezka končí směrem do ulice.

Dřív stezka kopírovala dnešní chodníček pro pěší vpravo, dnes je přímější a prostornější

Pohled směrem do Modřan, zde nový úsek cyklostezky končí

Výřez nového úseku cyklostezky v naší mapě

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Komentáře

  1. Ja tomu znaceni nerozumim. Smerem k Vltave teda v pulce konci stezka pro cyklisty a chodce. Dal je pouze chodnik a kola musi odbocit na silnici? Nemela nahodou tahle cedule byt posunuta par metru dal, kde by oznacovala zbytek stare stezky? Nekdo byl zrejme liny vykopat dalsi diru pro ceduli.
    Naopak na druhe strane smerem od Vltavy je dodatkova cedulka „slez“. To je pozustatek z doby minule?

  2. @Zuzka – jde o chybu značení, měli by to brzy opravit. Stejně jako značky Cyklisto, veď kolo.

  3. 270 metrů říkáte, a podle fotek tam je minimálně jednou „veď kolo“ a odhaduju že 2x dáváte přednost, byť paralelně vedoucí silnice jsou samozřejmě hlavní, nebo alespoň jsou křižovatky podstatně méně ostré? Děkuji, ale ne. Kéž by nikdo neměl pocit, že použití takové stezky je povinné.

  4. @Jenda ano, bohužel 2 přejezdy na kterých cyklista dle zákona musí dát přednost. Nicméně dříve to byly jen přechody, takže se “muselo sesedat”, dnes se to dá alespoň s ohlédnutím a zpomalením přejet. Tabulka “veď kolo” je snad omyl a měla by zmizet. Je totiž nesmysl ji dávat před přejezd.

  5. Hele, jsem tak starej, ze pamatuju, kdy se jako argument pro kola pouzivalo, ze se kvuli nim, na rozdil od silnic a dalnic pro auta, nemusi asfaltem nicit priroda. 🤷‍♀️

    Ale jinak jako asfaltka na urovni dalnice, to zas jo…

  6. @Martin Šnobr: muselo sesedat… je pekne udrzovat tyhle lidove skazky, ze to snad nekdy nekdo delal, pri zivote. A verim, ze to dokazes i napsat s vaznou tvari a nechechtat se tomu na cele kolo.

  7. Martin Šnobr: Kde je v zákonu o provozu na PK dána povinnost, že cyklista musí na přechodu sesednout z kola?

  8. @david: a jsme zase u chodniku. On se totiz cyklista jaksi nema jak legalne k tomu IP 6 Přechod pro chodce dokodrcat.
    Nesoulad zpusobuji legalizovane chodniky, ze kterych casto neni navaznost na cykloprejezd, ale prave na prechod pro chodce.
    Cili dojedu k prechodu pro chodce a musim slezt, protoze nejsem chodec a stejne jako po obycejnem chodniku musim kolo vedst.
    Neni to tak slozity, ne ?

  9. Tik: Jak sám připouštíte, tak k přechodu cyklista legálně přijet může i z přidruženého prostou, a to opomíjíte věci jako pěší zóna s povolenym vjezdem kol, nebo historické relikty na stezkách, kterých je stále dost.

    Moje otázka ale zněla na zákon. Kde, to jest kterou povinnosti či příkazem, zakazuje cyklistovi přejet přes přechod i v podélném směru?

  10. @Martin Šnobr Vcera jsem jela okolo a cedule je uz otocena o 90 stupnu, takze oznacuje vjezd/vyjezd na stezku. Vsechno je tedy v poradku.

  11. @Martin Šnobr 16.09.2020
    Clanek jsem cetl a je to pekna dojmologie, bez citace vyhlasky, zakona, cehokoliv.
    Hlavne se balancuje okolo nazvu. Znacka v7a i ip6 vyznacuji prechod PRO CHODCE.
    Je cyklista chodec ? Neni. Tudiz na prechod pro chodce nesmi. Ostatne by k nemu musel prijet po chodniku, na kterem nema co delat (jak se jiste shodneme).
    Vznikla seda zona, ze prijede po zlegalozvanem chodniku ci cyklostezce, ale opet – prijede na prechod pro CHODCE – a protose tam explicitne dava jeste cyklisto, ved kolo.
    V neposledni rade – pokud by cyklista na prechodu byl ok, nebyl by duvod vsude pridavat cykloprejezdy v8 ci ip7, zejo?
    Kazde ma jinou znacku a jinou skupinu uzivatelu.

  12. To, že pouhý název „přechod pro chodce“ implikuje, že tam cyklista nesmí je hodně divoká a naprosto nesmyslná konstrukce. Všude v zákoně, kde se definuje infrastruktura, která je pro nějaký druh dopravních prostředků a jiné tam nesmí se používá termín vyhrazen, vyhrazený pruh apod. Přechod je pro chodce a dává jim určitá privilegia, z hlediska ostatních jako by tam nebyl, tedy musí dát přednost všem, ale rozhodně to neznamená, že tam nesmí. Ono to vzniklo často tak, že u smíšených stezek vzniklých do roku 2016 jiná možnost nebyla protože zákon neznal sdružený přechod a přejezd, ten je tam až od roku 2016, čili pokud je stezka převedena přes silnici přechodem tak je to v důsledku nedokonalosti zákona a následně toho, že už to pak nikdo neopravil, tedy v podstatě chybné značení
    Další článek na toto téma https://brnonakole.cz/boreni-cyklomytu-1-kolo-a-prechod-pro-chodce/

  13. To, že pouhý název „cyklostezka“ implikuje, že tam auta nesmí je hodně divoká a naprosto nesmyslná konstrukce.
    Jasny, rozumim

  14. @tonda: uz prosim ne dalsi dojmologicke clanky. Jedine relavantni vyjadreni jsou tam PCR, MP Brno a (s privrenim oci) Centrum služeb pro silniční dopravu (jako zastupcu statu a prava)- a vsichni rikaji „ani omylem“
    Ano, byl by na to potreba zavazny judikat, ale to prijde.
    Jinak je to klasicky cykloaktivisticky clanek „myslime si, ze takto je to spravne“. Stejne jako tady to Fillerovo jezdeni po chodnicich a tak.
    Dal uz v diskukzi nepokracuju.

  15. @tonda: a uz se mi neveslo ze
    361/2000 sb
    “ dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou,:“

    Prosim o odkaz na to, kde je uvedeno, kdo dalsi tam muze. Nemuzu to najit.

    a doplnim i
    j) chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně,

    Ze o jizde na kole tam neni ani slovo

    pozn. redakci: kdyztak muzete ty komentare spojit do jednoho… nedarilo se mi to napsat najednou :)

  16. Význam značky stezka pro cyklisty je jasně popsán v prováděcí vyhlášce 294/2015

    Zákon vykládá pouze soud, možná má smysl bavit se o tom jak to bylo myšleno s tím kdo to sepsal. Názor PČR je relevantní stejně jako názor můj, že PČR je zaměřena proti cyklistů je známá věc, kdo to tu sleduje tak zachytil, že případů, kdy PČR hodila vidle do snahy o cykloopatření negativním stanoviskem bylo jen zde zmíněno několik.

    Naštěstí to funguje tak, že co není zákonem zakázáno, je povoleno. Takže nehledej, kde je uvedeno, že tam cyklista smí, ale najdi, kde je uvedeno, že tam nesmí.

    Přechod dává uvedené skupině nějaká práva navíc, ale to neznamená, že v takovém místě nemůže silnici překonat i někdo jiný.

  17. Stezka hezká, ale doba realizace katastrofa… Týdny se na stavbě nic nedělo…

  18. tonda: ty to musis delat schvalne, ty nemuzes byt tak hloupej…
    „MISTO URCENE PRO PRECHAZENI CHODCU“
    zakonem dovoleno, vyhrazeno a urceno.
    neni tam chodcu A JINYCH, resp je taxativne urceno, KDO je chodec.
    Ja chapu, ze proste na ten prechod fakt moc chces, ale fakt to takhle nefunguje.

  19. „Místo určené pro přecházení chodců“ znamená něco jako „chodci, tady máte přecházet“, vyvozovat z toho jak se tam mají chovat ostatní účastníci chce hodně bujnou fantazii

    „zakonem dovoleno, vyhrazeno a urceno“, zase si tam něco přidáváš, nikde není v souvislosti s přechodem pro chodce použit pojem „vyhrazeno“, což je asi to podstatné. Doporučuji si dostudovat významy slov určen a vyhrazen, když vidím, že si nepobral ani použití diakritiky v Českém jazyce, tak každému je jasné, že hloupost z tebe prýští všemi směry.

    Dal sem tu odkazy na dva články, kde je to celkem jasně vysvětleno, jen úplný blb bude dál tvrdit, že to tak není

  20. tik: takže tady si člověk nesmí autem převézt věci z jedné zahrádky do druhé, protože je to určené jen pro chodce a cyklisty? :)

    xxxps://mapy.cz/s/locabajefe

  21. DJ 23.09.2020 – 15:29: omlouva te, jen pokud je ti pet a neznas dopravni znaceni

    Tonda 23.09.2020 – 10:49: To je jak u blbejch:
    Je to urcene pro chodce. Ne pro chodcce a dalsi. Kdo jsou chodci je vyjmenovano.
    A ty si porad meles tu svou…

  22. Tohle moudro si vymýšlel dva dny, no ty si teda myslitel, ani ty dvě slovíčka sis nezvlád nedostudovat. Ano, je to jak u blbejch, teda spíš u tiků.

    Ano určeno, ale nikoliv vyhrazeno. Přechod je pro chodce a chodcům dává nějaké výhody, cyklista není chodec a tedy těchto výhod nepožívá, ale z ničeho neplyne, že se tam nesmí vyskytovat, prostě z hlediska cyklisty jako vy tam ten přechod nebyl.

  23. tik: prosil bych tedy o vysvětlení jak pro pětiletého, proč autem tu Veslařskou napříč přejet smím, přestože tam je vyznačen sdružený přechod pro chodce s přejezdem pro cyklisty, zatímco cyklista tam, kde je vyznačen přechod pro chodce mezi 2 úseky stezky, nesmí.

    Děkuji.

  24. Značka „Cyklisto veď kolo“ z první fotky už je pryč (v obou směrech), byl to opravdu jen relikt předchozího stavu a teď už to tedy funguje jako normální cyklopřejezd (dost pokrok).

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Kabiny místo cyklostezek? Připomínky vznesla i Evropská komise 7

Minulý týden jsme Vás informovali o tom, že 2 miliardy evropských peněz z kovidového balíku..více

Trojská lávka na kole 10

Hlavní město má po necelých třech letech opět Trojskou lávku, která překonává Vltavu a spojuje..více

Sdílená elektrokola opět v Praze. Přiváží je dvě firmy najednou: Bolt a Lime 19

Naposledy v Praze fungovaly elektrokola Freebike česko-britské firmy Homeport. Firma po jedné sezóně ale z..více

Národní obousměrně a cykloobousměrka Na Perštýně 6

Národní třída mezi Jungmannovou a Spálenou je od 28. září 2020 obousměrná – jak pro..více

Cyklostezka Cholupice – Dolní Břežany byla z většiny dokončena 11

V těchto dnech byla z většiny dokončena cyklostezka spojující Cholupice (Praha 12) a Dolní Břežany..více

Nákladní kola budou mít v Praze vlastní mikrodepo 32

Praha připravuje vlastní mikrodepo pro městskou logistiku realizovanou na nákladních kolech. Ve středu 23. září..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru