Oprava Barrandovského mostu: Cyklisto veď kolo

Rekonstrukce Barrandovského mostu se nedotkne jen řidičů. Na páteřní cyklotrase A2 pod Barrandovským mostem začnou v nejbližší době stavební práce. Během první etapy, trvající zhruba do konce roku, bude cyklostezka pod mostem zúžena na 1,6 metru a bude na ní v délce cca 80 metrů pravděpodobně přikázáno vést kolo. Omezení má začít každým dnem, opatření vyvěšené na úřední desce v polovině září (PDF s OOP zde) je platné od 29. září 2020.

 

Omezení je důsledkem neporozumění potřebám cyklistické dopravy, a následného nezájmu o problematiku některých zodpovědných úředníků. Dle informací z důvěryhodného zdroje (redakce zná jeho jméno, pozn. red.) s omezením v původní podobě neměla problém Technická správa komunikací (TSK). Praha 4 pak navržené řešení s vedením kola odsouhlasila. Alternativa, v podobě dočasné přeložky stezky (např. formou položení asfaltu na geotextilii), nebyla „na stole“ dříve, než všichni zúčastnění schválili toto výrazně substandardní řešení s vedením kola. Následně proběhl pokus Odboru dopravy magistrátu hl. m. Prahy změnit řešení, tento pokus ale neuspěl.

Příklad objízdné trasy z mobilních panelů na cyklostezce v Amsterodamu (Foto: VK, více příkladů zde)

Výsledkem je zúžení stezky, v rámci kterého není na základě stanoviska Policie ČR možné povolit jízdu na kole. Dojde tak pravděpodobně ke čtvrt roku trvajícímu přerušení páteřní cyklotrasy A2. Problémem se bude v úterý 6. 10. 2020 zabývat Komise rady HMP pro cyklistickou dopravu. Pokud se ale za změnu nepostaví sami zodpovědní činitelé, jako je náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě), radní pro dopravu MČ Praha 4 Zdeněk Kovařík (ODS), případně Odbor dopravy Magistrátu hlavního města Prahy, oddělení rozvoje dopravy, pak se pravděpodobně přerušení jízdy po této komunikaci nevyhneme.

Nástin místa zúžení (podkladové foto: Google StreetView)

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Dobrý den.Tak mě napadá, proč se taková místa neoznačují zpravidla značkami P7 a P8. Přednost před proti jedoucím vozidly a Předenost protijedoucích vozidel

  2. Stane se. Přál bych si ale, aby byla uzavírka normálně značena, jako když je někde omezení pro auta – „cyklostezka přerušena | 80m veď kolo | nebo objížďka po Modřanské: oranžové šipky“ (kde jsou teď navíc ty cyklopruhy, že jo).

  3. Jen se vytváří další „Vyšehradský tunel“, skrz který budou všichni dál jezdit jen pomaleji. Při intenzitě dopravy v tomto místě stezky a to nejen o wekendech a ve dne je tohle zcela hloupé a nevhodné řešení. Pokud to policie doplní nějakou nátlakovou akcí, jako se to dělo za tunelem, tak jen přilijí olej do ohně. Při opravě pod Radotínským mostem se tatáž stezka převedla na totálně rozježděnou polní cestu vedle vody a nikdo si s tím starost nedělá. Je to zajímavé, jak stejný problém na území Prahy se řeší diametrálně rozdílným způsobem.
    Ukončení stezky připitomělým rozkazem „Cyklisto veď kolo“ je sice podle zákona, ale to nic nemění na hlouposti toho příkazu. Dálnice pro motorová vozidla se přece také neukončuje příkazem k vysednutí tlačení auta. Prostě se signalizuje ukončení dálnice a přechod na standardní způsob komunikace. Přece cyklisté nejezdí jen po své cyklostezce a jinde pro jistotu jen netlačí kolo.

  4. „Cyklisto, sesedni z kola“ – a co dál? To je nějaký stop-and-go? :-)

    Rád bych ale poznamenal, tříkolky jsou ze zákona také jízdní kola. Se značnou dávkou nepohodlí lze z tříkolky slézt a vést ji. Jenže problém je v tom, že jedoucí tříkolka má šířku cca 80cm, ale pokud ji člověk vede (a to dosti pomalu), tak už jsme kolem 140 cm. Takže tato značka pro jezdce tříkolky znamená „cyklisto, zablokuj cestu v obou směrech“ (tady stejně jako ve Vyšehradském tunelu). Bezpečné to samozřejmě je, na zablokované stezce nemůže k nehodě dojít, v tom má PČR pravdu; ale praktické to rozhodně není.

  5. Praha 4 se po vzoru Prahy 1 a Prahy 8 rozhodla vyhnat cyklisty ze sveho svateho uzemi… budiz.
    nesmime jezdit po cyklostezkach? budeme o to vic prekazet na silnicich.

  6. A bude tam tedy „Cysklisto sesedni z kola“, nebo „Cyklisto veď kolo“? Totiž u té první varianty je možný ten výklad, že v místě takové značky zastavím, sesednu, ale pak zase nasednu a pokračuji dál – takové značky obvykle neříkají nic dalšího, jen prostě „cyklisto sesedni“, ale nic o tom, že nemůžu zase nasednout…

    Nejdřív jsem myslel, že půjde o nějaký úsek přímo na mostě – ale že kvůli tomu opravdu takhle bez náhrady omezí zrovna tuhle páteřní cyklostezku, to je hodně smutné…

    Zase asi nějaký úředník někde myslel. A vymyslel asi to, že cyklisté přeci jezdí jen v létě…

  7. Původcem tohoto řešení je bohužel příslušný policejní sektorar dopravního inspektorátu. Asi nejvíc mě nadzvedla jeho slova, že by to sice neměl říkat, ale ze to stejně nikdo nebude kontrolova a tak ani dodrzovat, pokud se tam nic nestane – a všichni tam tedy budou jezdit. Pomalou jízdu, stezku pro chodce s povolenym vjezdem kol, vyznačení překážky… nic takového nechtěl připustit, své řešení měl projednane s Prahou 4 a trval si na nem. Tomu se rikanproste alibismus. Asi nejvíc mi vadí, že někdo kdo má kontrolovat dodržování předpisů a tedy soulad zvoleného zposobu značení s reálným provozem v místě, cíleně zvolí řešení, které prinuti stovky lidí denne spáchat přestupek.

    Tříkolky? Jako dobrý. Ale co handbike a takový kvadriplegik. Někdo kdo nemá nohy, ten nevstane a neodejde. Tady to „vstan a chod“ prostě neplatí…

  8. Naštěstí příkaz „Cyklisto, sesedni z kola“ se dá dodržet i tak, že při projíždění daným úsekem jen nebudete sedět na sedle. Není to příkaz k vedení kola.

  9. Včera tam „cyklisto sesedni z kola“ nebylo v ani jednom směru. A kupodivu tam neležel žádný sražený cyklista nebo chodec…

  10. Na cyklokomisi minulé úterý se řešilo, že to pořeší přímo předseda komise a vymyslí se způsob, jak to zařídit, aby to omezení nakonec nenastalo.

  11. Filler: Komise pro cyklo už nedělá zápisy? Poslední na webu magistrátu je z 2. 6.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Další z rubriky

Nikdo neučený z chodníku nespadl 44

Letošní sezóna je z hlediska cyklistické dopravy výjimečná. Jarní boom městské cyklistiky způsobený hledáním proticovidové..více

Připravují se cyklopruhy na Podolském nábřeží, Praha 4 má výhrady 12

Praha připravuje cyklopruhy na Podolském nábřeží od Vyšehradského tunelu po Branickou ulici, kde navazují na..více

Zpráva o jízdě Jizerky – Praha 15

Fejeton Nárok na to udělat čas od času nějakou blbost máte ve chvíli, kdy to..více

Přijdou cyklisté o cykloobousměrku Na Břevnovské pláni dřív, než se zažije? 36

Tento příběh přepisujeme tak, jak jsme jej do redakce obdrželi. Cyklotrasa A15 mezi Řepy a..více

Cyklopruhy končící před křižovatkami = minulost? 8

Dlouhodobě se za jeden z negativních aspektů pruhů pro jízdní kola v Praze považovalo jejich..více

Zprávy z cyklokomisí v květnu a červnu 2020 23

Před letní pauzou slučuji zprávy z cyklokomisí z května a června. Oficiální zápisy z jednání..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru