Rekonstrukce křižovatky U Plynárny a Chodovská odstranila cyklistický „špunt“

Na Bohdalci v Praze 10 došlo k rekonstrukci křižovatky ulic U Plynárny a Chodovská. Složitá a velmi frekventovaná křižovatka, kudy projíždějí i tramvaje, neměla dosud bezbariérové řešení. Křižovatka tak byla překážkou na budoucí trase A23, oddělovala totiž dva bezpečné úseky cyklostezek.

Přechod a přejezd z rekonstruované křižovatky směrem k Baumaxu – doprava cyklostezka k Baumaxu, doleva cyklostezka směrme na Záběhlice

Nyní vznikly na jižní větvi křižovatky na trase A23 signalizované přejezdy pro cyklisty. Na straně do Záběhlic navazují na asfaltovou cyklostezku kolem Baumaxu. Na druhé straně byla doplněna na chodníku značka stezky pro chodce a cyklisty. Ta tak vytvořila návaznost na stezku pro pěší a cyklisty podél areálu plynárny Michle (psali jsme zde).

Nově zrekonstruovaná cyklostezka, pohled směrem plynárna Michle, Kaufland. Foto: Marek Bělor

Severní část křižovatky získala z hlediska cyklistické infrastruktury pouze předsunutá stání pro cyklisty (tzv. cykloboxy), chráněné řešení v podobě přejezdů zde vytvořeno nebylo. V rámci rekonstrukce byly též zřízeny tři nové ostrůvky pro pěší.

Křižovatka před rekonstrukcí. Zdroj: Mapy.cz

Cyklostezka zde dřív končila vysokým obrubníkem a přechodem

Kilometr dlouhý chráněný úsek

Na trase A23 tak došlo k „odstranění špuntu“ a vznikl souvislý, kilometr dlouhý úsek cyklostezky oddělený od aut a částečně i od pěších. Na rekonstrukci brzy naváže rekonstrukce Chodovské ulice, kde budou pro cyklistickou dopravu legalizovány chodníky. V úseku blízkém této křižovatce vzniknou ochranné cyklopruhy.

Je škoda, že na severní části křižovatky směrem na Bohdalec nevznikl alespoň přechodopřejezd, na který by v budoucnu navázalo chráněné řešení pro cyklisty mimo silný automobilový provoz v Bohdalecké.

Nové řešení křižovatky naleznete detailně zakreslené v naší mapě.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Další ze série: realizace

Dočasně zamčené diskuze

Z důvodu budoucích změn našeho webu je od 16. ledna 2021 z technických důvodů plošně vypnuta možnost komentování na stávajícím webu. Na sociálních sítích můžete komentovat i nadále. S komentáři se opět setkáte na nové verzi webu, která se intenzivně připravuje. Za vzniklé obtíže se omlouváme.

Komentáře - uzamčeny

  1. Super! Ještě ten úsek od Baumaxu přes most do Záběhlic. To by možná stačilo udělat jen bariérama nebo balisetama a udělat z jednoho super širokého cyklopruhu obousměrnou stezku.

  2. Zbyněk: linky na OOP na magistrátní desce obecně nefungují. Je to OOP č. „PKD-75594/2020“, podle toho se to dá najít.

    Co mám zkušenost z dlouhodobého pravidelného ježdění, tak do Kare a na skládku skoro nikdo neodbočuje. A je to za čárou V4, tedy se zjevně jedná o místa ležící mimo komunikaci. Možná by tam mohly být piktogramy chodců a cyklistů, ale přiznejme si, on po tomhle chodníku také prakticky nikdo nechodí (odkud taky, žejo).

    Vjezd do odstavného nádraží ČD je jiný problém, tam by to chtělo řešení aspoň ve formě malůvek a budu se ještě ptát, proč tam není. Předpokládám ale, že nevyšly obalovky na nadrozměrná vozidla, protože tohle je vjezd, kterým se v případě potřeby tahají po silnici i železniční vagony.

    Zanigef: Jo, ten jižní pruh si o to vyloženě říká, potom tam stačí před zastávkou shodit obrubu a poslat cyklisty rovnou pod most k Botiči. Zkusím pro to něco udělat.

  3. Nadrozměry sice vypadají velkolepě, ale projedou ledacos, podívej se na videa, jak projedou obyčejný kulaťák. Díky zatáčecím běhounům na podvalu.
    Mimochodem se tam často otáčí kamiony jedoucí od D1, co přejedou odbočení na Jižní spojku a tady se vrátí zpátky. Ale ani v tomto případě si nepotřebují nadjíždět přes ulici k depu.

    Místa je dost, tam to chce dopravní ostrůvky jako sůl.

  4. Co mi připadá, co se týče cyklodopravy v této oblasti, nedořešené, je napojení Chodovské na Spořilov. To znamená proto, aby se člověk napojil na Chodovskou směrem do centra (z ul. Na Chodovci), musí překonat odbočovací pruh na Jižní spojku, což mi přijde jako velmi nebezpečný manévr i pro člověka, co nemá problém s jízdou v provozu. Stejně tak špatný je i směr z centra, kde se naopak auta z Jižní spojky připojují.

    Řešení směrem do centra by mohlo být řešeno legalizací pojíždění tramvajového pásu (směrem dolu) z konečné tram Spořilov až na křížení s Chodovskou, tak by se úplně obešlo to konfliktní místo. Směrem z centra by bylo v současné situaci, že by cyklista přejížděl připojovací pruh z Jižní spojky, vhodné zřízení světelné signalizace…

  5. Michael:
    Směrem na Spořilov by stačilo shodit obruby a u přechodu zúžit vozovku, tam je šíře snad na dva pruhy, ač je tam jen jeden pruh. Je to místo dost nepříjemné, kde řidiči přechod vůbec nečekají a vidět je až na poslední chvíli.

    Jízda od Spořilova po kolejích od smyčky je dobrá, kdysi jsem tam jezdil pravidelně. Jak ale postavili rampu Jižní spojky od východu k Bohdalci, tak se obávám, že tramvaj a rampa má „volno“ zároveň, takže pokud jede cyklista s tramvají v zádech, dostane sice na čočkách volno, ale rovnou pod auta od Hostivaře. Tam je to zralé na stavební úpravu, vytvoření vyčkávacího prostoru pro cyklisty aby se bezkolizně dostal na východní chodník Chodovské zároveň s auty jedoucími od D1.

  6. Asi přijde co nevidět na řadu i rekonstrukce tramvajového tělesa, tak škoda, že se to nějak nespojilo, protože mohlo vzniknout něco mnohem lidštějšího. Je dobře, že budou na Chodovské legalizované chodníky, konečně, ovšem je otázka zda jejich momentální liduprázdnost není je důsledek tristního pěšího napojení Chodovské na Spořilov (na jedné straně – do centra – zcela nemožné, na opačnou stranu jen pro fyzicky zdatnější, schopné na přechodu popoběhnout.. :-( ), což nemusí trvat věčně.
    Co jsem si jinak všiml, tak nově vzniklý ostrůvek brání řazení aut při odbočení z Chodovské do U plynárny, dřív se do křižovatky vešla i tři odbočující auta a směr rovně zůstal funkční, teď si to ˇ“říká“ při směru autem na Bohdalec o myšku do pravého a za křižovatkou do levého, což klidu a bezpečnosti nepřispívá.. (každý ťukanec přitom ucpe celé okolí..) To místo asi bude frekventované stále stejně (40 tis. aut denně?), tak si myslím, že pokud už se ta auta někam pustí, tak je lépe je nechat proudit co nejplynuleji (jako ve fyzice) = více klidu, méně emisí. Tedy proto nejsem z podobných ostrůvků nadšený..

Další z rubriky

950 metrů nové cyklomagistrály na Praze 14 :)

Na Praze 14 byla slavnostně otevřena další část Severovýchodní cyklomagistrály, konkrétně etapa 6.4. Jde o..více

Cyklostezka na Rohanském ostrově získá asfalt. Rekonstrukce zamrzla na 2,5 roku :)

Pravobřežní cyklotrasa A2, vedoucí po cyklostezce na Rohanském ostrově a spojující Karlín a Libeň, získá..více

Cyklodepo v Praze prosperuje. Vedení města uvažuje o další lokaci :)

Pražské cyklodepo zhruba 64 dní po svém otevření hlásí výsledky. Za dva měsíce provozu odsud bylo..více

Londýňané si přejí snižování počtu aut v sousedstvích, ukázal průzkum :)

Londýňané chtějí opatření, která zvyšují bezpečnost dopravy a omezují počet aut ve městě. To ukázal..více

Cyklotrasa A202 protažena z Kunratic do Vestce :)

Na sklonku minulého roku došlo k proznačení místní cyklotrasy A202. Ta spojuje okrajovou městskou část..více

Modernizace stanice Opatov :)

08. 01. - Pavel Mašek - Zprávy
Dlouho trvající modernizace zastávky Opatov je téměř u konce, podívejme se, jak se změnila. Nové..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru