Počátkem března jsme rozeslali městským částem Praha 1 – Praha 22 sadu otázek ohledně rozvoje cyklistické dopravy v začínajícím volebním období. Obdržené odpovědi budeme průběžně uveřejňovat. Za Prahu 13 nám ve spolupráci s oddělením životního prostředí, které má cyklodopravu na starosti, odpověděl radní Ing. Josef Zobal (ANO 2011).
Redakce PNK (Red.): Nejsem si jistý, zda vaše městská část má generel cyklistické dopravy, či jiný koncepční dokument řešící rozvoj cyklistiky. Pokud ano, jakým způsobem s ním dlouhodobě pracuje? Pokud ne, zadá si v tomto volebním období jeho zpracování?
Josef Zobal (JZ): Generel je z roku 2003. V té době příliš nerespektoval vlastnické vztahy, tudíž nebylo možné jej použít v plném rozsahu. Byl realizován navržený okruh „Za prací a zábavou“. V současné době je generel zastaralý. O novém zpracování zatím neuvažujeme.
Red.: Jsou nějaká cykloopatření, která připravovala předchozí radnice a v jejichž přípravě nyní pokračujete? Zrušili nebo odložili jste některé připravované akce?
JZ: V opatřeních se pokračuje kontinuálně bez ohledu na změny ve vedení radnice, ta co šla realizovat, byla realizována.
Red.: Jaká jiná zlepšení pro jízdu na kole na území městské části tedy připravujete na toto volební období? Chystáte nové cykloobousměrky, legalizace průjezdů nebo cyklostezky? Kdy dojde na jejich realizaci?
JZ: V současné době je dlouhodobě nemocný pracovník, který má problematiku na starosti. Proto udržujeme pouze stávající cyklotrasu.
Red.: Sídliště, které jako jediné v Praze vzniklo s cyklistickou okružní komunikací, nemá ale doposud pohodlné cyklistické napojení kolem Asuánu do Prokopského údolí (ulice Novoveské). Podniká městská část nějaké kroky v tom, aby u „Asuánu“ vznikla legální a celoročně sjízdná cyklostezka?
JZ: Tímto problémem jsme se zabývali již v minulosti. Provizorní panelka vede přes soukromé pozemky a nejsou tam vyřešené majetkoprávní vztahy. Prozatím tento problém nemůžeme uspokojivě vyřešit. Udržujeme okolí panelky, provádíme řezy na dřevinách z důvodu bezpečnosti cyklistů.
Red.: Na území městské části vzniká postupně rozsáhlý developement Západního města. Má městská část pro tuto oblast připravený nějaký plán cyklistické infrastruktury, aby bylo možné pohybovat se po tomto novém sídlišti pohodlně na kole?
JZ: Dle generelu je navrženo propojení na Chaby, ale zatím je to v jednání.
Red.: V roce 2019 se očekává nástup dalších bikesharingových společností. Oslovila vás některá se zájmem působit na Praze 13? Pokud ano, jak s nimi vyjednáváte?
JZ: Dosud nás neoslovila.
Red.: Stojanů pro parkování kol je v ulicích obecně nedostatek. Kde se chystáte zřídit v nejbližších letech nové stojany? Připravujete i nějaká lépe chráněná parkoviště?
JZ: V MČ Praha 13 je cyklostojanů z minulosti dostatek u dětských hřišť, v parcích a u některých veřejných budov.
Red.: Jak jinak hodláte zlepšovat na vaší městské části podmínky pro jízdu na kole?
JZ: V současné době budeme nadále udržovat cyklookruh „Za prací a zábavou“. Doufáme, že po návratu kompetentního pracovníka, budeme moci opět cyklodopravu lépe rozvíjet.
Red.: Děkujeme za rozhovor.
Pavel Mašek 9. 5. 2019, 22:11
Mno, cyklisté na této městské části se asi nemají moc na co těšit. Byl jsem tam na kole před rokem v létě naposled a musím se přiznat, že cyklisticky tam jsou silnici hodně nepřívětivé. Také mi přijde smutné, že když je někdo dlouhodobě nemocný, zastaví se práce daného člověka, v takovém případě má činnost převzít někdo jiný. Podrobnosti sice nevíme, ale tohle zní hodně dlouhodobě
Neo Moucha 13. 5. 2019, 08:26
No, jestli podpora cyklo stojí a padá na jednom člověku, to tedy no nazdar....