Termín: Kodaň

Kodaňské křižovatky šetří místo 1

Cyklopruhy jsou užitečné, a to nejen pro cyklisty. Odstraňují některé kolizní situace. Řidičům dovolují, aby se cyklisté nemotali v jejich koloně. Dovolují zachovat maximální počet parkovacích míst a navíc vytvářejí bezpečnostní buffer pro auta, která z nich vyjíždějí. Přesto mezi veřejností převládá dojem, že cyklopruhy nejsou nic moc. Mnozí cyklisté zůstávají i na ulicích s ..více

Kodaňské novinky 8

Kodani jsme se naposledy více věnovali téměř před dvěma lety. Od té doby se některé věci opět změnily. Asi nejpřekvapivější je, že se zvýšil podíl cyklodopravy z roku na rok z 35 % na 40 % . Proč? Prostě proto, že město staví najednou šestnáct stanic metra a proměnilo centrum v jedno velké staveniště. To ..více

Zkušenosti s cargotříkolkou 8

Nákladní kola jsou v Praze stále ještě raritou, kterou buďto vzácně zahlédnete na několik sekund někde mezi farmářskými trhy a obchody, nebo (máte-li štěstí) si jej můžete půjčit na cyklistickém veletrhu a vyzkoušet si proplétání v davu tříkilometrovou rychlostí. Pro zjištění, co to vlastně znamená jezdit s cargem, jsem musel až do mekky těchto kol, ..více

Rozvoj cyklistické dopravy v Kodani – minulost a plány 9

Šesté, závěrečné pokračování série o Kodani. Historie Nejstarší kodaňské cyklostezky vznikly už do roku 1910 (na Øster Sørgade, tehdy ještě proto, aby cyklisté nemuseli sdílet rozbité cesty pro koně). V první polovině dvacátého století byla Kodaň jedním z „nejcyklističtějších“ evropských měst. Pokles obliby kola začal v padesátých letech s masivním nástupem dostupnosti automobilu. Automobily vytlačovaly ..více

Jak funguje cyklodoprava v Kodani I – uliční stezky :)

Čtvrté pokračování série o Kodani. Téma infrastruktury si vyžádalo dva obsáhlé články, které vycházejí současně. Pětatřicetiprocentní podíl jízdy na kole po Kodani by nebyl možný bez kvalitních podmínek pro cyklisty. Co je tedy na té „kodaňské infrastruktuře“ tak zázračné? Překvapivě nic moc. Podmínky pro cyklistickou dopravu jsou velmi dobré, ačkoliv rozhodně ne zcela ideální. Místní ..více

Jak funguje cyklodoprava v Kodani II – ostatní infrastruktura 6

Páté pokračování série o Kodani, přímo navazuje na tento článek, ve kterém jsou popsány základní pouliční stezky a křižovatky. Další infrastruktura Kruhové objezdy používají podobné řešení jako u uliční stezky. Pruh pro cyklisty je vyzvednutý a těsně přiléhá k pruhu pro auta. Při opouštěním z objezdu je přednost pokračujícím cyklistům naprosto zřetelně dána tvarem pruhů ..více

Kodaň – město cyklistických snů 16

Třetí pokračování pětidílné série o Kodani, tentokrát poněkud svébytně z pera Markéty Fillerové Představte si, že vás okolnosti donutí odstěhovat se do zahraničí. Z důvěrně známé Prahy se přesunete do daleké Kodaně. Na první pohled to vypadá celkem stejně – kultura je podobná, některé historické osobnosti stejné, dokonce i měnou je zde koruna (pravda, tříkorunová). ..více

Kolo je kodaňská tramvaj 2

Druhé pokračování pětidílné série o Kodani Je velmi obtížné začít o Kodani a přitom nevěnovat přílišnou pozornost všudypřítomným cyklistům, zvlášť na tomto webu. Pro pochopení, jak město funguje, to je ale nezbytné. Kodaň má 541 tisíc obyvatel, ale správní obvod zabírá jen centrální část zhruba jedenapůlmilionové aglomerace. Hranice „města“ jsou hluboko ve stávající zástavbě, asi ..více

Kodaňská inspirace pro Prahu a Česko 45

Kodaň je cyklistické město, domnívá se podle posledního průzkumu 93% jeho obyvatel. Po pětidenní návštěvě, kterou kompletní redakci Prahou na kole zajistila účast sdružení Auto*Mat na projektu VOCA, s tím nelze než souhlasit. Návštěva Kodaně byla velmi inspirativní a spoustu tamních postupů a zkušeností můžeme přenést k nám. Zahajujeme pětidílnou sérii článků věnovaných Kodani. Postupně ..více

Poslední komentáře

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →
webdesign by 2046
↑ nahoru