Termín: koncepce

Bílá a černá, aneb územní studie v Libuši a Písnici 1

Autor komentáře pracuje ve spolku AutoMat zpracovávajícím připomínky ke zmiňovaným územním studiím, pozn. red. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) otevírá v listopadu k veřejnému připomínkování území studie okolí nových stanic metra Libuš a Písnice (ke stažení zde: Libuš, Písnice). Studie se projednávají také jako podklad pro stavbu metra D i pro zpracování ..více

Do celoměstského systému přibyly nadřazené cyklotrasy 15

Rada hlavního města Prahy schválila v úterý 26. 2. usnesením č. 261/2019 rozsáhlou aktualizaci celoměstského systému cyklotras („áčkových tras“). V celoměstském systému byla provedena řada přeložek vycházejících z vývoje území a doplněny nové trasy v oblastech, kde byla jejich hustota nedostatečná. Hlavní novinkou je ale definice nadřazených cyklotras (A1, A2, A3, A5, A6, A9). Kromě ..více

Cyklo v konceptu metropolitního plánu verze 3.3 16

Zhruba od roku 2012 probíhá příprava nového územního plánu, tzv. metropolitního plánu. Územní plán je zásadní městský dokument, závazný podklad pro rozhodování stavebních úřadů o umisťování staveb. Je to také dokument ostře sledovaný, kolem jehož změn se točí řada kauz. Z hlediska veřejnosti by měl být územní plán společnou dohodou občanů a města o využití ..více

Generel cyklistické dopravy Praha 2018 45

Rada hlavního města Prahy svým usnesením č. 201 ze dne 6. 2. 2018 (ke stažení zde) schválila aktualizaci generelu cyklistické dopravy, tedy celoměstského systému cyklotras (obecné informace o celoměstském systému najdete na této stránce). Aktualizace byla již nutná. Od poslední aktualizace generelu z roku 2012 se jednak nakumulovala řada drobných technických úprav, jednak postupoval vývoj ..více

Pozitivní zprávy přicházejí ze severovýchodu 1

V severovýchodní oblasti Prahy tají ledy. I když je pravda, že některé místní městské části se velice snažily i dříve. Na podzim však podepsaly společné memorandum o podpoře bezmotorové dopravy, které zmiňuje kromě běžných pozitivních vyjádření i zcela konkrétní smělé vize. K tomuto dění se navíc přidávají další plánované novinky z Horních Počernic, které byly veřejně ..více

Generel cyklistické dopravy Prahy 2 – alternativní návrh 3

V nedávném článku jsem nový generel cyklistické dopravy Prahy 2 podrobil dosti drtivé kritice. Abych prokázal, že k přijatelnému řešení na Praze 2 není potřeba zase tak moc, navrhl jsem alternativní koncept tohoto generelu, vycházeje z podobných východisek, jen s několika odlišnými předpoklady. Návrh je velmi konzervativní a ani zdaleka se nepřibližuje obdobám generelů Prahy ..více

Generel cyklistické dopravy Prahy 2 10

Městská část Praha 2 je první, která po volbách zpracovala generel cyklistické dopravy (ke stažení zde). Generel před několika dny schválila Rada městské části. Dokument není dlouhý, má celkem jedenáct stran včetně map (pro srovnání, generel cyklistické dopravy Prahy 10 má bez mapových příloh kolem šedesáti stran). Jedná se o práci samotného úřadu, generel nevypracoval ..více

Strategický plán Prahy 14 a bezmotorová doprava :)

Na některých městských částech v Praze a v některých městech v ČR došlo po komunálních volbách v roce 2014 k posunu v myšlení o dopravě. Objevily se další městské části a města, která se nově zabývají bezmotorovou dopravou. Tento článek, který vznikl díky psaní mé bakalářské práce může pomoci hlavně politikům a úředníkům. Nejen rozvoj cyklistické dopravy lze totiž ..více

Změna dopravního značení podrobně (2) 9

Druhý článek o procesu změn dopravního značení je o možných komplikacích, které mohou v procesu nastat. Je také o možných odlišnostech, protože na každém úřadě se může pracovat jinak. Je o cykloobousměrkách, jejichž zřízení bývá složitější než výměna stávajících dopravních značek nebo jejich doplnění. Výměnou a doplněním jsem se zabýval v prvním článku. V obou ..více

Změna dopravního značení podrobně (1) :)

Ve dvou článcích, které vznikly jako součást mé bakalářské práce, budou popsány různé varianty procesů, ke kterým dochází před změnou dopravního značení. První část je o výměně stávajícího svislého dopravního značení nebo jeho doplnění, což je obvykle jednodušší než zřízení cykloobousměrek. O cykloobousměrkách bude druhý článek. V dalších obcích ČR došlo po komunálních volbách v říjnu 2014 k posunu myšlení. ..více

Poslední komentáře

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →
webdesign by 2046
↑ nahoru