Termín: legislativa

Proč zavést povinný boční odstup v Česku 38

V předchozím článku jsem ukázal důležitost bezpečného bočního odstupu při předjíždění a kampaně za bezpečnější předjíždění s dostatečným bočním odstupem. Poukázal jsem, že v řadě zemí platí pro předjíždění cyklisty minimální boční odstup 1,0 až 1,5 metru. Domnívám se, že je na čase zavést jej i v Česku. Stávající úprava nevyhovuje Zákon č. 361/2000 Sb. ..více

Zvětšete boční odstup 70

Těsné předjíždění je v silnějším provozu tak běžné, že jej zkušený cyklista ani neregistruje. Současně je to ale jeden z důvodů, proč se „zkušených“ cyklistů v provozu pohybuje tak málo. Předjetí osobním autem totiž podle průzkumů veřejného mínění považuje za nebezpečný manévr polovina Pražanů starších 15 let, předjetí náklaďákem dvě třetiny. Že je větší boční ..více

Práva a povinnosti chodců a cyklistů na přechodech a přejezdech 22

Nedávno se rozhořelo další kolo debaty o právech a povinnostech chodců na přechodech a cyklistů na přejezdech. Tento článek se nebude věnovat tomu, zda má cyklista právo přejíždět komunikaci po přechodu pro chodce, jako o tom pojednával web Brno na kole. Shrnuje ale, co mají chodci na přechodech a cyklisté na přejezdech společné a v čem ..více

Lucembursko vylepšilo pravidla silničního provozu 4

Lucembursko nedávno upravilo pravidla silničního provozu s ohledem na chodce a cyklisty. V roce 2017 si místní ministerstvo dopravy objednalo rešerši silniční legislativy v šesti evropských zemích. Studie měla za úkol najít nejlepší praxi v oblasti organizace dopravy a infrastruktury. Jedním z výsledků byla ucelená úprava pravidel silničního provozu s cílem zlepšit pravidla pro chodce ..více

Technické podmínky 179 – nová pravidla pro cykloopatření 1

Od počátku června platí aktualizace Technických podmínek Ministerstva dopravy TP 179 – navrhování komunikací pro cyklisty (ke stažení zde). Nová cyklistická „tépečka“ reagují na vývoj v legislativě (o řadě novinek jsme psali vloni) a čekalo se na ně dost dlouho. TP obsahují řadu novinek. Jejich úplný souhrn by byl na několikahodinovou přednášku. V tomto článku ..více

Čertovo klouzadlo a zákonná norma 16

Neradujte se. Nejedná se o pokračování knižní série Harryho Pottera, tentokrát z prvního ročníku Právnické fakulty čar a kouzel. Čertovo klouzadlo je doslovný překlad mexického výrazu pro koloběžku patín de diablo a odráží nejen ďábelskou rychlost, mrštnost a flexibilitu tohoto neortodoxního dopravního prostředku, ale také fakt, že co se právního zakotvení týče, čert aby se v tom ..více

Změny v pravidlech provozu pro rok 2016 27

Na přelomu let 2015 a 2016 došlo k většímu počtu změn v legislativě týkající se cyklodopravy. Od 1. 1. 2016 platí dílčí změny zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000. S nimi souvisí náhrada vyhlášky specifikující dopravní značení, vyhláška 30/2001 Sb. byla nahrazena vyhláškou 294/2015 Sb. Současně probíhá projednávání dalších změn v zákoně 361/2000, které ..více

Legislativa: diskutovaný cyklobalíček :)

V létě proběhla médii zpráva o připravované novelizaci zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a s tím souvisejícím zřízením tzv. cyklistických ulic. Respektive „zón pro cyklisty“, pokud bychom se drželi terminologie obsažené přímo v návrhu. Zpráva o zónách pro cyklisty vzbudila jistý rozruch, možná i občas nepochopení. Připravovaná novelizace ale není pouze o tomto tématu. Ve ..více

Od připomínkování zákona k národní cyklokoalici? 8

Počátkem listopadu podaly Asociace cykloměst a čtveřice neziskovek každá své připomínky k připravované novele zákona o provozu na pozemních komunikacích (1, 2). Co se vlastně dělo? A co z toho vyplývá? A proč se k připomínkám za nezisk přihlásily jen čtyři organizace, když potenciálních zájemců mohly být desítky? Co se děje se zákonem Od roku ..více

Budou v novostavbách kolárny? 19

Pražské stavební předpisy (současné Technické požadavky na výstavbu) jsou dokumentem ovlivňujícím značně podobu pražských novostaveb. Nyní probíhá jejich, téměř revoluční, aktualizace, a do 18.2. je může kdokoliv připomínkovat. Iniciativa Auto*Mat bude návrh připomínkovat, a kromě jiného navrhuje zajistit, aby kromě parkování pro auta vznikala v novostavbách také kvalitní stání pro kola. Návrh nových stavebních předpisů ..více

Poslední komentáře

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →
webdesign by 2046
↑ nahoru