Termín: Nizozemsko

Nizozemsko v Česku (7), závěr 4

Sérii článků o Nizozemsku uzavírám optimistickým závěrem. Potenciál nárůstu cyklistické dopravy v Česku je velký. Rekreační jízda na kole je u nás velmi oblíbená. Stejně jako v Nizozemsku, i v Česku bude cyklodoprava dosahovat různého podílu v různých městech a regionech. Náklady na cyklistickou infrastrukturu jsou nejméně o řád nižší než náklady na kapacitní komunikace nebo stavby pro ..více

Nizozemsko v Česku (6), co s tím 6

Předposlední díl bude o tom, co pro mne Nizozemsko znamená, co ke zlepšení můžete udělat vy, co města, co Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), co Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), co Ministerstvo dopravy a další aktéři. Nizozemsko mi víc než jakákoliv jiná země ukazuje, proč má moje práce smysl a proč jí dělám. Pro radost z pohybu ..více

Nizozemsko v Česku (5), ďábel ukrytý v detailu 30

V tomto díle vysvětlím konkrétní detaily, které zajišťují komfort jízdy. Posvítím si přitom v Praze a v Pardubicích na kusy české cykloinfrastruktury, kde se o nizozemský styl projektant alespoň pokoušel, ale pořád tomu něco chybí. Na stezce do pardubického Svítkova ukážu, jak se řeší přednost. Na podjezdu v Praze na Ladronce vysvětlím s jakým účelem se ..více

Nizozemsko v Česku (4), do nitra obcí a měst :)

Byť můžu mít výhrady k provedení, i v Česku existují nadějné příklady stezek podél silnic I. a II. třídy. Například ve Východních Čechách téměř bez přerušení 3,4 km dlouhá stezka  z Rychnova nad Kněžnou do Solnice. Nebo 4,6 km dlouhá stezka z Vysokého Mýta do Chocně. Jedna taková stezka ještě však netvoří kvalitní síť. I nejlepší stezka ..více

Nizozemsko v Česku (3), podél silnice 13

Jako výletník to asi znáte, najdete si cestu, která vede po méně frekventovaných silnicích. Na výletě nevadí, že je cesta o něco delší, ale pro dopravní cesty je to problém. Absence stezek podél frekventovaných silnic odrazuje většinu lidí od dojíždění mezi městy a vesnicemi. Vysvětlím to na dvou smyšlených případech. A poté se budu zabývat ..více

Nizozemsko v Česku (2), využití potenciálu obchvatů 35

I mimo Nizozemsko existují města, která jsou hustě pokryta sítí cyklistické infrastruktury. Nizozemsko je však unikátní v možnosti po stezce či zklidněné komunikaci dojet bez přerušení do jakékoliv vesnice. Proto se v následujících článcích zaměřím hodně venkov. I Prahy se tento „venkov“ týká. Stačí jet z Hájů do Uhříněvsi. 100% oddělení druhů dopravy Na bezmotorovou dopravu ..více

Nizozemsko (1); nejvypiplanější země pro jízdu na kole 1

Každý den 26 % z vykonaných cest v celém Nizozemsku je uraženo na kole.[1]  Je to možné díky husté síti tras, která je tvořena nejen cyklostezkami, ale především ulicemi a silnicemi s malým provozem aut. Nizozemci vymysleli, vytvořili a stále vylepšují vůbec nejdokonalejší podmínky pro pohyb na kole na světě. V sérii článků vysvětlím triky, které při ..více

Poslední komentáře

↑ nahoru