Komentář ke „kauze“ cykloobousměrky Radomská 7

Server Blesk.cz pochybovačně informoval ve svém článku o „pětimetrovém cyklopruhu“, který je součástí cykloobousměrky v Radomské ulici na páteřní cyklotrase A28 v pražských Bohnicích: „Kdo tohle vymyslel? Bohnické sídliště „zdobí“ pět metrů dlouhý cyklopruh už pár let. Až teď se mu dostalo pozornosti na sociálních sítích. V místních vyvolává posměch a ptají se, kdo a proč ho ..více

Cyklotrasy, kterým je lepší se vyhnout 12

12. 10. - Analýzy

K čemu jsou ve městě žluté cedulky vytvářející značené cyklotrasy? Odpověď je prostá: jde o orientaci. Značení má za úkol naznačit, že směrem, kterým ukazuje žlutá šipka, dojedete na kole přiměřeně bezpečně a legálně k místu, které je na té šipce napsané. Nechtějme od nich víc – ale ani méně. Značené cyklotrasy Praze mohou vzniknout ..více

Čtyřka, sedmička (a další městské části) instalují cyklistické stojany :)

09. 10. - Zprávy

Městská část Praha 7 za uplynulý rok instalovala přes sto nových cyklostojanů. Jak informuje Praha 7 na svých internetových stránkách, doposud byly stojany pouze na třech místech městské části, od letoška se ale jejich počet rozšířil do 23 lokací. Není to ale jediná městská část: podobně se činila třeba Praha 4 minulou zimu. Tam vzniklo 19 ..více

Přednosti na cyklostezkách 13

03. 10. - Analýzy

Karel Novotný jede z centra domů do Modřan po páteřní cyklotrase A2. Projel tudy již mnohokrát a nic nenasvědčuje tomu, že by dnešek měl být něčím zvláštní. Trasu zná dobře a kromě pár bruslařů a několika psů nečeká, že by ho mohlo něco zpomalit. Jezdí tudy rád, jede v klidu podél vody, nestará se o auta nahoře na Modřanské, má to až ..více

Auto*Mat řeší centrum 3/3 – střed města cyklistický a placatý 25

Formou tří článků postupně vyšel v uplynulých dnech text Vratislava Fillera, který představuje koncept Auto*Matu, jak narovnat podmínky pro jízdu na kole v centrální Praze. Jedná se o koncept reagující na aktuální kauzu pěších zón na Praze 1, o které Prahou na kole informovalo ve zprávě zde. Ačkoliv je Vratislav Filler členem naší redakce, tento článek napsal pro ..více

Auto*Mat řeší centrum 2/3 – co by šlo provést rychle :)

Formou tří článků postupně vychází v těchto dnech text Vratislava Fillera, který představuje koncept Auto*Matu, jak narovnat podmínky pro jízdu na kole v centrální Praze. Jedná se o koncept reagující na aktuální kauzu pěších zón na Praze 1, o které Prahou na kole informovalo ve zprávě zde. Ačkoliv je Vratislav Filler členem naší redakce, tento článek napsal pro ..více

Auto*Mat řeší centrum 1/3 – dnešní stav a kroky Prahy 1 6

Formou tří článků postupně vyjde v následujících dnech text Vratislava Fillera, který představuje koncept Auto*Matu, jak narovnat podmínky pro jízdu na kole v centrální Praze. Jedná se o koncept reagující na aktuální kauzu pěších zón na Praze 1, o které Prahou na kole informovalo ve zprávě zde. Ačkoliv je Vratislav Filler členem naší redakce, tento článek napsal pro ..více

Technické podmínky 179 – nová pravidla pro cykloopatření 1

26. 09. - Analýzy

Od počátku června platí aktualizace Technických podmínek Ministerstva dopravy TP 179 – navrhování komunikací pro cyklisty (ke stažení zde). Nová cyklistická „tépečka“ reagují na vývoj v legislativě (o řadě novinek jsme psali vloni) a čekalo se na ně dost dlouho. TP obsahují řadu novinek. Jejich úplný souhrn by byl na několikahodinovou přednášku. V tomto článku ..více

ofo vyšle v říjnu 300 kol na Prahu 7 1

24. 09. - Zprávy

ofo, jedna z prudce expandujících asijských bikesharingových služeb, vstupuje do Prahy. V pátek 22. září 2017 ji představil jeden ze zakladatelů v rámci Dne bez aut. ofo začne působit v Praze 7, kde bude pilotně v průběhu října nasazeno 300 kol. Služba má dle vyjádření společnosti podporu Městské části Praha 7 a zájem údajně projevilo i několik dalších ..více

Praha 3 odmítla magistrátem navržené cykloobousměrky 49

19. 09. - Zprávy

Zástupkyně starostky Prahy 3 Lucie Vítkovská (ODS) upozornila na svém facebookovém profilu na rozhodnutí Rady Prahy 3 neprodloužit cykloobousměrku v Lupáčově ulici, tak jak navrhoval pražský magistrát. Zjistili jsme podrobnosti celého případu. Návrh magistrátu Odbor Rozvoje a financování dopravy Magistrátu hl. m. Prahy (RFD) zaslal Praze 3, podobně jako i jiným městským částem, návrh na ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

↑ nahoru