I vy můžete být poslem světla! 16

24. 09. - Návody

Ne, titulek článku není reklamou podezřelé náboženské sekty. Jedná se jen o upozornění na krátící se dny a z toho vyplývající potřebu rozsvítit své kolo. V den podzimní rovnodennosti, tedy 23. září, vychází slunce v Praze v 6:50 a zapadá v 18:58. A každý další den je o čtyři minuty kratší. Takže je načase prověřit ..více

Praha spustila první veřejný sčítací totem 25

19. 09. - Zprávy

Praha v pondělí 17. září slavnostně spustila první veřejný sčítací totem. Totem je umístěn na nejvytíženější pražské cyklotrase – páteřní trase A2 v Podolí. Totem sčítá chodce a cyklisty, chodce pomocí termočidla. Senzor je asi 30 m směrem do centra, aby stačil zareagovat na jízdu cyklisty z centra. Na totemu se zobrazují jak denní statistiky ..více

Hájek – Netluky: Byla potřebná stezka předražená? 8

18. 09. - Zprávy

V poli mezi Hájkem a Netluky v městské části Praha 22 vzniklo 400 metrů bezmotorové cesty. Z hlediska cyklistické dopravy se jedná o užitečný úsek, zároveň ale výstavbu doprovází nařčení z nehospodárného nakládání s obecními prostředky. Stezka napojuje Hájek na další bezmotorové cesty směrem na Dubeč, a fakticky tak i na centrum Prahy. Část záměru vede ..více

Klíčov: ochranné cyklopruhy k předělání 12

17. 09. - Zprávy

V ulici Ke Klíčovu na hlavní cyklotrase A267 byly mezi ulicemi Vysočanská a Nad Klíčovem vyznačeny ve stoupání ochranné cyklopruhy a piktokoridory. Jedná se o realizaci vzniklou ve spolupráci městských částí Praha 9, 18 a 19. Ochranné cyklopruhy ale nebyly dle sdělení projektanta realizovány v souladu s projektovou dokumentací a dle zodpovědných osob bude jejich ..více

Revoluční – post scriptum 23

Moje červnová kritika řešení cyklodopravy v Revoluční vyvolala obsáhlou reakci pracovníků IPR (Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy), kteří projekt hájili. Mimoto se mi z IPRu ozvali, zda bychom se v dané věci ještě nesešli. Ke schůzce došlo počátkem září a tento text je jistou formou sebekritiky, kterou zde v důsledku té schůzky předkládám. Pozice IPR ..více

Chaos poprvé: Lehká elektrická vozidla 19

11. 09. - Analýzy

Segwaye, elektrokoloběžky, hoverboardy, elektrokola, motokola, mopedy, koloběžky, bikesharing, jízdní kola a další vozidla spojená s kauzou omezení vjezdu do centrálních pěších zón – co mají společného kromě toho, že urychlují pohyb a způsobují vypjaté diskuze? Pokud se jen trochu začtete do odborných stanovisek, vyjádření na sociálních sítích a novinových zpráv, pak to bude mít jediný ..více

Otázky představitelům politických stran – 2018 22

06. 09. - Redakční blog

Stejně jako před čtyřmi lety, i letos jsme před volbami zaslali zástupcům politických stran a koalic sadu otázek na konkrétní způsob, jakým chtějí podporovat v Praze rozvoj cyklistické dopravy. Otázky zveřejňujeme v předstihu, také jako inspiraci pro ty z vás, kdo se chtějí zeptat na podporu cyklodopravy konkrétních kandidátů. Jmenovitě jsme oslovili celkem 17 zástupců těchto ..více

Do města pohodlně a stylově na retro kolech inspirovaných Holandskem :)

Městská cyklistika má nespočet výhod nejen pro cyklisty samotné, ale i pro obyvatele a vedení měst. Volnější komunikace se méně opotřebovávají a do ovzduší proudí menší množství zplodin. Lidé jezdící na kole jsou zdravější, útlejší, fit a díky endorfinům i usměvavější. Pokud to myslíte s jízdou na kole po městě vážně, máme pro vás skvělý tip ..více

Rozhovor s Františkem Brašnou ze SONS o bezbariérových úpravách a cyklistické dopravě 77

30. 08. - Inspirace

Ing. František Brašna je vedoucím Metodického centra odstraňování bariér Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR, z. s. (SONS ČR, z. s.). Metodické centrum odstraňování bariér má na starosti legislativu, její připomínkování, vyhlášky, normy a přenos daných informací mezi uživatele a zpracovatele. Povídali jsme si o stanoviscích SONS dotýkajících se cyklistů, o tom, jak lze kvalitní ..více

„Extrémní“ cargobiking 16

27. 08. - Inspirace

Říká se, že jízdní kolo je – na rozdíl od auta – obtížně použitelné, dojde-li na objemnější nákupy, nebo třeba přepravu dětí na kroužky. Samozřejmě, kolo nemusí být pro dané aktivity nejvhodnějším dopravním prostředkem. Stejně jako jím nemusí být vlastní auto, dáváte-li přednost denním nákupům čerstvého zboží před týdenním naplněním spíže, chodí-li vaše děti na ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

↑ nahoru