Předvánoční dodělávky 14

Těsně před koncem roku 2017 se v Praze objevilo několik nových cykloopatření či proznačených cyklotras. Informace o nich máme poněkud útržkovité – ani členství vašeho autora v cyklokomisi nezaručuje, že máme na lusknutí prstu přístup ke všem projektům. Proto uvítáme upřesnění (a případně i fotky) od vás, čtenářů. Cyklostezky Vznikla první etapa cyklostezky na trase ..více

10 cyklistických proměn Prahy na Google StreetView 10

05. 01. - Inspirace

Google na jaře a v létě roku 2017 opět projel se svým mapovacím vozem velkou část Prahy. K původním snímkům z roku 2014 tak přibyly aktuální obrázky pražských ulic. A na nich také cyklistická opatření, která byla v uplynulých letec realizována. Jak Prahu proměnila nová cyklistická infrastruktura? Podívejte se na výběr nejzajímavějších míst: 1. Bubenská ..více

Rekonstrukce Zenklovy začala 2

03. 01. - Zprávy

Od 3. ledna 2018 vypuká dlouho očekávaná rekonstrukce Zenklovy ulice v Praze 8. Opravován bude úsek mezi Elsnicovým náměstím a Bulovkou. V průběhu celého roku bude probíhat jak kompletní rekonstrukce tramvajové trati, tak všech vozovek a chodníků. Na tuto akci budou navázány některé další projekty, jako je například dlouho připravovaná revitalizace Elsnicova náměstí. Z hlediska ..více

Prahou na kole přeje příjemné svátky bez kolon 9

22. 12. - Redakční blog

Prahou na kole děkuje svým čtenářům za přízeň v končícím roce a přejeme příjemné prožití vánočních svátků. V Praze a především kolem obchodních center se v předvánočním čase tvořily kolony, městská hromadná doprava byla přeplněná, sčítače na cyklostezkách ale naopak předpovídají volnou cestu bez kolon. Doporučujeme tak pro poslední nákupy zkusit zajet na kole.

Ochranné cyklopruhy ve Veletržní 9

Veletržní ulice na Praze 7 je jednou z mála lokalit, kde byla v souvislosti ze zprovozněním tunelu Blanka korigována kapacita komunikace ubráním jednoho pruhu. Po otevření tunelu Blanka se v ulici ubral pruh ve stoupání a místo něho přibylo parkování spolu s cyklopruhem ve stoupání a piktokoridorem v klesání. O tehdejších změnách jsme psali zde. ..více

Kauza pěších zón jde do finále 28

15. 12. - Zprávy

Omezení vjezdu cyklistů do centrálních pěších zón, o kterém jsme vás prvně informovali na jaře, postupně získává jasné obrysy. Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 5. prosince souhlasila s návrhem odboru dopravy, jak režim v pěších zónách zpřísnit. Cyklisté by měli mít omezen vjezd od 10. do 17. hodiny do míst jako ..více

Soutěž na lávku přes Štvanici zná svého vítěze 7

11. 12. - Zprávy

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) vyhlásil vítěze architektonické soutěže na stavbu pěší a cyklistické lávky mezi Karlínem a Holešovicemi vedoucí přes ostrov Štvanice. V mezinárodní soutěži zvítězili architekti Marek Blank a Petr Tej. Na třetím místě se umístil návrh Lukáše Landy a Pavla Raka. Druhé místo nebylo uděleno. Jaká lávka Vltavu překlene, se ukáže po ..více

Druhý cyklistický mapathon se blíží :)

08. 12. - Redakční blog

Již uběhlo více než půl roku od doby, kdy jsme na tomto webu zvali na první cyklistický mapathon, který jsme ve spolupráci se spolkem Auto*Mat pořádali. První cyklistický mapathon byl z velké části teoretický, vysvětlovali jsme fungování OpenStreetMap.org a představovali naši filozofii mapování cyklistických opatření. Druhé pokračování, které se odehraje v úterý 19. prosince, slibuje ..více

Cyklodoprava v Praze bez Trojské lávky 26

04. 12. - Zprávy

V sobotu 2. prosince 2017 odpoledne se zřítila lávka pro pěší, spojující Císařský ostrov a Troju. Při nehodě byli čtyři lidé zraněni, z toho dva těžce. Lávka, zavěšená na nosných lanech umístěných v konstrukci, byla ve špatném technickém stavu. Údajně do ní zatékalo a nosná lana byla napadena korozí. Dle posudku z roku 2011 byla lávka neopravitelná ..více

Odvrácená strana svodidel 14

Svodidla jsou bezpečnostní prvek zajišťující, aby auta, nad nimiž řidič ztratí kontrolu, zůstala ve vozovce, nepadala z mostů, případně nenarážela do billboardů. Potud dobré. Každé svodidlo má ale i svou druhou stranu, odvrácenou od vozovky. Je-li podél silnice křoví, tak na zadní straně svodidel příliš nezáleží. Často ale bývají za svodidly úzké chodníky či cyklostezky. ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

  • Jiří Kadlec: Zápisky z únorové cyklokomise

    Zaujaly mě 2 trasy: A14 a A16. A14 podél Plzeňské: velmi potřebná trasa, ale kudy přesně v údolí povede?…

  • Nightrider: Zákon zachování setrvačnosti

    Hezký článek, taky nemám zbytečné brždění rád. Nejvíc nadávám na obzvláště vtipné semafory, které jednomu směru hodí červenou jenom proto,…

  • újezďák: Zápisky z únorové cyklokomise

    Vlákno díky tak vida, to jsem s s těmi 30,000 celkem nebyl mimo :) Vsadím se ale ,…

  • vlákno: Zápisky z únorové cyklokomise

    Zóny na P1 mají cca 9 tisíc míst, pak jsou něco parkoviště na povrchu mimo ZPS, něco ve dvorech a…

  • újezďák: Zápisky z únorové cyklokomise

    Díky za info, tomu bývalému celkovému počtu věřím úplně bez problémů :) přece jenom i Praha 1 má…

↑ nahoru