Ochranné cyklopruhy ve Veletržní 9

Veletržní ulice na Praze 7 je jednou z mála lokalit, kde byla v souvislosti ze zprovozněním tunelu Blanka korigována kapacita komunikace ubráním jednoho pruhu. Po otevření tunelu Blanka se v ulici ubral pruh ve stoupání a místo něho přibylo parkování spolu s cyklopruhem ve stoupání a piktokoridorem v klesání. O tehdejších změnách jsme psali zde. ..více

Kauza pěších zón jde do finále 28

15. 12. - Zprávy

Omezení vjezdu cyklistů do centrálních pěších zón, o kterém jsme vás prvně informovali na jaře, postupně získává jasné obrysy. Rada městské části Praha 1 na svém zasedání v úterý 5. prosince souhlasila s návrhem odboru dopravy, jak režim v pěších zónách zpřísnit. Cyklisté by měli mít omezen vjezd od 10. do 17. hodiny do míst jako ..více

Soutěž na lávku přes Štvanici zná svého vítěze 7

11. 12. - Zprávy

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) vyhlásil vítěze architektonické soutěže na stavbu pěší a cyklistické lávky mezi Karlínem a Holešovicemi vedoucí přes ostrov Štvanice. V mezinárodní soutěži zvítězili architekti Marek Blank a Petr Tej. Na třetím místě se umístil návrh Lukáše Landy a Pavla Raka. Druhé místo nebylo uděleno. Jaká lávka Vltavu překlene, se ukáže po ..více

Druhý cyklistický mapathon se blíží :)

08. 12. - Redakční blog

Již uběhlo více než půl roku od doby, kdy jsme na tomto webu zvali na první cyklistický mapathon, který jsme ve spolupráci se spolkem Auto*Mat pořádali. První cyklistický mapathon byl z velké části teoretický, vysvětlovali jsme fungování OpenStreetMap.org a představovali naši filozofii mapování cyklistických opatření. Druhé pokračování, které se odehraje v úterý 19. prosince, slibuje ..více

Cyklodoprava v Praze bez Trojské lávky 26

04. 12. - Zprávy

V sobotu 2. prosince 2017 odpoledne se zřítila lávka pro pěší, spojující Císařský ostrov a Troju. Při nehodě byli čtyři lidé zraněni, z toho dva těžce. Lávka, zavěšená na nosných lanech umístěných v konstrukci, byla ve špatném technickém stavu. Údajně do ní zatékalo a nosná lana byla napadena korozí. Dle posudku z roku 2011 byla lávka neopravitelná ..více

Odvrácená strana svodidel 14

Svodidla jsou bezpečnostní prvek zajišťující, aby auta, nad nimiž řidič ztratí kontrolu, zůstala ve vozovce, nepadala z mostů, případně nenarážela do billboardů. Potud dobré. Každé svodidlo má ale i svou druhou stranu, odvrácenou od vozovky. Je-li podél silnice křoví, tak na zadní straně svodidel příliš nezáleží. Často ale bývají za svodidly úzké chodníky či cyklostezky. ..více

Letní podněty Cyklisté sobě s reakcí 2

27. 11. - Kampaně

Od srpna do září jsem poslal na magistrát a městské části další várku podnětů Cyklisté sobě. Opět jsem se držel zpět a posílal jen vybrané podněty, tentokrát především požadavky ze soutěže Do práce na kole a dále podněty z městských částí Praha 8-11. V tomto článku se budu věnovat podnětům, na které mi přišly v ..více

Čistou stopou Prahou: magistrátní (nejen) cykloweb :)

24. 11. - Inspirace

Možná si pamatujete městskou stránku Praha cyklistická, na kterých kolem roku 2010 vycházely pravidelně články o nové cyklistické infrastruktuře. Ty sloužily tak jako oficiální zdroj informací o zlepšujících se podmínkách pro cyklisty. V následujících letech temna tento informační kanál společně s tím, jak ubývaly nové realizace, vyschl. Restart Prahy cyklistické  v roce 2014 nedotáhl stránku ..více

Auto*Mat řeší centrum: koncepce pohledem Tomáše Padělka 4

21. 11. - Analýzy

Na začátku října vyšel formou tří na sebe navazujících článků [1, 2, 3] text Vratislava Fillera, který představoval koncept Auto*Matu, zaobírající se narovnáním podmínek pro jízdu na kole v centrální Praze. Auto*Mat v něm reagoval na aktuální kauzu pěších zón na Praze 1, o níž jsme informovali ve zprávě zde. Redakce Prahou na kole oslovila (na Auto*Matu nezávislé) odborníky zabývající se cyklistickou ..více

Auto*Mat řeší centrum: koncepce pohledem Josefa Laži 25

20. 11. - Analýzy

Na začátku října vyšel formou tří na sebe navazujících článků [1, 2, 3] text Vratislava Fillera, který představoval koncept Auto*Matu, zaobírající se narovnáním podmínek pro jízdu na kole v centrální Praze. Auto*Mat v něm reagoval na aktuální kauzu pěších zón na Praze 1, o níž jsme informovali ve zprávě zde. Redakce Prahou na kole oslovila (na Auto*Matu nezávislé) odborníky zabývající se cyklistickou ..více

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Poslední komentáře

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →
webdesign by 2046
↑ nahoru