V Broumarské ulici srazil autobus cyklistku a smrtelně ji zranil

Ke smrtelné nehodě cyklistky došlo v sobotu 28. září odpoledne v Broumarské ulici na křižovatce se Sklenskou nebo těsně za ní (přibližně zde). Padesátiletá cyklistka jela po Broumarské směrem ke Kyjím. Zjišťujeme podrobnosti o průběhu nehody. Podle nepotvrzeného svědectví z protisměru cyklistka údajně zavrávorala a spadla z kola přímo před autobus, který jel za ní.

Autobus MHD nebyl vypravený na linku a nevezl cestující. Za křižovatkou začíná ochranný cyklopruh, současně je vlevo rozsáhlý stín, který dovoluje cyklisty objet s dobrým bočním odstupem.

Ulice Broumarská zde byla rekonstruována v roce 2006 v profilu, který nevytvořil podmínky pro plnohodnotná cykloopatření – například ve formě obrubou oddělených jednosměrných cyklopásů. Ochranné cyklopruhy byly do profilu doplněny v roce 2018 (více o nich zde).

Fotografie z řešení nehody přinesl Pražský deník.

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. https://goo.gl/maps/smmgNq9sCintPg3y8

    jestli je mapa aktuální a takhle špatně je to (a přitom zbytečně) namalované… pak by tam „spadl“ pod kola kde kdo.. :-( „zavinění“ nehody s jistotou padne na účastníky.. ale skutečná příčina je imho jinde..

  2. V loňském článku k těm cykloopatřením je několik fotek, kde je vozovka mnohem širší než v tomto místě (a celkově od Sklenské pod Vajgarskou) kde podle toho co vidím na mapě je to celé dost natěsno a navíc okolí je zarostlé, z kopce, zatáčka… Natěsno pro osobák, no a když to na tom místě rozjede autobusák mimo službu…? Proč se na takové místo cpe cyklopruh? Kolik lidí na daném místě používá ten neudržovaný chodník? Proč není cyklotrasa vedena na něm místo toho aby sloužil akorát pro plevel a stání pouličního osvětlení? Minimálně v této oblasti bych řekl, že žádné cykloopatření by bylo stejně „bezpečné“ než takovéto. Někdo zase šetřil nebo tuneloval? Nemohu si pomoct, ale tohle mě docela nasírá, nejen proto, že jsem paní vzdáleně znal…

  3. jenda: Jestli víte víc, co se tam dělo, tak bych prosil o informace.

    Co já tomu rozumím, tak k nehodě došlo na přímém a přehledném úseku, v křižovatce, nebo těsně za ní.

    Ano, v místě začíná cyklopruh a jde to tam z tlustých do tenkých. Ale ty pruhy dál budou mít podobné parametry, jestli má vozovka 8 metrů (kontroloval jsem to povrchně v geoportálu), tak bude podél cyklopruhu 2,5 metru v celé délce, takže to, že je to v tom místě užší, je spíš optický klam daný tím, že je tam ten široký stín. A troufnu si říct, že je lepší, když je ten pruh takhle, protože jinak by se zužoval v zatáčce za tím, a to by bylo daleko nebezpečnější.

    Pokud je mi známo, tak projektant chtěl, aby byla cykloopatření i v horním úseku Broumarské a přes signalizaci, k čemuž ale tehdy nesvolila policie.

    Pokud jde o legalizaci chodníku, tak ta je částečně provedená, legální chodník je ten východní podél Broumarské a pak navazuje Ocelkova. Což nestačí, ale když se po tom chodníku projedete, tak pochopíte, že je dost na nic, je široký cca 2 metry a jsou na něm lampy.

    Rozhodně si nemyslím, že by přítomnost cykloopatření k nehodě přispěla. Co mám zkušenost, tak s cyklopruhem auta i autobusy předjíždějí ohleduplněji.

    A proč tam není kvalitní chráněná infrastruktura okolo, je proto, že křižovatka je stará a když se v roce 2006 Broumarská rekonstruovala, tak se cyklo neřešilo a ten metr pro rozšíření chodníku na použitelnou cyklostezku se z ní neubral. Cyklopruhy v roce 2018 se pak dělaly nestavebně, prostě proto, že se tehdy dělala obnova povrchu a ne stavební rozšíření silnice.

    K otázce ochranných cyklopruhů jako takových jsem včera pro PNK napsal obsáhlejší úvahu, ze které sem nebudu kopírovat, Jirka ji snad brzy vydá. Velmi stručně ale prohlásím, že ochranné cyklopruhy zlepšují komfort jízdy na kole a považuji je za vhodné a správné řešení do doby, než bude zřízena souběžná cyklostezka. A i potom má zpravidla smysl cyklopruhy ponechat pro zdatné cyklisty, protože cyklostezka není tak rychlá jako silnioce.

  4. podle mého cykloopatření za nehodu určitě nemůže, maximálně jen nepřímo, že primárně odláká cyklistu od použití chodníku. Ale to šrafování vlevo, se bohužel podle map časem nezměnilo a je zbytečně široké, nereaguje na existenci cyklopruhu, i taky kvůli vybíhajíci hraně chodníku. Ta šrafování V13 se dnes nezřídka doplňují retardéry a řidič se tomu podvědomě vyhýbá – i když by tam při objíždění překážky vjet mohl.

    Vzhledem k tomu, že to tam ještě v roce 2003 vypadalo takhle krásně a prostorně https://mapy.cz/s/kekogenajo , „kdyby“ se už při realizaci těch staveb na budoucnost aspoň nějak myslelo… ale je to jen kdyby..

  5. Reagujete na fotky z loňského článku se místa nehody netýkají.

    Zjevně máte problém s pochopením, že cyklisté mají právo jezdit prakticky na všech pozemních komunikacích. A proto by design prakticky všech pozemních komunikací měl být uzpůsoben cyklistům. Mentální nastavení „pro motoristy by to bylo méně pohodlné, takže cyklistům nasrat“ je z minulého tisíciletí.

    Broumarskou od Kyjí jezdím relativně často z tréninků na silničním kole. Je tam mírné klesání, takže i když jsem posekanej, tak jedu zhruba čtyřicet. Na „nepoužívaném chodníku“ bych musel od křižovatky s Českobrodskou po křižovatku s Lednickou, na úseku 650 metrů dlouhém, 4x zastavit a dávat přednost. V horším případě bych musel 4x sesedat.

    Zkuste někdy jet autem tak, že každých 130 metrů zastavíte a pak se zase rozjedete. V horším případě z něj vystupte a oběhněte ho.

  6. Broumarskou jezdím často, i když úsekem nehody méně, jen když jedu ze švihu na severozápadě od Prahy většinou jezdím k rybníku spodem od Hostavic.

    Souhlasím s Hraboshem v tom, že normální silnice by měly být v celé šíři ve stejné kvalitě pro všechny účastníky . Pro cyklisty tomu většinou tak není.

    “ Vyhrazená část“ tedy zejména blízko krajnice pro cyklisty bývá v Praze ( v ČR) zdrojem neustálého nebezpečí .

    Nevím přesně jak ta nešťastná paní zemřela, ale dovoluji si hádat, že povrch vozovky na tom mohl mít významný podíl.

    Je to z kopce a tak podélná škvíra, záplata, kanál, výtluk nebo vyjeté koleje či nečistoty to všechno cyklistu může nečekaně srazit pod kola souběžně jedoucích účastníků provozu.

    Jen doufám, že je to zase na stejně dlouhou dobu jako od předešlé smrtelné nehody ( pan Bouchal tuším 2006-2007 ? ) poslední oběť cyklistiky v Praze.
    Ty případy v předešlých statistikách případy byly buď za hranicí Prahy nebo se jednalo o “ cyklisty“ kteří vůbec nejeli na kole ( typicky ten pán co s kolem usnul na tramvajové trati ) .

    Tak si držme palce, ať je ta nešťastná zemřelá cyklistka zase na dlouhá léta poslední obětí .

  7. Chápu, dříve Automat deklaroval, že na nové cykloinfrastruktuře se bezpečně mají cítit i ti nejslabší cyklisti (děti a starší lidé), dnes je novým etalonem posekanej Hrabosh a jeho „čtyřicet“ :))

  8. Luděk: Motáte hrušky a lopaty.

    Josuk: Včera jsme tu událost a místo detailně probírali s projektantem a ten stín měl být při malování pruhů o deset až dvacet čísel posunutý, což se možná nestalo. Čímž se předběžně omlouvám Jendovi a beru zpět svou pochybnost o tom, že to tam může být užší. Jestli je tam míň než 2,50, tak je tam ten cyklopruh udělaný špatně a v rozporu s projektem.

    Kdyby měl někdo v nejbližších dnech čas tam chvíli blbnout s pásmem, tak by to asi znalosti okolností velmi prospělo…

  9. Ještě jsem si porovnal streetview na Googlu a mapy.cz a podle vzdálenosti fragmentu vybroušené zařazovací šipky to vypadá, že se s tím stínem opravdu nic nedělalo. Dám to vědět dál.

  10. podle indicií .. kdy není poškozená přední ale jen boční část autobusu a cyklistka patrně se ocitla až pod autobusem.. bych odhadoval na klasické nedodržení bočního odstupu.. nikoli že padala před autobus sama.. její manžel prý jel před ní a asi už byl v „bezpečí“ pruhu..
    Tady přece nejde o žádné právo cyklisty někde jezdit. V podobných místech je otázka času, kdy se prostě okolnosti sejdou a potrestají všechny účastníky jedním vrzem.. :-(

  11. Josuk: to, že byla poškozena jen boční část autobusu, jsem nezaregistroval. Z fotek v PD to nevidno, jsou nějaké jiné?

  12. podle svědka měl autobus údajně rozbité jen nějaké sklo na pravé straně a paní měla rozbitou helmu, to je všechno, co vím

  13. Josuk v sobotu bylo v Praze teplo což ?

    Byl jsem tou dobou v Rakousku na kole, tak nevím, , ale napadlo mě, když autobusy jezdí “ mimo službu“, že si autobusáci často otvírají dveře, aby jim to větralo a nemuseli se “ drbat s okýnky“
    Tak jestli nakonec tu chuděru nesundal dveřma…:(

  14. Říkal nějaký úzký okynko..ale nechci ho dal těžit řekl mi to že jezdím na kole a patřím tak trochu do oboru. Uvidíme jak to dopadne. Bohužel to odhaduji že alkohol ani nějaká chorobná příčina úmrtí se nezjistí a tak ten řidič dostane podmínku za nedbalost..a zákaz řízení..

  15. Jen vyjadreni k Broumarske. Za mne je super, ze tam ty pruhy jsou, protoze jsou fakt prijemne. Pouzivam je tak, ze misto abych jel z Pocernic ulici Za Rokytkou, tak pokracuji Hodejovskou na Broumarskou a na cykloprejezdu odbocuji doleva „mezi rybniky“ a dal na Talinskou. Ulice Za Rokytkou je tragicka – sterkovka s dirami.

    U motoristu fakt nechapu to predjizdeni na tesno. Kdyby tam jel traktor, tak ho ten autobusak taky nebude predjizdet, pojede za nim a pocka na vhodne misto k predjizdeni (treba za 2 km). Ale cyklistu, toho muze objet kdykoliv a natesno. Kdyz tam bude mit cyklista na ulici kanal nebo treba jen nejaky neporadek (klacek, spadlou pet flasku atd.) a udela mysku, tak proste skonci pod autobusem…

  16. VF: Jenda v této diskuzi ještě nekomentoval, třetí příspěvek je „jouda“.

  17. Nedostal se už někdo k oficiálnímu závěru policejního šetření? Ke mě ještě nedorazilo…:o/

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru