Čistou stopou představuje návod na předjíždění kolon

Řady stojících nebo pomalu jedoucích aut můžete na kole předjet. Někteří řidiči motorových vozidel to ovšem nevidí rádi, a proto ne vždy prostor pro předjetí cyklistům uvolní. Jak tedy kolony předjíždět bezpečně?

Celý článek zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. > Stopčáry jsou umístěné před křižovatkou v čele jízdního pruhu a cyklisté mají povinnost se do nich zařadit.

    To není pravda, povinnost se do nich zařadit máte jenom pokud je na křižovatce předsunuté stání _a_ cyklopruh. Kdyby to bylo povinné vždy, bylo by to smutné, protože by to znamenalo povinnost stát mimo detekční smyčku.

  2. Přijde mi, že si pisatel věci prostě cucá z prstu:

    „Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká, že cyklista může předjet vozidla stojící nebo pomalu jedoucí stejným směrem, a to z pravé strany po okraji vozovky nebo po krajnici, pokud je na vozovce dostatek místa. Předjíždět je možné i z levé strany, a to v případě, že je mezi souběžnými pruhy více místa než vpravo.“

    Kde zákon říká, že zleva můžu, jen, je-li mezi souběžnými pruhy více místa, než vpravo? Nikde. Zákon říká, že jako cylista můžu za nějakých okolností vpravo. Zbytek se řídí tím, co platí pro všechny ostatní.

    Podle mě je úplně OK předjet kolonu (třeba na nábřeží, nebo na mostě) po kolejích, protože to prostě objíždím stojící auta. Proč nemůžou všichni? Protože nemají, kam se s plechovkou vepředu zařadit, aby nepřekáželi.

    Předjíždět mezi pruhy stojících aut mi přijde sporné. Logické, nikde to není explicitně zakázáno, ale myslím, že pisatel zákona rozhodně neměl na mysli, že v jednom pruhu má jet víc vozidel vedle sebe.

    O tom, že by se zleva smělo jen, když tam je víc místa než vpravo, v zákoně není NIC.

  3. Mě tam v části “ kdy se do předjíždění raději nepouštět“ opravdu chybí podjíždění velkého vozidla nebo soupravy v místě blízkému křižovatce, v takovém vnitřním Londýnu je to vůbec nejčastější příčina smrti cyklistů, dokonce můžu dodat cyklistek protože několik let tam takhle umíraly jen ženy :(.. ( dle vyšetřování a výzkumu i díky tomu, že podjíždí opatrně, tedy velmi pomalu a i díky tomu, že jsou menší než muži je úměrně menší šance je vůbec vidět v zrcátku ).

    K stop čárám a cyklochlívečkům dodám, že kolikrát už tam není ani kam vjet, protože tam stojí dva- tři skůtry

    K předjíždění kolony zprava můžu jen dodat, že je to čím dál tím obtížnější, protože přibývající motockyklisté kolony jezdí zleva a “ hrnou“ je doprava….. Na pravidelné trase jsem začal počítat letos motorky, dřív jsem potkal doslova jedna dvě za cestu, dneska klidně 70-80 motorek z toho tak 3/4 skůtříky kteří většinou jezdí jako ma.oři….

    Jinak k stopčáře, pokud je semafor vypnut, tak žádná “ povinnost není“ a v tom čase se klidně může stavět “ na detekční smyčce“ , což mě přivádí k otázce, jak to mám vlastně poznat, kde je nějaká smyčka ? :) V životě jsem žádnou neviděl , přestože nalítám po Praze 3000-5000 km ročně a nevím podle čeho ji mám identifikovat ????

  4. újezďák: když se podíváš pozorně na silnici zde: https://goo.gl/maps/ixZRTJtua8P2
    uvidíš tam takové šikmo vedené řezy v asfaltu, a to by měly být detekční smyčky. Většinou jsou takhle šikmo…

  5. Neo , aha tak to jsou takové ty kosočtverce ? Popravdě české silnice jsou tak plné prasklin, puklin a čar, že mě to prostě nenapadlo, že tohle je ono… dík. No mě to stejně k ničemu asi není , málokdy jsem na pražské řízené křižovatce úplně sám :)
    O víkendech se Praze na kole vyhýbám jako čert kříži a v noci prakticky nikdy nejezdím, jezdím v podstatě v dopravních špičkách +- v 6,30-8,30 ráno a 16,30-18,30 …..

  6. újezďák: nejsou to ani tak kosočtverce, i když, teď když nad tím přemýšlím, máš asi pravdu, jsou to takové protáhlé kosočtverce, původně jsem chtěl napsat, že jsou to obdélníky šikmo pootočené.
    V minulosti mne dost trápily tyhle: https://goo.gl/maps/tGMugscSkTB2
    – tam i když jsem si na ně lehal s kolem na bok, tak mne křižovatka prostě nezaregistrovala, takže jsem musel, když dlouho nepřijelo žádné auto, potupně na přechod. Nevím jaký je současný stav, ale pak to snad opravili… teď už tudy nejezdím.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • újezďák: Moje láska: Kickstand Comics

    Martin Š : Potvrzuji totéž celoročně za San Diego, LA a Fresno , zimní Vegas, nebo podzimní-zimní-jarní…

  • Martin Š.: Moje láska: Kickstand Comics

    Ty gify jsou neskutečně výstižný... ale moc nesouhlasím že městská cyklistika je v USA stejně rozvinutá jak ta naše –…

  • újezďák: Moje láska: Kickstand Comics

    Mus, známý obrázek, výsledek nedávného krachu jednoho z mnoha čínských městských sharovacích systémů.... Tam je spíš otázkou kolik ve skutečnosti…

webdesign by 2046
↑ nahoru