Cykloobousměrky v Dejvicích

V ulicích Dejvic mezi Hradčanskou a Vítězným náměstím se objevilo několik nových cykloobousměrek. Konkrétně se jedná o zprůjezdnění části ulice Dejvická a Národní obrany.

Podnět na zřízení cykloobousměrek vzešel z aktivity skupiny Cyklistů sobě na Praze 6. Cyklisté sobě vznesli podnět na zřízení cykloobousměrek v rámci zavádění zóny placeného stání. To se jevilo jako ideální příležitost, neb se zaváděním zón beztak probíhá velká výměna dopravního značení a s tím spojená projektová příprava. Zobousměrnění tak šlo potenciálně „lehko připojit“ k širšímu záměru.

Původním cílem bylo navržení legálního průjezdu bočními ulicemi od Hradčanské až po Vítězné náměstí (tedy mimo rušný koridor ČS. armády). Nejvýchodnější konec Dejvické je v současnosti bohužel příliš úzký a zobousměrnění zde není aktuálně realizovatelné. Z tohoto důvodu byla navržena alternativa v podobě zprůjezdnění Jaselské, Národní obrany a Dejvické. Ale ani Jaselská ta nakonec neprošla a byla realizována pouze Dejvická a Národní obrany. Původního záměru tak zatím nebylo dosaženo, zároveň ale i tak realizované cykloobousměrky značně usnadní pohyb po Dejvicích a jedná se o jednoznačný krok správným směrem.

Velkým minusem je podle nás tendence realizovat podobné cykloobousměrky vyhrazeným cyklopruhem. Obdobný záměr hrozí i Karlínu a psali jsme o něm podrobně zde. Domnívám se, že to je v podobných ulicích nefunkční a potencionálně více nebezpečné řešení, než by byla realizace bez vyhrazeného cyklopruhu.

Forma tak není ideální, i když záměr nám přijde dobrý. Na Praze 6 probíhají v poslední době mnohé pozitivní změny a připravujeme o nich delší článek, kterého se dočkáte v nejbližších týdnech.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Tak je to pokrok – ale dokud nebude i zbytek, tak je to vlastně nepoužitelné, protože to nemá legální začátek. Jinými slovy vede to někam, leč odnikud.

    Přitom ty dvě ulice jsou klíčovější než Dejvická, protože ta se dá potom objíždět Kafkovou apod. Bez nich zůstává ten velký špunt v celé oblasti dál.

  2. Tak ona kdyby byla vůle, tak se ta Dejvická klidně udělá celá. Jenže se tam musí parkovat šikmo. Ve východní je dost široký(zvlášť poté, co tu zmizely stánky) chodník na straně nádraží, ale bohužel je blbý sjezd, tam, kde se Dejvická láme.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru