Doporučení z Evropy: Cyklopruhy jsou součástí segregace a nezhoršují bezpečnost

Zprávy z některých našich měst naznačují, že s integrací cyklistů to příliš růžové není. Cyklopruhy jsou prý nebezpečné a neposkytují dostatečnou ochranu, cyklisté by tak měli používat hlavně síť cyklostezek. Jak to vidí v zahraničí a co ukázaly studie zaměřené na bezpečnost?

Evropská rada pro bezpečnost silničního provozu (ETSC) ve své studii doporučuje, aby se v místech s velkým objemem motorizované dopravy a současně s povolenou rychlostí jízdy vyšší než 30 km/h důsledně oddělovali cyklisté od motorové dopravy. Tímto oddělováním jsou ale míněny také cyklopruhy.

Německý spolkový ústav pro silniční hospodářství a dopravu (BASt) prováděl videopozorování na čtyřiceti vybraných úsecích (s víceúčelovým pruhem i bez něj, dvoupruhy i čtyřpruhy). Výsledky jsou povzbudivé, zejména, že nehodovost na úsecích s ochrannými pruhy je nižší než bez nich.

Celý článek s odkazy na další studie zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru