Cyklopruhy u křižovatky V Olšinách – Ruská byly napřímeny

V původním řešení cyklopruhy (vedené zde vlevo od pruhů pro odbočení vpravo) nebyly řešené optimálně, kličkovaly přes pruh pro auta a nenabízely tak dostatečnou ochranu cyklistů. Nové řešení je přímější, a pravý odbočovací pruh teď cyklopruhy jednoznačně kříží. Do řazení byly nově zakomponovány také autobusové zastávky. Fotografie zaslal Tomáš Mach.

Směr do centra

Směr z centra.


Aktualizace drobných nepřesností 1. 10. 2019

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Rozhodně jsme se s J. Motýlem shodli, že tento stav je lepší než předchozí. Jak jsem psal a bylo vidět i v dalších fotkách, tak jsou nově cyklopruhy zvýrazněné červenou barvou přes křižovatky. K článku, VF u mě uvádí chybně jméno :)

  2. Jezdím tudy téměř denně a to nové značení je uděláno výrazně bytelněji na rozdíl od původních čar. Trvalo to asi týden, než tam ty nové čáry postupně namalovali. Ty původní už místy nebyly skoro vidět, tak jsem to pochopil, že ty staré byly dočasné na vyzkoušení a teď se to udělalo definitivně.
    V.

  3. VencaM: Ano taktéž předpokládám, že původní značení bylo zkušební, jak se vyhodnotí realizace cyklovýhybek v provozu. Proto taky jak píšete časem v často (převážně) pojížděných místech IAD částečně mizelo, indicií pro mě je i to, že se mění to vodorovné značení po 3 letech. Nové vodorovné značení je nově se zdrsněným zvýrazněním pruhů a tak se jedná o finální řešení. I zřízení trvalých zastávek MHD pro BUS 175 čekalo na realizaci této změny značení. Jinak tu změnu vodorovného značení dělali takřka 14 dní, proto jsem čekal s odesláním redakci až na finální stav.

  4. ->TomášM
    Jste si jistý tou zastávkou pro bus 175? Domnívám se, že je to bude nadále jen záložní zastávka pro náhradní busy za tramvaje. Zastavení busu 175 v blízkosti zastávky tram Průběžná by sice bylo super, ale mělo se to řešit dřív v rámci rekonstrukce zastávky (škoda, byl by to krásný přestupní uzel, kdyby busy jezdily po tramvajových kolejích).
    V.

  5. VencaM: Zastávky pro linku 175 mám potvrzené z ROPIDu. Mimochodem zastávky NAD jsou osazené pouze označníkem a v době výluky se osadí dopravní značkou IJ 4c. Přestupní vazba hrana/hrana na Průběžné by asi neprošla, neměřil jsem to, ale odhaduji, že by nevyhovovala osová vzdálenost kolejí, aby se zde dva autobusy mohly minout. Ono i díky stísněnosti (na obou koncích rozsáhlé křižovatky) by byl problematický vjezd a výjezd ze společné zastávky a to hlavně do centra, kde by nešlo vytvořit odbočení do ulice Pod Rapidem.

  6. -> TomášM
    Dík za informaci. Jsem zvědavý, jak to dopadne, tj. jak si tam budou vadit stanicující busy a projíždějící auta v době špičky. Pro moje občasné cesty busem to bude jedině přínos.
    Ten můj povzdech na stavění busů v tramvajové zastávce se týkal té dřívější rekonstrukce. Problémového výjezdu ze zastávky směrem do centra jsem si vědom, ale z centra je to v pohodě. Dnes už je to bezpředmětné, zastávka stojí a asfalt leží.
    V.

  7. No, pokud tam bude stavět autobus, tak to bude docela masakr a nejen ve špičce. Ve směru z Ruské je tam dost velký provoz po celý den a jen ten přechod pro chodce tam působí dost vypjaté situace. Dalším problémem je „cpani“ řidičů ihned do pravé strany silnice, někteří inteligenti podjíždějí auta stojící před přechodem apod. Vypadá to hezky, ale ještě by to chtělo domyslet, např. vodicí čáry pro průjezd křižovatkou.

  8. Ad zastávka bus – podél zastávky je pruh šířky 3,25 m.
    Zastávka bude v trvalém stavu obsluhována linkou 175 (nejkratší interval 12 minut), je přibližně v místech zastávky pro náhradní autobusovou dopravu za tramvaj (ta ve výrazně kratším intervalu), charakterem samozřejmě na znamení (tedy zastavují jen spoje s poptávkou).

  9. @prt: jen dotaz – ta šířka 3,25 je čistě jízdní pruh pro auta nebo jizdní pruh pro auta s pruhem pro cyklisty ?

  10. K zastávce BUS směr do centra to bude v pohodě, jak bylo napsáno přede mnou pruh šířky 3,25 m (to samé z centra, u které se obáváte) a autobus po odstanicování rovnou pokračuje do pravého odbočujícího pruhu (podobně jako třeba na zastávce U Pamatníku do centra). Směr z centra k tomu podjíždění, k tomu sváděly ty široké jízdní pruhy co byly před cyklovýhybkou (psal jsem to i v emailu do redakce), oni tedy sváděly i k nedodržování 50 km rychlosti a k pravému háku v prostoru cyklovýhybky. A podjíždění přes dopravní stín lze řešit balisetou a kdo ví zda se tam s ní nepočítá.

  11. Dneska jsem tam jel a k podjíždění a ignorování naznačené cesty dochází stejně pruhy nepruhy :-(

  12. @ PepeS 11:14: 3,25 je jízdní pruh pro auta, cyklopruh je napravo od něj a přerušen vloženou zastávkou – na fotkách to je dobře vidět.

    @ TomášM: balisety do stínů jsou nekompatibilní s provozem autobusů, zastávky jsou namalované na 12 m busy (trvale linka 175), ale prostorově umožňují kloubové 19 m busy (náhradka za tram) s jízdou přes a zastavením na stínu.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru