Evropa diskutuje o zavedení anti-dumpingových cel na čínská elektrokola

Evropská komise se začala zabývat opodstatněností případného zavedení anti-dumpingových cel na dovoz elektrokol z Číny na evropský jednotný trh. Po zavedení nových anti-dumpingových cel volá svaz evropských výrobců jízdních kol (European Bicycle Manufacturers’ Association – EBMA), proti se naopak staví evropští importéři elektrokol (Collective of European Importers).

Evropská komise bude opodstatněnost zavedení anti-dumpingových cel zkoumat na základě nové metodologie, kterou velkou většinou schválil Evropský parlament na svém zasedání 17. listopadu. Nová evropská metodika ruší dřívější rozdělení zemí na tržní a netržní ekonomiky, které bylo například ze strany Číny dlouhodobě kritizováno a napadáno.

Pro zavedení dodatečných anti-dumpingových cel musí nyní Evropská komise nově prokázat, zda dochází „významnému narušení trhu“ mezi prodejní a výrobní cenou daného produktu. K tomuto porovnání může využít srovnání s cenou zboží v jiných zemích s podobně rozvinutým trhem, nebo porovnání s relevantními nezkreslenými cenami, za které je dané zboží mezinárodně obchodováno. Pokud na základě daného srovnání Evropská komise prokáže, že dochází k narušení trhu, může zavést dodatečná anti-dumpingová cla.

Podobná opatření jsou již po mnoho let uplatňována na běžná jízdní kola, kde je stanovena anti-dumpingová přirážka na 48,5 %. Současné nastavení anti-dumpingových cel na běžná jízdní kola shodou okolností vyprší v červnu 2018 a i tato cla tak nyní prochází na žádost EBMA svou revizí. Zajímavou skutečností je výjimka, o kterou mohou podle současných pravidel žádat evropští výrobci kol při dovozu čínských dílů pro výrobu svých jízdních kol. Anti-dumpingová cla se neuplatňují, pokud je výsledné kolo tvořeno čínskými komponenty maximálně z 59 %. U elektrokol by ale podobně nastavená výjimka importérům příliš nepomohla, neboť vzhledem k přítomnosti pohonné jednotky by bylo jen obtížně splnitelné, aby podíl dílů z Číny byl na výsledném elektrokole maximálních 59 %.

Míček je tak nyní na straně Evropské komise. Výsledek procesu posouzení oprávněnosti případného zavedení nových cel na eletrokola i běžná jízdní kola bude pravděpodobně znám v průběhu roku 2018.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Ale EBMA nic není, nikdo neví koho tento spolek representuje. Zjištění, která jsou pro účastníky řízení publikovaná jsou buď tajná nebo zcela neprůkazná.. Celá tato ubohost povede ke zdražení elektrokol a ke zmenšení nabídky na trhu.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Honza: Velké změny na Vltavské

    Za sebe jednoznačně chválím. Jsem Leteňák, občas jedu do Holešovic nebo Libně. Dříve jedině po cyklostezce na chodníku, na křižovatce…

  • Pavel Mašek: Revoluční – post scriptum

    Jak jsem psal před chvílí v komentáři ke článku předcházející tomuto - volby jasně dali najevo, že místní nejsou spokojeni…

  • Pavel Mašek: Revoluční: skandál Prahy 1 a IPRu

    Hodně tu zmiňujete volby - jak se ukázalo ve volbách na Praze 1, opravdu se tu hodně otočí, alespoň personálně.…

webdesign by 2046
↑ nahoru