Freebike obsáhle hodnotí první sezónu v Praze.

Během první sezóny nasbíral Homeport v hlavním městě nasbírala téměř 21 tisíc uživatelů. „Osobně jsem očekával, že to bude spíše horší. Teď to hodnotím tak, že je to spíše lepší nežli horší,“ říká v rozhovoru pro Lupa.cz šéf služby Ludvík Jaroš. V rozhovoru se dále věnuje memorandu s magistrátem, a z jeho pohledu slabé podpoře cyklodopravy v Praze.

Celý rozhovor zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Zajímavý rozhovor, který se nevyhýbá ani kontroverzím tématům. Ale stěžování si na „mentalitu, „dejte nám vše zadarmo a ještě nám plaťte““ od někoho, kdo pro své podnikání rozsáhle bez placení využívá veřejný prostor, mi přijde arogantní.

  2. jkjk: Tak on přístup v jiných městech je spíš ten, že si bikesharingovou firmu vysoutěží, aby jim bikesharing zřídila, tudíž ho chtějí a vytvoří pro něj odpovídající podmínky včetně například zajištění míst pro parkování kol. To je od pražského přístupu „zavíráme nad tím oči, dokud to nepřekáží“ velmi odlišné.

  3. Ještě k tomu dodám, že ano, na Pražáka takové vyjádření může působit arogantně. Ale v kontextu jiných měst, kam Homeport své bikesharingy dodává, se jisté hořkosti nad přístupem „domovského“ města rozhodně nepodivuji.

  4. zajímavá ta poznámka o Finsku :)

    Osobně si myslím, že mít několik kol na hlavu je v Česku taky úplně normální stejně jako ve Finsku, ale problém je spíš v tom, že lidem se nechce jezdit, každý pátek vidám z kola stovky aut doslova ověšených koly na nosičích, ale v Praze je na silnicích nepotkávám ani náhodou.

    Momentálně mám “ tragickou osobní zkušenost“ v tom, že po mnoha a mnoha letech bez auta, už 4 dny jezdím po Praze autem sem a tam.
    S drsně natrženým svalem( stalo se mi to v MHD:( ) a po 2 týdnech ležení doma nemám jinou možnost uživit rodin a tak každý den jedu těch 20 kiláků tam a zpět… MHD bych to s berlemi dával tak o hodinu déle a taxík mi s tím , že pro mě musí přijet a pak prázdný odjet, nevychází tak „ekologický“ jako vlastní auto….

    Je doslova děsivé, že z zatímních 7 jízd domov- práce-domov jsem jen dvě měl o něco rychlejší než na kole , 4 o dost pomalejší a jednou jsem jel cca 1,5x déle než to odšlapu na kole.

    Už jako cyklista jsem tvrdil, že Praze chybí okruh, alespoň takový, jako mají finská města :) , ale jako momentálně “ nucený motorista“ si myslím, že Praha absencí okruhu doslova trpí.

    Mimochodem za těch 7 cest jsem potkal 3 cyklisty vážení, od úterý do dnešního rána a to jezdím převážně po „svých cyklotrasách“ tedy po silnicích nižší třídy…přes Chodov, Jižňák, Uhříněves… spojce se vyhýbám jako moru, podle zpravodajství to tam stojí furt…

  5. VF: Pokud si město bikesharing přeje a bere ho jako doplněk (nedostatečné) MHD pro místní obyvatele, pak je logické, že ho podporuje.

    Pokud jsem ale běžný komerční subjekt s vlastním podnikatelským plánem, který je založený na využívání městského prostoru (a často na turistech), měl bych mít co nejlepší vztahy s radnicí. V tomhle bohužel Lime zkazil pověst sdílených dopravních prostředků na dlouhou dobu dopředu.

    Těžko Prahu srovnávat s menšími městy ve Finsku, Francii či Polsku, na místě je spíš srovnání s Londýnem či Paříží (v obou funguje přes 10 kolo/koloběžkových systémů). V Londýně je poplatek radnici za sdílené kolo běžný, v Paříži bude od nového roku (20 euro za kolo, 50 za el. koloběžku).

  6. jkjk: V rozhovoru máte, že tyto města do cykloinfrastruktury investují mnohem více než Praha. Pak dává smysl, aby se na tom velcí provozovatelé kol podíleli.

    Dál je u nás cena za parkovací místo tak nízká, že kdyby se to přepočetlo na prostor zabraný kolem, nemělo by smysl o tom ani uvažovat.

    Z Paříže bych si příklad rozhodně nebral, cena za koloběžku musí být naopak nižší, neboť zabírá míň místa, dá se snadněji přemístit, má níž těžiště, takže když spadne, bolí to míň.

  7. Dokonce v Praze má carsharing parkování zdarma, je to tak?

  8. jkjk: V Paříži i Londýně se začínalo systémy nepřímo dotovanými městem (free reklamní prostor). Až tu bude soupeřit deset systémů, které budou finančně v plusu, ať městu klidně něco platí. Já chápu bikesharing jako věc, kterou by mělo město podporovat zhruba stejně jako MHD.

  9. újezďák – tvrdá realita, já vždy říkám, že cyklistů dojíždějících ze satelitů do Prahy mnoho není a navíc teď v listopadu je prostě „po sezoně“. Nějaká 2% jsou utopií na podzim/v zimě. Taky jsem se teď z části přesunul od vlaku/spolujízda autem. Kola na střeše – jasně, to je stejné jako jezdit do fitka autem běhat na pásu – pro někoho nesmysl, pro jiné naprosto normální „trénink“ … Venku je totiž „hnusně a nebezpečno“ :-(
    K MHD a IAD bych jen dodal, že by nebylo od věci prostě zavést poplatek za vjezd do Prahy, ale fakt už někde v Újezdě/Jirnech atd! To, že dotujeme MHD možná až moc je otázkou, dráhy dotujeme, … Mi připadá, že cena IAD dopravy je prostě nastavena mimo realitu, dokud nezačneme z aut „násobně vybírat“, tak v nich budou jezdit lidi stále.

  10. Mýto na hranicích Prahy by zabilo několik much jednou ranou:
    – Přiměl by Stč kraj k výstavbě a provozování P+R za jejich peníze.
    – Nebude potřeba rozšiřovat modré zóny.
    – Z pozice Prahy jedna z mála možností k omezení satelitního bydlení.
    – Pražské voliče to nemusí příliš bolet.
    – Uvolnilo by silniční a parkovací kapacity pro Pražany.
    – Do Prahy přijíždí 300 000 aut denně.

  11. Tak a teď sestavte koalici která je tohle schopná prosadit. A hlavně voliče, kteří zvolí takto progresivní politiky. To už je trochu utopie. Stačí se podívat na diskuzi kolem Smetanova nábřeží. :-/

    No a pak by to ještě vyžadovala obří zesílení MHD, které je v bude přes zimu naopak mírně regulováno kvůli nedostatku řidičů.

  12. Smetanovo nábřeží se bezprostředně týká pár voličů.
    Vtip celopražského mýta je v tom, že by pomohl celé Praze naráz, všem oblastem, a všem obyvatelům, motoristům by přibylo 300 000 parkovacích míst, nemotoristům by se zlepšilo prostředí a všem by ubylo zácp.
    Samozřejmě se to nedá podat v jednom dvou slovech na billboardu, ale do dvou vět se to už vejde: „Pražane, za 3 mil. Kč vybudujeme čtyři parkovací místa v parkovacím domě P+R pro středočechy, nebo místo pro tři žáky v nové škole, nebo nakoupíme jeden autobus MHD.“
    Co si voliči vyberou? :-)
    Z výnosů mýta jde nabírat další řidiče MHD.
    Pražští politici jdou v dopravě na ruku středočechům, a já opravdu nechápu proč. Až se najde chytrý politický marketér, tak tohle téma vytěží.

  13. @Zbyněk – já s Vámi na sto procent souhlasím. Ale i to Smetanovo nábřeží, které se týká pár voličů, vyvolalo obrovské ohlasy.

    Kdo chce ten luxus se do města vozit autem, ať si prostě připlatí (i maličká částka by spoustu lidí odradila). Nicméně, asi by byl se vznesl protest ohledně toho, že tu ti lidé pracují a spolupodílejí se na pražském HDP.

    Nu, na začátek bych prosazoval tu verzi, aby byla veřejná doprava ze středočeského kraje do Prahy konkurenceschopná vůči autům. Protože teď prostě autobusy stojí úplně ve stejných kolonách jako IAD, mají zpoždění, nedá se na ně spolehnout.

  14. Martin: A navíc mě příměstský autobus stojí při cestě na metro výrazně víc, než auto (bez ohledu na to, jak málo a jak dlouho jezdí a jaký kus na něj musím dojít). Auto navíc stojí v garáži vzdušnou čarou ani ne 10 metrů od gauče, na kterém teď ležím (a celou cestu v suchu…). Těch pár metrů, co pak musím na metro dojít, je pořád míň, než z gauče na nejbližší zastávku busu :o( Že jezdím každý den do práce 18 km na kole je moje blbost. Manželku k tomu nepřinutím…

  15. Martin: Těžko říct, kde se bere motoristický příklon u některých politických stran. Mě příde, že jedou taktikou nejlepší obrana je útok, přičemž se příliš nerozlišují další okolnosti. Prostě se jede jen v možnostech Ano/Ne, nastavování parametrů se neřeší.

    Počet voličů řidičů u SN bude řádově vyšší, než voličů bydlicích na SN. A teď si vemte, jaký je poměr voličů obyvatel někde na sídlišti u metra mimo modré zóny, kteří chtějí parkovat. Samozřejmě zadarmo.

    Není vůbec žádný problém, pokud zde pracuje někdo mimopražský, ať si dojíždí třeba z Třince, problém nastává, pokud 300 000 lidí bere Prahu denně útokem autem. HDP se tvořit i v jiných místech, než v Praze. A mě vůbec nebude vadit, pokud se nějaké firmy budou ohlížet i po jiných městech.

    BUS pruhy moc nejdou ani v Praze samotné, natož venku. Jak by jste to chtěl změnit?

    David: Důsledek dřívějšího dopravního vymezování se StčK vůči Praze. Tohle by hraniční mýto skvěle kompenzovalo. .-)

  16. Dnes jsem viděl naživo to žlutavé kolo s baterkou a úplně odvařen jsem z toho nebyl – já bych snad radši viděl, aby se na těch „kolech“ nešlapalo vůbec a mělo to i střechu a 10kg baterek navíc, stejně je pohon „za svý“ u 25+kg monstra tak nějak „do počtu“. A cena? Bohužel reálná, MHD se dotuje a k autům jsem své napsal – směšně levný komfort.
    Bus pruh nejlíp třeba z Mukařova až k Europarku :-)
    Podílení se na Pražském HDP je krásné, ale ruku na srdce, z výzkumů vyplývá, že minimálně v některých profesích je pracovní týden zbytečně 5denní, nechat nás všechny den/dva v týdnu doma, omezit služebáky a cesty „o ničem“, tak je provoz třeba 2/3 současného stavu! Ale tak všichni automaticky zalezou do kanclu, zapnou telefon a 3hod „jako makaj“ na internetu nebo pařením her a sjížděním youtube (čest výjimkám).

  17. @Zbyněk – s tím motoristickým příklonem některých stran jako ODS nebo ANO je to podle mě v tom, že jsou prostě v opozici a tak vždy budou říkat všechno proti tomu, kam směřuje dnešní pražská koalice (podpora MHD a pěší chůze). Dnes se ODS jeví jako největší „autíčkáři“ přitom právě jejich primátor budoval megalomanské cykloprojekty a také chtěl zakázat auta na Smetanovo nábřeží.
    Ohledně pruhů pro bus, to je právě ten problém, na okreskách vedoucích do Prahy typu Vídeňská to úplně realizovat nejde. Ale ve městě další pruhy přibudou, ještě tento rok.

    @Jan Herda – Tak Freebike především v Praze lidem dal možnost jezdit do kopců, předtím téměř všechna sdílená kola stála někde u Vltavy. Tu baterku nemusíte používat a já naopak na tom kole jezdím většinou na vlastní pohon. A cena u Freebike se mi zdá více než přiznivá, dokonce až příliš nízká (na to, že jedno to kolo stojí cca 75000,-). Ohledně toho dojíždění do Prahy souhlasím, někdy by se to dalo minimalizovat úplně, tak třeba na to firmy postupně přijdou

  18. Jan Herda,
    Újezd nad lesy není jen tak nějaký satelit :) :) Známá cyklo-entita hrabosh ho kdysi v pokusu umlčet diskusi, která mu cyklo-nevyhovovala , pejorativně nazýval dálným východem a mě urjugem s tím, že do “ opravdové cyklodopravy“ nemají lidé “ co mají možnosti část trasy “ si jezdit po polních cestách“ opravdovým pražským cyklistům z centra co mluvit :D

    Osobně teď v přímém přenosu , jako mrzák za volantem vidím, že Praze opravdu zoufale chybí okruh, který by tranzitní dopravu shodil stranou širšího centra a nevodil by jí po jeho okraji a netáhl kolony aut centrem městských částí ne vnitřní části okruhu.
    Okruh(y) jaké má naprostá většina vzorových cykloměst ( nebo půlokruhy, aby zase někdo vítězoslavně nevytáhl města přisazená k moři :) . Pak bude lze na na části silnic „I.třídy“ udělat i rychlé pruhy pro MHD.

    Ohledně mýtného nejsem proti, jen si myslím, že by od něj neměl být nikdo osvobozován, tím myslím jiné pohony.
    Eletro/vodíkové/stlačeně vzduchové atd auto zabere stejně místa jako obyčejné auto a zkušenost z Norska říká, že tyhle výhody a osvobození od různých dalších státních a místních daní ( silniční, parkovací, dálniční, případné poplatky za mýto, přejezd mostu, průjezd tunelem) se lehce zavádějí ale velmi těžko ruší.
    Pokud chce stát čistou dopravu, tak ať ji dotuje při nákupu, nebo jí nedaní „palivo“ všechny ostatní výhody jsou v současnosti v konkrétních českých platových podmínkách jen dotací nejvyšších vrstev obyvatelstva…

    Jinak v pátek jsem cestou z práce viděl dokonce 4 cyklisty :)

  19. No, ono to má taky druhou stránku. Do té Prahy lidi jezdí proto, aby tu pracovali. Někteří tu sice bydlet nechtějí, jiní by ale rádi. Moc rádi. Jen ne a ne přijít na to, jak si s platem třeba učitele nebo zdravotní sestry (a ono ani v případě toho lékaře to není tak easy) na bydlení v Praze vydělat.

    Je to prostá matematika. Rodina by v ideálním případě měla mít 2-3 děti. Aby bydleli jako lidi, tak bude tak 80 m2 byt minimum. Když to vztáhneme k průměrnému platu v Praze (a všichni víme jak je průměr na pikaču, a že podstatně lepší je brát medián), průměrné ceně bytu v Praze, a když to okořeníme tím, že jeden z páru bude pár let bez většího příjmu, protože se musí starat o děti …

    Takže je dobré si položit otázku, jak se bez těchto lidí obejdeme. Já mám pocit, že dost blbě.

  20. Jenom poznámku. Zaznamenal jsem tady víru v sílu mýta. Podle mě to není tak. Mýto je jen další zvýšení daní – někdo jezdit bude pořád a někdo (my) to zaplatí. Vyšší obrat státu, přerozdělování peněz státem (obcemi atp.) je něco úplně jiného než cílené platby na konkrétní projekty či služby (viz kam jsou dnes peníze z mýta – slibovalo se taky že půjdou na výstavbu silnic). Čili jako bychom chtěli fungující kapitalismus na socialistickém základu.

    Podle mě ani neadresná a globální politická „řešení“ nebo vyšší daně či další zákony problém dopravy neřeší. Politici nevyřeší vůbec nic. Tu myšlenku bych opustil hned na začátku, i když se nás o tom snaží přesvědčit. Jediná reálná cesta je rozumná infarstruktura (bydlení, práce, volný čas), a pak věda, výzkum nových forem dopravy a pohonů. Kolony jsou i v městech s okruhy (stačí se kouknout ve špičce na googlemapy s provozem – Praha je ještě zlatá ;-)). No a pak by to chtělo vzdát se té anonymní neodpovědnosti. Předjíždíš kolonu BUSpruhem? Zaplatíš pokutu. Vrátíš sdílené kolo mimo určený prostor? Zaplatíš. Problémy nejsou s pevně uvázanými Rekoly. Proč? V čem je problém pro ostatní provozovatele zařídit se podobně??

  21. Josuk, tak on i londýnský systém ( město na rozdíl od Prahy se skutečnými okruhy kde není doprava přes území státu navedena dálnicí na širší centrum město) má nějaké mouchy, o kterých se moc nemluví.
    Přinesl snížení dopravy asi o 1/4 a zrychlení MHD a zásobování asi o 1/3.

    Ze systému je dost výjimek, všichni rezidenti platí jen 10 procent z poplatku, motorky a taxíky neplatí vůbec nic.
    Nikdo už dneska nevzpomene, že Londýn dnem zavedením mýta navýšil počet autobusů jednorázově o 300 kusů, tehdy asi 6-7 procent flotily.
    Navíc asi o 30 procent vzrostl počet taxíků vjíždějících do zóny, jinými slovy počet privátních aut šel o 25 procent dolů, počet taxíků šel o 30 procent nahoru…. navíc taxíky “ zastavující všude“ meřitelně zpomalily autobusovou dopravu, která po počátečním uvolnění a zrychlení znatelně zpomalila to ovšem opět lidi nahnalo do taxíků a uberů. Počet registrací bezpoplatkových“ minitaxíku“ za pět let stoupl v Londýně na dvojnásobek ( 90 000 vozidel registrováno v roce 2017).

    Jinými slovy mýtné na jedné straně omezilo vjezd privátně vlastněným autům, ale na straně druhé vytvořilo silný růst v segementu taxi dopravy, která v Londýnské zóně přímo konkuruje a omezuje MHD….

  22. Ono je to jednoduché … pokud chci omezovat IAD, jedno jak, musím dát alternativu. Což v případě velkoměsta bude primárně vždy VHD. Realita je ale taková, že na P+R jsou necelé 4000 míst, a ta co nejsou úplně blbě umístěná jsou plná už před osmou ráno. Železnice má buď podobu skanzenu (Kladno, Rakovník a podobně), nebo je využívána co to jde a když občas jedu ráno z Roztok, tak většinou pěkně na stojáka. MHD volné kapacity také nemá a když si to šinu tramvají ráno po Plzeňské, tak mám velmi smíšené pocity. Jsem rád že jedu a nestojím v té koloně už od Poštovky, někdy i dál, a současně mne jímá docela hrůza z pomyšlení, že by lidi z těch aut vystoupili a zkusili jet tou tramvají. Protože s výjimkou 15, která vyjíždí z Kotlářky, je to už teď ve špičce na stojáka.

    Lidi nejsou blbci a když budou mít k dispozici VHD na úrovni 21. století, tak hodně z nich s ní rádo pojede. Jenže místo toho mají co? Prázdninový provoz v lednu a únoru.

  23. Alternativu bych právě viděl v tom, nemuset se přepravovat vůbec :-) Abych stál skoro pokaždé v uličce vlaku linky S1 až do Úval, mě taky moc nebaví a na silnici I/12 mi poslední dobou připadá špička od půl šestý ráno až do půl osmé večer :-( Do toho narvané parkoviště P+R v Českém Brodě, těch lidí se hrne do Prahy nějak stále více :-(

  24. Martin: „i maličká částka by spoustu lidí odradila“ — Proti tomu je podle mě argument, že nebyl moc rozdíl v používání aut v době, kdy stál benzín 25 Kč/l, a kdy stál benzín skoro 40. To efektivně odpovídá mýtu pár desetikorun.

  25. Jan Herda: kdyby jen do, bohužel i z Prahy .. (je tu asi moc aut a špatně se tu spí.. ;-))

  26. Jan Herda, práce z domova je fajn, ale pro moc profesí to zatím nefunguje.
    Navíc s vlaky je to úplně stejný jako s auty, eSka v úseku Klánovice na Masaryčku dnes jezdí oficiálně mnohem déle než vlaky po povodních a k tomu nabírají navíc neofiko zpoždění kvůli “ vlakům vyšší kvality“ které vozí do Prahy lidi až z Moravy :(

  27. funguje stále 5denní prac týden právě i u mě, naštěstí jezdím ráno na 6tou nebo na 13tou na odpol, nicméně kolony z i do Prahy za posledních 10let narostly, stejně tak obsazenost vlaků, parkovišť P+R, … Jenže pokud je cena dopravy stále velmi nízká, tak se vyplatí radši projezdit 3-5tisíc měsíčně do Prahy a spát 40km daleko :-( Intenzita dopravy a obslužnost „vidlákovů“ spíš žene lidi do aut nebo aspoň do kombinace auto/vlak než na kola, neb spádově se valí do Prahy lidi z čím dál tím větší vzdálenosti. Bohužel ochota zaměstnavatelů nějak řešit dopravu je většinou slabá, lidí je plno a vždy se najde někdo, kdo to vezme.

  28. „Alternativu bych právě viděl v tom, nemuset se přepravovat vůbec :-)“ … já jsem pro a začal bych u sebe. Ale v práci pro to nějak nemají moc pochopení:-/.

    Jinak já jsem skromnější a beru, že jsou mraky profesí, kde h-off není řešení. Takže bych považoval za velký úspěch kdyby drtivá část dopravy za prací+školou v ČR probíhala v rámci okresu. Ale i to je pro nejbližší léta bohužel jen vlhký sen. Jako beru, že po 89 zde byly značné strukturální změny a že třeba Kladensko se jinak, než „návozem“ do Prahy řešit nedalo. Ale jsme o 30 let dál a je to čím dál tím horší. Prostě dokud stát nezačne dělat skutečně fungující regionální politiku, tak bude mizerně furt. Jak pro ty lidi (koho tak asi může bavit se harcovat třeba z Roudnice denně ráno do Prahy a navečer zase zpátky), tak pro Prahu. Když k tomu přidáme ty miliony turistů …

    „Jenže pokud je cena dopravy stále velmi nízká, tak se vyplatí radši projezdit 3-5tisíc měsíčně do Prahy a spát 40km daleko :-( “ … no, ono to není tak snadné. Jo, v Lidlu na plakátě je v Řepích větší numero než třeba v Blatné a ten argument by platil. Ale ten by se dal opravdu řešit zdražením dopravy. Problém nastává v situacích, kdy v daném regionu práci v řadě oborů jednoduše najít nelze. Buď vůbec, nebo je její nabídka velmi omezená.

  29. @jkjk
    – veřejný prostor pro podnikání bez jakéhokoliv odvodu peněz městu využívá bezpočet lidí/firem, začínaje žebrotou v mhd a na ulicích, přes sdílené služby kola/koloběžky/auta, až po restaurace/stánkaře…
    – Lime zkazil pověst jen a jen sobě, kdo je trochu přemýšlející a na radnici by být měli, nemůže házet do jednoho pytle všechny. Navíc Lime jako ostatní vzdělávají své zákazníky a dělají hodně. Nicméně hází se na firmu chování lidí, místo aby se vinili ti viníci. To je jako kdyby můj instruktor autoškoly byl viněn za to, že jedu na červenou. Totální pitomost.

    @újezďák
    – zrovna dneska jsem si psal s kamarádem, který je obrovský sportovec – cyklista, lyžař, běžec, chodí na triatlony, umisťuje se na předních příčkách na Jizerské 50 atd. A co mi řekl? Že ho to na kole ve městě nebaví. No koho to asi baví jet vedle náklaďáku po Smetaňáku, že? Mě také ne. Také mě to v centru (jako odpůrce tranzitní IAD v centru) baví více v autě v suchu teple chráněný klecí, než jako chodce nebo cyklistu, nedejbože zákazníka v tramvaji, kde když si dovolím vyhodit po—ného bezďáka z tramvaje, polovina mlčí a druhá polovina nadává – nadává ale přes pět roušek a kapesníků, protože ten smrad nemohli vydržet, půlka vagonu kolem neplatícího bezďáka prázdná.
    – chodím o berlích od léta a ještě několik měsíců budu, je to opruz, ale taky to dávám MHD. Je asi něco jiného jet v autě s natrženým svalem než s bolavými zády, ale i tak…jde to. Spíš se divím, že nemáš home office…
    – jo a je to Jižák, ne Jižňák, to druhé je označení obyvatele této městské části

    @David
    – jezdit každý den do práce na kole 18 km chválihodné a ne blbost. Manželku nenuť, normálně ji to přikaž nebo se rozveď a bude klid :D

    @všichni
    – je jednoduché zjistit příčinu, proč jaká strana podporuje jako dopravu. 1) Každý časem zleniví, takže se podívejte, kdo z poslanců, senátorů a místních zastupitelů jak jezdí do práce, je tam extrémně vysoká závislost mezi podporou IAD a dopravním prostředkem, který volí pro svůj pohyb po Praze 2) podívejte se na lobby, kdo jakou stranu sponzoruje při volbách, jednoduché – asi jako kauza německé kancléřky a BMW… je to stejné, jenže u nás média vlastní právě ty strany podporující auta, takže se to v médiích ani neobjeví, 3) český národ je pořád 30 let po revoluci 30 let s myšlením pozadu a holt auto je stále sociálním statutem úspěchu. Není to tak dávno, kdy jsem diskutoval (snažil se diskutovat, protistrana méně) o tom, že jsem chudý a zapšklý a proto nemám auto a tudíž tedy automaticky auta nenávidím a jsem proti tomu a proto chci podporu výstavby cyklostezek atd. Když jsem se zeptal, koho protistrana podporuje, tak samozřejmě silnice pro auta. Protistrana vlastní Škodu 120 a když jsem (hloupě, moje chyba), se pokusil vyvrátit argument, že nejsem chudý a mám na auta a jezdím autem, jen ho nepodporuji pro tranzit ve městě, že se nestydím za svoje kola za 400 tisíc, vysmál se mi, že jsem d…l, když dám za kolo tolik peněz. Mě přijde spíš divné, když někdo silně podporuje jen auta, když sám auto vytáhne jen na technickou a jinak ho leští před barákem :D….

  30. „Každý časem zleniví,… “ … nebo taky jen zestárne, onemocní a zchromne.

    „Také mě to v centru (jako odpůrce tranzitní IAD v centru) baví více v autě v suchu teple chráněný klecí, než jako chodce nebo cyklistu, nedejbože zákazníka v tramvaji, kde když si dovolím vyhodit po—ného bezďáka z tramvaje, … “ … to je zajímavé, mne to teda v autě v centru rozhodně nebaví. Krok sun krok pakárna. Proto jsem tam tím autem byl naposledy tak před 5-7 lety, a i to bylo někdy v noci. Ani v těch tramvajích nezažívám takové drama, i když občas se samozřejmě zadaří. Ale že by řešením nedostatků v kvalitě MHD byla podpora cyklistiky … já vám nevím. Jako že víc lidí pojede na kole a ti bezďáci budou v těch tramvajích mít větší klid a pohodu? Nebo jak to je myšleno?

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • vlákno: Ochranné cyklopruhy na Mariánských hradbách

    V rámci pouhé opravy povrchu se podle fotek dosáhlo slušného výsledku. Ideální řešení je ale opravdu obousměrná cyklostezka, místa je…

  • újezďák: Skončeme závodění s auty

    Nevím jestli jsem rozuměl, ale rozhodně si nemyslím, že lidé " závodící na cyklostezkách" mají nastartované ze silnice od aut…

  • VencaM: Skončeme závodění s auty

    Zdravím vás z jiného světa. Popadl jsem svoji skládačku a vyrazil na advent do Vídně. S auty v provozu jsem…

webdesign by 2046
↑ nahoru