Idnes informuje o letošních záměrech na cyklostezky a cyklotrasy, předsedkyně KCD slibuje peníze na lávku v Radotíně.

Publikováno: 08. dubna. 2013
Zdroj: Idnes

Letošní finančně kryté projekty:

  • Záběhlická – Hostivařská (13,6 mil. Kč), zahájení červen
  • Zbraslav – Jarov (8,8 mil. Kč), realizace v průběhu roku
  • Peluněk – Radotín (1,2 mil. Kč), zahájení květen
  • cyklostojany (900 tis. Kč)
  • projektová příprava (450 tis. Kč)

Finančně nekryté projekty:

  • Běchovice – Horní Počernice (8,2 mil. Kč, realizace 2013-2014)
  • Komořany – Lahovice – nájezdové rampy na lávku (35,4 mil. Kč) – připraveno, po získání financí lze vyhlásit veřejnou soutěž

více zde.

Komentáře k článku

josuk 9. 4. 2013, 12:38

mám asi mylný pocit, že kdyby se zatím periferie (zmíněné projekty jinak nevidím) nechaly tak jak jsou a místo toho se za těch pár milionů nakoupila barva, nějaký asfalt, skosilo pár obrubníků a to všechno se to věnovalo prozatím jenom užšímu centru Prahy, tak by to byla bomba mezi prioritami a několik much jednou ranou.

wanted 9. 4. 2013, 13:56

No kdyz jsme u priorit viz: "Nemyslím si, že by radnice brojila proti cyklistice. Ale v dnešní době máme jiné priority, mezi které cyklistika bohužel nepatří," (sefka KCD).
Vzhledem k tomu, ze cyklistika en masse rozhybe obtloustle obyvatelstvo, zlepsi zivotni prostredi, uvolni stavajici silnice pro motorova vozidla tech co to potrebuji a zaroven usetri spoustu penez ktere by se misto do tunelu daly investovat treba do MHD/sportovist/kultury/socialnich bytu, tak skutecne netusim jake priority radnice vlastne ma...

Jerzy 9. 4. 2013, 14:12

2: Sice chápu, že vyjádření je k celkovým prioritám (i předsedkyně KCD je součást nějakého celku-magistrátu), ale čekal bych, že bude mít předsedkyně svůj "resort" za prioritu, kterou bude prosazovat. A z tohoto pohledu to vyjádření zní nadmíru smířeně se stavem věcí.

pylma 9. 4. 2013, 14:20

Taky mě to napadlo, že prioritou před předsedkyně KCD by měla být cyklistika. Že to vyplývá z její pozice. Že může uznat, že magistrát má jiné, taky důležité priority. Ale pokud cyklistika není prioritou ani pro KCD, tak mi to připomíná situaci, když ministr životního prostředí v televizi prohlásil, že "někteří lidé věří, že obnovitelné zdroje jsou dobré pro životní prostředí..." :-(

Václav Řehák 9. 4. 2013, 14:31

Kdo sleduje tento web pravidelně by postojem předsedkyně neměl být překvapen :(

Zacyklení 10. 4. 2013, 13:24

Dneska jsem četl v Metru, že se má začít rekonstruovat Karlovo náměstí. Tušíte někdo, jak jsou na tom cykloopatření?

Jerzy 10. 4. 2013, 16:54

Měl bych podobný dotaz k Svatovítské. V radniční Šestce jsem četl, že se má kompletně až ke Kulaťáku opravit - tedy přesněji, že na to asi nejsou peníze. Pokud by se přeci jen opravovalo, nevíte, zda tam něco vznikne? Typuju že ne, když se přes Svatovítský most taky nic neplánuje.

Vratislav Filler 10. 4. 2013, 20:21

Jerzy: Přes Svatovítský most se plánuje šest nebo kolik pruhů pro auta, to je všechno, co vím.
Zacyklení: Karlák nevím, ale možná něco v Žitné.

Jerzy 10. 4. 2013, 23:16

Jo o tom mostě vim. Jeho masivnost nechápu. Ale aspoň bude v osvícenější budoucnosti možnost, kde brát prostor pro cyklostezky.

Zacyklení 11. 4. 2013, 11:27

No jo, most ve Svatovítské bude parádní - hlavně že budou moci autíčka pohodlně zajet a vyjet rovnou do Blanky (odhaduju 2+2 pruhy) a taky vjet na Miladu Horákovou a zpět pro ty, co se bojí jet tunelem (který M.H. krásně kopíruje). Takže to musí být taky tak 2+2 pruhy. Možná se ale rozdělí až za mostem, takže by na něm bylo jen těch 6. To bude krásná dálnice na Prašňáku, už se těším. A jsem zvědav, jak to dopadne s preferencí tramvají na semaforech.

cobic 12. 4. 2013, 09:26

Záběhlická - Hostivařská? To má být nějaká cyklodálnice z Bohdalce k Hostivařskému nádraží? Kde se o tom dočtu více? Tady na mapě nic nevidím...

Lei 12. 4. 2013, 12:21

Já jsem právě zvědavý, jak se Svatovítská bude potom překonávat. Už teď je to dost náročné, na křížení Wuchterlova - gen. Píky. O samotném Prašném mostě ani nemluvě. Ovšem možná by se projekt někde dal dohledat.

Jerzy 12. 4. 2013, 21:49

Tak v Šestce psali něco o tom, že se to má upravit, aby ten přechod pro chodce uprostřed byl bezpečnější, což nic nemluví o překonávání na kole, ale nějaké úpravy v příčném křížení jsou tedy v plánu.

Luděk 13. 4. 2013, 11:47

[11] taky bych uvítal více informací o chystaných projektech, například na úsek Zbraslav - Jarov vzpomínám jako na pohodovou asfaltku, s minimálním motoprovozem. Co tam teda chtějí zlepšovat? Kdyby se tak radši podařilo pro cyklisty (oficiálně) zprůjezdnit měchenický železničný most, to by byla paráda (je mi jasné, že toto už jde mimo Prahu). Nebo aspoň víkendový přívoz poblíž mostu, ta levobřežní silnice do Davle je strašně frekventovaná.

Vratislav Filler 13. 4. 2013, 18:18

Ptal jsem se, ale zatím nic podrobnějšího nevím. Chytřejší budu asi v pondělí večer.

Jerzy 15. 4. 2013, 13:41

Ad 6 - Zacyklení: Tak jsem se na Karlák dotázal MČ P2 a cyklistická doprava by měla být zahrnuta. Dovolím si ocitovat z jedné z odpovědí: "Studie základních úprav Karlova náměstí, která vzniká na Útvaru rozvoje hl. m. Prahy, počítá ve své dopravní části (dopravním řešení) s plnohodnotným řešením cyklistické dopravy od samého počátku projektu a řešení průjezdu pro cyklisty je jedním z našich vstupů pro zadání řešení křižovatek a dopravní organizaci i stavební řešení v prostoru náměstí."

Vratislav Filler 15. 4. 2013, 14:44

Jerzy: To může znamenat cokoliv, ale uvidíme.

Jerzy 16. 4. 2013, 13:21

VF: Samozřejmě se nechám ať už příjemně nebo nepříjemně překvapit. Ale závěr odpovědi: "dodávám, že cyklistická doprava bude na rozdíl od minulosti opravdu řešena." vzbuzuje jistě naděje.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Three new contraflow bike routes in Prague 6
News,

Three new contraflow bike routes in Prague 6

12. května. 2024, 6min. čtení