Jak to bude s ulicí Na Florenci?

V tomto týdnu byla zahájena výstavba komplexu kancelářských budov mezi Masarykovým nádražím a ulicí Na Florenci. Stavba potrvá přes dva roky, k dokončení první etapy tedy dojde v roce 2023.

Velkou proměnou projde také ulice Na Florenci, podél které budou tyto budovy stát. Dojde totiž k rozšíření na „městský bulvár“. Parkování u východů ze stanice metra nahradí veřejné prostranství, na jehož podobu bude vypsána architektonická soutěž.

A jak to bude s cykloopatřeními? Dle informací Prahou na kole se lidé na kole budou muset „smířit“ s řešením v podobě ochranných cyklopruhů. Ty povedou i podél zaparkovaných aut. Jedná se o řešení hlavních cyklotras A252 a A410 v centru města.

Kancelářské bloky přemění celé okolí Masarykova nádraží. Foto: Penta Real Estate

Ochranný cyklopruh na Praze 7 – pro ilustraci. Foto: Martin Šnobr

Cyklostezka nebude?

Vzhledem k šířce ulice mnozí předpokládali, že zde bude zřízena cyklostezka nebo cyklochodník – zkrátka řešení oddělené od provozu a zaparkovaných aut. Toto řešení „padlo“ na úkor dalších funkcí budoucího bulváru – podélné parkování, stromořadí, zasakovací infrastruktura a široké chodníky.

Cyklisté zůstanou v provozu, cyklostezku nečekejte. Foto: Penta Real Estate

A co parkování?

Dle Penty, hlavního investora, v budově vznikne zázemí pro cyklisty, včetně háků na kola a dalšího vybavení jako sprchy a toalety. Na ulicích by měly být doplněny také cyklostojany.

Penta pod dopravní kritikou

Vzniknou zde hlavně stovky parkovacích míst pro auta. Toto řešení kritizoval spolek AutoMat. Podle něj by se mělo v lokalitě s takto kvalitní obsluhou veřejné dopravy (vlaky, metro, autobusy) budovat jen absolutní minimum parkovacích míst dle stavebních předpisů. Takto velké parkoviště totiž do automobilově přetížené oblasti dle spolku přivede další auta.

Projekt byl dále kritizován za způsob vedení hlavní cyklotrasy A410 přes lávku nad kolejištěm Masarykova nádraží. Na lávku byl plánovaný přístup pouze po eskalátorech a výtahy.

Dole na vizualizaci je vidět bulvár Na Florenci – ochranné cyklopruhy, stromořadí a širší chodníky. Foto: Penta Real Estate

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Dočasně zamčené diskuze

Z důvodu budoucích změn našeho webu je od 16. ledna 2021 z technických důvodů plošně vypnuta možnost komentování na stávajícím webu. Na sociálních sítích můžete komentovat i nadále. S komentáři se opět setkáte na nové verzi webu, která se intenzivně připravuje. Za vzniklé obtíže se omlouváme.

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru