Kampus Dejvice: ulice Technická uzavřena pro kola

Ulice Technická, vstupní brána do dejvického vysokoškolského kampusu, byla od 1. května na dva měsíce zkušebně přeměněna v pěší zónu. Jedná se o iniciativu vysokých škol, které by rády dejvický areál přetvořily v plnohodnotný kampus. Společně s motorovou dopravou byla ulice uzavřena i pro jízdní kola.

„Technickou ulici uzavíráme na zkoušku na dva měsíce, a to od 1. května do 30. června. Mimo jiné chceme vyhovět studentům, kteří po takovém opatření už nějakou dobu volají,“ říká Jakub Stárek (ODS), statutární místostarosta pro územní rozvoj a dodává: „Během zkušební doby zjistíme, zda se klidová zóna osvědčila – a pokud ano, dojde i k dalším úpravám, například srovnání chodníku a vozovky na stejnou úroveň nebo dovybavení o městský mobiliář.“

Společně s uzavřením ulice pro automobilovou dopravu byla z ulice vykázána i cyklistická doprava. Ulice je až do 30. června v režimu pěší zóny. „Vysoké školy chtějí v Technické vybudovat opravdový vysokoškolský kampus, tedy místo, kde budou studenti prezentovat své projekty, scházet se na vzdělávacích i kulturních akcích nebo mít možnost drobného občerstvení,“ říká místostarosta pro kulturu Jan Lacina (STAN). „Zkušebně tam rozšíříme i víkendové akce, na kterých participuje Praha 6 – tedy červnový Festival ambasád, sobotní Farmářské trhy a další,“ uzavírá Lacina.

Záměr byl samotným ČVUT prezentován jako procyklistický, je tak otázkou, zda se nejedná jen o chybnou realizaci značení. Zbylé pěší zóny v areálu vysokých škol nadále zůstávají s povoleným vjezdem jízdních kol.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. To mi přijde škoda, jelikož je tam hodně vstupů do budov právě pro studenty, tlačit kolo takovou dálku žádná sláva. Je to rozumná spojka ke knihovně taky.

  2. Ano i ke knihovně. Takže teď se to bude od kulaťáku z Evropský muset objíždět Studentskou a ještě se bude muset dávat přednost zprava blbcům, obsluze a polici, kteří budou brázdit pěší zónu?!

    Zpět ke kulaťáku to bude ještě brutálnější zajížďka. O km mi moc nejde – hlavně neintuitivní a nekomfortní, nebezpečnější. Jednoznačný krok zpět pro cykloobslužnost.

  3. @Mus
    …ještě se bude muset dávat přednost zprava blbcům, obsluze a polici, kteří budou brázdit pěší zónu?!

    —————————-

    Ne, naopak. Přednost budete mít vy.

    Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.

  4. Ad „To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.“

    Ano, na papíře to vypadá hezky. Ale vzhledem k tomu, kolikrát denně se troubí a pokřikuje a těsně vyhýbá na křižovatce Tusarova/Osadní… (V Tusarce je před školou kus obytné zóny a dokonce i pro zvýraznění obrubník; přesto se významný počet vyjíždějících řidičů dožaduje přednosti zprava. Naštěstí tam jde jen o plechy … a o nervy.)

  5. Aj, tak moje chyba. Byl jsem tam a naštěstí jsou tam takové ty leštěné snad žulové krychle. Tedy to jde rozeznat i na dálku.
    Každopádně krychle nijak negarantují pěší zónu (a u těch obytných ani nejsou), takže asi platí obezřetnost, což ve finále není nijak zlé.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru