Kbely k Severovýchodní cyklomagistrále

MČ Praha 19 (Kbely) informovala na svém facebookovém profilu o nejnovějším dění kolem tzv. Severovýchodní cyklomagistrály, která by měla propojit Vítkovskou stezku (potažmo tedy Hlavní nádraží) od Balabenky až k hranici Prahy v Horních Počernicích. Její stavba je připravována v souvislosti s rekonstrukcí vysočanské železniční trati.

zdroj: ÚMČ Praha 19

(..) „Prvním koncepčně propracovaným projektem takové stezky je právě Severovýchodní cyklomagistrála. Paradoxně tento záměr nevznikl na půdě magistrátu, ale městských částí, zejména Prahy 19, Prahy 14 a Prahy 20. Městské části spolupodepsaly memorandum, na základě něhož začala projektová příprava. Hlavní město pak cyklomagistrálu zahrnulo do svých koncepčních dokumentů.

Z Balabenky je navrženo její trasování po tělese zrušené těšnovské trati k nádraží Vysočany. Pak se cyklomagistrála větví na severní a jižní úsek. Jižní úsek vede podél železniční trati až do Horních Počernic a dále přes Zeleneč na Labskou stezku. Severní větev ve Vysočanech odbočuje do klíčovského kopce, využívá opuštěnou ulici Nad Klíčovem, lávkou překonává Kbelskou ulici. Zde je odbočka, která vede nahoru podél Kbelské ulice a napojuje se na cyklostezku Mladoboleslavská. V tomto místě bude rovněž zajímavý pohled na východní část Prahy. Hlavní směr pokračuje po jižním okraji kbelského letiště a využívá stávající šotolinovou cestu podél Novopacké ulice. Od benzínové pumpy bude možné odbočit na Kbely po stávající vojenské asfaltce do ulice Hornopočernické nebo do připravovaného parku Arborka na jižní straně Satalic. Hlavní trasa se stáčí podél nové zástavby developera Ekospol na Černý Most.

Standardní řešení této stezky je šířka tři metry a asfaltobetonový povrch. Tento vysoký standardToto pohodlné řešení a minimalizace kolizních míst přinese do Prahy standard, který by mohl výrazně zvýšit podíl cyklistů v této části Prahy, protože propojuje centrum města s obytnou zástavbou ale i dosud hůře dostupnými zelenými územími. Vždyť kolo v Praze používá zhruba třetina obyvatel, potíž je spíš v tom, že většina z nich jezdí méně často kvůli nízké kvalitě infrastruktury. Pro Kbeláky vznikne cyklistický okruh kolem celého letiště.

Tento způsob navrhování cyklostezek zvaný „cycle highway“ (cyklistická dálnice) je nový západoevropský trend, který se pomalu prosazuje i v České republice. Zdatný cyklista má na tomto typu stezek stejnou průměrnou rychlost jako například tramvaj. Cyklomagistrála dává každému zájemci šanci na to, aby si vyzkoušel pravidelné použití kola ve městě, aniž by mu hrozil úraz při dopravní nehodě. Na silnicích pak zbude více místa pro řidiče, kteří nemohou použít jiný typ dopravy.“

 

Kolem úlohy a možností cyklodopravy v Praze se vedou dlouhé spory. Prvním, kdo na Magistrátu začal systematicky…

Posted by ÚMČ Praha 19 on Friday, 24 August 2018

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru