Kodaň zakázala parkování elektrokoloběžek na ulicích

Dánské hlavní město od letošního října zakázalo parkování elektrokoloběžek na ulicích svého širšího centra. Elektrické koloběžky si tak v Kodani mohou lidé půjčit jen v určitých obchodech či na okrajích města.

Zástupce města komentovat zákaz následovně:

S provozem elektrokoloběžek jsme bohužel zažili velké problémy – válely se a byly roztroušené po ulicích především v centru. Pro seniory bylo velmi obtížné pohybovat se kolem překážejících popadaných koloběžek. Pokud si chcete půjčit sdílené elektrokoloběžky, můžete – ale musíte jít dále od centra města“.

Někteří provozovatelé těchto koloběžek k omezování provozu přistoupili již před zákazem parkování. Například firma Voi kvůli častým nehodám pod vlivem alkoholu vypnula půjčování svých vozítek v noci a o víkendech.

Uvnitř červené zóny je širší centrum Kodaně, kde už elektrokoloběžku na ulici lidé nezaparkují

Jízda je stále povolena

Majitelů soukromých elektrokoloběžek by se zákaz příliš dotknout neměl – tedy pokud svou koloběžku neparkují na ulici. Jízda na elektrokoloběžce totiž zůstává legální.

Elektrokoloběžka Lime překážející u přechodu. Zdroj: V2/Lorry

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Tak to je šrapnel Hlaváčku, dokonce už i cykloKodaň zakázala parkovat elektrické koloběžky a to nejenom v centru, ale dokonce i za vnitřním okruhem.
    Když si vzpomenu, jak zde někteří tvrdili, že tenhle podnikatelský záměr nadnárodního molocha je nejvyšší dobro a každý, kdo to pokusí regulovat nebo omezovat je jen slouhou automobilismu :)
    Za mě palec nahoru, město, které je takovou mekou cyklistiky, se nikdo neodváží kritizovat :)

  2. Ještě bych dodal, že dánská vláda chystá zákon o povinných přilbách na elektro-koloběžkách a dalších elektro-samohybech. Jako jeden z argumentů je ministrem dopravy uváděno, že sdílené elektrokoloběžky se staly běžnou součástí “ nočního života“ kde se jezdí převážně pod vlivem a že statistiky ukazují, že počet havárií elektrokoloběžek je momentálně 7x vyšší než na jízdních kol…

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru