Lávka do Troji bude širší

Náhrada zřícené lávky do Troje bude širší. Jak informuje MČ Praha 7 na svých stránkách, odbor dopravy Prahy 7 ve druhé polovině září zamítl výstavbu lávky 3,5 m široké z důvodu její nedostatečné šíře. Jednalo by se o stejnou šíři, jakou měla i lávka původní. Na jednání, které svolala městská část na 1. října, bylo dosaženo dohody, že nová lávka bude nakonec širší – 4 metry.

Původní Trojská lávka.

Jednání na Úřadě MČ Praha 7 se zúčastnili starosta sedmé městské části Jan Čižinský, místostarosta Ondřej Mirovský, náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek, zástupci MČ Praha – Troja, Odboru dopravy Prahy 7, projektanta a investora.

Odbor dopravy Prahy 7 ve druhé polovině září zamítl výstavbu lávky 3,5 m široké z důvodu její nedostatečné šíře.

„Jsem velmi rád, že došlo k rychlé dohodě, která zabrání průtahům a umožní postavit bezpečnou lávku, na které se vyhnou pěší, cyklisté i rodiče s kočárky,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

„Spojení z Prahy 7 do ZOO, Botanické zahrady či napojení na místní cyklotrasy dělá z dané oblasti frekventované místo. Není možné, aby zde vznikla lávka užší než 4 metry. Je velice důležité, že se na rozšíření plánované lávky podařilo dohodnout,“ uvedl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Zdroj: Praha 7

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. V podstatě je stejně skoro jisté, že tam bude cyklisto veď kolo , čili je asi jedno, jestli to bude “ jen stejně široké jako nebožka lávka“ nebo “ dálničního typu“ :D
    Přitom ani nemají povolení a celou dobu tam původní lávka stála jako černá stavba, tedy jestli dobře rozumím tomu, že nebyla zakreslena v územním plánu…

    Hlavně ať se dají do díla co nejdřív, aby to nedopadlo jako dálnice do Polska která má 20 let skluz….

  2. Tak hlavní argumenty PČR dosud nebyly „jen“ nedostatečná šíře, ale také horizontálně členitý profil s nepřehlednými úseky (vrcholy na těch bývalých pilířích), příkrými sklony a nízké zábradlí. Takže nějaká naděje na povolení jízdy snad existuje. Nicméně souhlasím, že když se nechce, tak je to horší než když to nejde…

  3. Původní lávka měla připravené stanovení na legalizaci, které se mělo udělat v zimě 2017/2018, ale už se to nestihlo. Když se chce, tak to jde.

  4. Jinak to, že lávka nebyla v územním plánu, bych nepovažoval za podstatné, ten byl schválen někdy v roce 2000, kdy lávka už léta stála. Územní plán je v měřítku 1:20 000, takže proč tam kreslit každý chodník, řekli si asi tenkrát. Ale docela pěkně to ilustruje, jak „významná“ je bezmotorová infrastruktura v běžném úzu územního plánování.

  5. Vratislav : co účastník několik stavebních řízení, povolení ke stavbě nebo přístavbě můžu klidně říci, že stát od občana požaduje doslova centimetrovou přesnost a datumovou dochvilnost na den, jakékoliv chyby jsou hned brány jako porušení zákona ze strany občana , můžu klidně říci že se tak děje od místních úřadů samosprávy až po katastr, třeba vymámit v termínu měsíců doklady o sítích které nejsou, tedy o neexistenci sítí na pozemku byl doslova heroický výkon mé ženy, já bych tam jen řval :(
    Proto se musím smát tomu že původní lávka z roku 1984 měla v roce 2017 legalizaci na dohled a že když se chce, tak to jde :)
    Skutečnost je taková, že máme pár dní před volbami a proto všichni politici “ šlapou do pedálů“ naplno a po volbách přehodí na volnoběžku a místo když se chce tak to jde nastoupí “ objektivní potíže“.

    Klidně se vsadím, že třeba ochrana přírody ještě v této vzácné a pro Prahu jedinečné lokalitě neřekla své poslední slovo :(

  6. VF: Ano, ale tato legalizace se rozhodně nepřipravovala v režimu stezky pro chodce a cyklisty :) A názor PČR byl dlouhodobě konstantní, to se dá i dohledat – možná že to bylo i na CS…ale teď tam ty podněty nejdou dohledat.

  7. David: Tak ona je otázka, zda při těch frekvencích, co tam budou, by legalizovaný chodník nebyl vhodným dopravním režimem i kdyby ta nová lávka měla na šířku 6 metrů.

  8. VF: Provozně jak kdy.

    Prakticky – kdyby se četl zákon o provozu od začátku (§ 4 – ohleduplně, tak aby nezpůsobil nehodu, … přizpůsobit provozu a stavu…), tak je to zbytečné – a dokonce při troše snahy i vymahatelné.

    Alibisticky to samozřejmě lepší je.

    Je to jen o tom, jak se k tomu postaví příslušný SSÚ. Vzhledem k tomu, že na pro cyklisty konstrukčně naprosto nevhodné původní lávce se (mimo jižního předpolí) nestala od roku 2007 žádná nehoda cyklisty – a co jich tam jezdilo – mohl by se k tomu zkusit postavit čelem. Teprve když se ukáže že lidé ve špičce prasí a je to nekontrolovatelné, tak to změnit. Ona kontrola na lávce by měla být celkem jednoduchá. Není jak ujet.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Mašek: Muzejní oáza

    Zatím jsem se v prostoru mezi novou a starou budovou NM pohyboval pěšmo a pro pěšího je to určitě plus.…

  • Pavel Mašek: Zenklova podrobně: dá se vyjet, ale páteřka to není

    Když jsem tam projížděl poprvé, jel jsem z kopce, tak jsem měl smůlu, že za deště. Pěkně mi to klouzalo,…

  • Pavel Mašek: Na kole vedle sebe

    Já celý život podporuji jízdu dvou cyklistů vedle sebe, jsou i silnice dostatečně široké, kde můžou jet vedle sebe tři…

webdesign by 2046
↑ nahoru