Lávka přes D1 u OC Chodov byla zneprůjezdněna pro kola

Lávka přes D1 u OC Chodov byla zneprůjezdněna pro kola, pokyn k sesednutí z kola je na obou koncích lávky. Informaci máme od čtenáře Luďka (viz komentář u jiné zprávičky), který následně poslal i fotodokumentaci.

Nepodařilo se nám dohledat žádný smysl daného zákazu. Podle dostupných informací k němu nebyl dán podnět přes kanály Chodci sobě nebo Cyklisté sobě. Magistrátní odbor Rozvoje a financování dopravy nebyl patrně o návrhu změny dopravního značení informován, ačkoliv jde o celoměstskou páteřní cyklotrasu, fungující zde dlouhá léta. Role Prahy 11 je nejasná, veřejně dostupný archiv úřední desky od července neobsahuje opatření obecné povahy, které by šlo ke změně značení jednoznačně přiřadit.

Původní lávka na tomto místě byla široká šest metrů a dovolovala bezproblémové míjení cyklistů a chodců. Při přestavbě v 90. letech byla lávka zúžena na tři metry, jízda na kole zde byla povolena až dodatečně. Dlouho zde byla pěší zóna s povolenou jízdou cyklistů (viz starší foto v cyklomapě).  Na počátku současného volebního období na přelomu let 2014 a 15 prohlásil tehdejší starosta Štyler, že zde cyklistům jízdu zakáže, nakonec byly ale pouze doplněny nápisy „cyklisto zpomal“. V roce 2017 přibylo (v souvislosti s aktualizací dopravního značení kolem dokončovaného rozšíření OC Chodov) omezení rychlosti na 15 km/h. Toto rychlostní omezení bylo nyní nahrazeno příkazem k vedení kola.

Původní, již neplatný, legální průjezd.

Na lávce není mezi roky 2007 a 2017 evidována žádná nehoda s účastí cyklisty. Podle právě zde umístěného sčítače tudy v sezóně projíždí přes 200 cyklistů za den. Jedná se o páteřní celoměstskou trasu A22 a součást mezinárodní trasy Greenway Praha-Wien.

Nejedná se o první přerušení významné cyklotrasy na území Prahy. Na Praze 11 byl před několika lety obdobně odstraněn původně legální průjezd trasy A22 stanicí metra Opatov. Letos byla vlivem špatné komunikace úřadů s majitelem soukromého pozemku uzavřena také dálková cyklotrasa č. 1 na Pražačce.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Tak se skutečně potvrdilo, že příkaz tlačit bicykl zde skutečně osadila MČ P11 na návrh OC Chodov. Jsem zvědav, zda OC Chodov nalezne důvody svůj postoj změnit a zda MČ bude své rozhodnutí hájit, nebo zda shledá dost důvodů, proč ceduli zase sundat. Jinak se s touto lávkou na cyklotrasa Praha – Vídeň asi můžeme rozloučit.

  2. P.S.: Nebyl zde nedávno pochvalný článek, jak OC Chodov legalizovalo okolí pro cyklisty? Toto opatření, vydané stejným OOP, to staví bohužel do trošičku jiného světla:-(

  3. David: Je to poněkud zvláštní, protože původní řešení bylo dobré. Mě osobně mrzí, že jsem to OOP nestihl připomínkovat, přestože si nechávám výpisy z edesek posílat mailem, stejně jsem to přehlédl.Vtipné je i to, že Praha 11 k OOP standardně situace vyvěšuje, tady na to ale nějak nedošlo…

  4. No další alternativa k překonání magistrály/dálnice je lávka nad pumpou, ta má taky pro cyklisty neprůjezdný úsek, takže pokud si člověk nelibuje v procházkách s kolem (na to je lepší pejsek), tak jediné legální místo v dané oblasti je teď čtyřproudovka Pod Chodovem.

    Co se týče okolí pro cyklisty u OC Chodov, tak samozřejmě vítám legalizovaný průjezd zastávkou u výlezu z metra, ale tím to končí. Cyklochodník podél Roztylské v „tunelu“ má na 70 m 3x sesedání z kola, na druhé straně u křižovatky Roztylská-V Parku-Hráského jsou sice dva světelné přejezdy pro cyklisty, ale pěší je používají místo přechodu, občas tam člověk na kole ani neprojede (ale i když přecházejí jen dva lidi, tak just půjdou po přejezdu pro cyklisty).

  5. OC Chodov se podle mého z ekonomického pohledu orientuje už delší dobu více na zákazníky co přijedou auty, zejména o víkendech než na místní občany. Ony ty dvě zmíněné lávky jsou jediné praktické možnosti i pro chodce, nejen pro cyklisty. Ta lávka se zužovala při stavbě OC, kvůli novému sjezdu. Ulice Pod Chodovem je pro chodce taky dost nekomfortní. Další možnost překonat bezmotorově dálnici je pak jedině tunelem z Roztyl na Spořilov nebo velmi nepohodlně mostem až na Opatově.. A je asi taky pravda, že pohyb pěších zejména okolo zastávky Chodov (a sochy Budovatele) je po rozšíření OC o kino atd. odhadem stále větší.. čili správně by to chtělo budovat nové stezky, průchody, průjezdy, jak „Budovatelé“ OC Chodov slibovali.. ovšem „Cyklisto sesedni“ je jasně nejlevnější řešení, navíc na náklady P11 :-(

  6. A to příští rok začne stavba další etapy OC místo nového parčíku co je tam teď nově postavený :-)

    Och maj god

  7. Ahoj, sorry, nevím, kam to jinam dát, POST na https://www.cyklistesobe.cz/threads/1095/messages mi vrací HTTP 500.

    Poslušně hlásím, že:

    1) byly vytvořeny průběžné cyklopruhy přes MÚK (most-Bubenská i opačně) při pravé straně vozovky, takže například při jízdě z Bubenské na most se už nemusíte zařazovat do levého a následně zase pravého pruhu

    2) most je beze změny, přičemž teď už by se nájezdy na chodník fakt hodily, když to takhle zkulturnili

    3) v nájezdu z Kapitána Jaroše (když se jede z východu na jih) bylo nakresleno něco co asi bude cyklopruh, ale ještě to nebylo hotové

    4) na magistrále ve směru nahoru (dolu jsem nejel, tak nevím) byly zúženy jízdní pruhy a vytvořena pravá krajnice, do které se na kole docela vejdu. Dále byly zarovnány hrboly na tom kraji, takže se tam dá opravdu jet. Jediný problém tak zůstává řazení do prostředního pruhu nad Bulharem

    5) v Legerově směrem dolu od křižovatky s Vinohradskou byla sedmdesátka vyměněna za padesátku, ale to tam už je nejspíš déle

  8. Podařilo se mi zjistit, že požadavek na zákaz jízdy cyklistů na lávce v tomto případě vzešel od Policie ČR. Orgánu, zodpovědného ze bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích.

  9. Jenda: Jojo, napíšeme k tomu něco podrobnějšího, až to bude kompletně hotové, poslední verzi projektu jsem ani neviděl. Už to tam vzniká asi dva týdny a ještě nějaký čas bude.

  10. @Jenda: Ta padesátka je tam už tak půl roku, možná déle.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru