Magazín Forbes: Rozhovor o bikesharingu se zástupci magistrátu, Rekol a Ofa

O cyklistické dopravě v Praze i ve světě, o trendech v oblasti sdílených kol, o tom, zda na sebe bikesharing dokáže vydělat, a také třeba i o tom, proč někteří neradi používají termín cyklistika.

O tom všem se bavil magazín Forbes ve velkém rozhovoru se Sylvou Švihelovou z magistrátu, Vítkem Ježkem z bikesharingu Rekola a Jakubem Ditrichem ze společnosti Ofo.

Rozhovor k poslechu na SoundCloud – Forbes Radio.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Zaujalo mne, že zástupkyně MHMP a zástupce OFO preferují cyklistickou dopravu jako nejefektivnější po Praze na krátké a střední vzdálenosti, a přitom:

    1) zástupce OFO říká, že krádeží jejich kol se nebojí, protože když na nich někdo pojede kousek dál než kilometr, zjistí, že se to fakt nedá. Kdyby řekl že je to kolo městské a tak zloděj zjistí, že do terénu ani na silniční závody se nehodí a ve městě si ho OFO zase najde, tak budiž, ale takhle řekl, že zahrnou město šrotem… Je to skutečně tak?

    2) zástupkyně MHMP říká, že doprava na kole po městě je super, ale že se zde lidé cítí nebezpečně a bojí se proto dopravovat po městě, což je celospolečenské stigma. Sama ale po té, co se přestěhovala na Barrandov do práce raději běhá, protože na kolo je to daleko a vysoko. No nevím, když mám někam doběhnout, tak proti kolu se zpravidla nadřu víc a trvá mi to déle. Copak na Barrandov není možné brát kolo do tramvaje? Spíš bych souhlasil, že z Barrandova do centra nevede komfortní cyklistická infrastruktura. Vždy narazím na některou z těchto překážek:

    a) přelidněný Prokopák, který je navíc zbytečnou zajížďkou
    b) cyklopříšerná ul. K Barrandovu a cyklozakázaná tramvajová estakáda, které jsou nejpřímější spojnice s optimálním sklonem
    c) cyklopříšerná Nádražní a ještě horší Strakonická
    d) přelidněné náplavky od Výtoně do centra a cyklopříšerné nábřeží (pokud jedu po druhé straně)
    e) cyklopříšené mosty s výjimkou Barrandovského, kde však „kolečko blbosti“ přidá cyklistovi cca. 1 km navíc na nájezdu/sjezdu na Modřanské straně
    f) cestou zpět navíc nemožnost oficiálně vjet na kole z Lidické na Anděl jinak, než ul. Lesnická a Zborovská (nikde jinde mě příkazové značky neumožní do té pěší zóny či cykloobousměrky v Lidické z téhle strany vjet).

    Že se méně nadře (což je první argument, který si jako běžný člověk vybavím, když mi někdo řekne že se přestěhoval dál a tak přestal jezdit na kole a raději začal běhat), když má z Barrandova na Magistrát doběhnout než dojet na kole bych jí ale nevěřil. Že se cítí bezpečněji než na kole a že ji to baví, to ano. Smekám před její kondicí. Kdybych měl doběhnout z Barrandova do centra, tak asi umřu!

    Také mě trochu mrzí ty nepřesnosti ve statistice nehodovosti, ale jinak je to super rozhovor a doufám, že masivnější bikesharing cyklistiku v Praze zase trochu rozproudí a třeba se pak podaří odblokovat některé dlouhodobější problémy.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

  • Do 3 km 11%
  • 4 - 7 km (14%)
  • 8 - 10 km 13%
  • 11 - 15 km 11%
  • 16 - 30 km 17%
  • 31 - 50 km 20%
  • Více než 50 km 9%
  • Na kole nejezdím 4%

Hlasovalo: 134

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru