Městskou dotaci na nákup nákladních elektrokol využilo ve Vídni zatím 145 firem

Tisková zpráva Zahraniční kanceláře města Vídně

Firemní koupi nákladního elektrokola podporuje Vídeň částkou 2 až 4 tísíce euro, přičemž se výše podpory odvíjí od nosnosti kola. Celkem 160 nákladních elektrokol již finanční prostředky od města využilo, dalších sto je ve fázi schvalování. Vedle ekologického způsobu dopravy si firmy pochvalují i finanční a časovou úsporu včetně jednoduššího parkování.

Po prvním roce Vídeň bilancuje svůj program podpory nákladních elektrokol zaměřený na firmy. Ten radnice spustila loni, 1. února 2020. Zatím jej využilo celkem 145 vídeňských firem koupí 160 nákladních elektrokol. Dalších sto firem se nyní registrovalo a na jejich koupi se připravuje. „Finanční dotací nákladních elektrokol podporujeme vídeňské firmy v jejich rozhodnutí přestoupit na dopravu šetrnou k životnímu prostředí,“ okomentoval iniciativu města vídeňský radní Jürgen Czernohorszky. Každé nákladní elektrokolo ušetří ročně přibližně 0,67 tun CO2. Při počtu 160 nákladních elektrokol a horizontu deseti let je podle vyjádření radního řeč již o tisíci tunách. 

Zdroj: Eurocomm Vídeň

Firmy, které dotaci města využily, jsou obzvláště malé a středně velké podniky. Jejich zaměření je ale poměrně široké a sahá od gastronomie po obchod, kulturu až stavebnictví. Jejich motivací přitom byly především lepší parkovací možnosti, časová i peněžní úspora a také ochrana životního prostředí. 

Dotační program, který město spravuje, běží až do konce roku 2021 a podle prohlášení vídeňské radnice zbývá ještě 30 procent z vyhrazených finančních prostředků. Ty v souhrnu činí 800 000 eur. Nákup menších nákladních elektrokol s nosností do 100 kg je subvencován dvěma tisíci eury. Kola přesahující 100 kg získávají od města příspěvek čtyři tisíce euro, max. pak do 30 procent pořizovacích nákladů. 

Zkrátka nepřijdou ani soukromé osoby. Ty si mohou zažádat o finanční podporu na nákladní kolo ve výši 800 euro. V případě elektrického nákladního kola je pak podpora vyšší, a to 1 000 euro. Vztahuje se ovšem pouze na nákup nových kousků. 

Zdroj: Tisková zpráva Zahraniční kanceláře města Vídně

Foto: Daniel Shaked

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Dočasně zamčené diskuze

Z důvodu budoucích změn našeho webu je od 16. ledna 2021 z technických důvodů plošně vypnuta možnost komentování na stávajícím webu. Na sociálních sítích můžete komentovat i nadále. S komentáři se opět setkáte na nové verzi webu, která se intenzivně připravuje. Za vzniklé obtíže se omlouváme.

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru